Loňská sezóna byla pro německého pilota Seppa Wieganda doslova snová. V barvách Škody Deutschland bojoval až do závěrečné soutěže o titul mistra Evropy, nakonec se musel sklonit před svým stájovým kolegou Esapekkou Lappim.
„Naše vystoupení v minulé sezóně bylo úspěšně zakončeno titulem vicemistra Evropy, přičemž až do posledního závodu jsme bojovali o titul. Jenom malá nehoda se spoustou smůly zapříčinila, že jsme se nemohli zúčastnit posledního závodu na Korsice a svůj boj tak předem prohráli. S celou sezónou jsem ale spokojený, odvedli jsme skvělou práci bez větších problémů. Jsem navíc pyšný, že jsme dosáhli nejlepšího výsledku německé posádky za posledních dvanáct let," popsal loňskou sezónu Sepp Wiegand.
V prosinci však přišlo nemilé překvapení a rozčarování, když se Škoda Deutschland rozhodla nečekaně ukončit předběžně domluvené pokračování spolupráce. Sympatický Wiegand se tak rázem ocitl bez angažmá, které se na začátku roku již jen těžko shání. Dosud odjel pětadvacetiletý pilot pouze jedinou soutěž! „Bohužel, je to tak. Letos jsem startoval pouze jednou na domácí německé soutěži. Navázali jsme tam spolupráci s týmem GPD Orsák Rally Sport. Opětovné svezení ve Fabii S2000 jsem si náramně užil a jsem velice rád, že se stejným týmem mohu startovat i na Barum Czech Rally Zlín," řekl rodák ze Zwönitzu.
Společně s Alexanderem Rathem se na Barum Czech Rally Zlín představí se startovním číslem 11, přičemž budou obhajovat loňskou stříbrnou příčku. „Na loňský ročník mám velice příjemné vzpomínky, skončili jsme druzí absolutně a stejně jako v sezóně 2013 jsem byl nejlepší zahraniční jezdec. Pro mě je Barumka jednou z nejoblíbenějších soutěží na světě. Rychlostní zkoušky jsou velice rychlé a zrádné, podpora od českých fanoušků je neuvěřitelná. Rád v České republice startuji a jsem potěšený, že mám spoustu českých fanoušků," zavzpomínal Wiegand a ke svým letošním šancím dodal: „Letos nebojuju o titul, Barumka bude můj první a nejspíš i poslední start v ME. Proto ale nebudu 'loveným' jezdcem. V první řadě se pokusím po dlouhé pauze opět dostat do závodního rytmu a získat zpět svou rychlost. A pak budu hodně zvědavý, jak rychlý dokážu být. Samozřejmě se pokusím předvést to nejlepší a užít si každý kilometr v závodním autě během soutěže.
Závěrem bych chtěl hodně poděkovat týmu GPD Orsák Rally Sport a jeho partnerům, díky kterým se můj start na Barum Czech Rally Zlín stane skutečností. Velké díky!"
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?