Loňská sezóna byla pro německého pilota Seppa Wieganda doslova snová. V barvách Škody Deutschland bojoval až do závěrečné soutěže o titul mistra Evropy, nakonec se musel sklonit před svým stájovým kolegou Esapekkou Lappim.
„Naše vystoupení v minulé sezóně bylo úspěšně zakončeno titulem vicemistra Evropy, přičemž až do posledního závodu jsme bojovali o titul. Jenom malá nehoda se spoustou smůly zapříčinila, že jsme se nemohli zúčastnit posledního závodu na Korsice a svůj boj tak předem prohráli. S celou sezónou jsem ale spokojený, odvedli jsme skvělou práci bez větších problémů. Jsem navíc pyšný, že jsme dosáhli nejlepšího výsledku německé posádky za posledních dvanáct let," popsal loňskou sezónu Sepp Wiegand.
V prosinci však přišlo nemilé překvapení a rozčarování, když se Škoda Deutschland rozhodla nečekaně ukončit předběžně domluvené pokračování spolupráce. Sympatický Wiegand se tak rázem ocitl bez angažmá, které se na začátku roku již jen těžko shání. Dosud odjel pětadvacetiletý pilot pouze jedinou soutěž! „Bohužel, je to tak. Letos jsem startoval pouze jednou na domácí německé soutěži. Navázali jsme tam spolupráci s týmem GPD Orsák Rally Sport. Opětovné svezení ve Fabii S2000 jsem si náramně užil a jsem velice rád, že se stejným týmem mohu startovat i na Barum Czech Rally Zlín," řekl rodák ze Zwönitzu.
Společně s Alexanderem Rathem se na Barum Czech Rally Zlín představí se startovním číslem 11, přičemž budou obhajovat loňskou stříbrnou příčku. „Na loňský ročník mám velice příjemné vzpomínky, skončili jsme druzí absolutně a stejně jako v sezóně 2013 jsem byl nejlepší zahraniční jezdec. Pro mě je Barumka jednou z nejoblíbenějších soutěží na světě. Rychlostní zkoušky jsou velice rychlé a zrádné, podpora od českých fanoušků je neuvěřitelná. Rád v České republice startuji a jsem potěšený, že mám spoustu českých fanoušků," zavzpomínal Wiegand a ke svým letošním šancím dodal: „Letos nebojuju o titul, Barumka bude můj první a nejspíš i poslední start v ME. Proto ale nebudu 'loveným' jezdcem. V první řadě se pokusím po dlouhé pauze opět dostat do závodního rytmu a získat zpět svou rychlost. A pak budu hodně zvědavý, jak rychlý dokážu být. Samozřejmě se pokusím předvést to nejlepší a užít si každý kilometr v závodním autě během soutěže.
Závěrem bych chtěl hodně poděkovat týmu GPD Orsák Rally Sport a jeho partnerům, díky kterým se můj start na Barum Czech Rally Zlín stane skutečností. Velké díky!"
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?