Loňská sezóna byla pro německého pilota Seppa Wieganda doslova snová. V barvách Škody Deutschland bojoval až do závěrečné soutěže o titul mistra Evropy, nakonec se musel sklonit před svým stájovým kolegou Esapekkou Lappim.
„Naše vystoupení v minulé sezóně bylo úspěšně zakončeno titulem vicemistra Evropy, přičemž až do posledního závodu jsme bojovali o titul. Jenom malá nehoda se spoustou smůly zapříčinila, že jsme se nemohli zúčastnit posledního závodu na Korsice a svůj boj tak předem prohráli. S celou sezónou jsem ale spokojený, odvedli jsme skvělou práci bez větších problémů. Jsem navíc pyšný, že jsme dosáhli nejlepšího výsledku německé posádky za posledních dvanáct let," popsal loňskou sezónu Sepp Wiegand.
V prosinci však přišlo nemilé překvapení a rozčarování, když se Škoda Deutschland rozhodla nečekaně ukončit předběžně domluvené pokračování spolupráce. Sympatický Wiegand se tak rázem ocitl bez angažmá, které se na začátku roku již jen těžko shání. Dosud odjel pětadvacetiletý pilot pouze jedinou soutěž! „Bohužel, je to tak. Letos jsem startoval pouze jednou na domácí německé soutěži. Navázali jsme tam spolupráci s týmem GPD Orsák Rally Sport. Opětovné svezení ve Fabii S2000 jsem si náramně užil a jsem velice rád, že se stejným týmem mohu startovat i na Barum Czech Rally Zlín," řekl rodák ze Zwönitzu.
Společně s Alexanderem Rathem se na Barum Czech Rally Zlín představí se startovním číslem 11, přičemž budou obhajovat loňskou stříbrnou příčku. „Na loňský ročník mám velice příjemné vzpomínky, skončili jsme druzí absolutně a stejně jako v sezóně 2013 jsem byl nejlepší zahraniční jezdec. Pro mě je Barumka jednou z nejoblíbenějších soutěží na světě. Rychlostní zkoušky jsou velice rychlé a zrádné, podpora od českých fanoušků je neuvěřitelná. Rád v České republice startuji a jsem potěšený, že mám spoustu českých fanoušků," zavzpomínal Wiegand a ke svým letošním šancím dodal: „Letos nebojuju o titul, Barumka bude můj první a nejspíš i poslední start v ME. Proto ale nebudu 'loveným' jezdcem. V první řadě se pokusím po dlouhé pauze opět dostat do závodního rytmu a získat zpět svou rychlost. A pak budu hodně zvědavý, jak rychlý dokážu být. Samozřejmě se pokusím předvést to nejlepší a užít si každý kilometr v závodním autě během soutěže.
Závěrem bych chtěl hodně poděkovat týmu GPD Orsák Rally Sport a jeho partnerům, díky kterým se můj start na Barum Czech Rally Zlín stane skutečností. Velké díky!"
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?