Startovní rozestupy při Barum Czech Rally Zlín

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Petr Linhart 26. srpna 2015 14:57
Sdílej:

Díky různým předpisům pro mistrovství Evropy i mistrovství České republiky bude skladba startovního pole letošní Barum Czech Rally Zlín trochu neobvyklá, což ostatně naznačil už seznam přihlášených posádek.

V pátek dopoledne budou posádky rozděleny na dvě skupiny – jezdci s prioritou FIA nebo ERC pojedou dvě volné jízdy a kvalifikaci, poté druhá skupina pojede klasický shakedown. Pro slavnostní start vznikne kompletní jednolité pole bez jakýchkoliv mezer i přeskakování, vozy pojedou podle startovních čísel od nejnižšího čísla k nejvyššímu. Zato na úvodní supespeciální rychlostní zkoušce to bude přesně obráceně, pojede se od nejvyššího čísla k nejnižšímu, přičemž mezi národním a mezinárodním polem bude cca desetiminutová mezera.

Mnohem zásadnější rozdíly však budou v sobotní a nedělní etapě. Prvních patnáct vozů bude startovat ve dvouminutových intervalech (v rámci nedělní druhé etapy jen deset), za nimi již v minutových intervalech pojedou všichni jezdci s prioritou FIA a ERC. Po odjetí této kompletní skupiny (čísla 1-46) bude následovat sedmiminutová pauza, po které budou startovat všechny zbývající posádky v rámci mezinárodního pole (čísla 47-91). Po nich bude následovat další sedmiminutová pauza, po které na trať odstartují všechny posádky v rámci národního pole (92-143). Po odjetí všech soudobých aut bude v rámci sobotních zkoušek následovat minimálně patnáctiminutová pauza vyplněná předjezdci, po které se na trať vydají posádky Star Rally Historic.

 

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?