Díky různým předpisům pro mistrovství Evropy i mistrovství České republiky bude skladba startovního pole letošní Barum Czech Rally Zlín trochu neobvyklá, což ostatně naznačil už seznam přihlášených posádek.
V pátek dopoledne budou posádky rozděleny na dvě skupiny – jezdci s prioritou FIA nebo ERC pojedou dvě volné jízdy a kvalifikaci, poté druhá skupina pojede klasický shakedown. Pro slavnostní start vznikne kompletní jednolité pole bez jakýchkoliv mezer i přeskakování, vozy pojedou podle startovních čísel od nejnižšího čísla k nejvyššímu. Zato na úvodní supespeciální rychlostní zkoušce to bude přesně obráceně, pojede se od nejvyššího čísla k nejnižšímu, přičemž mezi národním a mezinárodním polem bude cca desetiminutová mezera.
Mnohem zásadnější rozdíly však budou v sobotní a nedělní etapě. Prvních patnáct vozů bude startovat ve dvouminutových intervalech (v rámci nedělní druhé etapy jen deset), za nimi již v minutových intervalech pojedou všichni jezdci s prioritou FIA a ERC. Po odjetí této kompletní skupiny (čísla 1-46) bude následovat sedmiminutová pauza, po které budou startovat všechny zbývající posádky v rámci mezinárodního pole (čísla 47-91). Po nich bude následovat další sedmiminutová pauza, po které na trať odstartují všechny posádky v rámci národního pole (92-143). Po odjetí všech soudobých aut bude v rámci sobotních zkoušek následovat minimálně patnáctiminutová pauza vyplněná předjezdci, po které se na trať vydají posádky Star Rally Historic.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?