Díky různým předpisům pro mistrovství Evropy i mistrovství České republiky bude skladba startovního pole letošní Barum Czech Rally Zlín trochu neobvyklá, což ostatně naznačil už seznam přihlášených posádek.
V pátek dopoledne budou posádky rozděleny na dvě skupiny – jezdci s prioritou FIA nebo ERC pojedou dvě volné jízdy a kvalifikaci, poté druhá skupina pojede klasický shakedown. Pro slavnostní start vznikne kompletní jednolité pole bez jakýchkoliv mezer i přeskakování, vozy pojedou podle startovních čísel od nejnižšího čísla k nejvyššímu. Zato na úvodní supespeciální rychlostní zkoušce to bude přesně obráceně, pojede se od nejvyššího čísla k nejnižšímu, přičemž mezi národním a mezinárodním polem bude cca desetiminutová mezera.
Mnohem zásadnější rozdíly však budou v sobotní a nedělní etapě. Prvních patnáct vozů bude startovat ve dvouminutových intervalech (v rámci nedělní druhé etapy jen deset), za nimi již v minutových intervalech pojedou všichni jezdci s prioritou FIA a ERC. Po odjetí této kompletní skupiny (čísla 1-46) bude následovat sedmiminutová pauza, po které budou startovat všechny zbývající posádky v rámci mezinárodního pole (čísla 47-91). Po nich bude následovat další sedmiminutová pauza, po které na trať odstartují všechny posádky v rámci národního pole (92-143). Po odjetí všech soudobých aut bude v rámci sobotních zkoušek následovat minimálně patnáctiminutová pauza vyplněná předjezdci, po které se na trať vydají posádky Star Rally Historic.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?