Díky různým předpisům pro mistrovství Evropy i mistrovství České republiky bude skladba startovního pole letošní Barum Czech Rally Zlín trochu neobvyklá, což ostatně naznačil už seznam přihlášených posádek.
V pátek dopoledne budou posádky rozděleny na dvě skupiny – jezdci s prioritou FIA nebo ERC pojedou dvě volné jízdy a kvalifikaci, poté druhá skupina pojede klasický shakedown. Pro slavnostní start vznikne kompletní jednolité pole bez jakýchkoliv mezer i přeskakování, vozy pojedou podle startovních čísel od nejnižšího čísla k nejvyššímu. Zato na úvodní supespeciální rychlostní zkoušce to bude přesně obráceně, pojede se od nejvyššího čísla k nejnižšímu, přičemž mezi národním a mezinárodním polem bude cca desetiminutová mezera.
Mnohem zásadnější rozdíly však budou v sobotní a nedělní etapě. Prvních patnáct vozů bude startovat ve dvouminutových intervalech (v rámci nedělní druhé etapy jen deset), za nimi již v minutových intervalech pojedou všichni jezdci s prioritou FIA a ERC. Po odjetí této kompletní skupiny (čísla 1-46) bude následovat sedmiminutová pauza, po které budou startovat všechny zbývající posádky v rámci mezinárodního pole (čísla 47-91). Po nich bude následovat další sedmiminutová pauza, po které na trať odstartují všechny posádky v rámci národního pole (92-143). Po odjetí všech soudobých aut bude v rámci sobotních zkoušek následovat minimálně patnáctiminutová pauza vyplněná předjezdci, po které se na trať vydají posádky Star Rally Historic.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.