Velkou výzvou pro bulharskou závodnici je další závod evropského mistrovství v rally - Barum Czech Rally Zlín 2015 a rovněž nový vůz, který na tomto významném a nejen pro Ekaterinu atraktivním závodu, „osedlá“.
Se svou novou navigátorkou Yulyanou Nirfash usednou do nového vozu - Mitsubishi Evo 9. Obě se poznaly na evropských soutěžích Rally Championship v posledních dvou letech, Nirfash soutěžila ve vozech s pohonem předních kol s pilotem Zoltanem Beshenyakem.
V roce 2015 se již krásný bulharsko - maďarský tandem zúčastnil rally v Irsku, kde získal první místo v dámských posádkách, ale zlomené šrouby držící motor v jejich Citroenu C2 je donutily závodění přerušit, a tak další závod v Belgii již holky neabsolvovaly. V důsledku tohoto technického problému auto utrpělo vážné škody, finanční důvody rovněž vystavily „stopku“.
V této těžké chvíli však Ekaterina dostala nabídku českého týmu Antonína Tlusťáka, aby se objevila na Barum rally s jejich vozem Mitsubishi Evo 9.
„Je to návrat do šampionátu tři závody před koncem. Doufám, že budeme mít možnost účastnit se alespoň ještě jednoho startu ve Švýcarsku nebo v Řecku. Auto, které máme pro závod v České republice, je pro mě velkou výzvou. Mitsubishi je radikálně odlišné od mého Citroenu. Minulý týden jsem absolvovala svůj první test s ním. Tento vůz je mnohem těžší než můj, běží v nízkých otáčkách a musí se řídit vysokou rychlostí. Vše je jiné v porovnání s C2 ", prozradila Ekaterina.
„Doufám, že si budu moct „zatestovat“ alespoň 100 kilometrů, abych se s autem více seznámila. Velkým problémem pro mě bude brždění, protože s tímto vozem budu muset brzdit mnohem dříve, ale na to nejsem zatím zvyklá. Trasy v České republice jsou velmi těžké a zrádné. Budete muset být velmi opatrné" dodala Ekaterina.
Po seznamovacích jízdách ve středu a ve čtvrtek a si bude muset posádka připravit úplně nový rozpis oproti předchozím ročníkům a nachystat se na páteční kvalifikační zkoušku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?