Čtyři soutěže, čtyři vítězství: Tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler jasně vede celkovou klasifikaci českého mistrovství v rally (MČR). Tři triumfy za sebou pro vůz ŠKODA Fabia R5 také v seriálu Mistrovství světa (WRC 2). Rally Zlín: 5. podnik MČR a podnik započítávaný do mistrovství Evropy FIA v rally. Michal Hrabánek: „Soutěž ve Zlíně patří k vrcholům sezóny“
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 ukazuje svou skutečnou sílu: ze všech čtyř dosavadních podniků sezóny českého mistrovství v rally (MČR) přivezla tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler s novým soutěžním speciálem domů vítězství. Uplynulý víkend se Kopecký s Dreslerem postarali o třetí vítězství vozu ŠKODA Fabia R5 po sobě v Mistrovství světa (WRC 2). Na jubilejní 45. Barum Czech Rally Zlín (28. až 30. srpna) může ŠKODA předčasně rozhodnout MČR pro sebe a tovární posádka tak může završit zisk prvního titulu s vozem Fabia R5.
Pátý a tedy předposlední podnik MČR je zároveň součástí mistrovství Evropy FIA v rally (ERC). V souladu s tím se značka ŠKODA při svém domácím vystoupení na Moravě setká s konkurencí z celé Evropy. Barum rally má koeficient 1,5 – dosažený počet bodů se tedy násobí faktorem 1,5. Celkem je třeba absolvovat 229,21 km na 15 rychlostních zkouškách.
„Barum Czech Rally Zlín je se svými asfaltovými tratěmi, tisícovkami fanoušků a nevypočitatelnými povětrnostními podmínkami vrcholem českého mistrovství,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Máme šanci vyhrát české mistrovství v rally a chceme s vozem Fabia R5 opět předvést špičkový výkon. Těšíme se přitom na napínavé souboje s mnoha skvělými evropskými jezdci,“ dodává Hrabánek.
Se čtyřmi vítězstvími ze čtyř startů v MČR se vůz Fabia R5 v této sezóně ukázala jako rychlý a spolehlivý vítězný vůz. Tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký jasně vede celkovou klasifikaci MČR před svým hlavním rivalem Václavem Pechem. „Barumku máme rádi. Chceme jet na vítězství a využít matchballu k prvnímu zisku titulu s továrním vozem Fabia R5,“ říká Kopecký.
Miláček publika Kopecký vyhrál Barum Czech Rally Zlín již třikrát. Zvítězil zde vždy po dvou letech: 2009, 2011 a 2013. Pokud to bude fungovat podle zákona série, je 33letý jezdec letos opět na řadě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?