Čtyři soutěže, čtyři vítězství: Tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler jasně vede celkovou klasifikaci českého mistrovství v rally (MČR). Tři triumfy za sebou pro vůz ŠKODA Fabia R5 také v seriálu Mistrovství světa (WRC 2). Rally Zlín: 5. podnik MČR a podnik započítávaný do mistrovství Evropy FIA v rally. Michal Hrabánek: „Soutěž ve Zlíně patří k vrcholům sezóny“
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 ukazuje svou skutečnou sílu: ze všech čtyř dosavadních podniků sezóny českého mistrovství v rally (MČR) přivezla tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler s novým soutěžním speciálem domů vítězství. Uplynulý víkend se Kopecký s Dreslerem postarali o třetí vítězství vozu ŠKODA Fabia R5 po sobě v Mistrovství světa (WRC 2). Na jubilejní 45. Barum Czech Rally Zlín (28. až 30. srpna) může ŠKODA předčasně rozhodnout MČR pro sebe a tovární posádka tak může završit zisk prvního titulu s vozem Fabia R5.
Pátý a tedy předposlední podnik MČR je zároveň součástí mistrovství Evropy FIA v rally (ERC). V souladu s tím se značka ŠKODA při svém domácím vystoupení na Moravě setká s konkurencí z celé Evropy. Barum rally má koeficient 1,5 – dosažený počet bodů se tedy násobí faktorem 1,5. Celkem je třeba absolvovat 229,21 km na 15 rychlostních zkouškách.
„Barum Czech Rally Zlín je se svými asfaltovými tratěmi, tisícovkami fanoušků a nevypočitatelnými povětrnostními podmínkami vrcholem českého mistrovství,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Máme šanci vyhrát české mistrovství v rally a chceme s vozem Fabia R5 opět předvést špičkový výkon. Těšíme se přitom na napínavé souboje s mnoha skvělými evropskými jezdci,“ dodává Hrabánek.
Se čtyřmi vítězstvími ze čtyř startů v MČR se vůz Fabia R5 v této sezóně ukázala jako rychlý a spolehlivý vítězný vůz. Tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký jasně vede celkovou klasifikaci MČR před svým hlavním rivalem Václavem Pechem. „Barumku máme rádi. Chceme jet na vítězství a využít matchballu k prvnímu zisku titulu s továrním vozem Fabia R5,“ říká Kopecký.
Miláček publika Kopecký vyhrál Barum Czech Rally Zlín již třikrát. Zvítězil zde vždy po dvou letech: 2009, 2011 a 2013. Pokud to bude fungovat podle zákona série, je 33letý jezdec letos opět na řadě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?