Čtyři soutěže, čtyři vítězství: Tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler jasně vede celkovou klasifikaci českého mistrovství v rally (MČR). Tři triumfy za sebou pro vůz ŠKODA Fabia R5 také v seriálu Mistrovství světa (WRC 2). Rally Zlín: 5. podnik MČR a podnik započítávaný do mistrovství Evropy FIA v rally. Michal Hrabánek: „Soutěž ve Zlíně patří k vrcholům sezóny“
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 ukazuje svou skutečnou sílu: ze všech čtyř dosavadních podniků sezóny českého mistrovství v rally (MČR) přivezla tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler s novým soutěžním speciálem domů vítězství. Uplynulý víkend se Kopecký s Dreslerem postarali o třetí vítězství vozu ŠKODA Fabia R5 po sobě v Mistrovství světa (WRC 2). Na jubilejní 45. Barum Czech Rally Zlín (28. až 30. srpna) může ŠKODA předčasně rozhodnout MČR pro sebe a tovární posádka tak může završit zisk prvního titulu s vozem Fabia R5.
Pátý a tedy předposlední podnik MČR je zároveň součástí mistrovství Evropy FIA v rally (ERC). V souladu s tím se značka ŠKODA při svém domácím vystoupení na Moravě setká s konkurencí z celé Evropy. Barum rally má koeficient 1,5 – dosažený počet bodů se tedy násobí faktorem 1,5. Celkem je třeba absolvovat 229,21 km na 15 rychlostních zkouškách.
„Barum Czech Rally Zlín je se svými asfaltovými tratěmi, tisícovkami fanoušků a nevypočitatelnými povětrnostními podmínkami vrcholem českého mistrovství,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Máme šanci vyhrát české mistrovství v rally a chceme s vozem Fabia R5 opět předvést špičkový výkon. Těšíme se přitom na napínavé souboje s mnoha skvělými evropskými jezdci,“ dodává Hrabánek.
Se čtyřmi vítězstvími ze čtyř startů v MČR se vůz Fabia R5 v této sezóně ukázala jako rychlý a spolehlivý vítězný vůz. Tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký jasně vede celkovou klasifikaci MČR před svým hlavním rivalem Václavem Pechem. „Barumku máme rádi. Chceme jet na vítězství a využít matchballu k prvnímu zisku titulu s továrním vozem Fabia R5,“ říká Kopecký.
Miláček publika Kopecký vyhrál Barum Czech Rally Zlín již třikrát. Zvítězil zde vždy po dvou letech: 2009, 2011 a 2013. Pokud to bude fungovat podle zákona série, je 33letý jezdec letos opět na řadě.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?