Čtyři soutěže, čtyři vítězství: Tovární posádka ŠKODA Kopecký/Dresler jasně vede celkovou klasifikaci českého mistrovství v rally (MČR). Tři triumfy za sebou pro vůz ŠKODA Fabia R5 také v seriálu Mistrovství světa (WRC 2). Rally Zlín: 5. podnik MČR a podnik započítávaný do mistrovství Evropy FIA v rally. Michal Hrabánek: „Soutěž ve Zlíně patří k vrcholům sezóny“
Nový vůz ŠKODA Fabia R5 ukazuje svou skutečnou sílu: ze všech čtyř dosavadních podniků sezóny českého mistrovství v rally (MČR) přivezla tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler s novým soutěžním speciálem domů vítězství. Uplynulý víkend se Kopecký s Dreslerem postarali o třetí vítězství vozu ŠKODA Fabia R5 po sobě v Mistrovství světa (WRC 2). Na jubilejní 45. Barum Czech Rally Zlín (28. až 30. srpna) může ŠKODA předčasně rozhodnout MČR pro sebe a tovární posádka tak může završit zisk prvního titulu s vozem Fabia R5.
Pátý a tedy předposlední podnik MČR je zároveň součástí mistrovství Evropy FIA v rally (ERC). V souladu s tím se značka ŠKODA při svém domácím vystoupení na Moravě setká s konkurencí z celé Evropy. Barum rally má koeficient 1,5 – dosažený počet bodů se tedy násobí faktorem 1,5. Celkem je třeba absolvovat 229,21 km na 15 rychlostních zkouškách.
„Barum Czech Rally Zlín je se svými asfaltovými tratěmi, tisícovkami fanoušků a nevypočitatelnými povětrnostními podmínkami vrcholem českého mistrovství,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Máme šanci vyhrát české mistrovství v rally a chceme s vozem Fabia R5 opět předvést špičkový výkon. Těšíme se přitom na napínavé souboje s mnoha skvělými evropskými jezdci,“ dodává Hrabánek.
Se čtyřmi vítězstvími ze čtyř startů v MČR se vůz Fabia R5 v této sezóně ukázala jako rychlý a spolehlivý vítězný vůz. Tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký jasně vede celkovou klasifikaci MČR před svým hlavním rivalem Václavem Pechem. „Barumku máme rádi. Chceme jet na vítězství a využít matchballu k prvnímu zisku titulu s továrním vozem Fabia R5,“ říká Kopecký.
Miláček publika Kopecký vyhrál Barum Czech Rally Zlín již třikrát. Zvítězil zde vždy po dvou letech: 2009, 2011 a 2013. Pokud to bude fungovat podle zákona série, je 33letý jezdec letos opět na řadě.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.