Letní měsíce mnohde představují „okurkovou sezónu“, na Klatovsku se ale pilně pracuje. Už jen šest týdnů nás totiž dělí od startu jednodenní rally, která nahradí v kalendáři zrušený příbramský podnik a uzavře letošní národní šampionát. Pojede se 2.-3.10.2015, bližší informace o ní pozvolna přibývají na stránkách www.pamk.cz.
Zatímco obvykle trvá příprava automobilové soutěže celý rok, pro Pošumavský auto moto klub se tento časový úsek po přidělení „zaskakujícího“ říjnového podniku scvrkl z dvanácti měsíců na dvanáct týdnů. Přesto je v polovině přípravného období možné tvrdit, že se vše vyvíjí správným směrem. Zejména jsou už k dispozici u všech rychlostních zkoušek veškerá potřebná povolení nezbytná k jejich zorganizování. „Musíme poděkovat obecním a městským zastupitelstvům i dalším institucím, že byly ochotny se našimi žádostmi zabývat v období dovolených, mnohde dokonce na mimořádných schůzích,“ raduje se z přístupu svých krajanů ředitel PAMK Jiří Valenta a s úsměvem pokračuje: „Jsem moc rád, že přípravy postupují podle plánu a že také naši členové přistupují k nadcházející soutěži velmi vstřícně. Všichni už své úkoly znají a snaží se je svědomitě plnit, na klubovém jednání jsme se jen chvíli nemohli shodnout jen na čase, kdy přesně v říjnu zapadne slunce – každý z nás měl jiné internetové zdroje a ty se poněkud rozcházely. Tak trochu se omlouváme, že jsme dosud neprozradili jméno naší sportovní události, ale i to souvisí s krátkým časem příprav. V tuto chvíli už ale víme, že díky vstřícnému přístupu našeho mateřského města se bude naše soutěž jmenovat Rally Klatovy – nicméně je možné, že ani to nebude jméno kompletní a že se do něj promítne také název některého našeho významného sponzora. Jednání o tom již vedeme, nicméně stále nejsou uzavřená. A tak pokud by se našel nový partner, který by měl zájem stát se naším titulárním sponzorem, nadále má šanci se přihlásit. Další dobrou zprávou je skutečnost, že chuť startovat na naší soutěži (ať už mezi „ostrými auty“ či „legendami“) neprojevily pouze domácí posádky, které u nás pojedou o mistrovské body do Mistrovství ČR v rally. Naopak už teď je velmi pravděpodobné, že ji zpestří i někteří účastníci z blízkého Německa a dost možná nejen odtud. Trať už shlédl zástupce jezdců, delegovaný Svazem rally a v nejbližší době očekáváme schválení Zvláštních ustanovení. Zahájíme také příjem přihlášek a pak už budou přípravy opravdu vrcholit…“
Název Rally Klatovy (resp. tehdy Rallye Klatovy) se už dvakrát v minulosti v kalendáři objevil. Vždy se jednalo o kratší soutěž, která se nepřekrývala se „Šumavou“, její první ročník vyhrál dokonce pozdější mistr republiky Milan Dolák (se spolujezdkyní Marií Šteflovou), napodruhé zvítězili neméně známí Jiří Pošík a Jiří Císař. Další zajímavostí je, že právě ve dnech konání letošní Rally Klatovy uplyne od prvního ročníku této soutěže přesně 35 let. Ještě jednou si tedy zopakujme, že Rally Klatovy 2015 se uskuteční 2. - 3. října a její součástí budou (kromě mistrovského měření sil) také Pohár pořadatele i Rally Legend.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?