Letní měsíce mnohde představují „okurkovou sezónu“, na Klatovsku se ale pilně pracuje. Už jen šest týdnů nás totiž dělí od startu jednodenní rally, která nahradí v kalendáři zrušený příbramský podnik a uzavře letošní národní šampionát. Pojede se 2.-3.10.2015, bližší informace o ní pozvolna přibývají na stránkách www.pamk.cz.
Zatímco obvykle trvá příprava automobilové soutěže celý rok, pro Pošumavský auto moto klub se tento časový úsek po přidělení „zaskakujícího“ říjnového podniku scvrkl z dvanácti měsíců na dvanáct týdnů. Přesto je v polovině přípravného období možné tvrdit, že se vše vyvíjí správným směrem. Zejména jsou už k dispozici u všech rychlostních zkoušek veškerá potřebná povolení nezbytná k jejich zorganizování. „Musíme poděkovat obecním a městským zastupitelstvům i dalším institucím, že byly ochotny se našimi žádostmi zabývat v období dovolených, mnohde dokonce na mimořádných schůzích,“ raduje se z přístupu svých krajanů ředitel PAMK Jiří Valenta a s úsměvem pokračuje: „Jsem moc rád, že přípravy postupují podle plánu a že také naši členové přistupují k nadcházející soutěži velmi vstřícně. Všichni už své úkoly znají a snaží se je svědomitě plnit, na klubovém jednání jsme se jen chvíli nemohli shodnout jen na čase, kdy přesně v říjnu zapadne slunce – každý z nás měl jiné internetové zdroje a ty se poněkud rozcházely. Tak trochu se omlouváme, že jsme dosud neprozradili jméno naší sportovní události, ale i to souvisí s krátkým časem příprav. V tuto chvíli už ale víme, že díky vstřícnému přístupu našeho mateřského města se bude naše soutěž jmenovat Rally Klatovy – nicméně je možné, že ani to nebude jméno kompletní a že se do něj promítne také název některého našeho významného sponzora. Jednání o tom již vedeme, nicméně stále nejsou uzavřená. A tak pokud by se našel nový partner, který by měl zájem stát se naším titulárním sponzorem, nadále má šanci se přihlásit. Další dobrou zprávou je skutečnost, že chuť startovat na naší soutěži (ať už mezi „ostrými auty“ či „legendami“) neprojevily pouze domácí posádky, které u nás pojedou o mistrovské body do Mistrovství ČR v rally. Naopak už teď je velmi pravděpodobné, že ji zpestří i někteří účastníci z blízkého Německa a dost možná nejen odtud. Trať už shlédl zástupce jezdců, delegovaný Svazem rally a v nejbližší době očekáváme schválení Zvláštních ustanovení. Zahájíme také příjem přihlášek a pak už budou přípravy opravdu vrcholit…“
Název Rally Klatovy (resp. tehdy Rallye Klatovy) se už dvakrát v minulosti v kalendáři objevil. Vždy se jednalo o kratší soutěž, která se nepřekrývala se „Šumavou“, její první ročník vyhrál dokonce pozdější mistr republiky Milan Dolák (se spolujezdkyní Marií Šteflovou), napodruhé zvítězili neméně známí Jiří Pošík a Jiří Císař. Další zajímavostí je, že právě ve dnech konání letošní Rally Klatovy uplyne od prvního ročníku této soutěže přesně 35 let. Ještě jednou si tedy zopakujme, že Rally Klatovy 2015 se uskuteční 2. - 3. října a její součástí budou (kromě mistrovského měření sil) také Pohár pořadatele i Rally Legend.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.