Letní měsíce mnohde představují „okurkovou sezónu“, na Klatovsku se ale pilně pracuje. Už jen šest týdnů nás totiž dělí od startu jednodenní rally, která nahradí v kalendáři zrušený příbramský podnik a uzavře letošní národní šampionát. Pojede se 2.-3.10.2015, bližší informace o ní pozvolna přibývají na stránkách www.pamk.cz.
Zatímco obvykle trvá příprava automobilové soutěže celý rok, pro Pošumavský auto moto klub se tento časový úsek po přidělení „zaskakujícího“ říjnového podniku scvrkl z dvanácti měsíců na dvanáct týdnů. Přesto je v polovině přípravného období možné tvrdit, že se vše vyvíjí správným směrem. Zejména jsou už k dispozici u všech rychlostních zkoušek veškerá potřebná povolení nezbytná k jejich zorganizování. „Musíme poděkovat obecním a městským zastupitelstvům i dalším institucím, že byly ochotny se našimi žádostmi zabývat v období dovolených, mnohde dokonce na mimořádných schůzích,“ raduje se z přístupu svých krajanů ředitel PAMK Jiří Valenta a s úsměvem pokračuje: „Jsem moc rád, že přípravy postupují podle plánu a že také naši členové přistupují k nadcházející soutěži velmi vstřícně. Všichni už své úkoly znají a snaží se je svědomitě plnit, na klubovém jednání jsme se jen chvíli nemohli shodnout jen na čase, kdy přesně v říjnu zapadne slunce – každý z nás měl jiné internetové zdroje a ty se poněkud rozcházely. Tak trochu se omlouváme, že jsme dosud neprozradili jméno naší sportovní události, ale i to souvisí s krátkým časem příprav. V tuto chvíli už ale víme, že díky vstřícnému přístupu našeho mateřského města se bude naše soutěž jmenovat Rally Klatovy – nicméně je možné, že ani to nebude jméno kompletní a že se do něj promítne také název některého našeho významného sponzora. Jednání o tom již vedeme, nicméně stále nejsou uzavřená. A tak pokud by se našel nový partner, který by měl zájem stát se naším titulárním sponzorem, nadále má šanci se přihlásit. Další dobrou zprávou je skutečnost, že chuť startovat na naší soutěži (ať už mezi „ostrými auty“ či „legendami“) neprojevily pouze domácí posádky, které u nás pojedou o mistrovské body do Mistrovství ČR v rally. Naopak už teď je velmi pravděpodobné, že ji zpestří i někteří účastníci z blízkého Německa a dost možná nejen odtud. Trať už shlédl zástupce jezdců, delegovaný Svazem rally a v nejbližší době očekáváme schválení Zvláštních ustanovení. Zahájíme také příjem přihlášek a pak už budou přípravy opravdu vrcholit…“
Název Rally Klatovy (resp. tehdy Rallye Klatovy) se už dvakrát v minulosti v kalendáři objevil. Vždy se jednalo o kratší soutěž, která se nepřekrývala se „Šumavou“, její první ročník vyhrál dokonce pozdější mistr republiky Milan Dolák (se spolujezdkyní Marií Šteflovou), napodruhé zvítězili neméně známí Jiří Pošík a Jiří Císař. Další zajímavostí je, že právě ve dnech konání letošní Rally Klatovy uplyne od prvního ročníku této soutěže přesně 35 let. Ještě jednou si tedy zopakujme, že Rally Klatovy 2015 se uskuteční 2. - 3. října a její součástí budou (kromě mistrovského měření sil) také Pohár pořadatele i Rally Legend.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?