Součástí Barum Czech Rally Zlín je každoročně i bohatý kulturní program, při kterém mají diváci možnost potkat se s posádkami i mimo závodní vozy. Krajské město žije populární barumkou celý týden, po který jsou posádky v regionu. A právě při těchto akcích je jedinečná možnost nejen získat od soutěžících podpis či společné foto, ale také neformálně podebatovat.
První taková akce proběhne již v úterý navečer, kdy se od 18:00 uskuteční v Obchodním centru Zlín na Kvítkové ulici tradiční autogramiáda s jezdci. Po bohatém kulturním programu, který bude probíhat již od 15:00, se zhruba na hodinu posadí za své stoly přední posádky letošního ročníku Barum Czech Rally Zlín. Účast již přislíbila řada závodních posádek v čele s Janem Kopeckým, Craigem Breenem, Kajetanem Kajetanowiczem či ambasadorem zlínské soutěže Jaromírem Tarabusem.
Druhá autogramiáda se uskuteční ve středu v autosalonu Škoda – Samohýl v Loukách. Zde budou vystaveny dva soutěžní speciály Škoda Fabia R5 a samotné autogramiády se od 19:00 zúčastní všechny čtyři posádky, které se na tomto voze při letošním ročníku Barum Czech Rally Zlín představí. Vedle tovární dvojice Kopecký-Dresler to budou i domácí posádky Tarabus-Trunkát, Kostka-Kostka a holandská dvojice Kobus-De Wild. Po této autogramiádě bude probíhat v nedalekém prostoru muzea historických vozů uzavřená ERC Welcome party pro jezdce registrované v seriálu mistrovství Evropy v rally.
Čtvrteční večer bude v prostoru servisní zóny Star Rally Historic přímo v areálu bývalých Baťových závodů probíhat tradiční večerní program věnovaný historickým vozům. Od 18:00 se uskuteční beseda s tematickým zaměřením na historii Barum Teamu, v rámci které se představí i několik bývalých jezdců této stáje. Akci moderovanou Daliborem Gondíkem zakončí autogramiáda s letošními účastníky závodu. A když už jsme u Star Rally Historic, v sobotu večer proběhne v prostorách Star Clubu vyhlášení vítězů historické soutěže i následná afterparty.
V průběhu celé soutěže fanoušci mohou navštívit také tradiční Škoda Motorsport Park, který otevře své brány v pátek v 15:00 a bude s krátkými pauzami pokračovat až do neděle 15:00. V jeho rámci bude možné získat podpis Jana Kopeckého, shlédnout taneční módní přehlídku, vyzkoušet si rallysimulátor či řadu z dalších atrakcí, které pro diváky Škoda Motorsport připravila.
Absolutním vrcholem kulturního programu Barum Czech Rally Zlín pak bude závěrečná afterparty, která proběhne v neděli ve večerních a nočních hodinách po dojezdu všech posádek do cíle. Stejně jako v loňském roce, i letos se tato afterparty uskuteční ve zlínském Star Clubu a bude to jedinečná příležitost neformálně se potkat s řadou účastníků i lidí kolem Barum Czech Rally Zlín.
Plán doprovodných akcí
úterý - 18:00 - Autogramiáda v OC Zlín středa - 19:00 - Autogramiáda v autosalonu Škoda - Samohýl čtvrtek - 18:00 - Beseda s jezdci Barum Teamu, autogramiáda Star Rally Historic pátek - 15:00 - Otevření Škoda Motorsport parku sobota - 20:00 - Vyhlášení Star Rally Historic + afterparty ve Star Clubu neděle - 15:00 - Uzavření Škoda Motorsport parku neděle - 21:00 - Oficiální afterparty ve Star ClubuKodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?