Veľká Barum Czech Rally Zlín je po roku späť a prinesie skutočnú európsku špičku. Napokon ide o podujatie veľkých Majstrovstiev Európy FIA ERC a asfaltové skúšky nebudú žiadnou prechádzkou ružovým sadom. Na posádky čaká až 229,21 km pod plnou paľbou na 15 rýchlostných skúškach. Tradične veľké štartové pole produkčných vozidiel „N“ obohatí aj posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou na ich Mitsubishi Lancer EVO IX.
Vlasto si „Barumku“ vyskúšal minulý rok so Škodou Fabia S2000. Tá mu však veľmi nesadla a tento rok zaútočí na ručičky stopiek s autom, v ktorom sa cíti doslova ako doma. Výkony a výsledky tohto rodeného Dobšinčana sú rok po roku zaujímavejšie. Táto sezóna by teda mohla „zavŕšiť“ Vlastovu prípravu pred budúcou sezónou, v ktorej by mal usadať do vozidla najvyššej triedy 11.
Vlastimil Majerčák: „Na rozdiel od našich súperov berieme túto sezónu ako testovaciu a tak povediac ako medzistupienok pred postupom do prvej ligy budúci rok. Na Košiciach sme hľadali správne nastavenia na uskákané trate, podobné tým na Barumke - Pindula, Troják a Semetín. Auto prešlo kompletnou repasáciou: nové turbo, prevodovka, poloosi, spojka, diferenciál, kotúče, brzdové obloženie a samozrejmosťou sú na každej súťaži kontrola tlmičov a výmena všetkých uložení na podvozku. V Košiciach sme tiež rozbili disky, čo si vypýtalo preventívnu výmenu ložiska v nábojoch kolies. O toto všetko sa stará 6 mechanikov tímu L Racing. Takto komplexne a profesionálne k tomu môžeme pristupovať len vďaka neobmedzenej podpore a nadšeniu šéfa tímu L Racing Janka Liptáka,“ konštatuje Vlasto Majerčák.
Samostatnou kapitolou sú pneumatiky. Slovo má opäť Vlasto: „Túto sezónu spolupracujeme s Pirelli Hungary. Dostávame od nich plnú podporu a poradenstvo pri testoch a súťažiach. Snažíme sa neustále hľadať optimálnu konštrukciu a zmesi gúm. V závislosti na dĺžke rýchlostných skúšok potom volíme ideálne nastavenie tlaku. Pneumatika totiž musí pracovať pri ideálnom tlaku a nesmie prekročiť pracovnú teplotu. Vďaka Pirelli dokážeme lepšie nastavovať geometriu – odklony tlmičov, zbiehavosť a záklony. Každá zmena ovplyvňuje teplotu v strede a na stranách pneumatík. Pomocou získaných dát dolaďujeme aj podvozok a tuhosť diferenciálov. Počas celej sezóny nám na testoch a súťažiach pomáha s nastavením tlmičov Mitsubishi Lancer EVO IX najrýchlejší maďarský jazdec produkčných vozidiel Jani Balogh. Jeho skúsenosti a rady sú cenným prínosom pre náš tím.“
Čo hovorí Vlasto na samotnú „Barumku“?
„Už pred rokom som absolvoval zoznámenie sa s touto náročnou súťažou za volantom Škody Fabia S2000. Bol to krst ohňom a preto sa chcem z toho ponaučiť. Niektoré skúšky, alebo ich časti, som už absolvoval aj v rámci rally Slušovice, alebo rally Vsetín. Na tejto súťaži je najdôležitejší dobrý rozpis. Obhliadka trate je tak ako vo svete len na dva prejazdy. To si vyžaduje maximálnu koncentráciu pri písaní a kontrole rozpisu. Stretne sa tu obrovská konkurencia, v ktorej chceme uspieť čo najlepšie,“ dodáva na záver Vlasto Majerčák.
Ako sa popasuje s traťami a konkurenciou na Barum Czech Rally Zlín uvidíme už tento víkend 28.-30. augusta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?