Při příležitosti konání 44. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2014 byla vyhlášena tradiční fotosoutěž. Ceny do fotosoutěže věnovaly firmy RALLY MODELS – Antonín Babík, JNK Studio Zlín – výroba a distribuce videokazet, PARAMO a.s., oleje MOGUL a firma ALITRON CZ, s.r.o. připravila pro výherce celoroční předplatné specializovaného motoristického magazínu RALLY. Hlavní cena putuje za loňský ročník barumky opět do zahraničí, vítězství z roku 2013 obhájil Maďar Gergély Makai z Budapešti.
Auto klub Barum Zlín ve spolupráci s agenturou Zlin Press production vypsal fotosoutěž ve společné kategorii pro profesionální fotoreportéry i fotoamatéry v digitální fotografii. Odborná porota ve složení Miloslav Regner (ředitel Barum Czech Rally Zlín), Roman Ordelt (Zlin Press production), Ing. Jan Regner (zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín) a členové mezinárodní poroty se rozhodli udělit vedle tří finančních cen v digitální kategorii pět dalších ocenění. „Potřetí za sebou putuje hlavní cena za hranice České republiky, když prvenství obhájil pan Makai z Maďarska. To svědčí o značné popularitě fotosoutěže v zahraničí, přičemž kvalita soutěžních snímků je rok od roku stále vyšší. Je znát, že zájem o digitální kategorii neustále roste i za hranicemi českých luhů a hájů. Přišla nám opět řada soutěžních snímků od fotografů z okolních zemí. Z celkového počtu téměř dvou set zúčastněných je zřejmé, že rallysport zajímá stále více fotografů. S celkovou úrovní fotosoutěže jsme byli velmi spokojeni, na čemž jsme se jednomyslně shodli v rámci mezinárodní poroty s řadou významných osobností z rallyové komunity,“ pověděl Miloslav Regner, předseda poroty a ředitel Barum Czech Rally Zlín.
V mezinárodní porotě dále usedli Paul Beaton (Velká Británie, spolujezdec), Chris Biewer (Německo, novinář), Gabriel Borowy (Polsko, novinář), Martina Daňhelová-Jerhotová (Česká republika, jezdec), Kornél Lukács (Maďarsko, jezdec), Joseph McGonigle (Irsko, jezdec), Siim Plangi (Estonsko, jezdec), Bartek Rubczewski (Polsko, rally inženýr), Sanita Smiltinová (Lotyšsko, týmová manažerka), Jörg Ullmann (Německo, fotograf), Benjamin A. Ward (Norsko, fotograf) a Jindřiška Žáková (Česká republika, spolujezdec).Je potěšitelné, že fotosoutěž má mezi příznivci motoristického sportu velmi kladnou odezvu a úroveň zaslaných fotografií se neustále zvyšuje. V digitální fotografii přišlo od 172 autorů celkem 685 soutěžních snímků! Vedle tří hlavních cen porota udělila pět ocenění.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE:
1. cena Gergély Makai, Maďarsko
Budapešť – 500 Kč
2. cena Daniel Šimek
Napajedla – 300 Kč
3. cena Marek Talaš
Napajedla – 200 Kč
Autoři oceněných fotografií:
Petr Hrba, Mečichov
Michael Jurtin, Zeltweg, Rakousko
Tomáš Řehůřek, Zlín
Lukáš Staněk, Ostrava-Stará Bělá
Rafal Roguski, Gliwice, Polsko
Všem oceněným autorům srdečně blahopřejeme a těšíme se na další příspěvky v nově vyhlášené fotosoutěži k 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2015!
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.