Při příležitosti konání 44. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2014 byla vyhlášena tradiční fotosoutěž. Ceny do fotosoutěže věnovaly firmy RALLY MODELS – Antonín Babík, JNK Studio Zlín – výroba a distribuce videokazet, PARAMO a.s., oleje MOGUL a firma ALITRON CZ, s.r.o. připravila pro výherce celoroční předplatné specializovaného motoristického magazínu RALLY. Hlavní cena putuje za loňský ročník barumky opět do zahraničí, vítězství z roku 2013 obhájil Maďar Gergély Makai z Budapešti.
Auto klub Barum Zlín ve spolupráci s agenturou Zlin Press production vypsal fotosoutěž ve společné kategorii pro profesionální fotoreportéry i fotoamatéry v digitální fotografii. Odborná porota ve složení Miloslav Regner (ředitel Barum Czech Rally Zlín), Roman Ordelt (Zlin Press production), Ing. Jan Regner (zástupce ředitele Barum Czech Rally Zlín) a členové mezinárodní poroty se rozhodli udělit vedle tří finančních cen v digitální kategorii pět dalších ocenění. „Potřetí za sebou putuje hlavní cena za hranice České republiky, když prvenství obhájil pan Makai z Maďarska. To svědčí o značné popularitě fotosoutěže v zahraničí, přičemž kvalita soutěžních snímků je rok od roku stále vyšší. Je znát, že zájem o digitální kategorii neustále roste i za hranicemi českých luhů a hájů. Přišla nám opět řada soutěžních snímků od fotografů z okolních zemí. Z celkového počtu téměř dvou set zúčastněných je zřejmé, že rallysport zajímá stále více fotografů. S celkovou úrovní fotosoutěže jsme byli velmi spokojeni, na čemž jsme se jednomyslně shodli v rámci mezinárodní poroty s řadou významných osobností z rallyové komunity,“ pověděl Miloslav Regner, předseda poroty a ředitel Barum Czech Rally Zlín.
V mezinárodní porotě dále usedli Paul Beaton (Velká Británie, spolujezdec), Chris Biewer (Německo, novinář), Gabriel Borowy (Polsko, novinář), Martina Daňhelová-Jerhotová (Česká republika, jezdec), Kornél Lukács (Maďarsko, jezdec), Joseph McGonigle (Irsko, jezdec), Siim Plangi (Estonsko, jezdec), Bartek Rubczewski (Polsko, rally inženýr), Sanita Smiltinová (Lotyšsko, týmová manažerka), Jörg Ullmann (Německo, fotograf), Benjamin A. Ward (Norsko, fotograf) a Jindřiška Žáková (Česká republika, spolujezdec).Je potěšitelné, že fotosoutěž má mezi příznivci motoristického sportu velmi kladnou odezvu a úroveň zaslaných fotografií se neustále zvyšuje. V digitální fotografii přišlo od 172 autorů celkem 685 soutěžních snímků! Vedle tří hlavních cen porota udělila pět ocenění.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE:
1. cena Gergély Makai, Maďarsko
Budapešť – 500 Kč
2. cena Daniel Šimek
Napajedla – 300 Kč
3. cena Marek Talaš
Napajedla – 200 Kč
Autoři oceněných fotografií:
Petr Hrba, Mečichov
Michael Jurtin, Zeltweg, Rakousko
Tomáš Řehůřek, Zlín
Lukáš Staněk, Ostrava-Stará Bělá
Rafal Roguski, Gliwice, Polsko
Všem oceněným autorům srdečně blahopřejeme a těšíme se na další příspěvky v nově vyhlášené fotosoutěži k 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2015!
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?