Zlínští pořadatelé v čele s ředitelem rally Miloslavem Regnerem znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA na letošní 45. ročník populární barumky. Organizační štáb každoročně odvádí skvělou práci, soutěž je hodnocena jako jedna z nejlépe organizovaných rally v Evropě, neboť obdržela v předchozích letech výborné hodnocení pozorovatelských zpráv a rovněž reference činovníků FIA jsou na zlínskou rally velmi pozitivní.
Ve Zlíně se objeví opět sportovní delegát FIA Arnaud Crépin z Francie, který zastává významnou pozici v Mezinárodní automobilové federaci, neboť je předsedou sportovní komise. „Jsme rádi, že přijede podruhé v řadě do Zlína a zúčastní se Barum Rally. Určitě to zvýší prestiž naší rally,“ pověděla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pozorovatelem FIA bude podobně jako v loňském roce pan Andrew Kellitt z Velké Británie a Severního Irska. „Pan Kellitt byl poprvé ve Zlíně v loňském roce. Letos přijede již ve čtvrtek dopoledne a podle informací se do České republiky opět velmi těší,“ upřesnila Regnerová.
Ve funkci hlavního sportovního komisaře přijede zkušený činovník Uwe Schmidt z Německa. „S panem Schmidtem jsme se naposledy setkali koncem června při Ypres Rally v Belgii. Ve Zlíně byl jako sportovní komisař již v roce 2003. Tehdy přijel i se svým synem Benjaminem, který přijede i letos a bude spolupracovat s Ing. Janem Regnerem v otázce bezpečnosti rally. Benjamin chce na barumce získat zkušenosti a poté je aplikovat při pořádání rally v Německu.“ řekla Regnerová.
Dalším sportovním komisařem bude paní Nayia Kontopoulouová z Kypru. „Jedná se o ředitelku Kyperské rally. Šarmantní paní pochází z dvojčat a přijede poprvé do České republiky. Na letišti ve Vídni se objeví již ve čtvrtek dopoledne, zpět do Larnaky odlétá během pondělí,“ uvedla dlouholetá šéfka sekretariátu barumky. Funkci sportovního komisaře vykoná i Mgr. Tomáš Kunc, současný předseda Svazu rally FAS AČR.
Sekretářem sboru sportovních komisařů je Jan Mochan z České republiky. V historii barumky zavítá již počtrnácté do Zlína technický komisař FIA, jenž má dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná v letošním roce opět Karl-Heinz Goldstein z Německa, jeho asistentem bude Ital Luca Gibello. Premiérově se objeví ve Zlíně lékařský delegát FIA, kterým je Francouz Jean Duby z Marseille. „Pan Duby má významné postavení ve FIA, kde působí na pařížské centrále jako předseda lékařské komise. Ve Zlíně byl v minulých letech při lékařském semináři FIA a doslova mu učaroval odkaz Tomáše Bati. Nemohl si vynachválit Baťův mrakodrap a v něm oběžný výtah páternoster,“ uzavřela Marta Regnerová.
Bezpečnostním delegátem ASN je Miroslav Smolík, ve funkci hlavního technického komisaře bude působit Stanislav Mrkvan, hlavním časoměřičem je Eva Skýpalová. Ve funkci činovníků pro styk s jezdci se představí Wolfgang Gastorfer z Německa a Petr Starý z České republiky.
DELEGOVANÍ ČINOVNÍCI
Sportovní delegát FIA / FIA Sport Delegat: Arnaud CRÉPIN (FIA)
Pozorovatel FIA / FIA Observer: Andrew KELLITT (GBR)
Sportovní komisaři / Stewards of the Meeting: Uwe SCHMIDT – President (DEU), Nayia KONTOPOULOU (CYP), Mgr. Tomáš KUNC (ASN)
Technický delegát FIA / FIA Technical Delegate: Karl-Heinz GOLDSTEIN (FIA)
Asistent technického delegáta FIA / FIA Assistant Technical Delegate: Luca GIBELLO (FIA)
Lékařský delegát FIA / FIA Medical Delegate: Dr. Jean DUBY (FIA)
Bezpečnostní delegát ASN / ASN Safety Delegate: Miroslav SMOLÍK (CZE)
Hlavní technický komisař / Chief Scrutinner: Stanislav MRKVAN (CZE)
Hlavní časoměřič / Chief Timekeeper: Eva SKÝPALOVÁ (CZE)
Sekretář SSK / Secretary of Stewards of the Meeting: Jan MOCHAN (CZE)
Činovníci pro styk se soutěžícími / Competitors´ Relations Officers: Wolfgang GASTORFER (DEU), Petr STARÝ (CZE)
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?