Zlínští pořadatelé v čele s ředitelem rally Miloslavem Regnerem znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA na letošní 45. ročník populární barumky. Organizační štáb každoročně odvádí skvělou práci, soutěž je hodnocena jako jedna z nejlépe organizovaných rally v Evropě, neboť obdržela v předchozích letech výborné hodnocení pozorovatelských zpráv a rovněž reference činovníků FIA jsou na zlínskou rally velmi pozitivní.
Ve Zlíně se objeví opět sportovní delegát FIA Arnaud Crépin z Francie, který zastává významnou pozici v Mezinárodní automobilové federaci, neboť je předsedou sportovní komise. „Jsme rádi, že přijede podruhé v řadě do Zlína a zúčastní se Barum Rally. Určitě to zvýší prestiž naší rally,“ pověděla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pozorovatelem FIA bude podobně jako v loňském roce pan Andrew Kellitt z Velké Británie a Severního Irska. „Pan Kellitt byl poprvé ve Zlíně v loňském roce. Letos přijede již ve čtvrtek dopoledne a podle informací se do České republiky opět velmi těší,“ upřesnila Regnerová.
Ve funkci hlavního sportovního komisaře přijede zkušený činovník Uwe Schmidt z Německa. „S panem Schmidtem jsme se naposledy setkali koncem června při Ypres Rally v Belgii. Ve Zlíně byl jako sportovní komisař již v roce 2003. Tehdy přijel i se svým synem Benjaminem, který přijede i letos a bude spolupracovat s Ing. Janem Regnerem v otázce bezpečnosti rally. Benjamin chce na barumce získat zkušenosti a poté je aplikovat při pořádání rally v Německu.“ řekla Regnerová.
Dalším sportovním komisařem bude paní Nayia Kontopoulouová z Kypru. „Jedná se o ředitelku Kyperské rally. Šarmantní paní pochází z dvojčat a přijede poprvé do České republiky. Na letišti ve Vídni se objeví již ve čtvrtek dopoledne, zpět do Larnaky odlétá během pondělí,“ uvedla dlouholetá šéfka sekretariátu barumky. Funkci sportovního komisaře vykoná i Mgr. Tomáš Kunc, současný předseda Svazu rally FAS AČR.
Sekretářem sboru sportovních komisařů je Jan Mochan z České republiky. V historii barumky zavítá již počtrnácté do Zlína technický komisař FIA, jenž má dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná v letošním roce opět Karl-Heinz Goldstein z Německa, jeho asistentem bude Ital Luca Gibello. Premiérově se objeví ve Zlíně lékařský delegát FIA, kterým je Francouz Jean Duby z Marseille. „Pan Duby má významné postavení ve FIA, kde působí na pařížské centrále jako předseda lékařské komise. Ve Zlíně byl v minulých letech při lékařském semináři FIA a doslova mu učaroval odkaz Tomáše Bati. Nemohl si vynachválit Baťův mrakodrap a v něm oběžný výtah páternoster,“ uzavřela Marta Regnerová.
Bezpečnostním delegátem ASN je Miroslav Smolík, ve funkci hlavního technického komisaře bude působit Stanislav Mrkvan, hlavním časoměřičem je Eva Skýpalová. Ve funkci činovníků pro styk s jezdci se představí Wolfgang Gastorfer z Německa a Petr Starý z České republiky.
DELEGOVANÍ ČINOVNÍCI
Sportovní delegát FIA / FIA Sport Delegat: Arnaud CRÉPIN (FIA)
Pozorovatel FIA / FIA Observer: Andrew KELLITT (GBR)
Sportovní komisaři / Stewards of the Meeting: Uwe SCHMIDT – President (DEU), Nayia KONTOPOULOU (CYP), Mgr. Tomáš KUNC (ASN)
Technický delegát FIA / FIA Technical Delegate: Karl-Heinz GOLDSTEIN (FIA)
Asistent technického delegáta FIA / FIA Assistant Technical Delegate: Luca GIBELLO (FIA)
Lékařský delegát FIA / FIA Medical Delegate: Dr. Jean DUBY (FIA)
Bezpečnostní delegát ASN / ASN Safety Delegate: Miroslav SMOLÍK (CZE)
Hlavní technický komisař / Chief Scrutinner: Stanislav MRKVAN (CZE)
Hlavní časoměřič / Chief Timekeeper: Eva SKÝPALOVÁ (CZE)
Sekretář SSK / Secretary of Stewards of the Meeting: Jan MOCHAN (CZE)
Činovníci pro styk se soutěžícími / Competitors´ Relations Officers: Wolfgang GASTORFER (DEU), Petr STARÝ (CZE)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.