Zlínští pořadatelé v čele s ředitelem rally Miloslavem Regnerem znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA na letošní 45. ročník populární barumky. Organizační štáb každoročně odvádí skvělou práci, soutěž je hodnocena jako jedna z nejlépe organizovaných rally v Evropě, neboť obdržela v předchozích letech výborné hodnocení pozorovatelských zpráv a rovněž reference činovníků FIA jsou na zlínskou rally velmi pozitivní.
Ve Zlíně se objeví opět sportovní delegát FIA Arnaud Crépin z Francie, který zastává významnou pozici v Mezinárodní automobilové federaci, neboť je předsedou sportovní komise. „Jsme rádi, že přijede podruhé v řadě do Zlína a zúčastní se Barum Rally. Určitě to zvýší prestiž naší rally,“ pověděla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu zlínské rally. Pozorovatelem FIA bude podobně jako v loňském roce pan Andrew Kellitt z Velké Británie a Severního Irska. „Pan Kellitt byl poprvé ve Zlíně v loňském roce. Letos přijede již ve čtvrtek dopoledne a podle informací se do České republiky opět velmi těší,“ upřesnila Regnerová.
Ve funkci hlavního sportovního komisaře přijede zkušený činovník Uwe Schmidt z Německa. „S panem Schmidtem jsme se naposledy setkali koncem června při Ypres Rally v Belgii. Ve Zlíně byl jako sportovní komisař již v roce 2003. Tehdy přijel i se svým synem Benjaminem, který přijede i letos a bude spolupracovat s Ing. Janem Regnerem v otázce bezpečnosti rally. Benjamin chce na barumce získat zkušenosti a poté je aplikovat při pořádání rally v Německu.“ řekla Regnerová.
Dalším sportovním komisařem bude paní Nayia Kontopoulouová z Kypru. „Jedná se o ředitelku Kyperské rally. Šarmantní paní pochází z dvojčat a přijede poprvé do České republiky. Na letišti ve Vídni se objeví již ve čtvrtek dopoledne, zpět do Larnaky odlétá během pondělí,“ uvedla dlouholetá šéfka sekretariátu barumky. Funkci sportovního komisaře vykoná i Mgr. Tomáš Kunc, současný předseda Svazu rally FAS AČR.
Sekretářem sboru sportovních komisařů je Jan Mochan z České republiky. V historii barumky zavítá již počtrnácté do Zlína technický komisař FIA, jenž má dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná v letošním roce opět Karl-Heinz Goldstein z Německa, jeho asistentem bude Ital Luca Gibello. Premiérově se objeví ve Zlíně lékařský delegát FIA, kterým je Francouz Jean Duby z Marseille. „Pan Duby má významné postavení ve FIA, kde působí na pařížské centrále jako předseda lékařské komise. Ve Zlíně byl v minulých letech při lékařském semináři FIA a doslova mu učaroval odkaz Tomáše Bati. Nemohl si vynachválit Baťův mrakodrap a v něm oběžný výtah páternoster,“ uzavřela Marta Regnerová.
Bezpečnostním delegátem ASN je Miroslav Smolík, ve funkci hlavního technického komisaře bude působit Stanislav Mrkvan, hlavním časoměřičem je Eva Skýpalová. Ve funkci činovníků pro styk s jezdci se představí Wolfgang Gastorfer z Německa a Petr Starý z České republiky.
DELEGOVANÍ ČINOVNÍCI
Sportovní delegát FIA / FIA Sport Delegat: Arnaud CRÉPIN (FIA)
Pozorovatel FIA / FIA Observer: Andrew KELLITT (GBR)
Sportovní komisaři / Stewards of the Meeting: Uwe SCHMIDT – President (DEU), Nayia KONTOPOULOU (CYP), Mgr. Tomáš KUNC (ASN)
Technický delegát FIA / FIA Technical Delegate: Karl-Heinz GOLDSTEIN (FIA)
Asistent technického delegáta FIA / FIA Assistant Technical Delegate: Luca GIBELLO (FIA)
Lékařský delegát FIA / FIA Medical Delegate: Dr. Jean DUBY (FIA)
Bezpečnostní delegát ASN / ASN Safety Delegate: Miroslav SMOLÍK (CZE)
Hlavní technický komisař / Chief Scrutinner: Stanislav MRKVAN (CZE)
Hlavní časoměřič / Chief Timekeeper: Eva SKÝPALOVÁ (CZE)
Sekretář SSK / Secretary of Stewards of the Meeting: Jan MOCHAN (CZE)
Činovníci pro styk se soutěžícími / Competitors´ Relations Officers: Wolfgang GASTORFER (DEU), Petr STARÝ (CZE)
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.