Úvod sezony 2015 zvládly Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou velmi dobře a po úspěšných vystoupeních na Jänner Rallye, Rallye Šumava Klatovy a Rallye Český Krumlov vedla pilotka dámský pohár v rámci domácího šampionátu, ale i v Mistrovství Evropy. Pro zbytek letošního roku má ale Jihočeška úplně jiné plány, než boje o body a vteřinky...
V kalendáři čteme srpnové datum a Martina Jerhotová Daňhelová při prvním pohledu do výsledkových listin vlastně stále plní svůj velký cíl daný pro tuto sezonu. Kombinace jejího úspěchu na lednové Jänner Rallye a naopak nezdarů soupeřek při dalších podnicích totiž vede k situaci, kdy je v tabulkách neustále zapsána jako vedoucí závodnice klasifikace „ERC Ladies“, a tedy dámského poháru v rámci evropského šampionátu. Ale přestože Mistrovství Evropy má před sebou ještě několik zastávek (přičemž nejbližší je dokonce na domácí půdě ve Zlíně), jihočeská pilotka už letos do bojů nezasáhne. Proč?
„Přišlo se na to, že v autě už jezdíme ne dvě, ale tři ženské, což prý není povoleno,“ na oko smutně vysvětluje světlovláska, zároveň ale vesele pomrkává: „Asi by to byl nepovolený doping či co, ale zkrátka a dobře, musím si na další start v rally počkat do doby, než se naše princezna narodí. Do konce roku by už měla být na světě, a tak pozvolna repasujeme auto a spřádáme plány na závodění v příští sezoně. Karolína Jugasová slíbila, že i napřesrok se mnou ráda pojede a já proto věřím, že se společně objevíme už na některé z jarních soutěží roku 2016.
Do té doby se budu muset spokojit s tím, že i se svou princeznou budeme jen divačky a fanynky u tratí. Určitě ale bude koho povzbuzovat - táta Vlastimil pořád bojuje o titul ve třídě 8 a také Karolína už ví, že si vyzkouší sedadla spolujezdce vedle Jiřího Lichovníka i Pavla Vedry. Já mezitím budu naší budoucí závodnici dál seznamovat s rally - na jaře se s lékařským svolením vozila po tratích, teď si užije i zákulisí.
Zatím se nám oběma daří velmi dobře, a tak doufám, že na jaře už bude moje princezna moci i sama fandit, až se s Kájou vrátíme na tratě! Budeme teď mít dostatek času i vymyslet úplně nový design našeho auta, a jestli někdo přijde s dobrým nápadem, co by našemu Renaultu Clio R3 slušelo, tak ať se určitě ozve!
Karolíně bych chtěla moc poděkovat za to, jak mne doteď skvěle navigovala - už se na naše další společné závodění opravdu moc těším. Našim příznivcům (speciálně Pájovi Janišovi) se naopak omlouvám, že jsem sezonu musela trochu zkrátit, moc ale doufám, že na nás nezanevřou a příští rok se s jejich fanděním opět setkáme. Se všemi se tedy dočasně loučím a volám - na shledanou na trati v příští sezoně!“ uzavírá jezdkyně ČK motorsportu Martina Jerhotová Daňhelová s úsměvem své povídání.
Zdroj: Karel Špaček, www.ckmotorsport.cz
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.