Úvod sezony 2015 zvládly Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou velmi dobře a po úspěšných vystoupeních na Jänner Rallye, Rallye Šumava Klatovy a Rallye Český Krumlov vedla pilotka dámský pohár v rámci domácího šampionátu, ale i v Mistrovství Evropy. Pro zbytek letošního roku má ale Jihočeška úplně jiné plány, než boje o body a vteřinky...
V kalendáři čteme srpnové datum a Martina Jerhotová Daňhelová při prvním pohledu do výsledkových listin vlastně stále plní svůj velký cíl daný pro tuto sezonu. Kombinace jejího úspěchu na lednové Jänner Rallye a naopak nezdarů soupeřek při dalších podnicích totiž vede k situaci, kdy je v tabulkách neustále zapsána jako vedoucí závodnice klasifikace „ERC Ladies“, a tedy dámského poháru v rámci evropského šampionátu. Ale přestože Mistrovství Evropy má před sebou ještě několik zastávek (přičemž nejbližší je dokonce na domácí půdě ve Zlíně), jihočeská pilotka už letos do bojů nezasáhne. Proč?
„Přišlo se na to, že v autě už jezdíme ne dvě, ale tři ženské, což prý není povoleno,“ na oko smutně vysvětluje světlovláska, zároveň ale vesele pomrkává: „Asi by to byl nepovolený doping či co, ale zkrátka a dobře, musím si na další start v rally počkat do doby, než se naše princezna narodí. Do konce roku by už měla být na světě, a tak pozvolna repasujeme auto a spřádáme plány na závodění v příští sezoně. Karolína Jugasová slíbila, že i napřesrok se mnou ráda pojede a já proto věřím, že se společně objevíme už na některé z jarních soutěží roku 2016.
Do té doby se budu muset spokojit s tím, že i se svou princeznou budeme jen divačky a fanynky u tratí. Určitě ale bude koho povzbuzovat - táta Vlastimil pořád bojuje o titul ve třídě 8 a také Karolína už ví, že si vyzkouší sedadla spolujezdce vedle Jiřího Lichovníka i Pavla Vedry. Já mezitím budu naší budoucí závodnici dál seznamovat s rally - na jaře se s lékařským svolením vozila po tratích, teď si užije i zákulisí.
Zatím se nám oběma daří velmi dobře, a tak doufám, že na jaře už bude moje princezna moci i sama fandit, až se s Kájou vrátíme na tratě! Budeme teď mít dostatek času i vymyslet úplně nový design našeho auta, a jestli někdo přijde s dobrým nápadem, co by našemu Renaultu Clio R3 slušelo, tak ať se určitě ozve!
Karolíně bych chtěla moc poděkovat za to, jak mne doteď skvěle navigovala - už se na naše další společné závodění opravdu moc těším. Našim příznivcům (speciálně Pájovi Janišovi) se naopak omlouvám, že jsem sezonu musela trochu zkrátit, moc ale doufám, že na nás nezanevřou a příští rok se s jejich fanděním opět setkáme. Se všemi se tedy dočasně loučím a volám - na shledanou na trati v příští sezoně!“ uzavírá jezdkyně ČK motorsportu Martina Jerhotová Daňhelová s úsměvem své povídání.
Zdroj: Karel Špaček, www.ckmotorsport.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.