Úvod sezony 2015 zvládly Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou velmi dobře a po úspěšných vystoupeních na Jänner Rallye, Rallye Šumava Klatovy a Rallye Český Krumlov vedla pilotka dámský pohár v rámci domácího šampionátu, ale i v Mistrovství Evropy. Pro zbytek letošního roku má ale Jihočeška úplně jiné plány, než boje o body a vteřinky...
V kalendáři čteme srpnové datum a Martina Jerhotová Daňhelová při prvním pohledu do výsledkových listin vlastně stále plní svůj velký cíl daný pro tuto sezonu. Kombinace jejího úspěchu na lednové Jänner Rallye a naopak nezdarů soupeřek při dalších podnicích totiž vede k situaci, kdy je v tabulkách neustále zapsána jako vedoucí závodnice klasifikace „ERC Ladies“, a tedy dámského poháru v rámci evropského šampionátu. Ale přestože Mistrovství Evropy má před sebou ještě několik zastávek (přičemž nejbližší je dokonce na domácí půdě ve Zlíně), jihočeská pilotka už letos do bojů nezasáhne. Proč?
„Přišlo se na to, že v autě už jezdíme ne dvě, ale tři ženské, což prý není povoleno,“ na oko smutně vysvětluje světlovláska, zároveň ale vesele pomrkává: „Asi by to byl nepovolený doping či co, ale zkrátka a dobře, musím si na další start v rally počkat do doby, než se naše princezna narodí. Do konce roku by už měla být na světě, a tak pozvolna repasujeme auto a spřádáme plány na závodění v příští sezoně. Karolína Jugasová slíbila, že i napřesrok se mnou ráda pojede a já proto věřím, že se společně objevíme už na některé z jarních soutěží roku 2016.
Do té doby se budu muset spokojit s tím, že i se svou princeznou budeme jen divačky a fanynky u tratí. Určitě ale bude koho povzbuzovat - táta Vlastimil pořád bojuje o titul ve třídě 8 a také Karolína už ví, že si vyzkouší sedadla spolujezdce vedle Jiřího Lichovníka i Pavla Vedry. Já mezitím budu naší budoucí závodnici dál seznamovat s rally - na jaře se s lékařským svolením vozila po tratích, teď si užije i zákulisí.
Zatím se nám oběma daří velmi dobře, a tak doufám, že na jaře už bude moje princezna moci i sama fandit, až se s Kájou vrátíme na tratě! Budeme teď mít dostatek času i vymyslet úplně nový design našeho auta, a jestli někdo přijde s dobrým nápadem, co by našemu Renaultu Clio R3 slušelo, tak ať se určitě ozve!
Karolíně bych chtěla moc poděkovat za to, jak mne doteď skvěle navigovala - už se na naše další společné závodění opravdu moc těším. Našim příznivcům (speciálně Pájovi Janišovi) se naopak omlouvám, že jsem sezonu musela trochu zkrátit, moc ale doufám, že na nás nezanevřou a příští rok se s jejich fanděním opět setkáme. Se všemi se tedy dočasně loučím a volám - na shledanou na trati v příští sezoně!“ uzavírá jezdkyně ČK motorsportu Martina Jerhotová Daňhelová s úsměvem své povídání.
Zdroj: Karel Špaček, www.ckmotorsport.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?