Další dva úspěšné starty v letošní sezoně si na své konto připsala rodinná posádka Michala a Ivana Horákových. S Peugeotem 208 R2 Olomoučáci nejprve pokořili Rally Bohemia, kde obsadili 6. místo ve třídě a posléze získala posádka i skalp z Vyškova, když obsadila stříbrný stupínek v šestkách.
Přestože se Michal Horák pohybuje v kolotoči české rally od roku 2006, na prestižní Rally Bohemia doposud nestartoval. Tuto malou premiéru si společně s tátou odbyl v polovině července letošního roku. Michal se na závod velmi těšil. Výzva v podobě nových tratí byla velkým lákadlem, ale také jistým handicapem, kterou měla rodinná dvojice vůči posádkám startujícím v okolí Mladé Boleslavi pravidelně. „Rally Bohemia byla pro mne v několika ohledech nová. Startoval jsem zde zcela poprvé, a tudíž jsem se pohyboval na neznámých tratích. Novinkou pro mne byl i trénink v nočních hodinách. Technická trať nám mohla vyhovovat, ale naopak oproti znalcům místních tratí jsme neměli moc šancí,“ vrátil se k startu v Mladé Boleslavi Michal Horák. Do samotného závodu vstoupili Michal s Ivanem svižně a po pěti odjetých zkouškách byli klasifikováni na 6. místě v dvoukolkách a čtvrtém místě ve třídě 6. Následoval druhý průjezd RZ Rumburk a s ním propad ve výsledcích. „Soutěž probíhala vcelku v poklidu a postupně jsme zrychlovali až do smolné RZ6, kde jsme jako spousta ostatních posádek udělali defekt. První rozhodnutí v autě bylo, že zkoušku na defektu dokončíme. Ve snaze dojet erzetu do cíle jsme ale lehce poničili auto a nakonec jsme museli na zkoušce stejně zastavit a přezout. Do fotobuňky nám zbýval pouhý kilometr, ale dál jet fakt už nešlo. Bohužel jsme výměnou kola ztratili moc času, což nás připravilo o dobré umístění,“ přiblížil nepříjemný moment v soutěži Ivan Horák. Do konce první etapy zbývala jediná zkouška a na ní si Horákovi lehce vylepšili pozici. Mezi dvoukolkami se posunuli z dvacátého na 17. místo a ve třídě 6 zaznamenali posun o dvě místa na průběžné osmé místo. Druhý soutěžní den obsahoval šest měřených úseků. Ty zajela posádka v solidním tempu, na výrazné vylepšení výsledku to ovšem nestačilo. Cílovou rampou projeli Michal a Ivan Horákovi na 37. místě absolutně, 13. místě v dvoukolkách a 6. místě ve třídě 6. „Sobotní defekt mi vzal chuť do závodění a celou neděli jsem odjel v klidu. Odstup od předních příček byl velký, a tak v podstatě nebylo o co bojovat. Rally Bohemia byla pěkná soutěž, přesto bych měl na organizátory dvě výtky. Myslím si, že v servisu byly zbytečné problémy, které pramenily ze stísněného prostoru. Druhá výtka směřuje k „úpravě“ erzet. Ty by mohli pro příště pořadatelé alespoň provizorně zalátat a ne pouze díry zaházet štěrkem. Posádkám by tak zbytečně nemusely vznikat škody na vozidlech,“ uvedl k mladoboleslavské soutěži Michal Horák.
Dva týdny po Rally Bohemia startoval druhý závod letošní rallysprintové série Rally Vyškov. Na Hané startoval Michal v minulosti již čtyřikrát a nejlepší výsledek se vztahuje k roku 2012, kdy v pohárovém závodě obsadil konečné 17. místo, v rámci Poháru ČR místo osmé a ve třídě SA1 nenašel přemožitele. Právě v tomto roce a na tomto závodě zažívali Horákovi malou premiéru v podobě prvního startu s vozem Škoda Felicia od Libora Šaška. „Vyškovská soutěž je pro nás téměř domácí soutěží, a i proto se sem rádi vracíme, a to i přesto, že jsme museli v loňském roce po havárii ze soutěže odstoupit,“ prozradil Michal Horák. Olomoucká dvojice sváděla na Vyškovsku pěkný souboj o vedení ve třídě s Martinem Vopatřilem startujícím na stejném voze jako Horákovi. Byť byl zlínský jezdec rychlejší, na moment se Michal dostal do čela třídy. Za tento kuriózní moment mohla penalizace, kterou obdržel Vopatřil za kontakt v retardéru. „Celá soutěž probíhala z našeho pohledu bez problému, jen všechny postrašila přeháňka, která nás zastihla při prvním servise. Průběžně se nám dařilo držet druhou příčku v šestkách. Jen škoda, že jsme na více zkouškách neporazili Martina Vopatřila, tím by mohl být souboj o první místo zajímavější. Takhle jsme jen čekali, jestli udělá Martin nějakou chybu. Pro nás je přece jen důležitější velký mistrák a nechtěli jsme přijít o Barumku zbytečnou havárii, jak tomu bylo loni v Pačejově,“ ohlédl se za zatím posledním startem v letošní sezoně olomoucký jezdec. V cíli vyškovského sprintu byla posádka klasifikována na 5. místě v rámci Rallysprint série a 2. místě ve třídě 6. A jak již Michal naznačil, jeho pozornost nyní směřuje do Zlína. Barum Czech Rally Zlín 2015 má v kalendáři termín 28. - 30. srpna a Michal s Ivanem zde nebudou chybět.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.