Další dva úspěšné starty v letošní sezoně si na své konto připsala rodinná posádka Michala a Ivana Horákových. S Peugeotem 208 R2 Olomoučáci nejprve pokořili Rally Bohemia, kde obsadili 6. místo ve třídě a posléze získala posádka i skalp z Vyškova, když obsadila stříbrný stupínek v šestkách.
Přestože se Michal Horák pohybuje v kolotoči české rally od roku 2006, na prestižní Rally Bohemia doposud nestartoval. Tuto malou premiéru si společně s tátou odbyl v polovině července letošního roku. Michal se na závod velmi těšil. Výzva v podobě nových tratí byla velkým lákadlem, ale také jistým handicapem, kterou měla rodinná dvojice vůči posádkám startujícím v okolí Mladé Boleslavi pravidelně. „Rally Bohemia byla pro mne v několika ohledech nová. Startoval jsem zde zcela poprvé, a tudíž jsem se pohyboval na neznámých tratích. Novinkou pro mne byl i trénink v nočních hodinách. Technická trať nám mohla vyhovovat, ale naopak oproti znalcům místních tratí jsme neměli moc šancí,“ vrátil se k startu v Mladé Boleslavi Michal Horák. Do samotného závodu vstoupili Michal s Ivanem svižně a po pěti odjetých zkouškách byli klasifikováni na 6. místě v dvoukolkách a čtvrtém místě ve třídě 6. Následoval druhý průjezd RZ Rumburk a s ním propad ve výsledcích. „Soutěž probíhala vcelku v poklidu a postupně jsme zrychlovali až do smolné RZ6, kde jsme jako spousta ostatních posádek udělali defekt. První rozhodnutí v autě bylo, že zkoušku na defektu dokončíme. Ve snaze dojet erzetu do cíle jsme ale lehce poničili auto a nakonec jsme museli na zkoušce stejně zastavit a přezout. Do fotobuňky nám zbýval pouhý kilometr, ale dál jet fakt už nešlo. Bohužel jsme výměnou kola ztratili moc času, což nás připravilo o dobré umístění,“ přiblížil nepříjemný moment v soutěži Ivan Horák. Do konce první etapy zbývala jediná zkouška a na ní si Horákovi lehce vylepšili pozici. Mezi dvoukolkami se posunuli z dvacátého na 17. místo a ve třídě 6 zaznamenali posun o dvě místa na průběžné osmé místo. Druhý soutěžní den obsahoval šest měřených úseků. Ty zajela posádka v solidním tempu, na výrazné vylepšení výsledku to ovšem nestačilo. Cílovou rampou projeli Michal a Ivan Horákovi na 37. místě absolutně, 13. místě v dvoukolkách a 6. místě ve třídě 6. „Sobotní defekt mi vzal chuť do závodění a celou neděli jsem odjel v klidu. Odstup od předních příček byl velký, a tak v podstatě nebylo o co bojovat. Rally Bohemia byla pěkná soutěž, přesto bych měl na organizátory dvě výtky. Myslím si, že v servisu byly zbytečné problémy, které pramenily ze stísněného prostoru. Druhá výtka směřuje k „úpravě“ erzet. Ty by mohli pro příště pořadatelé alespoň provizorně zalátat a ne pouze díry zaházet štěrkem. Posádkám by tak zbytečně nemusely vznikat škody na vozidlech,“ uvedl k mladoboleslavské soutěži Michal Horák.
Dva týdny po Rally Bohemia startoval druhý závod letošní rallysprintové série Rally Vyškov. Na Hané startoval Michal v minulosti již čtyřikrát a nejlepší výsledek se vztahuje k roku 2012, kdy v pohárovém závodě obsadil konečné 17. místo, v rámci Poháru ČR místo osmé a ve třídě SA1 nenašel přemožitele. Právě v tomto roce a na tomto závodě zažívali Horákovi malou premiéru v podobě prvního startu s vozem Škoda Felicia od Libora Šaška. „Vyškovská soutěž je pro nás téměř domácí soutěží, a i proto se sem rádi vracíme, a to i přesto, že jsme museli v loňském roce po havárii ze soutěže odstoupit,“ prozradil Michal Horák. Olomoucká dvojice sváděla na Vyškovsku pěkný souboj o vedení ve třídě s Martinem Vopatřilem startujícím na stejném voze jako Horákovi. Byť byl zlínský jezdec rychlejší, na moment se Michal dostal do čela třídy. Za tento kuriózní moment mohla penalizace, kterou obdržel Vopatřil za kontakt v retardéru. „Celá soutěž probíhala z našeho pohledu bez problému, jen všechny postrašila přeháňka, která nás zastihla při prvním servise. Průběžně se nám dařilo držet druhou příčku v šestkách. Jen škoda, že jsme na více zkouškách neporazili Martina Vopatřila, tím by mohl být souboj o první místo zajímavější. Takhle jsme jen čekali, jestli udělá Martin nějakou chybu. Pro nás je přece jen důležitější velký mistrák a nechtěli jsme přijít o Barumku zbytečnou havárii, jak tomu bylo loni v Pačejově,“ ohlédl se za zatím posledním startem v letošní sezoně olomoucký jezdec. V cíli vyškovského sprintu byla posádka klasifikována na 5. místě v rámci Rallysprint série a 2. místě ve třídě 6. A jak již Michal naznačil, jeho pozornost nyní směřuje do Zlína. Barum Czech Rally Zlín 2015 má v kalendáři termín 28. - 30. srpna a Michal s Ivanem zde nebudou chybět.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.