Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem budou jako jedna z prvních soukromých posádek na světě startovat s vozem Škoda Fabia R5. Jejich premiérové vystoupení s novým vozem se odehraje při domácí Barum Czech Rally Zlín.
Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát drží v letošním šampionátu FIA Mistrovství Evropy v rally průběžnou osmou příčku v absolutním pořadí. Boj o další evropské body z Barum Czech Rally Zlín bude ve znamení učení se s novým, netrpělivě očekávaným vozem: „Díky Romanu Krestovi a jeho týmu Kresta Racing dostaneme jako první český soukromý tým příležitost startu se Škodou Fabia R5. Velice nás to těší a zároveň je to pro nás velká odpovědnost. Auto bude samozřejmě úplně nové jak pro nás, tak pro celý tým,“ potvrzuje napjatá očekávání spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát.
„Těšíme se na nový český vůz a především na novou výzvu, kterou bude naučit se jej využívat, a to v pokud možná co nejkratší době. Doufáme, že se nám podaří s vozem úspěšně najet nějaké testovací kilometry, během nich nalézt vyhovující nastavení vozu a v rámci možností se s „R5kou“ co nejvíce seznámit. Samozřejmě je pravdou, že žádný test nemůže nahradit ostrý závod. Ten bohužel do Barum Rally už žádný absolvovat nestihneme, čili budeme se při Barumce učit hned naostro,“ popisuje nejbližší priority pilot Jaromír Tarabus.
„V současné době jsme po třech a půl letech závodění dokonale sžití s Fabií ve specifikaci S2000. Takže až samotný závod nám dá odpověď na to, zda se budeme na schopni už na Barumce na vůz kategorie R5 adaptovat do té míry, abychom s ním jeli stejně rychle, nebo optimálně ještě rychleji, než bychom jeli s S2000. Změna to bude velká, vždyť já mám s turbomotorem na závodních tratích za celou svoji kariéru pouze jedinou zkušenost, když jsem v roce 2011 startoval s produkčním Mitsubishi právě na Barum Rally,“ uvažuje Jaromír Tarabus.
„Jsme si vědomi kvalit tohoto nového vozu, ale na druhou stranu se nám bude muset nejprve podařit se s vozem natolik seznámit, abychom se s ním mohli pokusit navázat na naše zavazující výsledky na Barumce z posledních tří let,“ poznamenává spolujezdec posádky, které se v posledních letech podařilo na Barum Rally získat čtvrté, třetí a páté místo, přičemž to páté bylo loni okořeněné ziskem prestižního ocenění Colin McRae Flat Out Trophy a vítězstvím v samostatném hodnocení druhé etapy. „V neposlední řadě patří poděkování našim partnerům, bez kterých by se start s novým vozem nemohl uskutečnit,“ uzavírá Daniel Trunkát.
Pro další zajímavosti z dění v týmu před Barum Czech Rally Zlín sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.