Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem budou jako jedna z prvních soukromých posádek na světě startovat s vozem Škoda Fabia R5. Jejich premiérové vystoupení s novým vozem se odehraje při domácí Barum Czech Rally Zlín.
Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát drží v letošním šampionátu FIA Mistrovství Evropy v rally průběžnou osmou příčku v absolutním pořadí. Boj o další evropské body z Barum Czech Rally Zlín bude ve znamení učení se s novým, netrpělivě očekávaným vozem: „Díky Romanu Krestovi a jeho týmu Kresta Racing dostaneme jako první český soukromý tým příležitost startu se Škodou Fabia R5. Velice nás to těší a zároveň je to pro nás velká odpovědnost. Auto bude samozřejmě úplně nové jak pro nás, tak pro celý tým,“ potvrzuje napjatá očekávání spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát.
„Těšíme se na nový český vůz a především na novou výzvu, kterou bude naučit se jej využívat, a to v pokud možná co nejkratší době. Doufáme, že se nám podaří s vozem úspěšně najet nějaké testovací kilometry, během nich nalézt vyhovující nastavení vozu a v rámci možností se s „R5kou“ co nejvíce seznámit. Samozřejmě je pravdou, že žádný test nemůže nahradit ostrý závod. Ten bohužel do Barum Rally už žádný absolvovat nestihneme, čili budeme se při Barumce učit hned naostro,“ popisuje nejbližší priority pilot Jaromír Tarabus.
„V současné době jsme po třech a půl letech závodění dokonale sžití s Fabií ve specifikaci S2000. Takže až samotný závod nám dá odpověď na to, zda se budeme na schopni už na Barumce na vůz kategorie R5 adaptovat do té míry, abychom s ním jeli stejně rychle, nebo optimálně ještě rychleji, než bychom jeli s S2000. Změna to bude velká, vždyť já mám s turbomotorem na závodních tratích za celou svoji kariéru pouze jedinou zkušenost, když jsem v roce 2011 startoval s produkčním Mitsubishi právě na Barum Rally,“ uvažuje Jaromír Tarabus.
„Jsme si vědomi kvalit tohoto nového vozu, ale na druhou stranu se nám bude muset nejprve podařit se s vozem natolik seznámit, abychom se s ním mohli pokusit navázat na naše zavazující výsledky na Barumce z posledních tří let,“ poznamenává spolujezdec posádky, které se v posledních letech podařilo na Barum Rally získat čtvrté, třetí a páté místo, přičemž to páté bylo loni okořeněné ziskem prestižního ocenění Colin McRae Flat Out Trophy a vítězstvím v samostatném hodnocení druhé etapy. „V neposlední řadě patří poděkování našim partnerům, bez kterých by se start s novým vozem nemohl uskutečnit,“ uzavírá Daniel Trunkát.
Pro další zajímavosti z dění v týmu před Barum Czech Rally Zlín sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.