Tarabus & Trunkát na Barum Rally se Škodou Fabia R5

Tarabus, Jaromír - Trunkát, Daniel
Tarabus, Jaromír - Trunkát, Daniel, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Aleš Holakovský 6. srpna 2015 14:27
Sdílej:

Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem budou jako jedna z prvních soukromých posádek na světě startovat s vozem Škoda Fabia R5. Jejich premiérové vystoupení s novým vozem se odehraje při domácí Barum Czech Rally Zlín.

Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát drží v letošním šampionátu FIA Mistrovství Evropy v rally průběžnou osmou příčku v absolutním pořadí. Boj o další evropské body z Barum Czech Rally Zlín bude ve znamení učení se s novým, netrpělivě očekávaným vozem: „Díky Romanu Krestovi a jeho týmu Kresta Racing dostaneme jako první český soukromý tým příležitost startu se Škodou Fabia R5. Velice nás to těší a zároveň je to pro nás velká odpovědnost. Auto bude samozřejmě úplně nové jak pro nás, tak pro celý tým,“ potvrzuje napjatá očekávání spolujezdec a manažer posádky Daniel Trunkát.

„Těšíme se na nový český vůz a především na novou výzvu, kterou bude naučit se jej využívat, a to v pokud možná co nejkratší době. Doufáme, že se nám podaří s vozem úspěšně najet nějaké testovací kilometry, během nich nalézt vyhovující nastavení vozu a v rámci možností se s „R5kou“ co nejvíce seznámit. Samozřejmě je pravdou, že žádný test nemůže nahradit ostrý závod. Ten bohužel do Barum Rally už žádný absolvovat nestihneme, čili budeme se při Barumce učit hned naostro,“ popisuje nejbližší priority pilot Jaromír Tarabus.

„V současné době jsme po třech a půl letech závodění dokonale sžití s Fabií ve specifikaci S2000. Takže až samotný závod nám dá odpověď na to, zda se budeme na schopni už na Barumce na vůz kategorie R5 adaptovat do té míry, abychom s ním jeli stejně rychle, nebo optimálně ještě rychleji, než bychom jeli s S2000. Změna to bude velká, vždyť já mám s turbomotorem na závodních tratích za celou svoji kariéru pouze jedinou zkušenost, když jsem v roce 2011 startoval s produkčním Mitsubishi právě na Barum Rally,“ uvažuje Jaromír Tarabus.

„Jsme si vědomi kvalit tohoto nového vozu, ale na druhou stranu se nám bude muset nejprve podařit se s vozem natolik seznámit, abychom se s ním mohli pokusit navázat na naše zavazující výsledky na Barumce z posledních tří let,“ poznamenává spolujezdec posádky, které se v posledních letech podařilo na Barum Rally získat čtvrté, třetí a páté místo, přičemž to páté bylo loni okořeněné ziskem prestižního ocenění Colin McRae Flat Out Trophy a vítězstvím v samostatném hodnocení druhé etapy. „V neposlední řadě patří poděkování našim partnerům, bez kterých by se start s novým vozem nemohl uskutečnit,“ uzavírá Daniel Trunkát.

Pro další zajímavosti z dění v týmu před Barum Czech Rally Zlín sledujte facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.