Jednou z největších novinek letošního ročníku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích je souboj o finanční prémie pro nejlepší soukromé posádky, které vypisuje promotér seriálu Eurosport Events.
Na každém letošním závodě ME se bojuje o 20 000 euro, které jsou rozdány mezi sedmičku nejúspěšnějších soukromých posádek v absolutní klasifikaci.
Pro získání zmíněných finančních odměn je však potřeba splnit čtyři základní posádky. Posádka musí být zaregistrována do mistrovství Evropy, musí na svém soutěžním voze využívat pneumatiky jednoho ze tří partnerů ME (Michelin, Pirelli a Yokohama), nesmí řídit vůz kategorie RRC a nesmí dostávat podporu od továrního týmu.
pozice odměna (€)1. místo 7 0002. místo 5 0003. místo 3 0004. místo 2 0005. místo 1 0006. místo 1 0007. místo 1 000
Kdo si ze Zlína odveze největší odměny?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.