Veliká výzva a zároveň naplněný sen každého soutěžního jezdce je účast na závodě zařazeného do nejvyšší priority, tedy Mistrovství světa. Právě před tímto krokem stojí devatenáctiletý Dominik Brož, jenž se vydá v druhé polovině srpna zdolat Rally Deutschland 2015.
Dominik Brož vstoupil do rally v loňském roce a v premiérové sezoně absolvoval čtyři soutěže. Tři závody v Česku a jeden v Maďarsku úspěšně dokončil. Pro letošní sezonu si tým stanovil vyšší cíle a zkušenosti tak sbírá Dominik spolu s Tomášem Prokorátem na místě spolujezdce ve velkém domácím mistráku. V roce 2015 má jezdec z Turnova výbornou bilanci, kdy všechny čtyři starty úspěšně dokončil, navíc v Klatovech a Mladé Boleslavi dojel na bedně ve třídě. Obzvláště Rally Bohemia se klukům vydařila a posádka Brož – Prokorát dokončila tuto soutěž na 25. místě v MČR, 6. místě v 2WD a 2. místě ve třídě 6. „Po společném vyhodnocení dosavadního průběhu sezony MČR v automobilových soutěžích a úspěšném zakončení Rallye Bohemia 2015 jsme se společně v našem týmu a s našimi partnery rozhodli pro výzvu a cestu na zkušenou k našim sousedům, a to rovnou mezi ty nejlepší a nejprestižnější, tedy aktéry cirkusu se jménem Mistrovství světa v automobilových soutěžích, na Deutschland rallye 2015. Tuto troufalost a rozhodnutí podpořila jasná a racionální fakta - poměr investic do projektu a možnost absolvovat letošních 374 km rychlostních zkoušek, rovněž i výzva v podobě sbírání soutěžáckých zkušeností v neznámém prostředí a zájem a prezentace našich partnerů v dané oblasti a jejich podpora našeho týmu. To jsou hlavní faktory mluvící pro účast na tak náročném a prestižním sportovním klání. Projekt Deutschland 2015 a jeho výsledek by měl být nápovědou o dalších krocích posádky Dominik Brož a Tomáš Prokorát, která se s ohledem na Dominikův věk (19 let) pohybuje na domácích tratích ve třídě Junior teprve od loňského roku. V součtu všech dosavadních absolvovaných soutěží se bude při Rallye Deutschland 2015 jednat o desátý společný start této posádky a není bez zajímavosti fakt, že v případě Dominika se jedná o nejmladšího jezdce z ČR, který se zúčastní prestižní soutěže seriálu Mistrovství světa. Jsme přesvědčeni, že absolvování této náročné soutěže přispěje k dalšímu kvalitativnímu růstu naší posádky a přinese nové poznatky ovlivňující budoucnost našeho týmu,“ uvedl k účasti v německé soutěži manažer a šéf Rally teamu TMS Turnov Václav Donát. Posádka Dominik Brož – Tomáš Prokorát startuje s osvědčeným vozem Ford Fiesta R2 ve třídě RC4 se startovním číslem 129.
"Na Rally Deutschland se s Tomášem velmi těšíme. Pro nás oba to bude velká zkušenost a před světovou soutěží máme pochopitelně respekt. Věřím, že si na konci soutěže připíšeme další skalp v podobě dokončeného závodu, i když Rally Deutschland bude pro nás velmi těžká. Předem děkujeme všem přátelům a fanouškům doma i kolem trati v Německu za podporu a povzbuzování,“ řekl Dominik Brož. Rally Deutschland se jede v termínu 21. - 23. 8. 2015 a v itineráři mají posádky jedenadvacet rychlostních zkoušek s 374,43 ostrými kilometry.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?