Předehrou pětačtyřicátého ročníku Barum Czech Rally Zlín bude během pátečního dopoledne 28. srpna opět kvalifikační zkouška. Na základě výsledků si poté prioritní jezdci FIA a registrovaní piloti ERC vyberou startovní pořadí, v jakém nastoupí do sobotní části první etapy. Kvalifikace proběhne na známém úseku z Komárova do Pohořelic, trať měří 4,71 km.
Kvalifikační zkouška se začala jezdit v seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) před dvěma lety nejdříve při šotolinových rally a v loňské sezoně se stala součástí všech podniků FIA ERC. Kvalifikaci jedou všichni jezdci s prioritou FIA nebo ERC. Jak se jede kvalifikační zkouška? Posádky budou mít od 7:30 do 9:10 hodin možnost dvou průjezdů úsekem mezi Komárovem a Pohořelicemi, přičemž naměřené časy z těchto dvou jízd nebudou hodnoceny. Rozhodující bude pro účastníky třetí jízda, která je naplánována od 9:15 do 10:10 hodin. Do ní budou posádky startovat dle předem zveřejněného pořadí. Zajímavostí kvalifikační zkoušky je, že na rozdíl od klasických rychlostních zkoušek, které jsou měřeny na desetiny sekundy, kvalifikace je měřena na tisíciny sekundy. Výsledky třetí jízdy budou podstatné pro výběr startovního pořadí. Výběr startovních pozic na základě dosažených výsledků z kvalifikace se uskuteční od 16:30 hodin na startovní rampě před radnicí Magistrátu města Zlína. Jako první si startovní pozici vybere jezdec, který v kvalifikační zkoušce dosáhl nejlepší výsledek. Startovní pořadí si vybere pouze patnáct nejrychlejších jezdců.
Po odjetí kvalifikace bude na uzavřeném úseku v Pohořelicích pokračovat klasický shakedown ve formátu, jak ho znají fanoušci z předchozích let. Testovací rychlostní zkouška se uskuteční od 10:15 do 13 hodin.
Kvalifikační zkouška a shakedown se pojede na klasickém úseku erzety Komárov, která nechyběla v itineráři barumky od prvních ročníků. Start shakedownu se nachází na konci obce Komárov, po startu na jezdce čeká rychlá pasáž ve sjezdu na kvalitním asfaltu s řadou náročných zatáček. Následuje zajímavý úsek v lesní části zpestřený řadou náročných zatáček a vracáků v blízkosti rekreačního střediska Hájenka. Přichází prudké klesání a obtížné zatáčky kolem statku Leopoldov a příjezd do obce Pohořelice. Náročná technická pasáž začíná obtížným odbočením přes hranu na účelovou komunikaci mezi domy, úzký průjezd na betonových panelech a série zatáček v přehledném diváckém místě na návsi včetně pravého vracáku. Cíl je umístěn v levé zatáčce, stop stanoviště po necelých dvou set metrech u fotbalového hřiště. Celá testovací zkouška v délce 4,71 km vede převážně po okresní silnici s řadou zatáček s různými stupni obtížnosti. Fanoušci uvidí atraktivní průjezdy soutěžních vozů během celého pátečního dopoledne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.