Pohár Pirelli pokračoval soutěžemi Rally Bohemia, kde jezdci s Pirelli stanuli na stupních vítězů, a na Pirelli se závodilo i při rallysprintu ve Vyškově.
Rally Bohemia v letošním roce nabídla divákům nebývalou podívanou na více než dvě stovky soutěžních vozidel, kde bylo možné obdivovat od nejnovějších vozů kategorie R5 přes starší, ale krásné stroje WRC, až po historické skvosty z let minulých. Na mnoha z těchto vozů byly obuty pneumatiky Pirelli, které se ani tentokrát rozhodně neztratily.
Na stupních vítězů v absolutní klasifikaci se objevily hned dvě posádky na pneumatikách Pirelli. Byli jimi Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000, a navrátilci na české tratě Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem, kteří předvedli letitý, ale stále krásný a velmi silný speciál Peugeot 206 WRC. Vojtěch s Ernstem jeli s vozem WRC na pneumatikách Pirelli poprvé a pochvalovali si spolupráci ohledně dat, které jim v souvislosti s pneumatikami poskytl jejich soupeř Václav Pech jun. Jak je vidět, tak mezi soutěžáky stále funguje duch fair play a závodí se na trati, ne v servisní zóně. Pech s Uhlem tedy berou plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli a za nimi na Bohemce skončili Roman Odložilík s Radimem Turečkem s Fordem Fiesta R5 a Jan Černý s Petrem Černohorským a Škodou Fabia S2000. Za zmínku také stojí, že na pneumatiky Pirelli sází i soutěžní jezdci s historickými automobily, a při Rally Bohemia je obuli například vítězové v hodnocení Mistrovství Evropy historických automobilů Italové Pedro – Baldaccini se silnou Lancií 037 Rallye. Zajímavostí na Rally Bohemia bylo zařazení XTG Opel Adam cupu do soutěžního pole první etapy soutěže. Všichni účastníci Opel Adam cupu jedou na pneumatikách Pirelli, a tak je třeba zmínit, že nejrychlejší posádkou Opel Adam cupu na pneumatikách Pirelli byli na Rally Bohemia Matěj Kamenec s Adamem Jurkou. Ve třídě 3 si plný počet bodů do Poháru Pirelli z Bohemky odvezli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem na Mitsubishi Lancer EVO IX před Marcelem Tučkem a Petrem Dufkem na stejném voze. Ve třídě 5 dojeli na pneumatikách Pirelli osamocení Ondřej Bisaha s Petrem Pížou a Citroënem DS3 R3T a podobná situace byla i ve třídě 8, kde do cíle dojeli v hodnocení poháru jen Přemysl Budín s Janem Němcem a Renaultem Clio Sport. Ve třídě 6 zazářila posádka Filip Mareš – Jan Hloušek se Škodou Fabia R2, kteří patřili k nejrychlejším dvoukolkám a třídu na Rally Bohemia vyhráli. Pořadatelé Poháru Pirelli jim gratulují! Body za druhé místo ve třídě brali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem a Fordem Fiesta R2 a třetí místo obsadili Michal Horák s Ivanem Horákem a s automobilem Peugeot 208 R2. Ve třídě 9 v rámci Poháru Pirelli zvítězili René Dohnal s Rudolfem Kouřilem. Druzí byli Jan Pilař s Janem Němcem a na třetím místě skončily Barbora Holická s Veronikou Římalovou.
Vyškovská rally je v tomto roce zařazená v inovované Rallysprint sérii, která je primárně určená pro automobily s pohonem pouze dvou kol. Ty zde mohou bojovat o mistrovský titul. Závodí zde ale i čtyřkolky v takzvaném poháru 2+. Právě mezi čtyřkolkami plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli brala ve Vyškově posádka Lumír Firla – Zdeněk Jůrka startující se Subaru Impreza STi. Mezi dvoulitrovými dvoukolkami třídy 5 si vítězství v Poháru Pirelli vybojovali Miloslav Jirsa s Tomášem Střeskou s Renaultem Clio R3 před Alešem Kaválkem se Zdeňkem Mikem a Hondou Civic Type-R. Třída 6 byla i tentokrát rozšířena o účastníky XTG Opel Adam cupu, kteří všichni jedou na pneumatikách Pirelli. Body za vítězství v Poháru Pirelli ve Vyškově brali Michal Horák s Ivanem Horákem startující s Peugeotem 208 R2, kteří předstihli Filipa Mareše s Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2. Třetí místo patřilo nestorům českých soutěží Petru Zedníkovi s Milanem Pražákem a Fordem Fiesta S1600. Mezi „Adamisty“ byli nejrychlejší posádkou Petr Vraj jun. s Janem Mikulíkem, kteří dokázali odolat mohutnému finiši Josefa Petáka a Alenky Benešové. Třetí s Opelem Adam skončili Martin Mottl s Jakubem Navrátilem. Třída 9 při Rally Vyškov se stala kořistí Josefa Vojáčka a Karla Voltnera, jak v hodnocení Poháru, tak ve třídě samotné. Gratulujeme k tomuto vítězství! Druhé místo patřilo Lukáši Nekvapilovi s Michalou Rezkovou a body za třetí místo si vyjeli Zbyněk Hrabec s Jaromírem Michálkem. Všichni s Hondami Civic Vti. Ve třídě 8 ve Vyškově na „Pirellkách“ dojely dvě posádky a tou šťastnější byli Jan Petr s Martinou Strakovou s Hondou Civic Type-R. I jim gratulujeme k vítězství ve třídě. Druzí za nimi skončili Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem a s vozem Renault Clio Sport.
Pneumatiky Pirelli i tentokrát dovezly ke skvělým výsledkům množství posádek. Už v sobotu 8. srpna se na nich ale bude závodit znovu při Rally Pačejov. I zde se budou rozdělovat body do jediného značkového poháru dodavatele pneumatik na soutěžích rally v České republice.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.