Pohár Pirelli pokračoval soutěžemi Rally Bohemia, kde jezdci s Pirelli stanuli na stupních vítězů, a na Pirelli se závodilo i při rallysprintu ve Vyškově.
Rally Bohemia v letošním roce nabídla divákům nebývalou podívanou na více než dvě stovky soutěžních vozidel, kde bylo možné obdivovat od nejnovějších vozů kategorie R5 přes starší, ale krásné stroje WRC, až po historické skvosty z let minulých. Na mnoha z těchto vozů byly obuty pneumatiky Pirelli, které se ani tentokrát rozhodně neztratily.
Na stupních vítězů v absolutní klasifikaci se objevily hned dvě posádky na pneumatikách Pirelli. Byli jimi Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000, a navrátilci na české tratě Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem, kteří předvedli letitý, ale stále krásný a velmi silný speciál Peugeot 206 WRC. Vojtěch s Ernstem jeli s vozem WRC na pneumatikách Pirelli poprvé a pochvalovali si spolupráci ohledně dat, které jim v souvislosti s pneumatikami poskytl jejich soupeř Václav Pech jun. Jak je vidět, tak mezi soutěžáky stále funguje duch fair play a závodí se na trati, ne v servisní zóně. Pech s Uhlem tedy berou plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli a za nimi na Bohemce skončili Roman Odložilík s Radimem Turečkem s Fordem Fiesta R5 a Jan Černý s Petrem Černohorským a Škodou Fabia S2000. Za zmínku také stojí, že na pneumatiky Pirelli sází i soutěžní jezdci s historickými automobily, a při Rally Bohemia je obuli například vítězové v hodnocení Mistrovství Evropy historických automobilů Italové Pedro – Baldaccini se silnou Lancií 037 Rallye. Zajímavostí na Rally Bohemia bylo zařazení XTG Opel Adam cupu do soutěžního pole první etapy soutěže. Všichni účastníci Opel Adam cupu jedou na pneumatikách Pirelli, a tak je třeba zmínit, že nejrychlejší posádkou Opel Adam cupu na pneumatikách Pirelli byli na Rally Bohemia Matěj Kamenec s Adamem Jurkou. Ve třídě 3 si plný počet bodů do Poháru Pirelli z Bohemky odvezli Jaroslav Pešl s Romanem Peškem na Mitsubishi Lancer EVO IX před Marcelem Tučkem a Petrem Dufkem na stejném voze. Ve třídě 5 dojeli na pneumatikách Pirelli osamocení Ondřej Bisaha s Petrem Pížou a Citroënem DS3 R3T a podobná situace byla i ve třídě 8, kde do cíle dojeli v hodnocení poháru jen Přemysl Budín s Janem Němcem a Renaultem Clio Sport. Ve třídě 6 zazářila posádka Filip Mareš – Jan Hloušek se Škodou Fabia R2, kteří patřili k nejrychlejším dvoukolkám a třídu na Rally Bohemia vyhráli. Pořadatelé Poháru Pirelli jim gratulují! Body za druhé místo ve třídě brali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem a Fordem Fiesta R2 a třetí místo obsadili Michal Horák s Ivanem Horákem a s automobilem Peugeot 208 R2. Ve třídě 9 v rámci Poháru Pirelli zvítězili René Dohnal s Rudolfem Kouřilem. Druzí byli Jan Pilař s Janem Němcem a na třetím místě skončily Barbora Holická s Veronikou Římalovou.
Vyškovská rally je v tomto roce zařazená v inovované Rallysprint sérii, která je primárně určená pro automobily s pohonem pouze dvou kol. Ty zde mohou bojovat o mistrovský titul. Závodí zde ale i čtyřkolky v takzvaném poháru 2+. Právě mezi čtyřkolkami plný počet bodů do hodnocení Poháru Pirelli brala ve Vyškově posádka Lumír Firla – Zdeněk Jůrka startující se Subaru Impreza STi. Mezi dvoulitrovými dvoukolkami třídy 5 si vítězství v Poháru Pirelli vybojovali Miloslav Jirsa s Tomášem Střeskou s Renaultem Clio R3 před Alešem Kaválkem se Zdeňkem Mikem a Hondou Civic Type-R. Třída 6 byla i tentokrát rozšířena o účastníky XTG Opel Adam cupu, kteří všichni jedou na pneumatikách Pirelli. Body za vítězství v Poháru Pirelli ve Vyškově brali Michal Horák s Ivanem Horákem startující s Peugeotem 208 R2, kteří předstihli Filipa Mareše s Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2. Třetí místo patřilo nestorům českých soutěží Petru Zedníkovi s Milanem Pražákem a Fordem Fiesta S1600. Mezi „Adamisty“ byli nejrychlejší posádkou Petr Vraj jun. s Janem Mikulíkem, kteří dokázali odolat mohutnému finiši Josefa Petáka a Alenky Benešové. Třetí s Opelem Adam skončili Martin Mottl s Jakubem Navrátilem. Třída 9 při Rally Vyškov se stala kořistí Josefa Vojáčka a Karla Voltnera, jak v hodnocení Poháru, tak ve třídě samotné. Gratulujeme k tomuto vítězství! Druhé místo patřilo Lukáši Nekvapilovi s Michalou Rezkovou a body za třetí místo si vyjeli Zbyněk Hrabec s Jaromírem Michálkem. Všichni s Hondami Civic Vti. Ve třídě 8 ve Vyškově na „Pirellkách“ dojely dvě posádky a tou šťastnější byli Jan Petr s Martinou Strakovou s Hondou Civic Type-R. I jim gratulujeme k vítězství ve třídě. Druzí za nimi skončili Oldřich Hrubý s Pavlem Krbcem a s vozem Renault Clio Sport.
Pneumatiky Pirelli i tentokrát dovezly ke skvělým výsledkům množství posádek. Už v sobotu 8. srpna se na nich ale bude závodit znovu při Rally Pačejov. I zde se budou rozdělovat body do jediného značkového poháru dodavatele pneumatik na soutěžích rally v České republice.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?