Cesta Barum Czech Rally Zlín se začala psát v roce 1971, kdy se barumka uskutečnila jako krátká soutěž pro amatérské jezdce. Už brzy se ale stala prestižním profesionálním podnikem a postupně se zařadila nejen mezi přední motoristické akce v Česku, ale také mezi nejvýznamnější podniky v mezinárodním seriálu FIA ERC.
Bohatou, čtyři a půl dekády dlouhou dosavadní historii zlínské rally mapuje zbrusu nová kniha s názvem Barum Czech Rally Zlín – evropská stopa. Publikace autora Jakuba Hofbauera v mnohém navazuje na knihu vydanou v roce 2010 u příležitosti tehdejšího čtyřicátého výročí, tentokrát však více sází na obrazový obsah a svým členěním se více zaměřuje na poslední ročníky spojené se seriály IRC a FIA ERC. „Cílem bylo vytvořit dílo, které v první řadě potěší oko rallyového fanouška. Nemělo jít ale o čistě fotografickou knihu, takže nechybí texty ke všem jednotlivým ročníkům barumky a také k historii Barum teamu, který v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století představoval další linii prezentace značky Barum v automobilových soutěžích,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Obrazový materiál prezentovaný v knize je výsledkem aktivit našich spolupracovníků, kteří už před vydáním předchozí knihy začali systematicky zpracovávat a digitalizovat fotoarchiv Barum rally sahající až do nejstarších ročníků. Je za nimi velká porce práce, která probíhá už několik let a ještě zdaleka neskončila. Řada poutavých snímků na své uveřejnění ještě čeká, už nyní ale mohla být téměř celá kniha sestavena z barevných fotografií,“ řekl Regner.
Výraznou novinkou je jazykové provedení – veškeré texty jsou v knize napsány česky a anglicky, její obsah si tak naplno užijí také zahraniční čtenáři. Kniha, vydaná v nákladu 2000 výtisků, obsahuje také výsledkovou a statistickou část. Celkový obsah se rozrostl na 160 stran, přesto je publikace i tentokrát k dispozici za přívětivou cenu 299 Kč. K objednání je na oficiálním e-shopu barumky na adrese www.visitrally.cz nebo v permanentním sekretariátu rally ve Zlíně na Hornomlýnské ulici.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.