Cesta Barum Czech Rally Zlín se začala psát v roce 1971, kdy se barumka uskutečnila jako krátká soutěž pro amatérské jezdce. Už brzy se ale stala prestižním profesionálním podnikem a postupně se zařadila nejen mezi přední motoristické akce v Česku, ale také mezi nejvýznamnější podniky v mezinárodním seriálu FIA ERC.
Bohatou, čtyři a půl dekády dlouhou dosavadní historii zlínské rally mapuje zbrusu nová kniha s názvem Barum Czech Rally Zlín – evropská stopa. Publikace autora Jakuba Hofbauera v mnohém navazuje na knihu vydanou v roce 2010 u příležitosti tehdejšího čtyřicátého výročí, tentokrát však více sází na obrazový obsah a svým členěním se více zaměřuje na poslední ročníky spojené se seriály IRC a FIA ERC. „Cílem bylo vytvořit dílo, které v první řadě potěší oko rallyového fanouška. Nemělo jít ale o čistě fotografickou knihu, takže nechybí texty ke všem jednotlivým ročníkům barumky a také k historii Barum teamu, který v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století představoval další linii prezentace značky Barum v automobilových soutěžích,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Obrazový materiál prezentovaný v knize je výsledkem aktivit našich spolupracovníků, kteří už před vydáním předchozí knihy začali systematicky zpracovávat a digitalizovat fotoarchiv Barum rally sahající až do nejstarších ročníků. Je za nimi velká porce práce, která probíhá už několik let a ještě zdaleka neskončila. Řada poutavých snímků na své uveřejnění ještě čeká, už nyní ale mohla být téměř celá kniha sestavena z barevných fotografií,“ řekl Regner.
Výraznou novinkou je jazykové provedení – veškeré texty jsou v knize napsány česky a anglicky, její obsah si tak naplno užijí také zahraniční čtenáři. Kniha, vydaná v nákladu 2000 výtisků, obsahuje také výsledkovou a statistickou část. Celkový obsah se rozrostl na 160 stran, přesto je publikace i tentokrát k dispozici za přívětivou cenu 299 Kč. K objednání je na oficiálním e-shopu barumky na adrese www.visitrally.cz nebo v permanentním sekretariátu rally ve Zlíně na Hornomlýnské ulici.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?