Cesta Barum Czech Rally Zlín se začala psát v roce 1971, kdy se barumka uskutečnila jako krátká soutěž pro amatérské jezdce. Už brzy se ale stala prestižním profesionálním podnikem a postupně se zařadila nejen mezi přední motoristické akce v Česku, ale také mezi nejvýznamnější podniky v mezinárodním seriálu FIA ERC.
Bohatou, čtyři a půl dekády dlouhou dosavadní historii zlínské rally mapuje zbrusu nová kniha s názvem Barum Czech Rally Zlín – evropská stopa. Publikace autora Jakuba Hofbauera v mnohém navazuje na knihu vydanou v roce 2010 u příležitosti tehdejšího čtyřicátého výročí, tentokrát však více sází na obrazový obsah a svým členěním se více zaměřuje na poslední ročníky spojené se seriály IRC a FIA ERC. „Cílem bylo vytvořit dílo, které v první řadě potěší oko rallyového fanouška. Nemělo jít ale o čistě fotografickou knihu, takže nechybí texty ke všem jednotlivým ročníkům barumky a také k historii Barum teamu, který v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století představoval další linii prezentace značky Barum v automobilových soutěžích,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. „Obrazový materiál prezentovaný v knize je výsledkem aktivit našich spolupracovníků, kteří už před vydáním předchozí knihy začali systematicky zpracovávat a digitalizovat fotoarchiv Barum rally sahající až do nejstarších ročníků. Je za nimi velká porce práce, která probíhá už několik let a ještě zdaleka neskončila. Řada poutavých snímků na své uveřejnění ještě čeká, už nyní ale mohla být téměř celá kniha sestavena z barevných fotografií,“ řekl Regner.
Výraznou novinkou je jazykové provedení – veškeré texty jsou v knize napsány česky a anglicky, její obsah si tak naplno užijí také zahraniční čtenáři. Kniha, vydaná v nákladu 2000 výtisků, obsahuje také výsledkovou a statistickou část. Celkový obsah se rozrostl na 160 stran, přesto je publikace i tentokrát k dispozici za přívětivou cenu 299 Kč. K objednání je na oficiálním e-shopu barumky na adrese www.visitrally.cz nebo v permanentním sekretariátu rally ve Zlíně na Hornomlýnské ulici.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.