Podruhé v kariéře úspěšně zvládla nástrahy Rally Vyškov Pavlína Tydlačková. Tentokrát to ovšem měla závodnice jezdící se Škodou Fabia v barvách JP Motorsport teamu o něco složitější a „akčnější“. Vzala si totiž na horké sedadlo spolujezdce úplného nováčka – Vojtěcha Mudráka, pro nějž byla vyškovská soutěž vůbec první v životě. A oba si užili akčnosti a divokých situací až až … „Spousta lidí se mně ptala, proč si nevezmu někoho zkušeného. Ale beru to tak, že Vojta má závodnické srdíčko a to správné zapálení a někde se to naučit musí. A nejlépe při ostrém závodě. Vyškov je dosti čitelný a proto jsme spolu do toho šli,“ vysvětluje pilotka posádky Pavlína Tydlačková, jak se objevil v jejím autě Vojtěch Mudrák.
Těžký závod přinesl posádce Tydlačková – Mudrák hodně krušných, ale také vtipných chvilek. „Chvílemi to bylo fakt velmi vtipné. Například v RZ1, kde nám po šoto úseku chyběl kus napsané erzety J Bylo to trošku jako orientační běh, ale po dojetí do cíle jsme zjistili, že tento problém jsme neměli jen my, ale i zbytek startovního pole. Tak asi chyba v Matrixu. Každopádně spoustu nástrah v tomto závodě jsme překonali. I to kdy já jsem diktovala Vojtovi zatáčky, aby se chytl a našel, ale to k tomu učení patří. Také se nám podařilo na přejezdu ujet spoustu kilometrů úplně jiným směrem, než jsme se chytli dle itíku a zjistili, že jsme úplně v pr… a do časovky devět minut J. Ale konečně jsem aspoň zjistila, že fobie, když se splaší, umí jet i rychle a dojeli jsme ve své minutě do časovky. Na startu této RZ, aby toho nebylo málo, přišla průtrž mračen a ne jen my jsme se na těch suchých gumách a mastném asfaltě pořádně sklouzli až do cíle,“ vzpomíná Pavlína Tydlačková na horší i lepší chvilky druhého sprintu sezony ve Vyškově.
Také další zkoušky přinesly pro posádku JP Motorsport teamu velké výzvy, které bylo potřeba překonat a zvládnout. „Hned další erzeta byla výzvou, čekal nás tam račický skok, který velmi dobře zná Jarda Tomaštík… Zvažovala jsem dlouho po mých předešlých skocích, zda do toho jít. Sice po konzultaci s ostatními jsem si řekla že ne, ale přece jen jsem tu nohu z plynu nedala dolů. V druhém průjezdu to bylo už opatrnější, poněvadž jsem si řekla, že bych s tímto autem ráda odjela ještě Barumku!“ přidává další zajímavosti z průběhu rally pilotka Škody Fabia.
S celkovým vystoupením ve Vyškově byla nakonec Pavlína Tydlačková spokojená. „Jsem s Vyškovem spokojená, i když naše rychlost nebyla nijak závratná. Snažila jsem se jízdu přizpůsobit Vojtovi a taky je pravda, že jsem v autě neseděla od Valašky ani jednou. Každopádně jsme si tím, že jsme ve třídě deset sami (což mě dost mrzí) dovezli první místo a v dámském také. Vyškov jsem si velmi užila a hlavně snad to byl po delší době i závod, kde nikdo z posádek neboural…Děkuji Vojtovi, že prošel tuto stezku odvahy bez psychické újmy a věřím, že nám to spolu půjde. Mechanikům a teamu JP Motorsport je opět potřeba poděkovat za perfektně odvedenou práci v servisu,“ usmívá se sympatická jezdkyně.
Vojtěch Mudrák si svoji premiéru v rámci možností také užil a po závodě hodnotil vše pozitivně. „Před závodem jsem byl hodně nervózní vzhledem k tomu, že jsem neměl moc ponětí, jak to bude všechno probíhat. Naším úkolem bylo dovést auto na cílovou rampu a to se taky povedlo. Všechno v sobotu probíhalo hladce až na mé drobné chyby, kterých se budu snažit příště vyvarovat. Celý Vyškov byl pro mě hlavně o učení a sbírání zkušeností do budoucna. Těším se na další spolupráci a děkuji Páji za příležitost a zkušenosti,“ hlásil v cíli své první rally v životě spolujezdec Vojtěch Mudrák.
Hlavním cílem Vyškova pro Pavlínu Tydlačkovou zase se po pauze svézt v závodním rytmu a otestovat se na velký svátek rally – Barum rally ve Zlíně na konci srpna. A to se určitě podařilo. „Jako test na Barumku to beru celé pozitivně. Zároveň vím, že Vojta bude fungovat jako hodinky. Samozřejmě do Barumky máme domluveno spoustu testů a psaní rozpisu, ale snad se podaří a nám se podaří spatřit cíl i letos. Loni jsem si to moc neužila díky nefunkčnímu interkomu, ale snad to letos vše klapne bez větších problémů. Těšíme se na barumku a na všechny podél trati,“ hlásí před blížící se Barumkou Pavlína Tydlačková.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?