Podruhé v kariéře úspěšně zvládla nástrahy Rally Vyškov Pavlína Tydlačková. Tentokrát to ovšem měla závodnice jezdící se Škodou Fabia v barvách JP Motorsport teamu o něco složitější a „akčnější“. Vzala si totiž na horké sedadlo spolujezdce úplného nováčka – Vojtěcha Mudráka, pro nějž byla vyškovská soutěž vůbec první v životě. A oba si užili akčnosti a divokých situací až až … „Spousta lidí se mně ptala, proč si nevezmu někoho zkušeného. Ale beru to tak, že Vojta má závodnické srdíčko a to správné zapálení a někde se to naučit musí. A nejlépe při ostrém závodě. Vyškov je dosti čitelný a proto jsme spolu do toho šli,“ vysvětluje pilotka posádky Pavlína Tydlačková, jak se objevil v jejím autě Vojtěch Mudrák.
Těžký závod přinesl posádce Tydlačková – Mudrák hodně krušných, ale také vtipných chvilek. „Chvílemi to bylo fakt velmi vtipné. Například v RZ1, kde nám po šoto úseku chyběl kus napsané erzety J Bylo to trošku jako orientační běh, ale po dojetí do cíle jsme zjistili, že tento problém jsme neměli jen my, ale i zbytek startovního pole. Tak asi chyba v Matrixu. Každopádně spoustu nástrah v tomto závodě jsme překonali. I to kdy já jsem diktovala Vojtovi zatáčky, aby se chytl a našel, ale to k tomu učení patří. Také se nám podařilo na přejezdu ujet spoustu kilometrů úplně jiným směrem, než jsme se chytli dle itíku a zjistili, že jsme úplně v pr… a do časovky devět minut J. Ale konečně jsem aspoň zjistila, že fobie, když se splaší, umí jet i rychle a dojeli jsme ve své minutě do časovky. Na startu této RZ, aby toho nebylo málo, přišla průtrž mračen a ne jen my jsme se na těch suchých gumách a mastném asfaltě pořádně sklouzli až do cíle,“ vzpomíná Pavlína Tydlačková na horší i lepší chvilky druhého sprintu sezony ve Vyškově.
Také další zkoušky přinesly pro posádku JP Motorsport teamu velké výzvy, které bylo potřeba překonat a zvládnout. „Hned další erzeta byla výzvou, čekal nás tam račický skok, který velmi dobře zná Jarda Tomaštík… Zvažovala jsem dlouho po mých předešlých skocích, zda do toho jít. Sice po konzultaci s ostatními jsem si řekla že ne, ale přece jen jsem tu nohu z plynu nedala dolů. V druhém průjezdu to bylo už opatrnější, poněvadž jsem si řekla, že bych s tímto autem ráda odjela ještě Barumku!“ přidává další zajímavosti z průběhu rally pilotka Škody Fabia.
S celkovým vystoupením ve Vyškově byla nakonec Pavlína Tydlačková spokojená. „Jsem s Vyškovem spokojená, i když naše rychlost nebyla nijak závratná. Snažila jsem se jízdu přizpůsobit Vojtovi a taky je pravda, že jsem v autě neseděla od Valašky ani jednou. Každopádně jsme si tím, že jsme ve třídě deset sami (což mě dost mrzí) dovezli první místo a v dámském také. Vyškov jsem si velmi užila a hlavně snad to byl po delší době i závod, kde nikdo z posádek neboural…Děkuji Vojtovi, že prošel tuto stezku odvahy bez psychické újmy a věřím, že nám to spolu půjde. Mechanikům a teamu JP Motorsport je opět potřeba poděkovat za perfektně odvedenou práci v servisu,“ usmívá se sympatická jezdkyně.
Vojtěch Mudrák si svoji premiéru v rámci možností také užil a po závodě hodnotil vše pozitivně. „Před závodem jsem byl hodně nervózní vzhledem k tomu, že jsem neměl moc ponětí, jak to bude všechno probíhat. Naším úkolem bylo dovést auto na cílovou rampu a to se taky povedlo. Všechno v sobotu probíhalo hladce až na mé drobné chyby, kterých se budu snažit příště vyvarovat. Celý Vyškov byl pro mě hlavně o učení a sbírání zkušeností do budoucna. Těším se na další spolupráci a děkuji Páji za příležitost a zkušenosti,“ hlásil v cíli své první rally v životě spolujezdec Vojtěch Mudrák.
Hlavním cílem Vyškova pro Pavlínu Tydlačkovou zase se po pauze svézt v závodním rytmu a otestovat se na velký svátek rally – Barum rally ve Zlíně na konci srpna. A to se určitě podařilo. „Jako test na Barumku to beru celé pozitivně. Zároveň vím, že Vojta bude fungovat jako hodinky. Samozřejmě do Barumky máme domluveno spoustu testů a psaní rozpisu, ale snad se podaří a nám se podaří spatřit cíl i letos. Loni jsem si to moc neužila díky nefunkčnímu interkomu, ale snad to letos vše klapne bez větších problémů. Těšíme se na barumku a na všechny podél trati,“ hlásí před blížící se Barumkou Pavlína Tydlačková.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.