Tydlajda ve Vyškově: chybějící kus RZ, bloudění na přejezdu i splašená fobie

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Marek Havran 2. srpna 2015 17:49
Sdílej:

Podruhé v kariéře úspěšně zvládla nástrahy Rally Vyškov Pavlína Tydlačková. Tentokrát to ovšem měla závodnice jezdící se Škodou Fabia v barvách JP Motorsport teamu o něco složitější a „akčnější“. Vzala si totiž na horké sedadlo spolujezdce úplného nováčka – Vojtěcha Mudráka, pro nějž byla vyškovská soutěž vůbec první v životě. A oba si užili akčnosti a divokých situací až až … „Spousta lidí se mně ptala, proč si nevezmu někoho zkušeného. Ale beru to tak, že Vojta má závodnické srdíčko a to správné zapálení a někde se to naučit musí. A nejlépe při ostrém závodě. Vyškov je dosti čitelný a proto jsme spolu do toho šli,“ vysvětluje pilotka posádky Pavlína Tydlačková, jak se objevil v jejím autě Vojtěch Mudrák.

Těžký závod přinesl posádce Tydlačková – Mudrák hodně krušných, ale také vtipných chvilek. „Chvílemi to bylo fakt velmi vtipné. Například v RZ1, kde nám po šoto úseku chyběl kus napsané erzety J Bylo to trošku jako orientační běh, ale po dojetí do cíle jsme zjistili, že tento problém jsme neměli jen my, ale i zbytek startovního pole. Tak asi chyba v Matrixu. Každopádně spoustu nástrah v tomto závodě jsme překonali. I to kdy já jsem diktovala Vojtovi zatáčky, aby se chytl a našel, ale to k tomu učení patří. Také se nám podařilo na přejezdu ujet spoustu kilometrů úplně jiným směrem, než jsme se chytli dle itíku a zjistili, že jsme úplně v pr…  a do časovky devět minut J. Ale konečně jsem aspoň zjistila, že fobie, když se splaší, umí jet i rychle a dojeli jsme ve své minutě do časovky. Na startu této RZ, aby toho nebylo málo, přišla průtrž mračen a ne jen my jsme se na těch suchých gumách a mastném asfaltě pořádně sklouzli až do cíle,“ vzpomíná Pavlína Tydlačková na horší i lepší chvilky druhého sprintu sezony ve Vyškově.

Také další zkoušky přinesly pro posádku JP Motorsport teamu velké výzvy, které bylo potřeba překonat a zvládnout. „Hned další erzeta byla výzvou, čekal nás tam račický skok, který velmi dobře zná Jarda Tomaštík… Zvažovala jsem dlouho po mých předešlých skocích, zda do toho jít. Sice po konzultaci s ostatními jsem si řekla že ne, ale přece jen jsem tu nohu z plynu nedala dolů. V druhém průjezdu to bylo už opatrnější, poněvadž jsem si řekla, že bych s tímto autem ráda odjela ještě Barumku!“ přidává další zajímavosti z průběhu rally pilotka Škody Fabia.

S celkovým vystoupením ve Vyškově byla nakonec Pavlína Tydlačková spokojená. „Jsem s Vyškovem spokojená, i když naše rychlost nebyla nijak závratná. Snažila jsem se jízdu přizpůsobit Vojtovi a taky je pravda, že jsem v autě neseděla od Valašky ani jednou. Každopádně jsme si tím, že jsme ve třídě deset sami (což mě dost mrzí) dovezli první místo a v dámském také. Vyškov jsem si velmi užila a hlavně snad to byl po delší době i závod, kde nikdo z posádek neboural…Děkuji Vojtovi, že prošel tuto stezku odvahy bez psychické újmy a věřím, že nám to spolu půjde. Mechanikům a teamu JP Motorsport je opět potřeba poděkovat za perfektně odvedenou práci v servisu,“ usmívá se sympatická jezdkyně.

Vojtěch Mudrák si svoji premiéru v rámci možností také užil a po závodě hodnotil vše pozitivně. „Před závodem jsem byl hodně nervózní vzhledem k tomu, že jsem neměl moc ponětí, jak to bude všechno probíhat. Naším úkolem bylo dovést auto na cílovou rampu a to se taky povedlo. Všechno v sobotu probíhalo hladce až na mé drobné chyby, kterých se budu snažit příště vyvarovat. Celý Vyškov byl pro mě hlavně o učení a sbírání zkušeností do budoucna. Těším se na další spolupráci a děkuji Páji za příležitost a zkušenosti,“ hlásil v cíli své první rally v životě spolujezdec Vojtěch Mudrák.

Hlavním cílem Vyškova pro Pavlínu Tydlačkovou zase se po pauze svézt v závodním rytmu a otestovat se na velký svátek rally – Barum rally ve Zlíně na konci srpna. A to se určitě podařilo. „Jako test na Barumku to beru celé pozitivně. Zároveň vím, že Vojta bude fungovat jako hodinky. Samozřejmě do Barumky máme domluveno spoustu testů a psaní rozpisu, ale snad se podaří a nám se podaří spatřit cíl i letos. Loni jsem si to moc neužila díky nefunkčnímu interkomu, ale snad to letos vše klapne bez větších problémů. Těšíme se na barumku a na všechny podél trati,“ hlásí před blížící se Barumkou Pavlína Tydlačková.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?