Čtyři auta na startu, tři v cíli a dvě posádky si dojely pro pohárová umístění – taková je bilance týmu Lubomíra Minaříka ve Vyškově. Nejvýrazněji se prosadil Pavel Mika, kterému o chloupek uniklo 3. místo v rámci Rallysprintsérie.
Druhý podnik letošních jednodenních závodů proběhl v polovině července ve Vyškově. Pořadatelé převzali do závodu sedm desítek soutěžních posádek, pro které byla připravena trať s osmi rychlostními zkouškami a 70,3 ostrými kilometry. Tým Lubomíra Minaříka přivezl na Hanou čtyři vozy. Renault Clio R3 byl připravený pro Pavla Miku a Karla Žáčka, jenž Pavla pravidelně naviguje od roku 2007. Pavel Mika jezdí rally pro zábavu a o to víc je potěšitelný výsledek z cílové rampy. V průběhu sprintu pouze jednou vypadl z TOP 5 nejrychlejších časů na jednotlivých erzetách v rámci RSS. A i když v závěru rally neodolal ataku Miloslava Jirsy startujícího na stejném voze jako Pavel s Karlem, naše posádka v cíli zklamána nebyla. „Rally Vyškov byla pěkná a rychlá soutěž. Závodní auto jsme měli opět velmi dobře připravené, a to se odrazilo v naší spokojenosti a pohodě v závodě. Počasí ve Vyškově trochu postrašilo posádky, my jsme však zůstali v klidu. Celý sprint měl hladký průběh a my jím projeli bez problémů. Souboje ve dvoukolkách byly opět velmi vyrovnané. Jelikož se závody vyloženě bavíme a jezdíme pro radost, máme z konečného výsledku na cílové rampě velkou radost. A to i přes handicap v podobě našeho posledního startu na Valašské rally, který máme oproti našim pravidelně startujícím soupeřům,“ podělil se o dojmy v cíli vyškovského sprintu Pavel Mika. Pro úplnost ještě dodáme umístění posádky Mika – Žáček: 4. místo v rámci RSS (3,8 vteřiny ztráta na 3. místo) a 3. místo ve třídě 5. Radim Koutek závodící za tým ZKZ Racing, usedl letos počtvrté do Renaultu Clio Sport. Valašskou rally dokončil Radim na 7. místě ve třídě, ovšem v Klatovech ani v Českém Krumlově cílovou rampu nespatřil. Nejprve byla proti technika a o závod později zdravotní problémy. Do Vyškova proto přijel Koutek s výzvou spravit si náladu a vylepšit dosavadní letošní umístění. Jeho úkol nebyl zrovna jednoduchý, pokud vezmeme v potaz, že na vyškovské soutěži doposud nestartoval. Cíl daný před soutěží Radim Koutek se Zdeňkem Gajdošíkem splnili a domů si odvezli 23. místo v rámci RSS a 4. místo ve třídě 8. „Na Rally Vyškov jsem se opravdu velmi těšil, protože jsem tuto soutěž nikdy nejel a očekávání bylo veliké. Věděl jsem, že je to charakterově spíše rychlejší soutěž, a tak jsem byl velmi zvědavý, jak nám tento sprint bude sedět. Na místo spolujezdce usedl staronově Zdeněk Gajdošík - velký rallyový srdcař. Po rally Bohemia, kde jsme naše auto půjčili, aby následně utrpělo poměrně velké škody, panovaly přece jen ještě obavy, aby se ještě něco neprojevilo. Luboš Minařík, který nově naši techniku připravuje, ale odvedl spolu se svým týmem mechaniků perfektní práci. Stejné to potom bylo i v závodě samotném. Jelo se nám prostě výborně. Z nastavení auta jsme byli nadšeni. Ještě musíme dořešit malou vychytávku na převodovce a výsledek bude dokonalý. Velký dík proto patří Zdeňkovi, který to se mnou na horkém sedadle vydržel a celému Minařík racing týmu,“ vysekl poklonu nejbližším ve Vyškově Radim Koutek. Trojici úspěšných posádek v cíli vyškovské rally doplnili Jaroslav Šopík s Janem Houštěm. Zlínský jezdec si odbyl ve Vyškově hned tři premiéry – první start s Renaultem Clio Sport, poprvé na rally ve Vyškově coby jezdec a prvně slyšel diktát od nového spolujezdce. Sehrávání s vozem i samotná komunikace posádky proběhla bez vážnějších problémů a Jarda s Honzou se v cíli mohli těšit z 2. místa ve třídě 16. V rámci RSS dojela posádka na 37. místě a pokud bychom vzali v potaz umístění v „bývalém“ Poháru v rally, pak by to bylo ještě 6. místo. „Rally ve Vyškově se nám velmi líbila a náramně jsme si ji užili. Občas jsme si sice vytvořili nějakou tu prekérku, ale to k seznamování s novým vozem tak nějak patří. Hlavně, že jsme autu neublížili a sprint úspěšně dokončili. Chtěl bych poděkovat Honzovi, který mě navigoval poprvé. Musím říct, že odvedl skvělou práci bez chyb a já jsem s ním byl velmi spokojený. Díky patří i celému týmu a mechanikům za připravený vůz a pohodu během závodu,“ uvedl v cíli Jaroslav Šopík. Jediným smolařem týmu pak byl Petr Gargulák, pro kterého i na závod ve Vyškově byla připravena Honda Civic VTi. Petr navigovaný Martinem Ziglerem byli zařazeni do třídy 15, po dvou odjetých erzetách by byli v porovnání se soupeři ve třídě 9 na 3. místě. Právě druhá zkouška byla pro posádku poslední, kde byla klasifikována. Z dalších bojů vystavila stopku posádce poškozená poloosa. „Do Vyškova jsem přijel s cílem dokončit závod a nasbírat co nejvíce zkušeností. Vše bylo pro mě nové. Neznámé tratě, jiný vůz, odlišné pneumatiky a nový spolujezdec. Po dlouhé pauze od Valašské rally jsem si vše nové osahával a ze začátku jsem také dělal spoustu chyb. Proto jsem byl celkem překvapený z dosažených časů, kdy se nám dařilo držet se na čele mezi ostřílenými kluky z třídy 9 a již druhou RZ v Hondách vyhrát. Na třetí RZ jsem začal všemu věřit a dostával jsem se do tempa. Bohužel nám asi čtyři zatáčky před cílem této zkoušky vyjela v rychlé pasáži poloosa z převodovky a vytekl olej. Nemohli jsme dále pokračovat a náš cíl jsme bohužel nesplnili, ale i takové jsou závody. Chtěl bych poděkovat spolujezdci Martinovi za dokonalé čtení a také celému týmu Minařík racing za pohodovou atmosféru a zapálení při našem startu. Snad se vše podaří a zlepšíme si chuť na dalším závodě,“ popsal průběh krátké soutěže Petr Gargulák. Stejná sestava Minařík racing týmu se představí i v nadcházejícím sprintu, který se pojede v okolí Pačejova v sobotu 8. srpna.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?