Rally Vyškov má v historických análech JT Rocksteel Rally Teamu své zvláštní postavení, a to zejména díky loňskému prvnímu absolutnímu vítězství Jaromíra Tomaštíka, které předznamenalo mistrovský titul. Letos ve Vyškově týmový prapor JéTéčka zdvihli David Suchařípa a Zdeněk Pokorný a nutno říci, že se jim nevedlo vůbec špatně.
Herec David Suchařípa se ve Vyškově představil v podstatě poprvé, když při loňském startu s Renaultem Clio nedorazil pro technickou závadu ani do cíle RZ1. V roce 2015 ale pravidelně startuje se Subaru Impreza WRX STi N12 a s tím se mu do finiše dojet zatím vždy podařilo. Nejinak tomu bylo i na tomto závodě, kde s Ludvíkem Karlíkem vystoupali až na pěkné osmatřicáté místo v absolutním pořadí a osmé ve třídě. „Letos to bylo naše první svezení na sprintu, protože Valašku snad nemůžeme ani počítat jako závod. Měli jsme pomalý rozjezd, ale já prostě takový jsem, malinko mi trvá, než se rozjedu a neumím do něčeho bezhlavě vlítnout. Navíc, když se Subaru stále učíme. Ale děláme postupné kroky a zrychlujeme. Auto je fakt skvělé a pořád nám ukazuje, co všechno umí a jak dokáže odpustit i drobné chybičky. Na konci jsme hodně zmokli a na slikách to tedy byla na vodě opravdu pecka. Ale zvolnili jsme a do cíle dojeli v klidu. Chtěl bych pogratulovat Pokymu ke skvělému skoku, který se blížil tomu Jaromírovu z roku 2006. To my jsme se na známý horizont perfektně připravili. Do rozpisu jsme si dali 80 BRZDA BACHA JARDA, takže nás nic nepřekvapilo,“ popisuje šprýmař David Suchařípa a pokračuje: „Závěrem bych chtěl vyseknout poklonu pořadatelům vyškovské soutěže, protože měli vše perfektně zvládnuté a vše klapalo jak hodinky.“
David Suchařípa na RZ3 v "JZD Zelená Hora". Foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Skákací horizont, to je atraktivní nejen pro diváka, ale je to také voda na mlýn showmana Zdeňka Pokorného. A ten se skutečně proletěl a slušně doletěl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Jirkou Skořepou i do cíle soutěže. „Ve Vyškově jsme se krásně svezli, byl to moc pěkný závod. Zajímavé rychlé tratě, které nám vyhovují, to se nám líbilo. Jsme si vědomi, že byla malá konkurence, ale zjištění, že se pohybujeme blízko špičky, bylo příjemné a dokonce se nám podařilo zajet i 6. absolutní čas, což nás potěšilo. Nakonec jsme soutěž dokončili jako třináctí a s tím jsme spokojeni. Z diváckého hlediska se nám snad povedl i známý skok, na kterém se proslavil týmový šéf Jaromír Tomaštík. Ten předvedl, jak to skočit, my zase jak dopadnout,“ s úsměvem komentuje pocity z Vyškova Poky.
Zdeněk Pokorný a skok v Račicích. Foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Bílomodrého Myšáka velmi často jezdícího ve smyku pak budou moci diváci spatřit i v následujících dvou srpnových závodech – na Rally Agropa Pačejov a na vrcholu letošní sezóny Barum Czech Rally Zlín. Tam už se představí i David Suchařípa a to rozhodně nebude, co se posádek JTRT týče, vše. Na Barumce se mají naši fanouškové opravdu na co těšit.
Račický skok Zdeňka Pokorného. Foto: Jakub Daniel Machálek
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.