Rally Vyškov má v historických análech JT Rocksteel Rally Teamu své zvláštní postavení, a to zejména díky loňskému prvnímu absolutnímu vítězství Jaromíra Tomaštíka, které předznamenalo mistrovský titul. Letos ve Vyškově týmový prapor JéTéčka zdvihli David Suchařípa a Zdeněk Pokorný a nutno říci, že se jim nevedlo vůbec špatně.
Herec David Suchařípa se ve Vyškově představil v podstatě poprvé, když při loňském startu s Renaultem Clio nedorazil pro technickou závadu ani do cíle RZ1. V roce 2015 ale pravidelně startuje se Subaru Impreza WRX STi N12 a s tím se mu do finiše dojet zatím vždy podařilo. Nejinak tomu bylo i na tomto závodě, kde s Ludvíkem Karlíkem vystoupali až na pěkné osmatřicáté místo v absolutním pořadí a osmé ve třídě. „Letos to bylo naše první svezení na sprintu, protože Valašku snad nemůžeme ani počítat jako závod. Měli jsme pomalý rozjezd, ale já prostě takový jsem, malinko mi trvá, než se rozjedu a neumím do něčeho bezhlavě vlítnout. Navíc, když se Subaru stále učíme. Ale děláme postupné kroky a zrychlujeme. Auto je fakt skvělé a pořád nám ukazuje, co všechno umí a jak dokáže odpustit i drobné chybičky. Na konci jsme hodně zmokli a na slikách to tedy byla na vodě opravdu pecka. Ale zvolnili jsme a do cíle dojeli v klidu. Chtěl bych pogratulovat Pokymu ke skvělému skoku, který se blížil tomu Jaromírovu z roku 2006. To my jsme se na známý horizont perfektně připravili. Do rozpisu jsme si dali 80 BRZDA BACHA JARDA, takže nás nic nepřekvapilo,“ popisuje šprýmař David Suchařípa a pokračuje: „Závěrem bych chtěl vyseknout poklonu pořadatelům vyškovské soutěže, protože měli vše perfektně zvládnuté a vše klapalo jak hodinky.“
David Suchařípa na RZ3 v "JZD Zelená Hora". Foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Skákací horizont, to je atraktivní nejen pro diváka, ale je to také voda na mlýn showmana Zdeňka Pokorného. A ten se skutečně proletěl a slušně doletěl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Jirkou Skořepou i do cíle soutěže. „Ve Vyškově jsme se krásně svezli, byl to moc pěkný závod. Zajímavé rychlé tratě, které nám vyhovují, to se nám líbilo. Jsme si vědomi, že byla malá konkurence, ale zjištění, že se pohybujeme blízko špičky, bylo příjemné a dokonce se nám podařilo zajet i 6. absolutní čas, což nás potěšilo. Nakonec jsme soutěž dokončili jako třináctí a s tím jsme spokojeni. Z diváckého hlediska se nám snad povedl i známý skok, na kterém se proslavil týmový šéf Jaromír Tomaštík. Ten předvedl, jak to skočit, my zase jak dopadnout,“ s úsměvem komentuje pocity z Vyškova Poky.
Zdeněk Pokorný a skok v Račicích. Foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Bílomodrého Myšáka velmi často jezdícího ve smyku pak budou moci diváci spatřit i v následujících dvou srpnových závodech – na Rally Agropa Pačejov a na vrcholu letošní sezóny Barum Czech Rally Zlín. Tam už se představí i David Suchařípa a to rozhodně nebude, co se posádek JTRT týče, vše. Na Barumce se mají naši fanouškové opravdu na co těšit.
Račický skok Zdeňka Pokorného. Foto: Jakub Daniel Machálek
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?