Rally Vyškov má v historických análech JT Rocksteel Rally Teamu své zvláštní postavení, a to zejména díky loňskému prvnímu absolutnímu vítězství Jaromíra Tomaštíka, které předznamenalo mistrovský titul. Letos ve Vyškově týmový prapor JéTéčka zdvihli David Suchařípa a Zdeněk Pokorný a nutno říci, že se jim nevedlo vůbec špatně.
Herec David Suchařípa se ve Vyškově představil v podstatě poprvé, když při loňském startu s Renaultem Clio nedorazil pro technickou závadu ani do cíle RZ1. V roce 2015 ale pravidelně startuje se Subaru Impreza WRX STi N12 a s tím se mu do finiše dojet zatím vždy podařilo. Nejinak tomu bylo i na tomto závodě, kde s Ludvíkem Karlíkem vystoupali až na pěkné osmatřicáté místo v absolutním pořadí a osmé ve třídě. „Letos to bylo naše první svezení na sprintu, protože Valašku snad nemůžeme ani počítat jako závod. Měli jsme pomalý rozjezd, ale já prostě takový jsem, malinko mi trvá, než se rozjedu a neumím do něčeho bezhlavě vlítnout. Navíc, když se Subaru stále učíme. Ale děláme postupné kroky a zrychlujeme. Auto je fakt skvělé a pořád nám ukazuje, co všechno umí a jak dokáže odpustit i drobné chybičky. Na konci jsme hodně zmokli a na slikách to tedy byla na vodě opravdu pecka. Ale zvolnili jsme a do cíle dojeli v klidu. Chtěl bych pogratulovat Pokymu ke skvělému skoku, který se blížil tomu Jaromírovu z roku 2006. To my jsme se na známý horizont perfektně připravili. Do rozpisu jsme si dali 80 BRZDA BACHA JARDA, takže nás nic nepřekvapilo,“ popisuje šprýmař David Suchařípa a pokračuje: „Závěrem bych chtěl vyseknout poklonu pořadatelům vyškovské soutěže, protože měli vše perfektně zvládnuté a vše klapalo jak hodinky.“
David Suchařípa na RZ3 v "JZD Zelená Hora". Foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Skákací horizont, to je atraktivní nejen pro diváka, ale je to také voda na mlýn showmana Zdeňka Pokorného. A ten se skutečně proletěl a slušně doletěl se svým Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Jirkou Skořepou i do cíle soutěže. „Ve Vyškově jsme se krásně svezli, byl to moc pěkný závod. Zajímavé rychlé tratě, které nám vyhovují, to se nám líbilo. Jsme si vědomi, že byla malá konkurence, ale zjištění, že se pohybujeme blízko špičky, bylo příjemné a dokonce se nám podařilo zajet i 6. absolutní čas, což nás potěšilo. Nakonec jsme soutěž dokončili jako třináctí a s tím jsme spokojeni. Z diváckého hlediska se nám snad povedl i známý skok, na kterém se proslavil týmový šéf Jaromír Tomaštík. Ten předvedl, jak to skočit, my zase jak dopadnout,“ s úsměvem komentuje pocity z Vyškova Poky.
Zdeněk Pokorný a skok v Račicích. Foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Bílomodrého Myšáka velmi často jezdícího ve smyku pak budou moci diváci spatřit i v následujících dvou srpnových závodech – na Rally Agropa Pačejov a na vrcholu letošní sezóny Barum Czech Rally Zlín. Tam už se představí i David Suchařípa a to rozhodně nebude, co se posádek JTRT týče, vše. Na Barumce se mají naši fanouškové opravdu na co těšit.
Račický skok Zdeňka Pokorného. Foto: Jakub Daniel Machálek
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?