Červenec v českém soutěžním kalendáři tradičně patří mladoboleslavské Rally Bohemia. Zlínský tým CERS performance na tratě na rozhraní středních a severních Čech vyrazil se dvěma posádkami ve vozech Citroën – s přeplňovanou DS3 R3T Max třídy jeli Ondřej Bisaha a Petr Píža a s menší C2R2 Max spadající do třídy 5 Marcel Svačina s Petrem Těšínským.
Ondřej s Petrem si premiéru na bohemce odbyli teprve před rokem, tehdy ale dokázali hned napoprvé v rámci třídy 6 zvítězit. Motivace do letošního ročníku jim ani po přestupu do vyšší kategorie nechyběla a hned první rychlostní zkouška to potvrdila – zajeli na desetinu sekundy shodný čas s ostříleným matadorem třídy 5 Egonem Smékalem. Jenže hned na další vložce přišel pomalý defekt a dlouhá výměna kola přímo na vložce sebrala kroměřížskému tandemu naději na třetí vítězství v „pětkách“ v řadě. I přes manko několika minut se ale Ondřej s Petrem nevzdali a po zbytek soutěže dokázali zajet řadu nejrychlejších časů mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. „O výsledek jsme bohužel přišli hned zkraje, ale nic jsme nevzdali a snažili se jet i v dalším pokračování rally co nejrychleji. Škoda zrušeného druhého průjezdu RZ Lobeč v neděli, zkouška to byla svižná, ale ne vyloženě nebezpečná, docela nám sedla. Poučení z Hustopečí jsme tentokrát jeli naplno až do konce a vyhráli alespoň nedělní klasifikaci dvoukolek, takže nějaké body přece jen máme. Hlavní je pro mě ale zjištění, že jsme konečně přišli dé-es trojce na chuť do té míry, že dokážeme jet stabilně s těmi nejrychlejšími konkurenty ve třídě,“ řekl v po dojetí rally Ondřej Bisaha.
Rally Bohemia, RZ Staroměstská 2, foto: Jan Dušek
Marcel Svačina v Mladé Boleslavi startoval také doposud jen jednou, a to v roce 2011. Tehdy jeho snažení zhatila prasklá poloosa. A jako by prokletí technickými problémy pokračovalo i tentokrát. Marcel s Petrem se zpočátku drželi v první pětce konkurencí nabité třídy 6, jenže v druhé sekci sobotní etapy odešlo servořízení, čímž začalo martýrium, které dalo celému týmu v následujících hodinách pořádně zabrat. „Na druhém Sychrově odešel posilovač řízení a málem nám při tom shořelo auto. Nakonec jsme se rozhodli sobotu dojet bez něj. Bylo to docela šílené, ale i přesto jsme se udrželi na pátém místě ve třídě. Protože jsme ale neměli potřebný náhradní díl s sebou, vyrazili v noci mechanici do Zlína, kde trubku vyndali z druhého auta, aby ji po 800 km dlouhém výletu mohli v ranním servisu namontovat do toho našeho,“ vypráví Marcel o obětavém výkonu mechaniků. S opraveným vozem začal Marcel okamžitě zajíždět přední časy ve třídě a postupně si vybudoval šanci na průnik mezi nejlepší tři posádky ve třídě 6. „Spousta lidí toho pro mě na bohemce tolik udělala a já to pokazil na poslední vložce. Bohužel jsem v jednom místě udělal chybu a ohnul zadní nápravu. Na třetí místo nám chybělo 1,3 sekundy, všichni bychom si to zasloužili, nakonec jsme skončili pátí. Každopádně, i když to výsledkově nedopadlo nejlíp, musím poděkovat za neskutečný výkon mechanikům celého týmu – Erikovi, Martinovi, Houbovi, Kubovi a Ondrovi. Bez jejich pomoci bychom cíl rozhodně neviděli.“
Rally Bohemia, RZ Staroměstská 2, foto: Jan Dušek
I přes všechny peripetie se posádky CERS performance v rámci seriálu MČR drží na předních příčkách svých objemových tříd. Ondřej Bisaha s Petrem Pížou i Marcel Svačina s Petrem Těšínským jsou shodně druzí v průběžném hodnocení tříd 5 a 6, Ondřej s Petrem mají navíc dobře nakročeno i v celkové klasifikaci třídy 2WD, kde jsou zatím třetí. Mistrovství České republiky v rally si nyní dá až do konce srpna pauzu, po které přijde jeho vrchol – zlínská Barum Czech Rally Zlín zařazená do mistrovství Evropy. Mezitím se ale konečně pořádně rozběhne seriál jednodenních rally, tzv. Rallysprint Série určená vypsaná pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Jako první přijde na řadu podnik ve Vyškově a stáj CERS performance by v něm měla mít až pětinásobné zastoupení. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.