Červenec v českém soutěžním kalendáři tradičně patří mladoboleslavské Rally Bohemia. Zlínský tým CERS performance na tratě na rozhraní středních a severních Čech vyrazil se dvěma posádkami ve vozech Citroën – s přeplňovanou DS3 R3T Max třídy jeli Ondřej Bisaha a Petr Píža a s menší C2R2 Max spadající do třídy 5 Marcel Svačina s Petrem Těšínským.
Ondřej s Petrem si premiéru na bohemce odbyli teprve před rokem, tehdy ale dokázali hned napoprvé v rámci třídy 6 zvítězit. Motivace do letošního ročníku jim ani po přestupu do vyšší kategorie nechyběla a hned první rychlostní zkouška to potvrdila – zajeli na desetinu sekundy shodný čas s ostříleným matadorem třídy 5 Egonem Smékalem. Jenže hned na další vložce přišel pomalý defekt a dlouhá výměna kola přímo na vložce sebrala kroměřížskému tandemu naději na třetí vítězství v „pětkách“ v řadě. I přes manko několika minut se ale Ondřej s Petrem nevzdali a po zbytek soutěže dokázali zajet řadu nejrychlejších časů mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. „O výsledek jsme bohužel přišli hned zkraje, ale nic jsme nevzdali a snažili se jet i v dalším pokračování rally co nejrychleji. Škoda zrušeného druhého průjezdu RZ Lobeč v neděli, zkouška to byla svižná, ale ne vyloženě nebezpečná, docela nám sedla. Poučení z Hustopečí jsme tentokrát jeli naplno až do konce a vyhráli alespoň nedělní klasifikaci dvoukolek, takže nějaké body přece jen máme. Hlavní je pro mě ale zjištění, že jsme konečně přišli dé-es trojce na chuť do té míry, že dokážeme jet stabilně s těmi nejrychlejšími konkurenty ve třídě,“ řekl v po dojetí rally Ondřej Bisaha.
Rally Bohemia, RZ Staroměstská 2, foto: Jan Dušek
Marcel Svačina v Mladé Boleslavi startoval také doposud jen jednou, a to v roce 2011. Tehdy jeho snažení zhatila prasklá poloosa. A jako by prokletí technickými problémy pokračovalo i tentokrát. Marcel s Petrem se zpočátku drželi v první pětce konkurencí nabité třídy 6, jenže v druhé sekci sobotní etapy odešlo servořízení, čímž začalo martýrium, které dalo celému týmu v následujících hodinách pořádně zabrat. „Na druhém Sychrově odešel posilovač řízení a málem nám při tom shořelo auto. Nakonec jsme se rozhodli sobotu dojet bez něj. Bylo to docela šílené, ale i přesto jsme se udrželi na pátém místě ve třídě. Protože jsme ale neměli potřebný náhradní díl s sebou, vyrazili v noci mechanici do Zlína, kde trubku vyndali z druhého auta, aby ji po 800 km dlouhém výletu mohli v ranním servisu namontovat do toho našeho,“ vypráví Marcel o obětavém výkonu mechaniků. S opraveným vozem začal Marcel okamžitě zajíždět přední časy ve třídě a postupně si vybudoval šanci na průnik mezi nejlepší tři posádky ve třídě 6. „Spousta lidí toho pro mě na bohemce tolik udělala a já to pokazil na poslední vložce. Bohužel jsem v jednom místě udělal chybu a ohnul zadní nápravu. Na třetí místo nám chybělo 1,3 sekundy, všichni bychom si to zasloužili, nakonec jsme skončili pátí. Každopádně, i když to výsledkově nedopadlo nejlíp, musím poděkovat za neskutečný výkon mechanikům celého týmu – Erikovi, Martinovi, Houbovi, Kubovi a Ondrovi. Bez jejich pomoci bychom cíl rozhodně neviděli.“
Rally Bohemia, RZ Staroměstská 2, foto: Jan Dušek
I přes všechny peripetie se posádky CERS performance v rámci seriálu MČR drží na předních příčkách svých objemových tříd. Ondřej Bisaha s Petrem Pížou i Marcel Svačina s Petrem Těšínským jsou shodně druzí v průběžném hodnocení tříd 5 a 6, Ondřej s Petrem mají navíc dobře nakročeno i v celkové klasifikaci třídy 2WD, kde jsou zatím třetí. Mistrovství České republiky v rally si nyní dá až do konce srpna pauzu, po které přijde jeho vrchol – zlínská Barum Czech Rally Zlín zařazená do mistrovství Evropy. Mezitím se ale konečně pořádně rozběhne seriál jednodenních rally, tzv. Rallysprint Série určená vypsaná pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Jako první přijde na řadu podnik ve Vyškově a stáj CERS performance by v něm měla mít až pětinásobné zastoupení. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.