Pořádný kopec smůly si v předposledním čtvrtém podniku mistrovství České republiky v rally vybrala posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci jezdící tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX na Rally Bohemia atakovali stupně vítězů a zřejmě by i sahali po první příčce, ale defekt v osudné šesté erzetě nakonec všechny naděje na velký úspěch zhatil. Pešl s Peškem tak nakonec skončili smolně čtvrtí ve své třídě 3 a v absolutním pořadí v soutěže, kterou vyhrál Jan Kopecký před Václavem Pechem, obsadili čtrnácté místo.
Pešl, jenž jel Bohemku podruhé v kariéře, začal spíše opatrněji, ale postupně se dostával do provozní teploty a začal soupeřům ve třídě 3 zatápět. Pátá zkouška přinesla první skalp - vítězství o vteřinu před druhým Březíkem. Tímto se Pešl dostal na průběžné třetí místo ve třídě pouhých deset vteřin za vedoucího Votavu. Pak ovšem přišla studená sprcha v následné šesté zkoušce. „Asi pět kilometrů před cílem šestky jsme chytili defekt a bylo po nadějích,“ vrátil se ke klíčovému okamžiku Rally Bohemia pilot posádky Jaroslav Pešl. Dojezd erzety s defektem znamenal ztrátu zhruba čtyřiceti vteřin a tím pádem i konec nadějí na případné prvenství ve třídě. Pešl pak sice ještě hodně zatáhl, v devítce si připsal i další vyhranou erzetu, ale nakonec z toho bylo „jen“ čtvrté místo. Na třetí příčku chybělo jen jedenáct vteřin.
V cíli tak hodnotil Pešl Bohemku ze dvou pohledů. Naštvání se mísilo s rozumným nadhledem na situaci. „Je to samozřejmě strašná škoda. Měli jsme to rozjeté možná i na vítězství a defekt nám všechno zhatil. To asi nejde jinak, než být slušně řečeno naštvaný. Ale i takové jsou závody,“ říkal po závodě pilot posádky Jaroslav Pešl. Zároveň si však zachoval chladnou hlavu a dokázal ocenit pozitiva, která těžká dvoudenní soutěž přinesla. „Když to vezmeme globálně, tak jsme hlavně rádi, že jsme dojeli do cíle a máma další cenné body za čtvrté místo ve třídě. Po Hustopečích jsme i tentokrát ve své třídě vyhráli dvě erzety, což si taky ceníme. Navíc jsou to pro nás obecně další cenné zkušenosti z těžkého závodu. Tyhle věci se prostě nedají natrénovat, to si musíte vyzkoušet na vlastní kůži. V tomhle jsou takové závody pro nás výborné,“ pochvaluje si zatím solidní sezonu ve velkém mistráku pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Poslední podnikem seriálu mistrovství České republiky v rally bude zároveň jejím velkým vrcholem – bude to totiž legendární Barum Czech Rally Zlín, která se jede na konci srpna na Zlínsku. „Na Barumku se samozřejmě těšíme, to je obrovsky prestižní podnik. Do té doby si od závodění odpočineme, trochu zrelaxujeme a já tam taky mám nějaké motokárové závody se synem Jindřichem,“ plánuje si prázdninový program Jaroslav Pešl.
JP Motorsport ovšem nebude na českých rally tratích k vidění až na konci srpna, ale už mnohem dříve. V sobotu 25. července se na sprintu ve Vyškově představí v barvách JP Motorsport teamu Pavlína Tydlačková, která se pustí do boje s osvědčenou Škodou Fabia.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.