Pořádný kopec smůly si v předposledním čtvrtém podniku mistrovství České republiky v rally vybrala posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci jezdící tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX na Rally Bohemia atakovali stupně vítězů a zřejmě by i sahali po první příčce, ale defekt v osudné šesté erzetě nakonec všechny naděje na velký úspěch zhatil. Pešl s Peškem tak nakonec skončili smolně čtvrtí ve své třídě 3 a v absolutním pořadí v soutěže, kterou vyhrál Jan Kopecký před Václavem Pechem, obsadili čtrnácté místo.
Pešl, jenž jel Bohemku podruhé v kariéře, začal spíše opatrněji, ale postupně se dostával do provozní teploty a začal soupeřům ve třídě 3 zatápět. Pátá zkouška přinesla první skalp - vítězství o vteřinu před druhým Březíkem. Tímto se Pešl dostal na průběžné třetí místo ve třídě pouhých deset vteřin za vedoucího Votavu. Pak ovšem přišla studená sprcha v následné šesté zkoušce. „Asi pět kilometrů před cílem šestky jsme chytili defekt a bylo po nadějích,“ vrátil se ke klíčovému okamžiku Rally Bohemia pilot posádky Jaroslav Pešl. Dojezd erzety s defektem znamenal ztrátu zhruba čtyřiceti vteřin a tím pádem i konec nadějí na případné prvenství ve třídě. Pešl pak sice ještě hodně zatáhl, v devítce si připsal i další vyhranou erzetu, ale nakonec z toho bylo „jen“ čtvrté místo. Na třetí příčku chybělo jen jedenáct vteřin.
V cíli tak hodnotil Pešl Bohemku ze dvou pohledů. Naštvání se mísilo s rozumným nadhledem na situaci. „Je to samozřejmě strašná škoda. Měli jsme to rozjeté možná i na vítězství a defekt nám všechno zhatil. To asi nejde jinak, než být slušně řečeno naštvaný. Ale i takové jsou závody,“ říkal po závodě pilot posádky Jaroslav Pešl. Zároveň si však zachoval chladnou hlavu a dokázal ocenit pozitiva, která těžká dvoudenní soutěž přinesla. „Když to vezmeme globálně, tak jsme hlavně rádi, že jsme dojeli do cíle a máma další cenné body za čtvrté místo ve třídě. Po Hustopečích jsme i tentokrát ve své třídě vyhráli dvě erzety, což si taky ceníme. Navíc jsou to pro nás obecně další cenné zkušenosti z těžkého závodu. Tyhle věci se prostě nedají natrénovat, to si musíte vyzkoušet na vlastní kůži. V tomhle jsou takové závody pro nás výborné,“ pochvaluje si zatím solidní sezonu ve velkém mistráku pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Poslední podnikem seriálu mistrovství České republiky v rally bude zároveň jejím velkým vrcholem – bude to totiž legendární Barum Czech Rally Zlín, která se jede na konci srpna na Zlínsku. „Na Barumku se samozřejmě těšíme, to je obrovsky prestižní podnik. Do té doby si od závodění odpočineme, trochu zrelaxujeme a já tam taky mám nějaké motokárové závody se synem Jindřichem,“ plánuje si prázdninový program Jaroslav Pešl.
JP Motorsport ovšem nebude na českých rally tratích k vidění až na konci srpna, ale už mnohem dříve. V sobotu 25. července se na sprintu ve Vyškově představí v barvách JP Motorsport teamu Pavlína Tydlačková, která se pustí do boje s osvědčenou Škodou Fabia.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.