Pořádný kopec smůly si v předposledním čtvrtém podniku mistrovství České republiky v rally vybrala posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci jezdící tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX na Rally Bohemia atakovali stupně vítězů a zřejmě by i sahali po první příčce, ale defekt v osudné šesté erzetě nakonec všechny naděje na velký úspěch zhatil. Pešl s Peškem tak nakonec skončili smolně čtvrtí ve své třídě 3 a v absolutním pořadí v soutěže, kterou vyhrál Jan Kopecký před Václavem Pechem, obsadili čtrnácté místo.
Pešl, jenž jel Bohemku podruhé v kariéře, začal spíše opatrněji, ale postupně se dostával do provozní teploty a začal soupeřům ve třídě 3 zatápět. Pátá zkouška přinesla první skalp - vítězství o vteřinu před druhým Březíkem. Tímto se Pešl dostal na průběžné třetí místo ve třídě pouhých deset vteřin za vedoucího Votavu. Pak ovšem přišla studená sprcha v následné šesté zkoušce. „Asi pět kilometrů před cílem šestky jsme chytili defekt a bylo po nadějích,“ vrátil se ke klíčovému okamžiku Rally Bohemia pilot posádky Jaroslav Pešl. Dojezd erzety s defektem znamenal ztrátu zhruba čtyřiceti vteřin a tím pádem i konec nadějí na případné prvenství ve třídě. Pešl pak sice ještě hodně zatáhl, v devítce si připsal i další vyhranou erzetu, ale nakonec z toho bylo „jen“ čtvrté místo. Na třetí příčku chybělo jen jedenáct vteřin.
V cíli tak hodnotil Pešl Bohemku ze dvou pohledů. Naštvání se mísilo s rozumným nadhledem na situaci. „Je to samozřejmě strašná škoda. Měli jsme to rozjeté možná i na vítězství a defekt nám všechno zhatil. To asi nejde jinak, než být slušně řečeno naštvaný. Ale i takové jsou závody,“ říkal po závodě pilot posádky Jaroslav Pešl. Zároveň si však zachoval chladnou hlavu a dokázal ocenit pozitiva, která těžká dvoudenní soutěž přinesla. „Když to vezmeme globálně, tak jsme hlavně rádi, že jsme dojeli do cíle a máma další cenné body za čtvrté místo ve třídě. Po Hustopečích jsme i tentokrát ve své třídě vyhráli dvě erzety, což si taky ceníme. Navíc jsou to pro nás obecně další cenné zkušenosti z těžkého závodu. Tyhle věci se prostě nedají natrénovat, to si musíte vyzkoušet na vlastní kůži. V tomhle jsou takové závody pro nás výborné,“ pochvaluje si zatím solidní sezonu ve velkém mistráku pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Poslední podnikem seriálu mistrovství České republiky v rally bude zároveň jejím velkým vrcholem – bude to totiž legendární Barum Czech Rally Zlín, která se jede na konci srpna na Zlínsku. „Na Barumku se samozřejmě těšíme, to je obrovsky prestižní podnik. Do té doby si od závodění odpočineme, trochu zrelaxujeme a já tam taky mám nějaké motokárové závody se synem Jindřichem,“ plánuje si prázdninový program Jaroslav Pešl.
JP Motorsport ovšem nebude na českých rally tratích k vidění až na konci srpna, ale už mnohem dříve. V sobotu 25. července se na sprintu ve Vyškově představí v barvách JP Motorsport teamu Pavlína Tydlačková, která se pustí do boje s osvědčenou Škodou Fabia.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.