Pořádný kopec smůly si v předposledním čtvrtém podniku mistrovství České republiky v rally vybrala posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba borci jezdící tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX na Rally Bohemia atakovali stupně vítězů a zřejmě by i sahali po první příčce, ale defekt v osudné šesté erzetě nakonec všechny naděje na velký úspěch zhatil. Pešl s Peškem tak nakonec skončili smolně čtvrtí ve své třídě 3 a v absolutním pořadí v soutěže, kterou vyhrál Jan Kopecký před Václavem Pechem, obsadili čtrnácté místo.
Pešl, jenž jel Bohemku podruhé v kariéře, začal spíše opatrněji, ale postupně se dostával do provozní teploty a začal soupeřům ve třídě 3 zatápět. Pátá zkouška přinesla první skalp - vítězství o vteřinu před druhým Březíkem. Tímto se Pešl dostal na průběžné třetí místo ve třídě pouhých deset vteřin za vedoucího Votavu. Pak ovšem přišla studená sprcha v následné šesté zkoušce. „Asi pět kilometrů před cílem šestky jsme chytili defekt a bylo po nadějích,“ vrátil se ke klíčovému okamžiku Rally Bohemia pilot posádky Jaroslav Pešl. Dojezd erzety s defektem znamenal ztrátu zhruba čtyřiceti vteřin a tím pádem i konec nadějí na případné prvenství ve třídě. Pešl pak sice ještě hodně zatáhl, v devítce si připsal i další vyhranou erzetu, ale nakonec z toho bylo „jen“ čtvrté místo. Na třetí příčku chybělo jen jedenáct vteřin.
V cíli tak hodnotil Pešl Bohemku ze dvou pohledů. Naštvání se mísilo s rozumným nadhledem na situaci. „Je to samozřejmě strašná škoda. Měli jsme to rozjeté možná i na vítězství a defekt nám všechno zhatil. To asi nejde jinak, než být slušně řečeno naštvaný. Ale i takové jsou závody,“ říkal po závodě pilot posádky Jaroslav Pešl. Zároveň si však zachoval chladnou hlavu a dokázal ocenit pozitiva, která těžká dvoudenní soutěž přinesla. „Když to vezmeme globálně, tak jsme hlavně rádi, že jsme dojeli do cíle a máma další cenné body za čtvrté místo ve třídě. Po Hustopečích jsme i tentokrát ve své třídě vyhráli dvě erzety, což si taky ceníme. Navíc jsou to pro nás obecně další cenné zkušenosti z těžkého závodu. Tyhle věci se prostě nedají natrénovat, to si musíte vyzkoušet na vlastní kůži. V tomhle jsou takové závody pro nás výborné,“ pochvaluje si zatím solidní sezonu ve velkém mistráku pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Poslední podnikem seriálu mistrovství České republiky v rally bude zároveň jejím velkým vrcholem – bude to totiž legendární Barum Czech Rally Zlín, která se jede na konci srpna na Zlínsku. „Na Barumku se samozřejmě těšíme, to je obrovsky prestižní podnik. Do té doby si od závodění odpočineme, trochu zrelaxujeme a já tam taky mám nějaké motokárové závody se synem Jindřichem,“ plánuje si prázdninový program Jaroslav Pešl.
JP Motorsport ovšem nebude na českých rally tratích k vidění až na konci srpna, ale už mnohem dříve. V sobotu 25. července se na sprintu ve Vyškově představí v barvách JP Motorsport teamu Pavlína Tydlačková, která se pustí do boje s osvědčenou Škodou Fabia.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.