Juho Hänninen, Josef Peták a Bohumír Svoboda odjeli slavnou Rally Bohemia v barvách Hájek Rally teamu.
Pro Hájek Rally team se stala letošní Rally Bohemia jedním z dosavadních vrcholů jejich snažení na poli automobilového sportu. Do Mladé Boleslavi totiž tým Ctirada Hájka přivezl finského závodníka Juho Hänninena, který ověnčen několika mezinárodními tituly osedlal legendární žlutý Opel Kadett C-GT/E 16V z Radotína. Rally Bohemia Legend tak měla o hlavní hvězdu postaráno a diváci si posádku Hänninen – Laakso užili nejen na rychlostních zkouškách, ale množství jich zavítalo i do servisní zóny, kde Juho nestačil rozdávat úsměvy a podpisy. Elektrizující atmosféra v servisním zázemí Hájek Rally teamu byla doslova hmatatelná a během Rally Bohemia se zde objevily desítky hostů, kteří v minulosti i současnosti tvořili český motorsport. Nadšení z Rally Bohemia v Hájek Rally teamu neskrýval ani samotný Fin Juho Hänninen, který si Kadetta zamiloval a netajil se s tím, že by se s ním znovu rád svezl.
Hájek Rally team ale při Rally Bohemia nasadil své jezdce i do ostrého závodění v Mistrovství České republiky v rally soudobých i historických vozidel. Se žlutým „Vilíkem“ Opel ADAM cup do Rally Bohemia odstartoval matador českého rally Josef Peták se spolujezdkyní Alenou Benešovou a mezi historiky pod křídly Hájek Rally teamu odstartovali Bohumír Svoboda se Zbyňkem Soběhartem a Škodou 1000MB. Josef Peták s Alenou Benešovou byli tentokrát při Rally Bohemia předstiženi jinou posádkou s Opelem ADAM cup, kterými byli Matěj Kamenec s Adamem Jurkou. Těm se Rally Bohemia skutečně povedla a zajížděli kvalitní časy i v porovnání s dalšími a výkonnějšími vozy ve třídě 6. Bohumír Svoboda se Zbyňkem Soběhartem se během Rally Bohemia potýkali s technickými problémy, když na jejich krásné modré Škodě 1000MB praskla poloosa. I tak ale rozdávali radost tisícům divákům kolem trati Rally Bohemia, kteří se přišli na historiky podívat.
Hájek Rally team si Bohemku jednoduše užil tak, jak nejvíce to šlo. Nádherná atmosféra a vřelé poděkování od zahraničních účastníků Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, kterým Hájek Rally team také během Rally Bohemia pomáhal, vygradovaly v samém závěru a tým kolem Ctirada Hájka je ještě velmi dlouho bude vstřebávat a vychutnávat.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Před lety jsem při soutěžích Mistrovství Evropy, které jsme jezdili s Mirkem Janotou, snil, že bych v Čechách velmi rád udělal setkání soutěžáků z ME, a ukázal jim krásy našich tratí. Ani jsem si nepomyslel na to, že bych mohl být u toho, když je pozveme na nádhernou a skvěle připravenou Rally Bohemia v Mistrovství Evropy, která má dokonalé tratě a úžasnou atmosféru. Mám to štěstí, že jsem potkal lidi jako Pavel Dušánek, nebo Petr Eliáš, a ti spolu s dalšími skvělými lidmi udělali Bohemku s láskou a bylo to poznat. Zahraniční závodníci z ME historiků mi píšou a v cíli nám blahopřáli, že to byl jeden z nejhezčích závodů, které kdy jeli. To mě těší. Přijeli nás také podpořit naši partneři z firmy Auto - Staiger, od nichž máme tak krásné servisní auto. Co říci k Juhovi? Je to bourák, řízek, skromný kluk, kterého to s námi bavilo. Přivezl si sebou i tatínka, a když byste je viděli, jak večer na hotelu neustále řešili Kadetta, jak se mu s ním pěkně jede, jak řídí a řadí a jak si to užívá, byli byste stejně spokojení jako já. Do servisu za námi přišly stovky lidí a i od závodníků byla krásná reakce na Juhu, včetně Škody Motorsport, kde ho přivítali jako starého známého. My jsme byli u toho a jsem těch zážitků a emocí stále ještě plný. Celý tým si neuvěřitelně máknul. Jirka Hlávka dřel, aby se vše stihlo, mechanici připravili auta a zázemí a fotograf nestačil stahovat fotografie. Byla to velká jízda a pro mě životní zážitek. Díky všem za tuhle Bohemku. Závěrem vždy píšu, „No a držme si palce“, ale teď bych byl rád, když bychom všichni drželi palce Juhovi, protože člen našeho týmu a náš kamarád za chvíli startuje na Finské Rally s Fordem Fiesta WRC a to je pro nás všechny také velká událost, když si z našeho auta přesedne do WRC ve světě.“
Juho Hänninen: „Užili jsme si během víkendu mnoho zábavy a já byl příjemně překvapený celým týmem a hlavně autem, které je skutečně zábavné. Tolik lidí se za námi přišlo podívat a já si jízdu s historikem opravdu užíval. Zkoušel jsem jízdu smykem, i čistou stopu a zkusil jsem si jet s Kadettem i hodně rychle. Se Ctiradem nyní uvažujeme i nad dalšími starty v zahraničí. Těším se. Díky celému týmu a všem fanouškům na krásné rally Bohemia.“
Jirka Hlávka, manažer Hájek rally teamu: „Bylo to pro nás jako ve snu a jsem rád, že jsem tuhle šanci dostal. Juho je můj kamarád a pozvat jej do České republiky a nabídnout mu auto, to je paráda. Všichni jsme si hodně mákli, ale stálo to za to a tahle soutěž mě opravdu bavila. Díky Ctiradovi, že jsem mohl při Rally Bohemia tým vést a díky všem jeho členům, hlavně mechanikům, jak makali. Velmi příjemná spolupráce byla i s pořadateli Rally Bohemia a bylo pro mě ctí být součástí tohoto kolotoče.“
Josef Peták, jezdec Opel ADAM cup: „Očekával jsem, že Bohemka bude těžká soutěž a to se mi potvrdilo. Zvlášť poslední část první etapy, která se jela za tmy. Já jsem se potýkal s problémy s brzdami, které mě trochu zaskočily, protože po Krumlově jsem měl za to, že vše funguje, jak má. To nijak nesnižuje parádní výkon Matěje Kamence a Adama Jurky, kteří jeli pěkně a zaslouženě v Opel ADAM cupu zvítězili. Líbilo se mi, jak tuhle těžkou rally zvládli. Na Bohemce byla tradičně pěkná atmosféra a cítil jsem se příjemně v týmu s Juhou Hänninenem, kterého Ctirad přivezl.“
Bohumír Svoboda, Škoda 1000 MB: „Jsem rád, že jsem dostal možnost jet pod Hájek Rally teamem na Rally Bohemia. Se Ctiradem se známe dlouho a on i my máme rádi historické závodění. Být pod křídly takového týmu je příjemné. Bohemku s krásnými tratěmi jsme si užili a nebýt prasklé poloosy, bylo by to ještě lepší.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.