Juho Hänninen, Josef Peták a Bohumír Svoboda odjeli slavnou Rally Bohemia v barvách Hájek Rally teamu.
Pro Hájek Rally team se stala letošní Rally Bohemia jedním z dosavadních vrcholů jejich snažení na poli automobilového sportu. Do Mladé Boleslavi totiž tým Ctirada Hájka přivezl finského závodníka Juho Hänninena, který ověnčen několika mezinárodními tituly osedlal legendární žlutý Opel Kadett C-GT/E 16V z Radotína. Rally Bohemia Legend tak měla o hlavní hvězdu postaráno a diváci si posádku Hänninen – Laakso užili nejen na rychlostních zkouškách, ale množství jich zavítalo i do servisní zóny, kde Juho nestačil rozdávat úsměvy a podpisy. Elektrizující atmosféra v servisním zázemí Hájek Rally teamu byla doslova hmatatelná a během Rally Bohemia se zde objevily desítky hostů, kteří v minulosti i současnosti tvořili český motorsport. Nadšení z Rally Bohemia v Hájek Rally teamu neskrýval ani samotný Fin Juho Hänninen, který si Kadetta zamiloval a netajil se s tím, že by se s ním znovu rád svezl.
Hájek Rally team ale při Rally Bohemia nasadil své jezdce i do ostrého závodění v Mistrovství České republiky v rally soudobých i historických vozidel. Se žlutým „Vilíkem“ Opel ADAM cup do Rally Bohemia odstartoval matador českého rally Josef Peták se spolujezdkyní Alenou Benešovou a mezi historiky pod křídly Hájek Rally teamu odstartovali Bohumír Svoboda se Zbyňkem Soběhartem a Škodou 1000MB. Josef Peták s Alenou Benešovou byli tentokrát při Rally Bohemia předstiženi jinou posádkou s Opelem ADAM cup, kterými byli Matěj Kamenec s Adamem Jurkou. Těm se Rally Bohemia skutečně povedla a zajížděli kvalitní časy i v porovnání s dalšími a výkonnějšími vozy ve třídě 6. Bohumír Svoboda se Zbyňkem Soběhartem se během Rally Bohemia potýkali s technickými problémy, když na jejich krásné modré Škodě 1000MB praskla poloosa. I tak ale rozdávali radost tisícům divákům kolem trati Rally Bohemia, kteří se přišli na historiky podívat.
Hájek Rally team si Bohemku jednoduše užil tak, jak nejvíce to šlo. Nádherná atmosféra a vřelé poděkování od zahraničních účastníků Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, kterým Hájek Rally team také během Rally Bohemia pomáhal, vygradovaly v samém závěru a tým kolem Ctirada Hájka je ještě velmi dlouho bude vstřebávat a vychutnávat.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Před lety jsem při soutěžích Mistrovství Evropy, které jsme jezdili s Mirkem Janotou, snil, že bych v Čechách velmi rád udělal setkání soutěžáků z ME, a ukázal jim krásy našich tratí. Ani jsem si nepomyslel na to, že bych mohl být u toho, když je pozveme na nádhernou a skvěle připravenou Rally Bohemia v Mistrovství Evropy, která má dokonalé tratě a úžasnou atmosféru. Mám to štěstí, že jsem potkal lidi jako Pavel Dušánek, nebo Petr Eliáš, a ti spolu s dalšími skvělými lidmi udělali Bohemku s láskou a bylo to poznat. Zahraniční závodníci z ME historiků mi píšou a v cíli nám blahopřáli, že to byl jeden z nejhezčích závodů, které kdy jeli. To mě těší. Přijeli nás také podpořit naši partneři z firmy Auto - Staiger, od nichž máme tak krásné servisní auto. Co říci k Juhovi? Je to bourák, řízek, skromný kluk, kterého to s námi bavilo. Přivezl si sebou i tatínka, a když byste je viděli, jak večer na hotelu neustále řešili Kadetta, jak se mu s ním pěkně jede, jak řídí a řadí a jak si to užívá, byli byste stejně spokojení jako já. Do servisu za námi přišly stovky lidí a i od závodníků byla krásná reakce na Juhu, včetně Škody Motorsport, kde ho přivítali jako starého známého. My jsme byli u toho a jsem těch zážitků a emocí stále ještě plný. Celý tým si neuvěřitelně máknul. Jirka Hlávka dřel, aby se vše stihlo, mechanici připravili auta a zázemí a fotograf nestačil stahovat fotografie. Byla to velká jízda a pro mě životní zážitek. Díky všem za tuhle Bohemku. Závěrem vždy píšu, „No a držme si palce“, ale teď bych byl rád, když bychom všichni drželi palce Juhovi, protože člen našeho týmu a náš kamarád za chvíli startuje na Finské Rally s Fordem Fiesta WRC a to je pro nás všechny také velká událost, když si z našeho auta přesedne do WRC ve světě.“
Juho Hänninen: „Užili jsme si během víkendu mnoho zábavy a já byl příjemně překvapený celým týmem a hlavně autem, které je skutečně zábavné. Tolik lidí se za námi přišlo podívat a já si jízdu s historikem opravdu užíval. Zkoušel jsem jízdu smykem, i čistou stopu a zkusil jsem si jet s Kadettem i hodně rychle. Se Ctiradem nyní uvažujeme i nad dalšími starty v zahraničí. Těším se. Díky celému týmu a všem fanouškům na krásné rally Bohemia.“
Jirka Hlávka, manažer Hájek rally teamu: „Bylo to pro nás jako ve snu a jsem rád, že jsem tuhle šanci dostal. Juho je můj kamarád a pozvat jej do České republiky a nabídnout mu auto, to je paráda. Všichni jsme si hodně mákli, ale stálo to za to a tahle soutěž mě opravdu bavila. Díky Ctiradovi, že jsem mohl při Rally Bohemia tým vést a díky všem jeho členům, hlavně mechanikům, jak makali. Velmi příjemná spolupráce byla i s pořadateli Rally Bohemia a bylo pro mě ctí být součástí tohoto kolotoče.“
Josef Peták, jezdec Opel ADAM cup: „Očekával jsem, že Bohemka bude těžká soutěž a to se mi potvrdilo. Zvlášť poslední část první etapy, která se jela za tmy. Já jsem se potýkal s problémy s brzdami, které mě trochu zaskočily, protože po Krumlově jsem měl za to, že vše funguje, jak má. To nijak nesnižuje parádní výkon Matěje Kamence a Adama Jurky, kteří jeli pěkně a zaslouženě v Opel ADAM cupu zvítězili. Líbilo se mi, jak tuhle těžkou rally zvládli. Na Bohemce byla tradičně pěkná atmosféra a cítil jsem se příjemně v týmu s Juhou Hänninenem, kterého Ctirad přivezl.“
Bohumír Svoboda, Škoda 1000 MB: „Jsem rád, že jsem dostal možnost jet pod Hájek Rally teamem na Rally Bohemia. Se Ctiradem se známe dlouho a on i my máme rádi historické závodění. Být pod křídly takového týmu je příjemné. Bohemku s krásnými tratěmi jsme si užili a nebýt prasklé poloosy, bylo by to ještě lepší.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.