Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi – Janne Ferm se stala na Rally Bohemia vítězem klasifikace nově vzniklého polsko-německo-českého seriálu Regional Rally Cup. Celkové vítězství v letošním prvním ročníku tohoto poháru získali Jiří Pertlíček sen. – Petr Picka.
Rally Bohemia byla závěrečným podnikem třídílného Regional Rally Cupu. Do soutěže odstartovalo v rámci tohoto poháru 26 posádek. Kromě jeho pravidelných účastníků, kteří absolvovali již jeho předcházející podniky v Německu a Polsku, to bylo také několik posádek ze špičky MČR v rally. Tyto posádky při „Bohemce“ také opanovaly první pětku výsledkové listiny Regional Rally Cupu, a to v pořadí Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5), Pavel Valoušek – Veronika Havelková (Škoda Fabia S2000), Jan Černý – Petr Černohorský (Škoda Fabia S2000), Věroslav Cvrček – Ondřej Šálek (Škoda Octavia WRC) a Jaroslav Szeja – Marcin Szeja (Subaru Impreza).
Regional Rally Cup měl na Rally Bohemia to nejdramatičtější možné vyvrcholení, když se o vítězi rozhodlo až na poslední RZ 13 Staroměstská. Právě tam Esapekka Lappi, stahující svoji časovou ztrátu ze soboty po defektu pneumatiky, předehnal Pavla Valouška. V cíli tak činil jejich rozestup pouze čtyři sekundy ve prospěch finského jezdce týmu ŠKODA Motorsport.
Polská sourozenecká dvojice Szejových, kteří obsadili v rámci Regional Rally Cupu na Rally Bohemia páté místo, absolvovala už březnovou Rally Erzgebirge v Německu. Tam se jim podařilo zvítězit, takže patřili k jedněm favoritů na celkové vítězství v seriálu. Ještě více to však platilo o polské posádka Mariusz Zapała – Łukasz Gwiazda na Subaru Impreza a české posádce Jiří Pertlíček sen. – Petr Picka na Mitsubishi Lancer, které před závěrečnou “Bohemkou“ společně vedli pořadí poháru. A byli to právě Jiří Pertlíček s Petrem Pickou, kdo se mohli radovat na cílové rampě v Mladé Boleslavi nejvíce, protože jejich sedmá příčka na Rally Bohemia jim zajistila celkové vítězství v Regional Rally Cupu 2015.
Na cílové rampě vítězové prvního ročníku Regional Rally Cupu řekli:
Jiří Pertlíček sen.: „Bohemku jsem jel po spoustu letech, a byla to nádhera. Krásné tratě, spoustu diváků, bez chyby. A vyhrát absolutně Regional Rally Cup, to je super pocit. To už se mi opravdu hodně dlouho nestalo, vyhrát něco v absolutním pořadí. Z naší strany tedy maximální spokojenost a moc jsme si Bohemku užili.“
Petr Picka: „No absolutně jsme spolu něco vyhráli před dvaceti lety, když jsme začínali závodit spolu, u toho jsem tehdy už byl. Mezitím jsme s Jirkou společně zase tolik nejezdili. Tak to abychom spolu asi zase začali jezdit více,“ dodal s úsměvem zkušený spolujezdec.
V jednotlivých objemových třídách Regional Rally Cupu zvítězily na Rally Bohemia následující posádky:
Třída 5 nad 2000 ccm: Esapekka Lappi – Janne Ferm, Škoda Fabia R5 Třída 4 do 2000 ccm: Pavel Valoušek – Veronika Havelková, Škoda Fabia S2000 Třída 3 do 1600 ccm: Dominik Brož – Tomáš Prokorát, Ford Fiesta R2 Třída 2 do 1400 ccm: Tobias Edelmann – Sven Uhlrich, Škoda Fabia Třída 1 do 1000 ccm: Mike Knorn – Tino Krajewski, Trabant 601 ITRMVeškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?