Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi – Janne Ferm se stala na Rally Bohemia vítězem klasifikace nově vzniklého polsko-německo-českého seriálu Regional Rally Cup. Celkové vítězství v letošním prvním ročníku tohoto poháru získali Jiří Pertlíček sen. – Petr Picka.
Rally Bohemia byla závěrečným podnikem třídílného Regional Rally Cupu. Do soutěže odstartovalo v rámci tohoto poháru 26 posádek. Kromě jeho pravidelných účastníků, kteří absolvovali již jeho předcházející podniky v Německu a Polsku, to bylo také několik posádek ze špičky MČR v rally. Tyto posádky při „Bohemce“ také opanovaly první pětku výsledkové listiny Regional Rally Cupu, a to v pořadí Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5), Pavel Valoušek – Veronika Havelková (Škoda Fabia S2000), Jan Černý – Petr Černohorský (Škoda Fabia S2000), Věroslav Cvrček – Ondřej Šálek (Škoda Octavia WRC) a Jaroslav Szeja – Marcin Szeja (Subaru Impreza).
Regional Rally Cup měl na Rally Bohemia to nejdramatičtější možné vyvrcholení, když se o vítězi rozhodlo až na poslední RZ 13 Staroměstská. Právě tam Esapekka Lappi, stahující svoji časovou ztrátu ze soboty po defektu pneumatiky, předehnal Pavla Valouška. V cíli tak činil jejich rozestup pouze čtyři sekundy ve prospěch finského jezdce týmu ŠKODA Motorsport.
Polská sourozenecká dvojice Szejových, kteří obsadili v rámci Regional Rally Cupu na Rally Bohemia páté místo, absolvovala už březnovou Rally Erzgebirge v Německu. Tam se jim podařilo zvítězit, takže patřili k jedněm favoritů na celkové vítězství v seriálu. Ještě více to však platilo o polské posádka Mariusz Zapała – Łukasz Gwiazda na Subaru Impreza a české posádce Jiří Pertlíček sen. – Petr Picka na Mitsubishi Lancer, které před závěrečnou “Bohemkou“ společně vedli pořadí poháru. A byli to právě Jiří Pertlíček s Petrem Pickou, kdo se mohli radovat na cílové rampě v Mladé Boleslavi nejvíce, protože jejich sedmá příčka na Rally Bohemia jim zajistila celkové vítězství v Regional Rally Cupu 2015.
Na cílové rampě vítězové prvního ročníku Regional Rally Cupu řekli:
Jiří Pertlíček sen.: „Bohemku jsem jel po spoustu letech, a byla to nádhera. Krásné tratě, spoustu diváků, bez chyby. A vyhrát absolutně Regional Rally Cup, to je super pocit. To už se mi opravdu hodně dlouho nestalo, vyhrát něco v absolutním pořadí. Z naší strany tedy maximální spokojenost a moc jsme si Bohemku užili.“
Petr Picka: „No absolutně jsme spolu něco vyhráli před dvaceti lety, když jsme začínali závodit spolu, u toho jsem tehdy už byl. Mezitím jsme s Jirkou společně zase tolik nejezdili. Tak to abychom spolu asi zase začali jezdit více,“ dodal s úsměvem zkušený spolujezdec.
V jednotlivých objemových třídách Regional Rally Cupu zvítězily na Rally Bohemia následující posádky:
Třída 5 nad 2000 ccm: Esapekka Lappi – Janne Ferm, Škoda Fabia R5 Třída 4 do 2000 ccm: Pavel Valoušek – Veronika Havelková, Škoda Fabia S2000 Třída 3 do 1600 ccm: Dominik Brož – Tomáš Prokorát, Ford Fiesta R2 Třída 2 do 1400 ccm: Tobias Edelmann – Sven Uhlrich, Škoda Fabia Třída 1 do 1000 ccm: Mike Knorn – Tino Krajewski, Trabant 601 ITRMVeškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.