První start na Rally Bohemia s vozem specifikace S2000 má za sebou Jan Černý z týmu MOGUL Racing. Jaká byla soutěž jeho pohledem?
Pro posádku Jan Černý – Petr Černohorský z týmu MOGUL Racing byla 42. Rally Bohemia další možností společné spolupráce a další možností zapojit se do bojů o body do hodnocení MČR v rally. Soutěž jako taková pro posádku se Škodou Fabia S2000 z dílen Kresta Racingu odstartovala slavnostním startem na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v pátek v podvečer, a posádka si užila nádherné atmosféry, kterou vytvářely stovky fanoušků. Úvodní sekce rychlostních zkoušek ale posádce Černý – Černohorský rozhodně nevyšla podle jejich představ. Jan Černý v sobotu obtížně hledal správné tempo a Petra Černohorského navíc na nejtěžších rychlostních zkouškách Sychrov a Šumburk zradil hlas a ke slovu muselo v servisní pauze přijít i lékařské ošetření. Úvod náročné Rally Bohemia tedy rozhodně nevyšel podle představ a posádka neměla důvod jedenácté místo absolutně v cíli první etapy oslavovat.
Množství diváků vyrazilo na Rally Bohemia i v neděli a tisíce z nich zavítaly i do servisní zóny, kde na ně kromě Škody Fabia S2000 Honzy Černého a Petra Černohorského čekal i stánek generálního partnera týmu – značky MOGUL. Atmosféra soutěže, fandící diváci a i větší pohoda hnaly posádku modrobílé Škody Fabia MOGUL Racing týmu v neděli dopředu a s výkony již panovala o něco větší spokojenost, dařilo se stabilně zajíždět časy ve druhé pětce absolutní špičky a přitom nedělat zbytečné chyby. Výsledkem snažení celého týmu bylo výsledné bodované osmé místo absolutně, které se podařilo Janu Černému s Petrem Černohorským zajet při premiérové účasti na Rally Bohemia s vozem v nejvyšší třídě. Další odjeté kilometry v ostrém tempu na technických tratích Rally Bohemia a další zkušenosti bude moci posádka MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský využít už koncem prázdnin při vrcholné soutěži MČR v rally, Barum Czech rally Zlín, která nabídne rovněž náročné rychlostní zkoušky a k tomu srovnání s evropskou konkurencí.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Nadchla mě atmosféra soutěže a množství fanoušků, kteří nás přišli pozdravit do servisu. Všem jim moc děkuji. Se svým výkonem z úvodní etapy nejsem moc spokojený. Na první rychlostní zkoušce jsem udělal několik chyb, které mě dost vyvedly z rovnováhy. Obtížně jsem pak hledal hranu a správnou rychlost. Netrefoval jsem se do brzd a celkově to nebyl dobrý výkon. Petr měl dost vážný problém s hlasem a některým údajům z jeho diktátu jsem tak ne úplně dobře rozuměl. Ani ve druhých průjezdech jsme se ale příliš nezrychlili a já chtěl první etapu v této nepohodě hlavně bez chyb dokončit. V neděli to bylo jako den po noci. Začali jsme úplně jinak a myslím, že oba jsme měli z jízdy úplně jiné pocity. Celkově výsledek z Rally Bohemia nehodnotím pozitivně. Osmé místo není to, co bychom měli předvést. Líbila se mi ale atmosféra soutěže a myslím, že i diváci si užili tu pestrost a množství aut na této pěkné soutěži, kde nám i pořadatelé vyšli v mnoha ohledech vstříc. Teď se už připravujeme na Barumku a snad se nám zde už povede lépe.“
Petr Černohorský: „Rally Bohemia se mi bude velmi těžko hodnotit, protože náš výkon nebyl z mnoha důvodů dobrý. Hodně mě trápily výpadky hlasu a jen díky pomoci od lékařů v servisní zóně jsme mohli pokračovat. Cítil jsem ale, že v první etapě jsme nepodali celkově ten správný výkon. Za druhou už se nemusíme stydět. Honza už se dokázal dostat do tempa, opíral se o pneumatiky a využíval auto. Když by se nám takto podařilo na Bohemce začít, bylo by to dobré. Honza už mě dávno přesvědčil o tom, že je velký talent. Celkově chci poděkovat týmu za odvedenou práci a i organizátorům Bohemky, že připravili takto pěknou soutěž, která i přes obrovský počet posádek proběhla bez větších komplikací. Zdejší tratě jsou ty nejhezčí, které v ČR máme, a já tady vždy závodím rád.“
Luboš Krejčík, marketing manager společnosti PARAMO: „Honza sám potvrdil, že sobotní výkon nebyl ideální, nicméně ve druhé etapě opět ukázal, že má šanci konkurovat těm nejlepším a všichni stále věříme, že se mu začnou dařit i první etapy, protože tým i technika, kterou připravuje Roman Kresta, funguje skvěle.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.