První start na Rally Bohemia s vozem specifikace S2000 má za sebou Jan Černý z týmu MOGUL Racing. Jaká byla soutěž jeho pohledem?
Pro posádku Jan Černý – Petr Černohorský z týmu MOGUL Racing byla 42. Rally Bohemia další možností společné spolupráce a další možností zapojit se do bojů o body do hodnocení MČR v rally. Soutěž jako taková pro posádku se Škodou Fabia S2000 z dílen Kresta Racingu odstartovala slavnostním startem na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v pátek v podvečer, a posádka si užila nádherné atmosféry, kterou vytvářely stovky fanoušků. Úvodní sekce rychlostních zkoušek ale posádce Černý – Černohorský rozhodně nevyšla podle jejich představ. Jan Černý v sobotu obtížně hledal správné tempo a Petra Černohorského navíc na nejtěžších rychlostních zkouškách Sychrov a Šumburk zradil hlas a ke slovu muselo v servisní pauze přijít i lékařské ošetření. Úvod náročné Rally Bohemia tedy rozhodně nevyšel podle představ a posádka neměla důvod jedenácté místo absolutně v cíli první etapy oslavovat.
Množství diváků vyrazilo na Rally Bohemia i v neděli a tisíce z nich zavítaly i do servisní zóny, kde na ně kromě Škody Fabia S2000 Honzy Černého a Petra Černohorského čekal i stánek generálního partnera týmu – značky MOGUL. Atmosféra soutěže, fandící diváci a i větší pohoda hnaly posádku modrobílé Škody Fabia MOGUL Racing týmu v neděli dopředu a s výkony již panovala o něco větší spokojenost, dařilo se stabilně zajíždět časy ve druhé pětce absolutní špičky a přitom nedělat zbytečné chyby. Výsledkem snažení celého týmu bylo výsledné bodované osmé místo absolutně, které se podařilo Janu Černému s Petrem Černohorským zajet při premiérové účasti na Rally Bohemia s vozem v nejvyšší třídě. Další odjeté kilometry v ostrém tempu na technických tratích Rally Bohemia a další zkušenosti bude moci posádka MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský využít už koncem prázdnin při vrcholné soutěži MČR v rally, Barum Czech rally Zlín, která nabídne rovněž náročné rychlostní zkoušky a k tomu srovnání s evropskou konkurencí.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Nadchla mě atmosféra soutěže a množství fanoušků, kteří nás přišli pozdravit do servisu. Všem jim moc děkuji. Se svým výkonem z úvodní etapy nejsem moc spokojený. Na první rychlostní zkoušce jsem udělal několik chyb, které mě dost vyvedly z rovnováhy. Obtížně jsem pak hledal hranu a správnou rychlost. Netrefoval jsem se do brzd a celkově to nebyl dobrý výkon. Petr měl dost vážný problém s hlasem a některým údajům z jeho diktátu jsem tak ne úplně dobře rozuměl. Ani ve druhých průjezdech jsme se ale příliš nezrychlili a já chtěl první etapu v této nepohodě hlavně bez chyb dokončit. V neděli to bylo jako den po noci. Začali jsme úplně jinak a myslím, že oba jsme měli z jízdy úplně jiné pocity. Celkově výsledek z Rally Bohemia nehodnotím pozitivně. Osmé místo není to, co bychom měli předvést. Líbila se mi ale atmosféra soutěže a myslím, že i diváci si užili tu pestrost a množství aut na této pěkné soutěži, kde nám i pořadatelé vyšli v mnoha ohledech vstříc. Teď se už připravujeme na Barumku a snad se nám zde už povede lépe.“
Petr Černohorský: „Rally Bohemia se mi bude velmi těžko hodnotit, protože náš výkon nebyl z mnoha důvodů dobrý. Hodně mě trápily výpadky hlasu a jen díky pomoci od lékařů v servisní zóně jsme mohli pokračovat. Cítil jsem ale, že v první etapě jsme nepodali celkově ten správný výkon. Za druhou už se nemusíme stydět. Honza už se dokázal dostat do tempa, opíral se o pneumatiky a využíval auto. Když by se nám takto podařilo na Bohemce začít, bylo by to dobré. Honza už mě dávno přesvědčil o tom, že je velký talent. Celkově chci poděkovat týmu za odvedenou práci a i organizátorům Bohemky, že připravili takto pěknou soutěž, která i přes obrovský počet posádek proběhla bez větších komplikací. Zdejší tratě jsou ty nejhezčí, které v ČR máme, a já tady vždy závodím rád.“
Luboš Krejčík, marketing manager společnosti PARAMO: „Honza sám potvrdil, že sobotní výkon nebyl ideální, nicméně ve druhé etapě opět ukázal, že má šanci konkurovat těm nejlepším a všichni stále věříme, že se mu začnou dařit i první etapy, protože tým i technika, kterou připravuje Roman Kresta, funguje skvěle.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.