První start na Rally Bohemia s vozem specifikace S2000 má za sebou Jan Černý z týmu MOGUL Racing. Jaká byla soutěž jeho pohledem?
Pro posádku Jan Černý – Petr Černohorský z týmu MOGUL Racing byla 42. Rally Bohemia další možností společné spolupráce a další možností zapojit se do bojů o body do hodnocení MČR v rally. Soutěž jako taková pro posádku se Škodou Fabia S2000 z dílen Kresta Racingu odstartovala slavnostním startem na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v pátek v podvečer, a posádka si užila nádherné atmosféry, kterou vytvářely stovky fanoušků. Úvodní sekce rychlostních zkoušek ale posádce Černý – Černohorský rozhodně nevyšla podle jejich představ. Jan Černý v sobotu obtížně hledal správné tempo a Petra Černohorského navíc na nejtěžších rychlostních zkouškách Sychrov a Šumburk zradil hlas a ke slovu muselo v servisní pauze přijít i lékařské ošetření. Úvod náročné Rally Bohemia tedy rozhodně nevyšel podle představ a posádka neměla důvod jedenácté místo absolutně v cíli první etapy oslavovat.
Množství diváků vyrazilo na Rally Bohemia i v neděli a tisíce z nich zavítaly i do servisní zóny, kde na ně kromě Škody Fabia S2000 Honzy Černého a Petra Černohorského čekal i stánek generálního partnera týmu – značky MOGUL. Atmosféra soutěže, fandící diváci a i větší pohoda hnaly posádku modrobílé Škody Fabia MOGUL Racing týmu v neděli dopředu a s výkony již panovala o něco větší spokojenost, dařilo se stabilně zajíždět časy ve druhé pětce absolutní špičky a přitom nedělat zbytečné chyby. Výsledkem snažení celého týmu bylo výsledné bodované osmé místo absolutně, které se podařilo Janu Černému s Petrem Černohorským zajet při premiérové účasti na Rally Bohemia s vozem v nejvyšší třídě. Další odjeté kilometry v ostrém tempu na technických tratích Rally Bohemia a další zkušenosti bude moci posádka MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský využít už koncem prázdnin při vrcholné soutěži MČR v rally, Barum Czech rally Zlín, která nabídne rovněž náročné rychlostní zkoušky a k tomu srovnání s evropskou konkurencí.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Nadchla mě atmosféra soutěže a množství fanoušků, kteří nás přišli pozdravit do servisu. Všem jim moc děkuji. Se svým výkonem z úvodní etapy nejsem moc spokojený. Na první rychlostní zkoušce jsem udělal několik chyb, které mě dost vyvedly z rovnováhy. Obtížně jsem pak hledal hranu a správnou rychlost. Netrefoval jsem se do brzd a celkově to nebyl dobrý výkon. Petr měl dost vážný problém s hlasem a některým údajům z jeho diktátu jsem tak ne úplně dobře rozuměl. Ani ve druhých průjezdech jsme se ale příliš nezrychlili a já chtěl první etapu v této nepohodě hlavně bez chyb dokončit. V neděli to bylo jako den po noci. Začali jsme úplně jinak a myslím, že oba jsme měli z jízdy úplně jiné pocity. Celkově výsledek z Rally Bohemia nehodnotím pozitivně. Osmé místo není to, co bychom měli předvést. Líbila se mi ale atmosféra soutěže a myslím, že i diváci si užili tu pestrost a množství aut na této pěkné soutěži, kde nám i pořadatelé vyšli v mnoha ohledech vstříc. Teď se už připravujeme na Barumku a snad se nám zde už povede lépe.“
Petr Černohorský: „Rally Bohemia se mi bude velmi těžko hodnotit, protože náš výkon nebyl z mnoha důvodů dobrý. Hodně mě trápily výpadky hlasu a jen díky pomoci od lékařů v servisní zóně jsme mohli pokračovat. Cítil jsem ale, že v první etapě jsme nepodali celkově ten správný výkon. Za druhou už se nemusíme stydět. Honza už se dokázal dostat do tempa, opíral se o pneumatiky a využíval auto. Když by se nám takto podařilo na Bohemce začít, bylo by to dobré. Honza už mě dávno přesvědčil o tom, že je velký talent. Celkově chci poděkovat týmu za odvedenou práci a i organizátorům Bohemky, že připravili takto pěknou soutěž, která i přes obrovský počet posádek proběhla bez větších komplikací. Zdejší tratě jsou ty nejhezčí, které v ČR máme, a já tady vždy závodím rád.“
Luboš Krejčík, marketing manager společnosti PARAMO: „Honza sám potvrdil, že sobotní výkon nebyl ideální, nicméně ve druhé etapě opět ukázal, že má šanci konkurovat těm nejlepším a všichni stále věříme, že se mu začnou dařit i první etapy, protože tým i technika, kterou připravuje Roman Kresta, funguje skvěle.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.