První start na Rally Bohemia s vozem specifikace S2000 má za sebou Jan Černý z týmu MOGUL Racing. Jaká byla soutěž jeho pohledem?
Pro posádku Jan Černý – Petr Černohorský z týmu MOGUL Racing byla 42. Rally Bohemia další možností společné spolupráce a další možností zapojit se do bojů o body do hodnocení MČR v rally. Soutěž jako taková pro posádku se Škodou Fabia S2000 z dílen Kresta Racingu odstartovala slavnostním startem na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v pátek v podvečer, a posádka si užila nádherné atmosféry, kterou vytvářely stovky fanoušků. Úvodní sekce rychlostních zkoušek ale posádce Černý – Černohorský rozhodně nevyšla podle jejich představ. Jan Černý v sobotu obtížně hledal správné tempo a Petra Černohorského navíc na nejtěžších rychlostních zkouškách Sychrov a Šumburk zradil hlas a ke slovu muselo v servisní pauze přijít i lékařské ošetření. Úvod náročné Rally Bohemia tedy rozhodně nevyšel podle představ a posádka neměla důvod jedenácté místo absolutně v cíli první etapy oslavovat.
Množství diváků vyrazilo na Rally Bohemia i v neděli a tisíce z nich zavítaly i do servisní zóny, kde na ně kromě Škody Fabia S2000 Honzy Černého a Petra Černohorského čekal i stánek generálního partnera týmu – značky MOGUL. Atmosféra soutěže, fandící diváci a i větší pohoda hnaly posádku modrobílé Škody Fabia MOGUL Racing týmu v neděli dopředu a s výkony již panovala o něco větší spokojenost, dařilo se stabilně zajíždět časy ve druhé pětce absolutní špičky a přitom nedělat zbytečné chyby. Výsledkem snažení celého týmu bylo výsledné bodované osmé místo absolutně, které se podařilo Janu Černému s Petrem Černohorským zajet při premiérové účasti na Rally Bohemia s vozem v nejvyšší třídě. Další odjeté kilometry v ostrém tempu na technických tratích Rally Bohemia a další zkušenosti bude moci posádka MOGUL Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský využít už koncem prázdnin při vrcholné soutěži MČR v rally, Barum Czech rally Zlín, která nabídne rovněž náročné rychlostní zkoušky a k tomu srovnání s evropskou konkurencí.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing teamu: „Nadchla mě atmosféra soutěže a množství fanoušků, kteří nás přišli pozdravit do servisu. Všem jim moc děkuji. Se svým výkonem z úvodní etapy nejsem moc spokojený. Na první rychlostní zkoušce jsem udělal několik chyb, které mě dost vyvedly z rovnováhy. Obtížně jsem pak hledal hranu a správnou rychlost. Netrefoval jsem se do brzd a celkově to nebyl dobrý výkon. Petr měl dost vážný problém s hlasem a některým údajům z jeho diktátu jsem tak ne úplně dobře rozuměl. Ani ve druhých průjezdech jsme se ale příliš nezrychlili a já chtěl první etapu v této nepohodě hlavně bez chyb dokončit. V neděli to bylo jako den po noci. Začali jsme úplně jinak a myslím, že oba jsme měli z jízdy úplně jiné pocity. Celkově výsledek z Rally Bohemia nehodnotím pozitivně. Osmé místo není to, co bychom měli předvést. Líbila se mi ale atmosféra soutěže a myslím, že i diváci si užili tu pestrost a množství aut na této pěkné soutěži, kde nám i pořadatelé vyšli v mnoha ohledech vstříc. Teď se už připravujeme na Barumku a snad se nám zde už povede lépe.“
Petr Černohorský: „Rally Bohemia se mi bude velmi těžko hodnotit, protože náš výkon nebyl z mnoha důvodů dobrý. Hodně mě trápily výpadky hlasu a jen díky pomoci od lékařů v servisní zóně jsme mohli pokračovat. Cítil jsem ale, že v první etapě jsme nepodali celkově ten správný výkon. Za druhou už se nemusíme stydět. Honza už se dokázal dostat do tempa, opíral se o pneumatiky a využíval auto. Když by se nám takto podařilo na Bohemce začít, bylo by to dobré. Honza už mě dávno přesvědčil o tom, že je velký talent. Celkově chci poděkovat týmu za odvedenou práci a i organizátorům Bohemky, že připravili takto pěknou soutěž, která i přes obrovský počet posádek proběhla bez větších komplikací. Zdejší tratě jsou ty nejhezčí, které v ČR máme, a já tady vždy závodím rád.“
Luboš Krejčík, marketing manager společnosti PARAMO: „Honza sám potvrdil, že sobotní výkon nebyl ideální, nicméně ve druhé etapě opět ukázal, že má šanci konkurovat těm nejlepším a všichni stále věříme, že se mu začnou dařit i první etapy, protože tým i technika, kterou připravuje Roman Kresta, funguje skvěle.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.