Již 42. ročník Rallye Bohemia se v uplynulých víkendových dnech uskutečnil v Mladé Boleslavi a jejím okolí. Mezi více jak dvěma stovkami přihlášených posádek nechyběla ani dvojice úřadujících mistrů České republiky EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel.
„Naším cílem bylo bojovat zde o vítězství, ale celý team si zároveň uvědomoval, jak náročné to v Boleslavi proti domácím škodovkám bude, což dokládalo posílení stálé škodovácké posádky Kopecký/Dresler o další posádku Lappi /Ferm, kteří jsou úřadujícími mistry Evropy. Od startu se jelo vysoké tempo a nám se poštěstilo ještě v průběhu první etapy dostat za Kopeckého na druhé místo,“ popisuje úvod Rallye Bohemia Václav Pech jun.
V neděli ve druhé etapě za krásného slunného počasí Pech s Uhlem bezpečně drželi druhou příčku. „Honza Kopecký nám tentokrát však po kouskách stále ujížděl a my už nedokázali jet rychleji a raději začali hlídat pozice za sebou. Musím říct, že soutěž byla opět pěkná, velké množství fanoušků dělalo bouřlivou atmosféru. Miník fungoval skvěle a druhé místo na Bohemce s takovou konkurencí musíme brát jako úspěch,“ uzavírá Václav Pech jun.
Druhá příčka patří posádce EuroOil – invelt teamu i v celkovém hodnocení Mistrovství České republiky v rallye. Teď čeká celý team více než jeden měsíc intenzivních příprav na slavnou Barum Rallye ve Zlíně, kam posádka EuroOil – invelt teamu vyrazí v roli obhájce loňského vítězství.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.