Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem z týmu Peugeot Sport Česká republika dosáhli cíle hodně obtížné Rally Bohemia.
Rally Bohemia je podle hodnocení jezdce týmu Peugeot Sport Tomáše Pospíšilíka náročnou soutěží. Ta letošní odstartovala v pátek 10. července v Mladé Boleslavi a rychlostní zkoušky se rozprostřely do okolí tohoto města, a také na Liberecko a Železnobrodsko, kde se nacházely ty nejnáročnější úseky této soutěže. Peugeot 208 R2 juniorské posádky Tomáš Pospíšilík – Lukáš Vyoral odstartoval do soutěže s číslem 44 na dveřích a jeho posádka nezačala vůbec špatně. V první sekci rychlostních zkoušek zajela třikrát třetí čas ve třídě. Pak ale přišla chyba při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Sychrov, která posádku stála jednak poškozený ráfek kola, ale také časovou ztrátu a propad ve výsledkové listině.
Neděle a druhá etapa začala pro mladíky v Peugeotu velmi dobře vítězstvím na úvodní rychlostní zkoušce Lobeč. To Tomáše a Lukáše dobře namotivovalo a podařilo se jim zvítězit ještě v dalších dvou měřených testech druhé etapy. Výsledky v nedělní části Rally Bohemia a chyby soupeřů znamenaly, že se posádce bílého Peugeotu 208 R2 podařilo vrátit se na čtvrté místo ve třídě a tam již setrvat až do cíle této náročné soutěže.
Značka Peugeot ale mohla v Mladé Boleslavi slavit tentokrát ještě více, protože na cílové rampě Rally Bohemia byl na třetím místě absolutně další Peugeot. Jednalo se tentokrát o starší ale velmi výkonný a divácky atraktivní speciál Peugeot 206 WRC s nímž odstartovala posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst, kteří se po dlouhé době do českého šampionátu vrátili a hned velmi úspěšně výsledkem na stupních vítězů.
Tomáš Pospíšilík, jezdec Peugeot Sport Česká republika: „S celkovým naším výsledkem na Rally Bohemia nejsem moc spokojený, protože jsme naší chybou možná přišli o vítězství ve třídě. Museli jsme na trati měnit kolo a tím jsme ztratili asi dvě minuty. Druhou etapu už jsme vyhráli a podařilo se nám i částečně ztrátu stáhnout. Vyzkoušeli jsme si opět nové rychlostní zkoušky, které se mi líbily a byly technické, ale místy i rychlé. Jsem rád, že jsme dosáhli cíle, ale mohlo to být tentokrát ještě lepší. Byla to jedna z nejtěžších soutěží, které jsem odjel.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Máme za sebou opravdu těžkou rallye s krásnými rychlostními zkouškami, které nám daly pořádně zabrat. Na vlastní kůži jsme si zažili klouzavé asfalty na Bohemce, o kterých jsme dříve jen slýchávali a užili jsme si technickou náročnost zdejší trati. Ve druhých průjezdech nás místy překvapilo velké množství nečistot na trati a chvílemi to bylo jako jízda po šotolině. V jednom takovém místě, kde to vypadalo, jako když někdo mezi průjezdy složil tatru písku na trať, jsme chybovali a poškodili ráfek kola. Museli jsme kolo vyměnit a nabrali jsme časovou ztrátu, kterou jsme pak doháněli. Druhá etapa byla skvělá a krásně jsme se svezli. Celkově hodnotím Rally Bohemia jako velmi povedenou, ale současně náročnou soutěž s dobrou organizací.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.