Letošní sezóna je pro tým JC Motorsport zřejmě zakletá, protože ani na 42. Rally Bohemia se posádce Jakub Čapka - Tomáš Pfajfr nevyhnuli technické problémy, které zapříčili odstoupení z jinak dobře rozjeté soutěže. I přes velmi důkladnou přípravu před startem na domácí Bohemce, kdy tým provedl preventivní výměnu všech dílů, které by mohli zhatit naděje na kvalitní výsledek, vystavila posádce stopku poškozená spojka po devátém měřeném testu.
Celý tým se na letošní Rally Bohemia velmi těšil. Přípravy probíhali podle plánu a tak si mohla posádka ve čtvrtek odpoledne převzít itinerář a absolvovat administrativní přejímku v Mladé Boleslavi. Čtvrteční seznamovací jízdy se protáhly do pozdních nočních hodin, takže na posádku čekal celkem náročný pátek. Ubytování týmu v servisní zóně sice doprovázeli menší problémy zaviněné vyšším počtem přijatých posádek, ale i tak se vše podařilo. „Rychlostní zkoušky jsou krásné. Největší respekt v nás budil Šumburk na hranici Jizerek a Krkonoš. Nejdelší Sychrov a Vinec, kterých jsem se původně obával, nakonec nejsou tak těžké. Startoval jsem zde poprvé a tak veškerá naše pozornost byla věnována hlavně rozpisu, který ještě pilujeme. Bohužel sobotu jsme si prohráli sami, protože jsme se nemohli dostat do správného tempa a proto bych náš výkon hodnotil jako nemastný - neslaný. Ačkoliv z druhého průjezdu Sychrovem jsem měl lepší pocit, ale stejně výsledný čas nebyl podle našich představ. Každopádně poprvé jsme dokončili první etapu bez vážnějších problémů“ popisuje soutěž a průběh první etapy jezdce Jakub Čapka.
Druhá etapa, odehrávající se na Mladoboleslavsku, která byla složena ze tří rychlostních zkoušek Lobeč, Vinec, Staroměstská a obsahovala necelých 66 ostrých kilometrů, se pro posádku Mitsubishi začala vyvíjet velmi dobře. „Výsledný čas na první ranní testu sice nebyl nejlepší, ale byla znát pohoda a odhodlání bojovat. Cítil jsem se velmi dobře“ říká mladý miřejovický pilot. Následoval nejdelší nedělní test pod názvem Vinec. Již po startu bylo znát vysoké nasazení dvojce Čapka- Pfajfr, to však musela posádka zmírnit zhruba v polovině měřeného testu. „Po výjezdu z obce Strenice v levém ostrém odbočení se mi propadl spojkový pedál a hned bylo jasné, že je něco špatně. Pro jsem musel zbytek erzety řadit bez spojky, což není problém, ale bylo jasné, že pokud zastavíme ve stopce a pokud se nám nepovede opravit spojku je po závodech“ říká Čapka. „Za stopkou jsme auto odstavili a ihned jsme se pustili do opravy vypadlého spojkového válečku, který se sice povedlo vrátit na své místo, ale ukázalo se, že to není ten hlavní problém a spojkový pedál se stále nevracel“ dodává spolujezdec Tomáš Pfajfr. První průjezd legendární RZ Vinec byl konečnou i pro další soupeře miřejovicko-jablonecké posádky ze třídy 3. „Velmi nás to mrzí. Hlavně když přijedete do cíle a vidíte, že vaši konkurenti měli také problémy a dále nepokračují. Ale co se dá dělat, taková je rally. Na Vinci prostě trojkám nebylo přáno“ přiznává velké zklamání jablonecký Tomáš Pfajfr.
Jak tedy hodnotí své účinkování na letošním ročníku Rally Bohemia posádka? „Nejsme z toho nadšení. Snažili jsme se, ale opět nás zastavila technická závada“ říká jezdec. „Nacházíme se v mrtvém bodě. Po celou soutěž jsme neměli soupeře a dělíme naší třídu 3 na dvě části. Na rychlé kluky ve třídě zatím výrazně ztrácíme a na zbytek jsme schopni si vytvořit náskok. Jediný s kým můžeme soupeřit je Petr Nešetřilem nebo Zdeněk Pokorným, ale ty měli také problémy. Takže se spíše zajímáme o absolutní pořadí. Každopádně se musíme snažit zrychlovat“ uzavírá spolujezdec Pfajfr.
Z finančních důvodů tým JC Motosport vynechá srpnovou Barum Czech Rally Zlín a pokud to bude alespoň trochu možné, tak zkusí prolomit smůlu v nějaké jednodenní soutěži nebo na závěrečné soutěži MČR, která by se měla konat na podzim v Klatovech. Aktuality z týmu nebo kalendář soutěží, kterých se tým bude do konce letošní sezóny ještě účastnit, naleznete na webu www.jakubcapka.cz nebo můžete posádku sledovat na Facebooku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.