Letošní sezóna je pro tým JC Motorsport zřejmě zakletá, protože ani na 42. Rally Bohemia se posádce Jakub Čapka - Tomáš Pfajfr nevyhnuli technické problémy, které zapříčili odstoupení z jinak dobře rozjeté soutěže. I přes velmi důkladnou přípravu před startem na domácí Bohemce, kdy tým provedl preventivní výměnu všech dílů, které by mohli zhatit naděje na kvalitní výsledek, vystavila posádce stopku poškozená spojka po devátém měřeném testu.
Celý tým se na letošní Rally Bohemia velmi těšil. Přípravy probíhali podle plánu a tak si mohla posádka ve čtvrtek odpoledne převzít itinerář a absolvovat administrativní přejímku v Mladé Boleslavi. Čtvrteční seznamovací jízdy se protáhly do pozdních nočních hodin, takže na posádku čekal celkem náročný pátek. Ubytování týmu v servisní zóně sice doprovázeli menší problémy zaviněné vyšším počtem přijatých posádek, ale i tak se vše podařilo. „Rychlostní zkoušky jsou krásné. Největší respekt v nás budil Šumburk na hranici Jizerek a Krkonoš. Nejdelší Sychrov a Vinec, kterých jsem se původně obával, nakonec nejsou tak těžké. Startoval jsem zde poprvé a tak veškerá naše pozornost byla věnována hlavně rozpisu, který ještě pilujeme. Bohužel sobotu jsme si prohráli sami, protože jsme se nemohli dostat do správného tempa a proto bych náš výkon hodnotil jako nemastný - neslaný. Ačkoliv z druhého průjezdu Sychrovem jsem měl lepší pocit, ale stejně výsledný čas nebyl podle našich představ. Každopádně poprvé jsme dokončili první etapu bez vážnějších problémů“ popisuje soutěž a průběh první etapy jezdce Jakub Čapka.
Druhá etapa, odehrávající se na Mladoboleslavsku, která byla složena ze tří rychlostních zkoušek Lobeč, Vinec, Staroměstská a obsahovala necelých 66 ostrých kilometrů, se pro posádku Mitsubishi začala vyvíjet velmi dobře. „Výsledný čas na první ranní testu sice nebyl nejlepší, ale byla znát pohoda a odhodlání bojovat. Cítil jsem se velmi dobře“ říká mladý miřejovický pilot. Následoval nejdelší nedělní test pod názvem Vinec. Již po startu bylo znát vysoké nasazení dvojce Čapka- Pfajfr, to však musela posádka zmírnit zhruba v polovině měřeného testu. „Po výjezdu z obce Strenice v levém ostrém odbočení se mi propadl spojkový pedál a hned bylo jasné, že je něco špatně. Pro jsem musel zbytek erzety řadit bez spojky, což není problém, ale bylo jasné, že pokud zastavíme ve stopce a pokud se nám nepovede opravit spojku je po závodech“ říká Čapka. „Za stopkou jsme auto odstavili a ihned jsme se pustili do opravy vypadlého spojkového válečku, který se sice povedlo vrátit na své místo, ale ukázalo se, že to není ten hlavní problém a spojkový pedál se stále nevracel“ dodává spolujezdec Tomáš Pfajfr. První průjezd legendární RZ Vinec byl konečnou i pro další soupeře miřejovicko-jablonecké posádky ze třídy 3. „Velmi nás to mrzí. Hlavně když přijedete do cíle a vidíte, že vaši konkurenti měli také problémy a dále nepokračují. Ale co se dá dělat, taková je rally. Na Vinci prostě trojkám nebylo přáno“ přiznává velké zklamání jablonecký Tomáš Pfajfr.
Jak tedy hodnotí své účinkování na letošním ročníku Rally Bohemia posádka? „Nejsme z toho nadšení. Snažili jsme se, ale opět nás zastavila technická závada“ říká jezdec. „Nacházíme se v mrtvém bodě. Po celou soutěž jsme neměli soupeře a dělíme naší třídu 3 na dvě části. Na rychlé kluky ve třídě zatím výrazně ztrácíme a na zbytek jsme schopni si vytvořit náskok. Jediný s kým můžeme soupeřit je Petr Nešetřilem nebo Zdeněk Pokorným, ale ty měli také problémy. Takže se spíše zajímáme o absolutní pořadí. Každopádně se musíme snažit zrychlovat“ uzavírá spolujezdec Pfajfr.
Z finančních důvodů tým JC Motosport vynechá srpnovou Barum Czech Rally Zlín a pokud to bude alespoň trochu možné, tak zkusí prolomit smůlu v nějaké jednodenní soutěži nebo na závěrečné soutěži MČR, která by se měla konat na podzim v Klatovech. Aktuality z týmu nebo kalendář soutěží, kterých se tým bude do konce letošní sezóny ještě účastnit, naleznete na webu www.jakubcapka.cz nebo můžete posádku sledovat na Facebooku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.