Posádce Jan Krejča – Pavel Šárka na Škodě 130 LR se podařilo obhájit loňské vítězství v Rally Bohemia Historic v rámci klasifikace MČR v rally historických automobilů. Nejvážnějšími soupeři jim byli po celou dobu Břetislav Enge – Lucie Engová na další Škodě 130 LR.
Po první etapě mezi sebou měly posádky obou „stotřicítek“ rozestup pouze šest sekund. Jako klíčovou se ukázala hned první rychlostní zkouška druhé etapy Lobeč, kde Břetislav Enge ztratil na Jana Krajču 23 sekund. Od této chvíle až do cíle soutěže činil rozestup mezi dvěma nejrychlejšími posádkami konstantně půl minuty. Ze strany pětašedesátileté legendy českého závodění na okruzích a do vrchu Břetislava Engeho šlo jednoznačně o překvapující a rozhodně nejlepší výkon jeho obnovené závodní kariéry.
Třetí místo si v nedělní etapě s přehledem udrželi Petr Michálek – Roman Maryška na Suzuki Swift. Čtvrtí dojeli Jiří Petrášek – Pavel Bašta na Opelu Ascona a pátí, s další Škodou 130 LR Jan Frei – Karel Zapletal. Smůlu měli Petr Hustý – Václav Tesař, kteří museli již v závěru sobotní etapy odstoupit z prvního místa pro technickou závadu své Alfy Romeo 1750 GTam.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference Mistrovství České republiky v rally historických automobilů:
Jana Krejča: „Myslím, že nám hodně přálo štěstí, neměli jsme žádné problémy, soupeři ano. Snažili jsme se od začátku jet, co to jde. Stále to vycházelo a dopadlo to takhle dobře. Zda už myslíme na titul? No rozjeté to máme dobře, to je pravda, zatím jsme všechny tři závody včetně dnešní Bohemky vyhráli, za což jsme rádi. Ale co bude nebo nebude dál, to budeme řešit až po závodech. Teď musíme udělat nějaké věci na autě, a ještě Pavel má naplánovanou dovolenou, a další závody se rychle blíží. Rádi bychom stihli Pačejov. Ale zatím je všechno ve hvězdách.“
Břetislav Enge: „Takovýto výsledek jsem určitě nečekal. Přišli jsme se především svézt, to už jsme byli loni, letos jsme si řekli, že už teda budeme trochu závodit, ale s nějakými takovými představami, že když budeme do pátého místa, tak to bude dobré. Takže jsme to udělali trošku nad plán :-) “
Lucie Engová: „No, tak to nastavené tempo jsem snášela dobře, protože to bylo fakt tak rychlé, že člověk četl a četl a na nic jiného neměl čas.“
Petr Michálek: „Vzhledem k tomu, že jsme Bohemku jeli poprvé, tak jsme se sem přijeli hlavně učit, ale vycházelo to. Auto jelo, jak mělo a vydrželo, i když na těch dlouhých erzetách dostávalo pořádně za uši. Třetí místo jsme vůbec nečekali, takže u nás panuje velká spokojenost.“
Značka ŠKODA dominovala letošní Rally Bohemia Historic v rámci MČR HA nejenom na stupních vítězů, ale i početně – patnáct z osmnácti soutěžních vozidel, která přejela cílovou rampu, bylo značky ŠKODA.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.