Posádce Jan Krejča – Pavel Šárka na Škodě 130 LR se podařilo obhájit loňské vítězství v Rally Bohemia Historic v rámci klasifikace MČR v rally historických automobilů. Nejvážnějšími soupeři jim byli po celou dobu Břetislav Enge – Lucie Engová na další Škodě 130 LR.
Po první etapě mezi sebou měly posádky obou „stotřicítek“ rozestup pouze šest sekund. Jako klíčovou se ukázala hned první rychlostní zkouška druhé etapy Lobeč, kde Břetislav Enge ztratil na Jana Krajču 23 sekund. Od této chvíle až do cíle soutěže činil rozestup mezi dvěma nejrychlejšími posádkami konstantně půl minuty. Ze strany pětašedesátileté legendy českého závodění na okruzích a do vrchu Břetislava Engeho šlo jednoznačně o překvapující a rozhodně nejlepší výkon jeho obnovené závodní kariéry.
Třetí místo si v nedělní etapě s přehledem udrželi Petr Michálek – Roman Maryška na Suzuki Swift. Čtvrtí dojeli Jiří Petrášek – Pavel Bašta na Opelu Ascona a pátí, s další Škodou 130 LR Jan Frei – Karel Zapletal. Smůlu měli Petr Hustý – Václav Tesař, kteří museli již v závěru sobotní etapy odstoupit z prvního místa pro technickou závadu své Alfy Romeo 1750 GTam.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference Mistrovství České republiky v rally historických automobilů:
Jana Krejča: „Myslím, že nám hodně přálo štěstí, neměli jsme žádné problémy, soupeři ano. Snažili jsme se od začátku jet, co to jde. Stále to vycházelo a dopadlo to takhle dobře. Zda už myslíme na titul? No rozjeté to máme dobře, to je pravda, zatím jsme všechny tři závody včetně dnešní Bohemky vyhráli, za což jsme rádi. Ale co bude nebo nebude dál, to budeme řešit až po závodech. Teď musíme udělat nějaké věci na autě, a ještě Pavel má naplánovanou dovolenou, a další závody se rychle blíží. Rádi bychom stihli Pačejov. Ale zatím je všechno ve hvězdách.“
Břetislav Enge: „Takovýto výsledek jsem určitě nečekal. Přišli jsme se především svézt, to už jsme byli loni, letos jsme si řekli, že už teda budeme trochu závodit, ale s nějakými takovými představami, že když budeme do pátého místa, tak to bude dobré. Takže jsme to udělali trošku nad plán :-) “
Lucie Engová: „No, tak to nastavené tempo jsem snášela dobře, protože to bylo fakt tak rychlé, že člověk četl a četl a na nic jiného neměl čas.“
Petr Michálek: „Vzhledem k tomu, že jsme Bohemku jeli poprvé, tak jsme se sem přijeli hlavně učit, ale vycházelo to. Auto jelo, jak mělo a vydrželo, i když na těch dlouhých erzetách dostávalo pořádně za uši. Třetí místo jsme vůbec nečekali, takže u nás panuje velká spokojenost.“
Značka ŠKODA dominovala letošní Rally Bohemia Historic v rámci MČR HA nejenom na stupních vítězů, ale i početně – patnáct z osmnácti soutěžních vozidel, která přejela cílovou rampu, bylo značky ŠKODA.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?