Posádce Jan Krejča – Pavel Šárka na Škodě 130 LR se podařilo obhájit loňské vítězství v Rally Bohemia Historic v rámci klasifikace MČR v rally historických automobilů. Nejvážnějšími soupeři jim byli po celou dobu Břetislav Enge – Lucie Engová na další Škodě 130 LR.
Po první etapě mezi sebou měly posádky obou „stotřicítek“ rozestup pouze šest sekund. Jako klíčovou se ukázala hned první rychlostní zkouška druhé etapy Lobeč, kde Břetislav Enge ztratil na Jana Krajču 23 sekund. Od této chvíle až do cíle soutěže činil rozestup mezi dvěma nejrychlejšími posádkami konstantně půl minuty. Ze strany pětašedesátileté legendy českého závodění na okruzích a do vrchu Břetislava Engeho šlo jednoznačně o překvapující a rozhodně nejlepší výkon jeho obnovené závodní kariéry.
Třetí místo si v nedělní etapě s přehledem udrželi Petr Michálek – Roman Maryška na Suzuki Swift. Čtvrtí dojeli Jiří Petrášek – Pavel Bašta na Opelu Ascona a pátí, s další Škodou 130 LR Jan Frei – Karel Zapletal. Smůlu měli Petr Hustý – Václav Tesař, kteří museli již v závěru sobotní etapy odstoupit z prvního místa pro technickou závadu své Alfy Romeo 1750 GTam.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference Mistrovství České republiky v rally historických automobilů:
Jana Krejča: „Myslím, že nám hodně přálo štěstí, neměli jsme žádné problémy, soupeři ano. Snažili jsme se od začátku jet, co to jde. Stále to vycházelo a dopadlo to takhle dobře. Zda už myslíme na titul? No rozjeté to máme dobře, to je pravda, zatím jsme všechny tři závody včetně dnešní Bohemky vyhráli, za což jsme rádi. Ale co bude nebo nebude dál, to budeme řešit až po závodech. Teď musíme udělat nějaké věci na autě, a ještě Pavel má naplánovanou dovolenou, a další závody se rychle blíží. Rádi bychom stihli Pačejov. Ale zatím je všechno ve hvězdách.“
Břetislav Enge: „Takovýto výsledek jsem určitě nečekal. Přišli jsme se především svézt, to už jsme byli loni, letos jsme si řekli, že už teda budeme trochu závodit, ale s nějakými takovými představami, že když budeme do pátého místa, tak to bude dobré. Takže jsme to udělali trošku nad plán :-) “
Lucie Engová: „No, tak to nastavené tempo jsem snášela dobře, protože to bylo fakt tak rychlé, že člověk četl a četl a na nic jiného neměl čas.“
Petr Michálek: „Vzhledem k tomu, že jsme Bohemku jeli poprvé, tak jsme se sem přijeli hlavně učit, ale vycházelo to. Auto jelo, jak mělo a vydrželo, i když na těch dlouhých erzetách dostávalo pořádně za uši. Třetí místo jsme vůbec nečekali, takže u nás panuje velká spokojenost.“
Značka ŠKODA dominovala letošní Rally Bohemia Historic v rámci MČR HA nejenom na stupních vítězů, ale i početně – patnáct z osmnácti soutěžních vozidel, která přejela cílovou rampu, bylo značky ŠKODA.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?