Italská posádka „Pedro“ – Emanuele Baldaccini na Lancii Rally 037 se stali vítězi Rally Bohemia Historic. Vedení se ujali už po druhé rychlostní zkoušce, ovšem jejich největší pronásledovatelé se Mats Myrsell - Esko Junttila ze Švédska se jim po celou dobu drželi v patách. Třetí skončili Carlo Marenzana a Luca Beltrame z Itálie.
Situace se ještě zdramatizovala na předposlední rychlostní zkoušce Lobeč, kde se „Pedro“ dvacet sekund zdržel a Mats Myrsell stáhl rozestup na pouhých sedmnáct sekund. Pak ovšem „Pedro“ opět zvítězil na posledních dvou rychlostních zkouškách, takže v cíli činil jeho náskok dvacet pět sekund. Na třetím místě, které se jí dařilo držet od startu, dojela nikým neohrožována italská posádka Carlo Marenzana – Luca Beltrame.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů:
„Pedro“, Lancia Rally 037: „Jsou tu opravdu krásné tratě a bylo zde moc fanoušků. Těm bychom chtěli velmi poděkovat, protože díky tomu, jaké množství jich bylo u trati, jsme byly motivování stále jet, co nejrychleji umíme,“ sklidil „Pedro“ za slova uznání potlesk od diváků na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, a pokračoval: „A samozřejmě, stejně tak jsme museli jet rychle kvůli našim soupeřům. Bylo třeba jet pořád opravdu naplno a nemohli jsme si na trati ani chvíli vydechnout.“
Mats Myrsell: „Také bychom chtěli poděkovat divákům, byli fantastičtí. Celou dobu jsme jeli opravdu na plno, snažili jsme se na Pedra zaútočit, ale to víte, s naším starším Porsche se s tak monstrózním vozem jako je Lancia 037 těžko soupeří. Navíc, jak vidíte, nejsme úplně nejlehčí a naše Porsche musí přece jenom vézt nějaká kila navíc,“ zakončil s úsměvem druhý jezdec absolutního pořadí a vítěz kategorie 2.
Luca Beltrame, spolujezdec Carla Marenzany: „Přijeli jsme sem za vítězstvím v naší kategorii 3 a to se nám podařilo. Organizace závodu byla velmi dobrá a u trati bylo opravdu mnoho diváků. Tratě byly těžké už samy o sobě a bylo to ztíženo tím, že tu jelo mnoho soudobých vozidel, a tak se při druhých průjezdech podmínky na trati dost změnily. Tento výsledek nám pomůže upevnit vedení v evropském šampionátu historických automobilů v naší kategorii.“
V rámci klasifikace FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů dojeli čtvrtí Maďaři Ferenc Wirtmann – György Barna a pátí jsou Švédové Tony Jansson – Daniel Westlund, obě posádky na Fordech Escort RS. Jansson – Westlund však museli na posledních rychlostních zkouškách ještě rychle ujíždět italské Giuseppe Bosurgi – Stefano Cirillo na Lancii Rally 037, která za nimi zaostala pouze o devět sekund.
V kategorii 1 nejstarších vozidel zvítězili se svým Porsche 911 Antonio Parisi – Guiseppe – D‘Angelo před Sverre Norrgårdem - Reetou Hämäläinen, kteří se po celou soutěž potýkali s velkým množstvím technických problémů svého BMW 2002 ti. Třetí místo obsadili Pekka Anttalainen – Pirjo Rosbergová na Škodě Felicia Super 996.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?