Italská posádka „Pedro“ – Emanuele Baldaccini na Lancii Rally 037 se stali vítězi Rally Bohemia Historic. Vedení se ujali už po druhé rychlostní zkoušce, ovšem jejich největší pronásledovatelé se Mats Myrsell - Esko Junttila ze Švédska se jim po celou dobu drželi v patách. Třetí skončili Carlo Marenzana a Luca Beltrame z Itálie.
Situace se ještě zdramatizovala na předposlední rychlostní zkoušce Lobeč, kde se „Pedro“ dvacet sekund zdržel a Mats Myrsell stáhl rozestup na pouhých sedmnáct sekund. Pak ovšem „Pedro“ opět zvítězil na posledních dvou rychlostních zkouškách, takže v cíli činil jeho náskok dvacet pět sekund. Na třetím místě, které se jí dařilo držet od startu, dojela nikým neohrožována italská posádka Carlo Marenzana – Luca Beltrame.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů:
„Pedro“, Lancia Rally 037: „Jsou tu opravdu krásné tratě a bylo zde moc fanoušků. Těm bychom chtěli velmi poděkovat, protože díky tomu, jaké množství jich bylo u trati, jsme byly motivování stále jet, co nejrychleji umíme,“ sklidil „Pedro“ za slova uznání potlesk od diváků na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, a pokračoval: „A samozřejmě, stejně tak jsme museli jet rychle kvůli našim soupeřům. Bylo třeba jet pořád opravdu naplno a nemohli jsme si na trati ani chvíli vydechnout.“
Mats Myrsell: „Také bychom chtěli poděkovat divákům, byli fantastičtí. Celou dobu jsme jeli opravdu na plno, snažili jsme se na Pedra zaútočit, ale to víte, s naším starším Porsche se s tak monstrózním vozem jako je Lancia 037 těžko soupeří. Navíc, jak vidíte, nejsme úplně nejlehčí a naše Porsche musí přece jenom vézt nějaká kila navíc,“ zakončil s úsměvem druhý jezdec absolutního pořadí a vítěz kategorie 2.
Luca Beltrame, spolujezdec Carla Marenzany: „Přijeli jsme sem za vítězstvím v naší kategorii 3 a to se nám podařilo. Organizace závodu byla velmi dobrá a u trati bylo opravdu mnoho diváků. Tratě byly těžké už samy o sobě a bylo to ztíženo tím, že tu jelo mnoho soudobých vozidel, a tak se při druhých průjezdech podmínky na trati dost změnily. Tento výsledek nám pomůže upevnit vedení v evropském šampionátu historických automobilů v naší kategorii.“
V rámci klasifikace FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů dojeli čtvrtí Maďaři Ferenc Wirtmann – György Barna a pátí jsou Švédové Tony Jansson – Daniel Westlund, obě posádky na Fordech Escort RS. Jansson – Westlund však museli na posledních rychlostních zkouškách ještě rychle ujíždět italské Giuseppe Bosurgi – Stefano Cirillo na Lancii Rally 037, která za nimi zaostala pouze o devět sekund.
V kategorii 1 nejstarších vozidel zvítězili se svým Porsche 911 Antonio Parisi – Guiseppe – D‘Angelo před Sverre Norrgårdem - Reetou Hämäläinen, kteří se po celou soutěž potýkali s velkým množstvím technických problémů svého BMW 2002 ti. Třetí místo obsadili Pekka Anttalainen – Pirjo Rosbergová na Škodě Felicia Super 996.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.