Italská posádka „Pedro“ – Emanuele Baldaccini na Lancii Rally 037 se stali vítězi Rally Bohemia Historic. Vedení se ujali už po druhé rychlostní zkoušce, ovšem jejich největší pronásledovatelé se Mats Myrsell - Esko Junttila ze Švédska se jim po celou dobu drželi v patách. Třetí skončili Carlo Marenzana a Luca Beltrame z Itálie.
Situace se ještě zdramatizovala na předposlední rychlostní zkoušce Lobeč, kde se „Pedro“ dvacet sekund zdržel a Mats Myrsell stáhl rozestup na pouhých sedmnáct sekund. Pak ovšem „Pedro“ opět zvítězil na posledních dvou rychlostních zkouškách, takže v cíli činil jeho náskok dvacet pět sekund. Na třetím místě, které se jí dařilo držet od startu, dojela nikým neohrožována italská posádka Carlo Marenzana – Luca Beltrame.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů:
„Pedro“, Lancia Rally 037: „Jsou tu opravdu krásné tratě a bylo zde moc fanoušků. Těm bychom chtěli velmi poděkovat, protože díky tomu, jaké množství jich bylo u trati, jsme byly motivování stále jet, co nejrychleji umíme,“ sklidil „Pedro“ za slova uznání potlesk od diváků na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, a pokračoval: „A samozřejmě, stejně tak jsme museli jet rychle kvůli našim soupeřům. Bylo třeba jet pořád opravdu naplno a nemohli jsme si na trati ani chvíli vydechnout.“
Mats Myrsell: „Také bychom chtěli poděkovat divákům, byli fantastičtí. Celou dobu jsme jeli opravdu na plno, snažili jsme se na Pedra zaútočit, ale to víte, s naším starším Porsche se s tak monstrózním vozem jako je Lancia 037 těžko soupeří. Navíc, jak vidíte, nejsme úplně nejlehčí a naše Porsche musí přece jenom vézt nějaká kila navíc,“ zakončil s úsměvem druhý jezdec absolutního pořadí a vítěz kategorie 2.
Luca Beltrame, spolujezdec Carla Marenzany: „Přijeli jsme sem za vítězstvím v naší kategorii 3 a to se nám podařilo. Organizace závodu byla velmi dobrá a u trati bylo opravdu mnoho diváků. Tratě byly těžké už samy o sobě a bylo to ztíženo tím, že tu jelo mnoho soudobých vozidel, a tak se při druhých průjezdech podmínky na trati dost změnily. Tento výsledek nám pomůže upevnit vedení v evropském šampionátu historických automobilů v naší kategorii.“
V rámci klasifikace FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů dojeli čtvrtí Maďaři Ferenc Wirtmann – György Barna a pátí jsou Švédové Tony Jansson – Daniel Westlund, obě posádky na Fordech Escort RS. Jansson – Westlund však museli na posledních rychlostních zkouškách ještě rychle ujíždět italské Giuseppe Bosurgi – Stefano Cirillo na Lancii Rally 037, která za nimi zaostala pouze o devět sekund.
V kategorii 1 nejstarších vozidel zvítězili se svým Porsche 911 Antonio Parisi – Guiseppe – D‘Angelo před Sverre Norrgårdem - Reetou Hämäläinen, kteří se po celou soutěž potýkali s velkým množstvím technických problémů svého BMW 2002 ti. Třetí místo obsadili Pekka Anttalainen – Pirjo Rosbergová na Škodě Felicia Super 996.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.