Italská posádka „Pedro“ – Emanuele Baldaccini na Lancii Rally 037 se stali vítězi Rally Bohemia Historic. Vedení se ujali už po druhé rychlostní zkoušce, ovšem jejich největší pronásledovatelé se Mats Myrsell - Esko Junttila ze Švédska se jim po celou dobu drželi v patách. Třetí skončili Carlo Marenzana a Luca Beltrame z Itálie.
Situace se ještě zdramatizovala na předposlední rychlostní zkoušce Lobeč, kde se „Pedro“ dvacet sekund zdržel a Mats Myrsell stáhl rozestup na pouhých sedmnáct sekund. Pak ovšem „Pedro“ opět zvítězil na posledních dvou rychlostních zkouškách, takže v cíli činil jeho náskok dvacet pět sekund. Na třetím místě, které se jí dařilo držet od startu, dojela nikým neohrožována italská posádka Carlo Marenzana – Luca Beltrame.
Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů:
„Pedro“, Lancia Rally 037: „Jsou tu opravdu krásné tratě a bylo zde moc fanoušků. Těm bychom chtěli velmi poděkovat, protože díky tomu, jaké množství jich bylo u trati, jsme byly motivování stále jet, co nejrychleji umíme,“ sklidil „Pedro“ za slova uznání potlesk od diváků na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, a pokračoval: „A samozřejmě, stejně tak jsme museli jet rychle kvůli našim soupeřům. Bylo třeba jet pořád opravdu naplno a nemohli jsme si na trati ani chvíli vydechnout.“
Mats Myrsell: „Také bychom chtěli poděkovat divákům, byli fantastičtí. Celou dobu jsme jeli opravdu na plno, snažili jsme se na Pedra zaútočit, ale to víte, s naším starším Porsche se s tak monstrózním vozem jako je Lancia 037 těžko soupeří. Navíc, jak vidíte, nejsme úplně nejlehčí a naše Porsche musí přece jenom vézt nějaká kila navíc,“ zakončil s úsměvem druhý jezdec absolutního pořadí a vítěz kategorie 2.
Luca Beltrame, spolujezdec Carla Marenzany: „Přijeli jsme sem za vítězstvím v naší kategorii 3 a to se nám podařilo. Organizace závodu byla velmi dobrá a u trati bylo opravdu mnoho diváků. Tratě byly těžké už samy o sobě a bylo to ztíženo tím, že tu jelo mnoho soudobých vozidel, a tak se při druhých průjezdech podmínky na trati dost změnily. Tento výsledek nám pomůže upevnit vedení v evropském šampionátu historických automobilů v naší kategorii.“
V rámci klasifikace FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů dojeli čtvrtí Maďaři Ferenc Wirtmann – György Barna a pátí jsou Švédové Tony Jansson – Daniel Westlund, obě posádky na Fordech Escort RS. Jansson – Westlund však museli na posledních rychlostních zkouškách ještě rychle ujíždět italské Giuseppe Bosurgi – Stefano Cirillo na Lancii Rally 037, která za nimi zaostala pouze o devět sekund.
V kategorii 1 nejstarších vozidel zvítězili se svým Porsche 911 Antonio Parisi – Guiseppe – D‘Angelo před Sverre Norrgårdem - Reetou Hämäläinen, kteří se po celou soutěž potýkali s velkým množstvím technických problémů svého BMW 2002 ti. Třetí místo obsadili Pekka Anttalainen – Pirjo Rosbergová na Škodě Felicia Super 996.
Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia Historic najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.