Společným oficiálním zahájením 42. Rally Bohemia, Rally Bohemia Historic i Rally Bohemia Legend bude slavnostní start na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v pátek 10. července.
Rally Bohemia, která se uskuteční o víkendu 11. a 12. července 2015, bude oficiálně zahájena již v pátek v podvečer slavnostním startem na Staroměstském náměstí v samém centru Mladé Boleslavi. Zde již od 18:15 bude hrát a diváky ke startu zvát jazz–swingová kapela Crazy Boys, kterou tvoří špičkoví profesionální i amatérští hudebníci. Ti centrum Mladé Boleslavi a přihlížející diváky patřičně naladí na tu správnou vlnu před tím, než na startovní rampě uvítáme první závodní automobil. Tím bude jedna z posádek startující v FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů. Účastníci tohoto šampionátu se na startovní rampě objeví všichni a budou na ni najíždět v opačném pořadí, tedy od nejvyššího startovního čísla k nejnižšímu stejně, stejně jako vybraní účastníci MČR v rally historických automobilů a Rally Bohemia Legend, kde se divákům představí šest největších hvězd, nebo posádek s nejzajímavějšími automobily. Fin Juho Hänninen nebude chybět.
Pro diváky bude také připravena jakási zkrácená retrospektiva historie motorsportu značky ŠKODA, kdy se divákům v krátkém sledu po sobě na startovní rampě ukáží téměř všechny závodní automobily značky s okřídleným šípem ve znaku, které v minulosti sbíraly vavříny na rychlostních zkouškách doma i v zahraničí. Zkráceně řečeno diváci uvidí vše od Škody 1000 MB, přes 130 RS a WRC po nejnovější Škodu Fabia R5. S tou přijede na startovní rampu Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem a také finská posádka aktuálních vítězů Polské Rally WRC-2 Esapekka Lappi – Janne Ferm z továrního týmu ŠKODA Motorsport. Následovat budou vybrané špičkové posádky Mistrovství České republiky v rally se soudobými automobily již dle přidělených startovních čísel.
Celkem se při slavnostním startu Rally Bohemia 2015 představí divákům více jak pět desítek automobilů s posádkami. Každá ze sekcí slavnostního startu bude zakončena rozhovory a krátkou tiskovou konferencí třech vybraných posádek z každého šampionátu. Závěr slavnostního startu je plánován v pátek před 22 hodinou.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.