Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín společně se zveřejněním zvláštních ustanovení odtajnili poslední červnový den podobu tratě a názvy jednotlivých rychlostních zkoušek pětačtyřicátého ročníku. Letošní barumka se pojede v termínu 28. – 30. srpna 2015 a měří celkem 645 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 229 ostrých kilometrů. V itineráři rally nescházejí ani při letošním ročníku klasické úseky jako Pindula, Maják nebo Troják. V pátek se pojede v nočních ulicích krajského města opět oblíbená divácká Super rychlostní zkouška, kterou každoročně navštíví kolem třiceti tisíc nadšených fanoušků.
Předehrou samotné rally bude během pátečního dopoledne kvalifikační zkouška pro jezdce s prioritou FIA a ERC na úseku Pohořelice v délce 4,71 km. Na základě výsledků si jezdci vyberou startovní pořadí, v jakém nastoupí do sobotní části první etapy. Na známém úseku z Komárova do Pohořelic bude pokračovat od 10:15 hodin klasická testovací rychlostní zkouška neboli shakedown. Samotná rally odstartuje noční diváckou Super RZ v ulicích Zlína a bývalého svitovského areálu. Posádky absolvují opět tři okruhy v nezměněné podobě s loňským ročníkem.
Běhěm víkendu se uskuteční dvě plnohodnotné etapy. V sobotu 29. srpna najdeme v itineráři celkem 8 rychlostních zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích vždy dvakrát. V sobotní druhé, třetí a čtvrté sekci jsou zařazeny rychlostní zkoušky s názvy Slušovice (délka 16,05 km), Pindula (18,43 km), Maják (13,72 km) a Kudlovice (17,97 km). Startovní pole po sobotním ranním startu pod zlínským Velkým kinem zamíří nejdříve na Slušovicko a Zlínsko a po servisní zastávce absolvuje úvodní průjezd úsekem Kudlovice. V odpoledních hodinách přijde na řadu druhý průjezd rychlostními zkouškami. Během sobotního dne je na programu 142 ostrých kilometrů. V neděli 30. srpna se pojede šest rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Semetín (délka 11,74 km), Troják (23,01 km) a Žlutava (8,93 km). Netradičně až v neděli najdeme v itineráři rally náročné rychlostní zkoušky na Vsetínsku včetně nejdelší a nejnáročnější erzety Troják. Při loňském ročníku zlínské rally právě tento obtížný úsek řádně zamíchal s pořadím na prvních příčkách. „Co se týká změn v porovnání s loňským ročníkem, zaměřili jsme se hlavně na diváky, pro které bude vytvořeno mnoho diváckých míst pro sledování rally. Tím, že jsme náročné úseky na Vsetínsku zařadili do nedělního dne a navíc v opačném směru, výrazně stoupla náročnou a obtížnost druhé etapy,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Do letošní barumky zbývají ještě dva měsíce, nicméně fanoušci rallysportu a milovníci adrenalinu i rychlých kol se mohou již těšit na dramatické souboje evropských a českých posádek o drahocenné vteřiny na tratích rychlostních zkoušek!
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?