Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín společně se zveřejněním zvláštních ustanovení odtajnili poslední červnový den podobu tratě a názvy jednotlivých rychlostních zkoušek pětačtyřicátého ročníku. Letošní barumka se pojede v termínu 28. – 30. srpna 2015 a měří celkem 645 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 229 ostrých kilometrů. V itineráři rally nescházejí ani při letošním ročníku klasické úseky jako Pindula, Maják nebo Troják. V pátek se pojede v nočních ulicích krajského města opět oblíbená divácká Super rychlostní zkouška, kterou každoročně navštíví kolem třiceti tisíc nadšených fanoušků.
Předehrou samotné rally bude během pátečního dopoledne kvalifikační zkouška pro jezdce s prioritou FIA a ERC na úseku Pohořelice v délce 4,71 km. Na základě výsledků si jezdci vyberou startovní pořadí, v jakém nastoupí do sobotní části první etapy. Na známém úseku z Komárova do Pohořelic bude pokračovat od 10:15 hodin klasická testovací rychlostní zkouška neboli shakedown. Samotná rally odstartuje noční diváckou Super RZ v ulicích Zlína a bývalého svitovského areálu. Posádky absolvují opět tři okruhy v nezměněné podobě s loňským ročníkem.
Běhěm víkendu se uskuteční dvě plnohodnotné etapy. V sobotu 29. srpna najdeme v itineráři celkem 8 rychlostních zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích vždy dvakrát. V sobotní druhé, třetí a čtvrté sekci jsou zařazeny rychlostní zkoušky s názvy Slušovice (délka 16,05 km), Pindula (18,43 km), Maják (13,72 km) a Kudlovice (17,97 km). Startovní pole po sobotním ranním startu pod zlínským Velkým kinem zamíří nejdříve na Slušovicko a Zlínsko a po servisní zastávce absolvuje úvodní průjezd úsekem Kudlovice. V odpoledních hodinách přijde na řadu druhý průjezd rychlostními zkouškami. Během sobotního dne je na programu 142 ostrých kilometrů. V neděli 30. srpna se pojede šest rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Semetín (délka 11,74 km), Troják (23,01 km) a Žlutava (8,93 km). Netradičně až v neděli najdeme v itineráři rally náročné rychlostní zkoušky na Vsetínsku včetně nejdelší a nejnáročnější erzety Troják. Při loňském ročníku zlínské rally právě tento obtížný úsek řádně zamíchal s pořadím na prvních příčkách. „Co se týká změn v porovnání s loňským ročníkem, zaměřili jsme se hlavně na diváky, pro které bude vytvořeno mnoho diváckých míst pro sledování rally. Tím, že jsme náročné úseky na Vsetínsku zařadili do nedělního dne a navíc v opačném směru, výrazně stoupla náročnou a obtížnost druhé etapy,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Do letošní barumky zbývají ještě dva měsíce, nicméně fanoušci rallysportu a milovníci adrenalinu i rychlých kol se mohou již těšit na dramatické souboje evropských a českých posádek o drahocenné vteřiny na tratích rychlostních zkoušek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?