Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín společně se zveřejněním zvláštních ustanovení odtajnili poslední červnový den podobu tratě a názvy jednotlivých rychlostních zkoušek pětačtyřicátého ročníku. Letošní barumka se pojede v termínu 28. – 30. srpna 2015 a měří celkem 645 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 229 ostrých kilometrů. V itineráři rally nescházejí ani při letošním ročníku klasické úseky jako Pindula, Maják nebo Troják. V pátek se pojede v nočních ulicích krajského města opět oblíbená divácká Super rychlostní zkouška, kterou každoročně navštíví kolem třiceti tisíc nadšených fanoušků.
Předehrou samotné rally bude během pátečního dopoledne kvalifikační zkouška pro jezdce s prioritou FIA a ERC na úseku Pohořelice v délce 4,71 km. Na základě výsledků si jezdci vyberou startovní pořadí, v jakém nastoupí do sobotní části první etapy. Na známém úseku z Komárova do Pohořelic bude pokračovat od 10:15 hodin klasická testovací rychlostní zkouška neboli shakedown. Samotná rally odstartuje noční diváckou Super RZ v ulicích Zlína a bývalého svitovského areálu. Posádky absolvují opět tři okruhy v nezměněné podobě s loňským ročníkem.
Běhěm víkendu se uskuteční dvě plnohodnotné etapy. V sobotu 29. srpna najdeme v itineráři celkem 8 rychlostních zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích vždy dvakrát. V sobotní druhé, třetí a čtvrté sekci jsou zařazeny rychlostní zkoušky s názvy Slušovice (délka 16,05 km), Pindula (18,43 km), Maják (13,72 km) a Kudlovice (17,97 km). Startovní pole po sobotním ranním startu pod zlínským Velkým kinem zamíří nejdříve na Slušovicko a Zlínsko a po servisní zastávce absolvuje úvodní průjezd úsekem Kudlovice. V odpoledních hodinách přijde na řadu druhý průjezd rychlostními zkouškami. Během sobotního dne je na programu 142 ostrých kilometrů. V neděli 30. srpna se pojede šest rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Semetín (délka 11,74 km), Troják (23,01 km) a Žlutava (8,93 km). Netradičně až v neděli najdeme v itineráři rally náročné rychlostní zkoušky na Vsetínsku včetně nejdelší a nejnáročnější erzety Troják. Při loňském ročníku zlínské rally právě tento obtížný úsek řádně zamíchal s pořadím na prvních příčkách. „Co se týká změn v porovnání s loňským ročníkem, zaměřili jsme se hlavně na diváky, pro které bude vytvořeno mnoho diváckých míst pro sledování rally. Tím, že jsme náročné úseky na Vsetínsku zařadili do nedělního dne a navíc v opačném směru, výrazně stoupla náročnou a obtížnost druhé etapy,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Do letošní barumky zbývají ještě dva měsíce, nicméně fanoušci rallysportu a milovníci adrenalinu i rychlých kol se mohou již těšit na dramatické souboje evropských a českých posádek o drahocenné vteřiny na tratích rychlostních zkoušek!
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.