Diváci si na rychlostních zkouškách Rally Bohemia mohou vybrat z 23 diváckých míst. Motorsport může být nebezpečný, a proto je potřeba vždy bezpodmínečně poslouchat pokyny pořadatelů.
Celkem 23 oficiálních diváckých míst a dvě atraktivní městské rychlostní zkoušky v Mladé Boleslavi připravili letos pro diváky pořadatelé Rally Bohemia. Ti budou mít během dvou etap a třinácti rychlostních zkoušek ve dnech 11. - 12. července 2015 možnost sledovat jak evropskou špičku v rámci FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, tak špičku českého rallysportu v rámci Mistrovství České republiky v rally. V čele startovního pole uvidíme, kromě jiných kvalitních posádek, jezdce továrního týmu ŠKODA Motorsport s novými vozy Škoda Fabia R5. Součástí Rally Bohemia je také Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, Regional Rally Cup a Rally Legend.
Rallysport je jedním z nejoblíbenějších motoristických sportů a divácká návštěvnost významných automobilových soutěží, k nimž Rally Bohemia patří, dosahuje desítek tisíc diváků obklopujících tratě rychlostních zkoušek. Při tomto obrovském počtu je nutné dbát na stoprocentní disciplinovanost. Jenom tak je možné zajistit bezpečné konání soutěže. Pořadatelé Rally Bohemia ve spolupráci s činovníky Autoklubu ČR definovali bezpečné divácké prostory kolem tratí rychlostních zkoušek a také zakázané prostory, kam je vstup během soutěže bezpodmínečně zapovězený! Informační cedule "zakázaný prostor" letos připravil Autoklub ČR a jsou proto stejné jako na všech ostatních soutěžích v ČR. Vstupem do zakázaných prostorů divák ohrožuje zdraví své i soutěžní posádky, která v případě krize může vyznačené prostory využít například jako únikovou zónu. V únikových zónách a před nimi (tyto prostory jsou vykřížovány páskou) nesmí stát ani akreditovaný fotograf. Nedisciplinovaný divák ohrožuje samotné konání rychlostní zkoušky, která bude v případě neuposlechnutí výzvy k opuštění zakázaného místa zrušena.
Stejně jako v minulosti, tak i v tomto roce začínají bezpečnostní opatření platit již na začátku seznamovacích jízd, kdy jsou tréninková vozidla soutěžících vybavena GPS lokátorem, který online zobrazuje jejich polohu a zaznamenává překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude pořadatelem penalizována a může být ze soutěže i vyloučena. Na všech páskách uzavírajících příjezdovou cestu do rychlostní zkoušky, popř. vratech přiléhajících k trati rychlostní zkoušky, budou cedule s informací, že se jedná o uzavírku z důvodu konání Rally Bohemia a s uvedením časů od kdy do kdy bude silnice uzavřena.
Na bezpečnost na trati rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia bude dohlížet přes 1 500 pořadatelů. Na předem určených místech jsou během rally k dispozici záchranné složky, které v případě nehody dle potřeby zasáhnou. Na delších rychlostních zkouškách, ve kterých je uprostřed další bezpečnostní bod (druhý záchranný systém – ASR a sanita) je nyní nově také zástupce vedoucího bezpečnosti RZ.
Na trati Rally Bohemia jsou i v roce 2015 použity umělé zpomalovací retardéry, které sníží rychlost závodních vozů ve vybraných nebezpečných místech. Na jejich výběru pořadatelé Rally Bohemia spolupracovali s Asociací Jezdců Rally a bezpečnostním delegátem AČR. Retardéry také sníží tzv. nájezdovou rychlost do některých obcí a zpomalí též příjezd do vybraných diváckých míst, kam by jinak soutěžní vůz nebezpečně brzdil z velmi vysoké rychlosti. Téměř všechny retardéry, které byly loni dvouprvkové, jsou nyní tříprvkové, což znamená, že ještě více zpomalí soutěžní vozy v rizikových místech.
Na trati každé rychlostní zkoušky budou pořadatelem vytvořena doporučená divácká místa, z nichž bude možné sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Na mnoha místech bude možné stát na vyvýšeném místě i v blízkosti tratě a bezpečně sledovat závodní automobil ze vzdálenosti jen několika metrů. Trať Rally Bohemia vede velmi krásnou a členitou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených plochách a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať! Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a bezpodmínečné respektování vyznačených zakázaných prostor.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a je pro ně k dispozici řada atraktivních diváckých míst. I přes všechna bezpečnostní opatření ale platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty!
Prosíme, seznamte se s diváckými místy Rally Bohemia 2015, jejichž popis najdete v oficiálním Programu soutěže na www.rallybohemia.cz a současně věnujte pozornost bezpečnostním pokynům, které jsou zde také uvedeny. Divácká místa budou popsána též v Průvodci diváka, který bude k dispozici v Mladé Boleslavi na hlavních místech soutěže. Dbejte pokynů pořadatele a přispějte sami svojí kázní k hladkému průběhu Rally Bohemia 2015.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.