Diváci si na rychlostních zkouškách Rally Bohemia mohou vybrat z 23 diváckých míst. Motorsport může být nebezpečný, a proto je potřeba vždy bezpodmínečně poslouchat pokyny pořadatelů.
Celkem 23 oficiálních diváckých míst a dvě atraktivní městské rychlostní zkoušky v Mladé Boleslavi připravili letos pro diváky pořadatelé Rally Bohemia. Ti budou mít během dvou etap a třinácti rychlostních zkoušek ve dnech 11. - 12. července 2015 možnost sledovat jak evropskou špičku v rámci FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, tak špičku českého rallysportu v rámci Mistrovství České republiky v rally. V čele startovního pole uvidíme, kromě jiných kvalitních posádek, jezdce továrního týmu ŠKODA Motorsport s novými vozy Škoda Fabia R5. Součástí Rally Bohemia je také Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, Regional Rally Cup a Rally Legend.
Rallysport je jedním z nejoblíbenějších motoristických sportů a divácká návštěvnost významných automobilových soutěží, k nimž Rally Bohemia patří, dosahuje desítek tisíc diváků obklopujících tratě rychlostních zkoušek. Při tomto obrovském počtu je nutné dbát na stoprocentní disciplinovanost. Jenom tak je možné zajistit bezpečné konání soutěže. Pořadatelé Rally Bohemia ve spolupráci s činovníky Autoklubu ČR definovali bezpečné divácké prostory kolem tratí rychlostních zkoušek a také zakázané prostory, kam je vstup během soutěže bezpodmínečně zapovězený! Informační cedule "zakázaný prostor" letos připravil Autoklub ČR a jsou proto stejné jako na všech ostatních soutěžích v ČR. Vstupem do zakázaných prostorů divák ohrožuje zdraví své i soutěžní posádky, která v případě krize může vyznačené prostory využít například jako únikovou zónu. V únikových zónách a před nimi (tyto prostory jsou vykřížovány páskou) nesmí stát ani akreditovaný fotograf. Nedisciplinovaný divák ohrožuje samotné konání rychlostní zkoušky, která bude v případě neuposlechnutí výzvy k opuštění zakázaného místa zrušena.
Stejně jako v minulosti, tak i v tomto roce začínají bezpečnostní opatření platit již na začátku seznamovacích jízd, kdy jsou tréninková vozidla soutěžících vybavena GPS lokátorem, který online zobrazuje jejich polohu a zaznamenává překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude pořadatelem penalizována a může být ze soutěže i vyloučena. Na všech páskách uzavírajících příjezdovou cestu do rychlostní zkoušky, popř. vratech přiléhajících k trati rychlostní zkoušky, budou cedule s informací, že se jedná o uzavírku z důvodu konání Rally Bohemia a s uvedením časů od kdy do kdy bude silnice uzavřena.
Na bezpečnost na trati rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia bude dohlížet přes 1 500 pořadatelů. Na předem určených místech jsou během rally k dispozici záchranné složky, které v případě nehody dle potřeby zasáhnou. Na delších rychlostních zkouškách, ve kterých je uprostřed další bezpečnostní bod (druhý záchranný systém – ASR a sanita) je nyní nově také zástupce vedoucího bezpečnosti RZ.
Na trati Rally Bohemia jsou i v roce 2015 použity umělé zpomalovací retardéry, které sníží rychlost závodních vozů ve vybraných nebezpečných místech. Na jejich výběru pořadatelé Rally Bohemia spolupracovali s Asociací Jezdců Rally a bezpečnostním delegátem AČR. Retardéry také sníží tzv. nájezdovou rychlost do některých obcí a zpomalí též příjezd do vybraných diváckých míst, kam by jinak soutěžní vůz nebezpečně brzdil z velmi vysoké rychlosti. Téměř všechny retardéry, které byly loni dvouprvkové, jsou nyní tříprvkové, což znamená, že ještě více zpomalí soutěžní vozy v rizikových místech.
Na trati každé rychlostní zkoušky budou pořadatelem vytvořena doporučená divácká místa, z nichž bude možné sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Na mnoha místech bude možné stát na vyvýšeném místě i v blízkosti tratě a bezpečně sledovat závodní automobil ze vzdálenosti jen několika metrů. Trať Rally Bohemia vede velmi krásnou a členitou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených plochách a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať! Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a bezpodmínečné respektování vyznačených zakázaných prostor.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a je pro ně k dispozici řada atraktivních diváckých míst. I přes všechna bezpečnostní opatření ale platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty!
Prosíme, seznamte se s diváckými místy Rally Bohemia 2015, jejichž popis najdete v oficiálním Programu soutěže na www.rallybohemia.cz a současně věnujte pozornost bezpečnostním pokynům, které jsou zde také uvedeny. Divácká místa budou popsána též v Průvodci diváka, který bude k dispozici v Mladé Boleslavi na hlavních místech soutěže. Dbejte pokynů pořadatele a přispějte sami svojí kázní k hladkému průběhu Rally Bohemia 2015.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.