Nechybělo moc a mohlo se stát, že litoměřicko-jablonecká posádka Jakub Čapka – Tomáš Pfajfr, z týmu JC Motorsport, by se nepostavila na start letošního ročníku legendární mladoboleslavské soutěže. Problémy se však podařilo díky partnerům vyřešit a proto nalezneme jejich Mitsubishi Lancer EVO 9 ve startovní listině s číslem 38.
Rally Bohemia 2015 byla pro tým hlavním cílem v této sezóně, ale nečekané události a náročné opravy, nejen po Českokrumlovské soutěži, si vyžádaly vyšší výdaje, než se předpokládalo a malý týmový rozpočet tím utrpěl výrazné trhliny. Proto nebyl start na domácí soutěži do poslední chvíle jistý, ačkoliv se pozitivně laděná posádka přihlásila mezi prvními, aby se vměstnala mezi 80 posádek, které avizoval pořadatel. „Bylo to velmi napínavé. Snažili jsme se auto dostat do kondice a stavu, abychom neztráceli kvůli drobným závadám jako například při rally v Hustopečích. Vyměnili jsme snad vše, co prokázalo neschopnost dále plnit svou funkci. Bohužel náklady byly vyšší než vysoké a tak se okolo startu na Bohemce vznášely otazníky. Nestartovat by nás velmi mrzelo“ přiblížil situace jezdec Jakub Čapka. Krizovou situaci se však s příchodem nového partnera a s pomocí stávajících podporovatelů povedlo rychle zažehnat a díky jejich podpoře nyní můžeme posádku spatřit ve startovní listině se startovním číslem 38. „Jsme velmi rádi, že se povedlo i v dnešní době najít lidi, kteří mají stále zájem podporovat motoristický sport a mladé jezdce. Velmi si jejich podpory vážíme. Díky patří společnostem Autorent Železný Brod, Benefol a Autodoprava František Brožek – Skuhrov“ říká manažer a spolujezdec Tomáš Pfajfr.
Tým JC Motorsport je tak nyní připraven a v plné síle na blížící se Rally Bohemia, které je domácí soutěží hlavně pro spolujezdce Tomáše Pfajfra. „Všechny rychlostní zkoušky začínají nebo končí v okolí mého rodného Jablonce nad Nisou, a proto mám k soutěži specifický vztah. Znám všechny zdejší tratě a mám radost, že se s Kubou můžeme představit i lidem z našeho okolí, kteří jinak nemají možnost cestovat na soutěže do jižních Čech nebo na Moravu“ přiznává spolujezdec. Ale ani pilot neskrývá své nadšení ze startu na mladoboleslavské soutěži. „Na Rally Bohemia se těším, protože je to oblíbená, legendární a nejbližší soutěž v celém kalendáři. Přijede nás podpořit spousta přátel a známých. Moc se oba těšíme na “domácí“ atmosféru, kterou jak doufám podpoří pěkné počasí“ přeje si mladý miřejovický jezdec a dodává. „Rád bych všechny příznivce rally a milovníky rychlých aut pozval na tuto krásnou soutěž.“
Startovní listina 42. Rally Bohemia slibuje nádhernou podívanou na mírně upravených nebo otočených loňských rychlostních zkouškách v okolí Jablonce nad Nisou a Mladé Boleslavi. Jak se bude posádce JC Motorsportu dařit v boji o vteřinky s početnou konkurencí, se dozvíme již o tomto víkendu 11. – 12. června, kdy legendární soutěž startuje.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?