Nechybělo moc a mohlo se stát, že litoměřicko-jablonecká posádka Jakub Čapka – Tomáš Pfajfr, z týmu JC Motorsport, by se nepostavila na start letošního ročníku legendární mladoboleslavské soutěže. Problémy se však podařilo díky partnerům vyřešit a proto nalezneme jejich Mitsubishi Lancer EVO 9 ve startovní listině s číslem 38.
Rally Bohemia 2015 byla pro tým hlavním cílem v této sezóně, ale nečekané události a náročné opravy, nejen po Českokrumlovské soutěži, si vyžádaly vyšší výdaje, než se předpokládalo a malý týmový rozpočet tím utrpěl výrazné trhliny. Proto nebyl start na domácí soutěži do poslední chvíle jistý, ačkoliv se pozitivně laděná posádka přihlásila mezi prvními, aby se vměstnala mezi 80 posádek, které avizoval pořadatel. „Bylo to velmi napínavé. Snažili jsme se auto dostat do kondice a stavu, abychom neztráceli kvůli drobným závadám jako například při rally v Hustopečích. Vyměnili jsme snad vše, co prokázalo neschopnost dále plnit svou funkci. Bohužel náklady byly vyšší než vysoké a tak se okolo startu na Bohemce vznášely otazníky. Nestartovat by nás velmi mrzelo“ přiblížil situace jezdec Jakub Čapka. Krizovou situaci se však s příchodem nového partnera a s pomocí stávajících podporovatelů povedlo rychle zažehnat a díky jejich podpoře nyní můžeme posádku spatřit ve startovní listině se startovním číslem 38. „Jsme velmi rádi, že se povedlo i v dnešní době najít lidi, kteří mají stále zájem podporovat motoristický sport a mladé jezdce. Velmi si jejich podpory vážíme. Díky patří společnostem Autorent Železný Brod, Benefol a Autodoprava František Brožek – Skuhrov“ říká manažer a spolujezdec Tomáš Pfajfr.
Tým JC Motorsport je tak nyní připraven a v plné síle na blížící se Rally Bohemia, které je domácí soutěží hlavně pro spolujezdce Tomáše Pfajfra. „Všechny rychlostní zkoušky začínají nebo končí v okolí mého rodného Jablonce nad Nisou, a proto mám k soutěži specifický vztah. Znám všechny zdejší tratě a mám radost, že se s Kubou můžeme představit i lidem z našeho okolí, kteří jinak nemají možnost cestovat na soutěže do jižních Čech nebo na Moravu“ přiznává spolujezdec. Ale ani pilot neskrývá své nadšení ze startu na mladoboleslavské soutěži. „Na Rally Bohemia se těším, protože je to oblíbená, legendární a nejbližší soutěž v celém kalendáři. Přijede nás podpořit spousta přátel a známých. Moc se oba těšíme na “domácí“ atmosféru, kterou jak doufám podpoří pěkné počasí“ přeje si mladý miřejovický jezdec a dodává. „Rád bych všechny příznivce rally a milovníky rychlých aut pozval na tuto krásnou soutěž.“
Startovní listina 42. Rally Bohemia slibuje nádhernou podívanou na mírně upravených nebo otočených loňských rychlostních zkouškách v okolí Jablonce nad Nisou a Mladé Boleslavi. Jak se bude posádce JC Motorsportu dařit v boji o vteřinky s početnou konkurencí, se dozvíme již o tomto víkendu 11. – 12. června, kdy legendární soutěž startuje.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.