Konečné startovní listiny všech částí letošní Rally Bohemia čítají celkem 212 posádek. Jde o rekordní číslo a největší počet účastníků v novodobé historii soutěže.
Počet přihlášených posádek na Rally Bohemia 2015 a jejich různorodost je zárukou, že opravdu každý divák a motoristický fanoušek si letos přijde na své. Pojďme se na letošní „Bohemku“ podívat řečí čísel.
Přihlášeno je celkem 212 posádek. 15 do FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, 102 do Mistrovství České republiky v rally, 33 do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, 28 do Regional Rally Cupu (z toho je 10 zároveň přihlášeno do MČR v rally) a 44 do Rally Legend.
Soutěže se zúčastní dvojice z 12 různých států: Česká republika 157 posádek, Německo 24 posádek, Polsko 7 posádek, Finsko a Itálie po 6 posádkách, Belgie a Švédsko po 3 posádkách, Maďarsko 2 posádky, vždy po 1 posádce bude reprezentovat Slovensko, Dánsko, Norsko a Švýcarsko.
Do Rally Bohemia jsou přihlášeny automobily celkem 26 značek, současných i minulých. Startovním listinám výrazně dominuje značka Škoda s počtem 65 automobilů. Konkrétní počty jsou následující: Škoda 65, Renault 19, Mitsubishi 16, Trabant 14, Honda 11, Ford a Opel 10, Peugeot 9, Citroën a Porsche 8, Subaru 7, BMW 6, Lada 5, Lancia 4, Alfa Romeo a Suzuki 3, Audi, Datsun/Nissan, Seat a Wartburg po 2, Fiat Abarth, Mercedes-Benz, Mini John Cooper, Moskwitch, Toyota a Volkswagen po 1. Zajímavostí je čtvrté místo značky Trabant, zejména díky německým účastníkům Regional Rally Cupu.
Jak vypadají počty soutěžících v jednotlivých třídách?
Rally Bohemia Historic (FIA ME HA + MČR HA): Kategorie 4 (E; 1982-1990) – 18 vozů, kategorie 3 (D; 1976-1981) - 9 vozů, kategorie 2 (C; 1970-1975) – 13 vozů, kategorie 1 (A, B; 1931-1969) – 4 vozy. Národní kategorie 5 Klasik (F; 1991-1996): 4 vozy.
42. Rally Bohemia (MČR v rally): Třída 3 – 17 vozů, třídy 6 a 8 po 16 vozech, třída 7 - 13 vozů, třída 2 - 10 vozů, třída 5 - 9 vozů, třída 13 – 8 vozů, třída 9 – 7 vozů, třída 11 – 4 vozy a třída 4 – 2 vozy.
V exhibiční jízdě Rally Legend posádky divákům představí 22 soutěžních vozů ze 70. let, 14 vozů z 80. let a po 4 vozech z 60. a 90. let. Devět automobilů Rally Legend jsou vozy v úpravě skupiny B.
Z důvodu velkého množství přihlášených posádek bylo nutné mírně pozměnit časové harmonogramy všech částí Rally Bohemia. Aktualizované časové harmonogramy, stejně jako kompletní Startovní listinu, naleznete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?