Konečné startovní listiny všech částí letošní Rally Bohemia čítají celkem 212 posádek. Jde o rekordní číslo a největší počet účastníků v novodobé historii soutěže.
Počet přihlášených posádek na Rally Bohemia 2015 a jejich různorodost je zárukou, že opravdu každý divák a motoristický fanoušek si letos přijde na své. Pojďme se na letošní „Bohemku“ podívat řečí čísel.
Přihlášeno je celkem 212 posádek. 15 do FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, 102 do Mistrovství České republiky v rally, 33 do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, 28 do Regional Rally Cupu (z toho je 10 zároveň přihlášeno do MČR v rally) a 44 do Rally Legend.
Soutěže se zúčastní dvojice z 12 různých států: Česká republika 157 posádek, Německo 24 posádek, Polsko 7 posádek, Finsko a Itálie po 6 posádkách, Belgie a Švédsko po 3 posádkách, Maďarsko 2 posádky, vždy po 1 posádce bude reprezentovat Slovensko, Dánsko, Norsko a Švýcarsko.
Do Rally Bohemia jsou přihlášeny automobily celkem 26 značek, současných i minulých. Startovním listinám výrazně dominuje značka Škoda s počtem 65 automobilů. Konkrétní počty jsou následující: Škoda 65, Renault 19, Mitsubishi 16, Trabant 14, Honda 11, Ford a Opel 10, Peugeot 9, Citroën a Porsche 8, Subaru 7, BMW 6, Lada 5, Lancia 4, Alfa Romeo a Suzuki 3, Audi, Datsun/Nissan, Seat a Wartburg po 2, Fiat Abarth, Mercedes-Benz, Mini John Cooper, Moskwitch, Toyota a Volkswagen po 1. Zajímavostí je čtvrté místo značky Trabant, zejména díky německým účastníkům Regional Rally Cupu.
Jak vypadají počty soutěžících v jednotlivých třídách?
Rally Bohemia Historic (FIA ME HA + MČR HA): Kategorie 4 (E; 1982-1990) – 18 vozů, kategorie 3 (D; 1976-1981) - 9 vozů, kategorie 2 (C; 1970-1975) – 13 vozů, kategorie 1 (A, B; 1931-1969) – 4 vozy. Národní kategorie 5 Klasik (F; 1991-1996): 4 vozy.
42. Rally Bohemia (MČR v rally): Třída 3 – 17 vozů, třídy 6 a 8 po 16 vozech, třída 7 - 13 vozů, třída 2 - 10 vozů, třída 5 - 9 vozů, třída 13 – 8 vozů, třída 9 – 7 vozů, třída 11 – 4 vozy a třída 4 – 2 vozy.
V exhibiční jízdě Rally Legend posádky divákům představí 22 soutěžních vozů ze 70. let, 14 vozů z 80. let a po 4 vozech z 60. a 90. let. Devět automobilů Rally Legend jsou vozy v úpravě skupiny B.
Z důvodu velkého množství přihlášených posádek bylo nutné mírně pozměnit časové harmonogramy všech částí Rally Bohemia. Aktualizované časové harmonogramy, stejně jako kompletní Startovní listinu, naleznete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?