Konečné startovní listiny všech částí letošní Rally Bohemia čítají celkem 212 posádek. Jde o rekordní číslo a největší počet účastníků v novodobé historii soutěže.
Počet přihlášených posádek na Rally Bohemia 2015 a jejich různorodost je zárukou, že opravdu každý divák a motoristický fanoušek si letos přijde na své. Pojďme se na letošní „Bohemku“ podívat řečí čísel.
Přihlášeno je celkem 212 posádek. 15 do FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů, 102 do Mistrovství České republiky v rally, 33 do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, 28 do Regional Rally Cupu (z toho je 10 zároveň přihlášeno do MČR v rally) a 44 do Rally Legend.
Soutěže se zúčastní dvojice z 12 různých států: Česká republika 157 posádek, Německo 24 posádek, Polsko 7 posádek, Finsko a Itálie po 6 posádkách, Belgie a Švédsko po 3 posádkách, Maďarsko 2 posádky, vždy po 1 posádce bude reprezentovat Slovensko, Dánsko, Norsko a Švýcarsko.
Do Rally Bohemia jsou přihlášeny automobily celkem 26 značek, současných i minulých. Startovním listinám výrazně dominuje značka Škoda s počtem 65 automobilů. Konkrétní počty jsou následující: Škoda 65, Renault 19, Mitsubishi 16, Trabant 14, Honda 11, Ford a Opel 10, Peugeot 9, Citroën a Porsche 8, Subaru 7, BMW 6, Lada 5, Lancia 4, Alfa Romeo a Suzuki 3, Audi, Datsun/Nissan, Seat a Wartburg po 2, Fiat Abarth, Mercedes-Benz, Mini John Cooper, Moskwitch, Toyota a Volkswagen po 1. Zajímavostí je čtvrté místo značky Trabant, zejména díky německým účastníkům Regional Rally Cupu.
Jak vypadají počty soutěžících v jednotlivých třídách?
Rally Bohemia Historic (FIA ME HA + MČR HA): Kategorie 4 (E; 1982-1990) – 18 vozů, kategorie 3 (D; 1976-1981) - 9 vozů, kategorie 2 (C; 1970-1975) – 13 vozů, kategorie 1 (A, B; 1931-1969) – 4 vozy. Národní kategorie 5 Klasik (F; 1991-1996): 4 vozy.
42. Rally Bohemia (MČR v rally): Třída 3 – 17 vozů, třídy 6 a 8 po 16 vozech, třída 7 - 13 vozů, třída 2 - 10 vozů, třída 5 - 9 vozů, třída 13 – 8 vozů, třída 9 – 7 vozů, třída 11 – 4 vozy a třída 4 – 2 vozy.
V exhibiční jízdě Rally Legend posádky divákům představí 22 soutěžních vozů ze 70. let, 14 vozů z 80. let a po 4 vozech z 60. a 90. let. Devět automobilů Rally Legend jsou vozy v úpravě skupiny B.
Z důvodu velkého množství přihlášených posádek bylo nutné mírně pozměnit časové harmonogramy všech částí Rally Bohemia. Aktualizované časové harmonogramy, stejně jako kompletní Startovní listinu, naleznete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.