Na Rally Bohemia se znovu objeví juniorská posádka týmu Peugeot Sport ČR Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem a Peugeotem 208 R2.
Mladá posádka týmu Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Lukáš Vyoral v tomto roce především získává znalosti českých tratí a sbírá poznatky o českých soutěžích, kdy většina z nich je pro tyto mladíky něčím novým. Junior Tomáš Pospíšilík po přestupu z autokrosu do rallye si postupně získává ostruhy i v automobilových soutěžích, kde ale žádným způsobem nejde přeskočit období učení se. Podobné to bude i na nadcházející Rally Bohemia, která je také pro Tomáše s Lukášem novinkou. I zde půjde především o poznávání tratí a hledání hranice mezi nejrychlejší jízdou na samém limitu a bezpečným projetím tratě.
Rally Bohemia patří mezi ty nejtěžší soutěže v Mistrovství České republiky v rallye a její zrádnost je pověstná. Rychlostní zkoušky jsou zde většinou velmi technické a klikaté, ale i na nich se vyskytují rychlejší úseky, a také třeba místa s kluzkými asfalty, kde se skokově změní adheze vozu a jezdec musí být na takovou eventualitu dobře připraven. Klíčovou roli i zde bude hrát pečlivě připravený rozpis, který Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem připraví během třech seznamovacích průjezdů rychlostními zkouškami. K seznamovacím jízdám vyrazí posádka týmu Peugeot Sport Česká republika ve čtvrtek odpoledne a bude jimi pokračovat celý pátek. Start 42. Rally Bohemia je totiž naplánován netradičně až na sobotní odpoledne 11. července a Peugeot 208 R2 Tomáše Pospíšilíka a Lukáše Vyorala odstartuje do úvodní rychlostní zkoušky Rally Bohemia s názvem Bondy se startovním číslem 44 na dveřích. Bude na ně čekat celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap a cíl na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v neděli 12. července odpoledne. Tým Peugeot Sport Česká republika Vás zve k návštěvě tradiční soutěže Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi.
Tomáš Pospíšilik: „Celá letošní sezona je pro mě poznávací. Téměř každá soutěž je pro mě nová a o Rally Bohemia to platí také. Vím, že se zde závodí na poměrně kvalitních asfaltech a na technických tratích. Tento charakter rychlostních zkoušek mám rád a vyhovuje to i našemu Peugeotu 208, s nímž jsme teď absolvovali testování a už se startu nemůžeme dočkat. Máme ale stále stejnou taktiku a i na Rally Bohemia chceme hlavně dojet do cíle a hledat své hranice a zjistit, jak na tom jsme v porovnání se zkušenějšími soupeři. Držte nám palce.“
Lukáš Vyoral: „Já sice už jeden start na Rally Bohemia zažil, ale je to už hodně dlouho a jediné co si z této soutěž pamatuji je její zrádnost v kluzkých asfaltech, které někdy kloužou i za sucha. Na to se budeme soustředit s Tomášem už při psaní rozpisu, protože náš výkon je na něm závislý. Zatím se nemůžeme spolehnout na znalost tratí, a tak skutečně jedeme to, co si do rozpisu napíšeme.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?