Na Rally Bohemia se znovu objeví juniorská posádka týmu Peugeot Sport ČR Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem a Peugeotem 208 R2.
Mladá posádka týmu Peugeot Sport Česká republika Tomáš Pospíšilík – Lukáš Vyoral v tomto roce především získává znalosti českých tratí a sbírá poznatky o českých soutěžích, kdy většina z nich je pro tyto mladíky něčím novým. Junior Tomáš Pospíšilík po přestupu z autokrosu do rallye si postupně získává ostruhy i v automobilových soutěžích, kde ale žádným způsobem nejde přeskočit období učení se. Podobné to bude i na nadcházející Rally Bohemia, která je také pro Tomáše s Lukášem novinkou. I zde půjde především o poznávání tratí a hledání hranice mezi nejrychlejší jízdou na samém limitu a bezpečným projetím tratě.
Rally Bohemia patří mezi ty nejtěžší soutěže v Mistrovství České republiky v rallye a její zrádnost je pověstná. Rychlostní zkoušky jsou zde většinou velmi technické a klikaté, ale i na nich se vyskytují rychlejší úseky, a také třeba místa s kluzkými asfalty, kde se skokově změní adheze vozu a jezdec musí být na takovou eventualitu dobře připraven. Klíčovou roli i zde bude hrát pečlivě připravený rozpis, který Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem připraví během třech seznamovacích průjezdů rychlostními zkouškami. K seznamovacím jízdám vyrazí posádka týmu Peugeot Sport Česká republika ve čtvrtek odpoledne a bude jimi pokračovat celý pátek. Start 42. Rally Bohemia je totiž naplánován netradičně až na sobotní odpoledne 11. července a Peugeot 208 R2 Tomáše Pospíšilíka a Lukáše Vyorala odstartuje do úvodní rychlostní zkoušky Rally Bohemia s názvem Bondy se startovním číslem 44 na dveřích. Bude na ně čekat celkem třináct rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap a cíl na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi v neděli 12. července odpoledne. Tým Peugeot Sport Česká republika Vás zve k návštěvě tradiční soutěže Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi.
Tomáš Pospíšilik: „Celá letošní sezona je pro mě poznávací. Téměř každá soutěž je pro mě nová a o Rally Bohemia to platí také. Vím, že se zde závodí na poměrně kvalitních asfaltech a na technických tratích. Tento charakter rychlostních zkoušek mám rád a vyhovuje to i našemu Peugeotu 208, s nímž jsme teď absolvovali testování a už se startu nemůžeme dočkat. Máme ale stále stejnou taktiku a i na Rally Bohemia chceme hlavně dojet do cíle a hledat své hranice a zjistit, jak na tom jsme v porovnání se zkušenějšími soupeři. Držte nám palce.“
Lukáš Vyoral: „Já sice už jeden start na Rally Bohemia zažil, ale je to už hodně dlouho a jediné co si z této soutěž pamatuji je její zrádnost v kluzkých asfaltech, které někdy kloužou i za sucha. Na to se budeme soustředit s Tomášem už při psaní rozpisu, protože náš výkon je na něm závislý. Zatím se nemůžeme spolehnout na znalost tratí, a tak skutečně jedeme to, co si do rozpisu napíšeme.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.