Pětačtyřicet posádek ze šesti zemí se představí při exhibiční Rally Bohemia Legend, která bude doprovázet letošní Rally Bohemia. Hlavním lákadlem bude účast finského závodníka Juho Hänninena, bývalého člena továrního týmu ŠKODA Motorsport, který ve škodováckých barvách získal titul mistra světa v kategorii SWRC, mistra Evropy a řadu dalších úspěchů. Startovní listina Rally Bohemia Legend nabídne přehlídku unikátních historických závodních automobilů.
Při exhibiční jízdě Rally Bohemia Legend se účastníkům nebude měřit čas, čili posádky budou mít více prostoru pro představení svých vozidel divákům. Nejstarší přihlášený automobil je Wartburg 311 Coupe z roku 1960, nicméně startovní listině početně dominují závodní vozy ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. V jejich čele vyrazí na trať mistr světa kategorie SWRC, mistr Evropy i vítěz seriálu IRC Juho Hänninen, který divákům jistě předvede, že umí jezdit i s historickým vozem Opel Kadett C-GT/E z roku 1976. Za ním vyrazí na trať aktuálně vedoucí jezdec letošního Mistrovství Evropy v rally v kategorii ERC2 a vítěz Rally Bohemia z roku 2005 Vojtěch Štajf. Ten představí ojedinělé Subaru GSR Coupe, se kterým loni zvítězil ve své třídě v závodě La Carrera Panamericana. Chybět nebude ani další účastník tohoto závodu, Petr Kačírek s BMW 3,0 CS.
Mnoho fanoušků bude jistě vyhlížet Petra Žáčka, který vždy velmi rychle a atraktivně vodí své Audi Sport Quattro skupiny B. Na sedadle spolujezdce vedle něj bude navíc sedět další legenda – Oldřich Gottfried, jeden z našich předních spolujezdců sedmdesátých a osmdesátých let. Jeho generační souputník a bývalý jezdec tehdejšího týmu AZNP Škoda Mladá Boleslav, Jiří Urban, bude pilotovat jeden z legendárních vozů Škoda 130RS. Unikátní prototyp Škoda 160RS MTX ze stejné doby, řečený „bastard“, představí otec a syn Kafkovi. Účastník dálkových historických soutěží Ondřej Coufal předvede automobil typický pro tento typ soutěží, Nissan Datsun 240Z.
Pestrou směsici historických závodních automobilů přivezou do Mladé Boleslavi hosté ze zahraničí. Z převážné většiny se jedná o členy populárního klubu Slowly Sideways. Další exemplář zapovězené skupiny B, Renault 5 Turbo, uvidíme v rukou Achima Weltekeho. Těšit se můžeme na Mitsubishi Starion německého závodníka Franze Föllinga, Fiat Abarth 124 rally Poláka Miernika nebo Ford Escort a Peugeot 104ZS belgických jezdců.
Hned v několika různých typech a evolucích jsou na startovní listině zastoupeny vozy značek Wartburg a Trabant. Nebude chybět další zástupce značek bývalého východního bloku v soutěžní úpravě, Moskvitsch 2140. A samozřejmě, každého českého fanouška starších automobilů potěší celá řada historických závodních škodovek. Nejvýraznější zastoupení budou mít tentokrát modely Škoda 120S rallye z první poloviny sedmdesátých let a Škoda 130LR z druhé poloviny let osmdesátých.
Vybrané automobily Rally Bohemia Legend se představí už v pátek 10. července večer na slavnostním startu Rally Bohemia 2015 na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. Kompletní startovní pole potom uvidíme na trati sobotní i nedělní etapy soutěže vždy na konci prvních průjezdů rychlostních zkoušek. Diváci zůstávající na jednom místě na oba průjezdy rychlostní zkoušek tak budou mít postaráno o téměř nepřetržitý program dění na trati.
Kompletní startovní listinu všech částí letošní Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?