Téměř padesátku posádek přilákala k účasti Rally Bohemia Historic, letos poprvé zařazená do FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů. Do Mladé Boleslavi zavítají všechny průběžně vedoucí posádky Mistrovství Evropy ve všech čtyřech hlavních kategoriích: "Pedro" - Baldaccini, Marenzana - Beltrame, Myrsell – Junttila a Norrgard - Hämäläinen. Přítomna bude i kompletní špička Mistrovství České republiky v rally historických automobilů.
Do Mistrovství Evropy historických automobilů jsou letos připuštěny automobily s homologací až do roku 1990. Uvidíme rychlou italskou posádku Massimo „Pedro“ Pedretti – Emanuele Baldaccini, která průběžně vede evropský šampionát v kategorii 4 a lze ji označit za hlavní kandidáty na vítězství. „Pedro“ letos používá Lancii Delta Integrale 16V, ovšem po havárii na předchozí soutěži v Belgii ji byl pro start na Rally Bohemia nucen vyměnit za starší, ale o to divácky atraktivnější Lancii Rally 037. S tou se mu již dříve podařilo získat titul mistra Evropy historických automobilů. S další Lancií Rally 037 legendární skupiny B dorazí také z Itálie pilot Giuseppe Bosurgi. Pozornost si svou atraktivní jízdou dokáže vynutit i Mercedes-Benz 190E 2.3-16 finské posádky Liukkonen – Suhonen, další z přihlášených v kategorii 4. S oblíbenými Porsche 911 se představí průběžně vedoucí jezdec kategorie 3 Carlo Marenzana z Itálie i aktuální lídr kategorie 2 Mats Myrsell ze Švédska. Elitní evropskou trojku automobilů Porsche 911 doplní další rychlý Ital Maurizio Pagella.
Nepřehlédnutelné bývají na rally historických automobilů rozevlátě jezdící Fordy Escort. Na Rally Bohemia Historic budou tři jejich exempláře vodit Švédové Söderberg a Jansson a Maďar Wirtmann. Mladoboleslavský start si nenechá ujít ani jeden z držitelů průběžných stupňů vítězů kategorie 1 – nejstarších automobilů. Přihlášen je Sverre Norrgard s BMW 2002 TI, Antonio Parisi s Porsche 911 i Pekka Anttalainen s dnes již unikátní Škodou Felicia Super 996. Dále budeme moci v evropském startovním poli vidět vozy Datsun 1600 SSS a Alfa-Romeo 1750 GTam.
Úctyhodný počet 34 posádek přilákala Rally Bohemia Historic v rámci Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. K hlavním favoritům se řadí loňští vítězové Jan Krejča – Pavel Šárka se Škodou 130 LR, dále Jiří Petrášek s Opelem Ascona, stříbrný muž loňského MČR HA Petr Hustý s Alfou Romeo, Martin Knížek s Favoritem nebo jezdci automobilů Lada VFTS Václav Hostaš a Pavel Karlík. Se Škodou 130 LR vyrazí do závodu liberecká legenda okruhovým závodů a stále velmi rychlý mistr Evropy z roku 1981 Břetislav Enge. Kromě rozličných typů historických závodních automobilů Škoda od modelu 1000 MB až po model Favorit budeme moci vidět v rámci MČR HA například historické Porsche 911 Jaroslava Petráska, Lancii Delta v rukou Lubomíra Sychry nebo nezvyklou Lancii Beta Coupe 2000i Zdeňka Kroupara.
Kompletní seznam přihlášených do ME HA i MČR HA najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Zajímavé historické automobily budou k vidění i v exhibiční Rally Bohemia Legend. O těch Vás budeme informovat v další tiskové informaci.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.