Téměř padesátku posádek přilákala k účasti Rally Bohemia Historic, letos poprvé zařazená do FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů. Do Mladé Boleslavi zavítají všechny průběžně vedoucí posádky Mistrovství Evropy ve všech čtyřech hlavních kategoriích: "Pedro" - Baldaccini, Marenzana - Beltrame, Myrsell – Junttila a Norrgard - Hämäläinen. Přítomna bude i kompletní špička Mistrovství České republiky v rally historických automobilů.
Do Mistrovství Evropy historických automobilů jsou letos připuštěny automobily s homologací až do roku 1990. Uvidíme rychlou italskou posádku Massimo „Pedro“ Pedretti – Emanuele Baldaccini, která průběžně vede evropský šampionát v kategorii 4 a lze ji označit za hlavní kandidáty na vítězství. „Pedro“ letos používá Lancii Delta Integrale 16V, ovšem po havárii na předchozí soutěži v Belgii ji byl pro start na Rally Bohemia nucen vyměnit za starší, ale o to divácky atraktivnější Lancii Rally 037. S tou se mu již dříve podařilo získat titul mistra Evropy historických automobilů. S další Lancií Rally 037 legendární skupiny B dorazí také z Itálie pilot Giuseppe Bosurgi. Pozornost si svou atraktivní jízdou dokáže vynutit i Mercedes-Benz 190E 2.3-16 finské posádky Liukkonen – Suhonen, další z přihlášených v kategorii 4. S oblíbenými Porsche 911 se představí průběžně vedoucí jezdec kategorie 3 Carlo Marenzana z Itálie i aktuální lídr kategorie 2 Mats Myrsell ze Švédska. Elitní evropskou trojku automobilů Porsche 911 doplní další rychlý Ital Maurizio Pagella.
Nepřehlédnutelné bývají na rally historických automobilů rozevlátě jezdící Fordy Escort. Na Rally Bohemia Historic budou tři jejich exempláře vodit Švédové Söderberg a Jansson a Maďar Wirtmann. Mladoboleslavský start si nenechá ujít ani jeden z držitelů průběžných stupňů vítězů kategorie 1 – nejstarších automobilů. Přihlášen je Sverre Norrgard s BMW 2002 TI, Antonio Parisi s Porsche 911 i Pekka Anttalainen s dnes již unikátní Škodou Felicia Super 996. Dále budeme moci v evropském startovním poli vidět vozy Datsun 1600 SSS a Alfa-Romeo 1750 GTam.
Úctyhodný počet 34 posádek přilákala Rally Bohemia Historic v rámci Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. K hlavním favoritům se řadí loňští vítězové Jan Krejča – Pavel Šárka se Škodou 130 LR, dále Jiří Petrášek s Opelem Ascona, stříbrný muž loňského MČR HA Petr Hustý s Alfou Romeo, Martin Knížek s Favoritem nebo jezdci automobilů Lada VFTS Václav Hostaš a Pavel Karlík. Se Škodou 130 LR vyrazí do závodu liberecká legenda okruhovým závodů a stále velmi rychlý mistr Evropy z roku 1981 Břetislav Enge. Kromě rozličných typů historických závodních automobilů Škoda od modelu 1000 MB až po model Favorit budeme moci vidět v rámci MČR HA například historické Porsche 911 Jaroslava Petráska, Lancii Delta v rukou Lubomíra Sychry nebo nezvyklou Lancii Beta Coupe 2000i Zdeňka Kroupara.
Kompletní seznam přihlášených do ME HA i MČR HA najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Zajímavé historické automobily budou k vidění i v exhibiční Rally Bohemia Legend. O těch Vás budeme informovat v další tiskové informaci.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?