Téměř padesátku posádek přilákala k účasti Rally Bohemia Historic, letos poprvé zařazená do FIA Mistrovství Evropy v rally historických automobilů. Do Mladé Boleslavi zavítají všechny průběžně vedoucí posádky Mistrovství Evropy ve všech čtyřech hlavních kategoriích: "Pedro" - Baldaccini, Marenzana - Beltrame, Myrsell – Junttila a Norrgard - Hämäläinen. Přítomna bude i kompletní špička Mistrovství České republiky v rally historických automobilů.
Do Mistrovství Evropy historických automobilů jsou letos připuštěny automobily s homologací až do roku 1990. Uvidíme rychlou italskou posádku Massimo „Pedro“ Pedretti – Emanuele Baldaccini, která průběžně vede evropský šampionát v kategorii 4 a lze ji označit za hlavní kandidáty na vítězství. „Pedro“ letos používá Lancii Delta Integrale 16V, ovšem po havárii na předchozí soutěži v Belgii ji byl pro start na Rally Bohemia nucen vyměnit za starší, ale o to divácky atraktivnější Lancii Rally 037. S tou se mu již dříve podařilo získat titul mistra Evropy historických automobilů. S další Lancií Rally 037 legendární skupiny B dorazí také z Itálie pilot Giuseppe Bosurgi. Pozornost si svou atraktivní jízdou dokáže vynutit i Mercedes-Benz 190E 2.3-16 finské posádky Liukkonen – Suhonen, další z přihlášených v kategorii 4. S oblíbenými Porsche 911 se představí průběžně vedoucí jezdec kategorie 3 Carlo Marenzana z Itálie i aktuální lídr kategorie 2 Mats Myrsell ze Švédska. Elitní evropskou trojku automobilů Porsche 911 doplní další rychlý Ital Maurizio Pagella.
Nepřehlédnutelné bývají na rally historických automobilů rozevlátě jezdící Fordy Escort. Na Rally Bohemia Historic budou tři jejich exempláře vodit Švédové Söderberg a Jansson a Maďar Wirtmann. Mladoboleslavský start si nenechá ujít ani jeden z držitelů průběžných stupňů vítězů kategorie 1 – nejstarších automobilů. Přihlášen je Sverre Norrgard s BMW 2002 TI, Antonio Parisi s Porsche 911 i Pekka Anttalainen s dnes již unikátní Škodou Felicia Super 996. Dále budeme moci v evropském startovním poli vidět vozy Datsun 1600 SSS a Alfa-Romeo 1750 GTam.
Úctyhodný počet 34 posádek přilákala Rally Bohemia Historic v rámci Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. K hlavním favoritům se řadí loňští vítězové Jan Krejča – Pavel Šárka se Škodou 130 LR, dále Jiří Petrášek s Opelem Ascona, stříbrný muž loňského MČR HA Petr Hustý s Alfou Romeo, Martin Knížek s Favoritem nebo jezdci automobilů Lada VFTS Václav Hostaš a Pavel Karlík. Se Škodou 130 LR vyrazí do závodu liberecká legenda okruhovým závodů a stále velmi rychlý mistr Evropy z roku 1981 Břetislav Enge. Kromě rozličných typů historických závodních automobilů Škoda od modelu 1000 MB až po model Favorit budeme moci vidět v rámci MČR HA například historické Porsche 911 Jaroslava Petráska, Lancii Delta v rukou Lubomíra Sychry nebo nezvyklou Lancii Beta Coupe 2000i Zdeňka Kroupara.
Kompletní seznam přihlášených do ME HA i MČR HA najdete na oficiálních stránkách soutěže www.rallybohemia.cz. Zajímavé historické automobily budou k vidění i v exhibiční Rally Bohemia Legend. O těch Vás budeme informovat v další tiskové informaci.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.