Už třetím podnikem letošního seriálu Mistrovství České republiky v rally byla tradičně letní Rally Hustopeče. Ta byla ale tentokrát letní pouze termínem, počasí bylo spíše trochu aprílové a se závodníky si pohrávalo. I se závodnicemi - těm dokonce udělalo pořádnou čáru přes rozpočet i přes sezónní plány...
„My se spolujezdkyní Karolínou Jugasovou jezdíme do Hustopečí každoročně moc rády,“ začíná své nezvykle posmutnělé vyprávění Martina Daňhelová (či přesněji už Martina Jerhotová Daňhelová). „Těšily jsme se na jih Moravy i letos a vlastně to dlouho všechno vypadalo velmi příjemně. Atmosféra na soutěži byla tradičně vynikající a i obsáhlá startovní listina nám udělala radost. Soutěž odstartovala v pátečním podvečeru a nám úvod vcelku vyšel. Nad očekávání se nám podařily zejména noční průjezdy rychlostních zkoušek. Obvykle se mi za tmy nedaří udržet tempo, protože, jak jsem už zmínila před časem, nemám příliš dobré noční vidění. Ale tentokrát jsme zajížděly časy na úrovni prvních průjezdů, takže jsme šly spát spokojené,“ popisuje Jihočeška. Doplňme, že dívkám závodícím s Renaultem Clio R3 po první etapě patřila šestá příčka ve třídě 5 a také suverénní vedení v Dámském poháru.
V sobotu se začalo závodit až před polednem, posádky však už od samého rána netrpělivě zkoumaly oblohu a také internetové meteoradary. Nejinak tomu bylo u Martiny Daňhelové: „Na mapě bylo dobře vidět, jak se temný mrak sune od západu směrem k Hustopečím a já byla přesvědčená, že přijde pořádná průtrž mračen. Nebyla jsem sama, podobný pech měl i Vašek Pech a pneumatiky do deště nasadily i některé další týmy. No, nespadla nakonec ani kapka a tak jsme se trápily. Na první dopolední zkoušce nám ještě obutí celkem drželo, ale tam se nám zase podařil jiný kousek. Při seznamovacích jízdách jsme asi nějak špatně pochopily, co znamená v itineráři poznámka ´průjezd pod rampou´ a když jsme pak na inkriminované místo přijely, najednou jsme odbočily do místa, kde proti nám stály zábrany a diváci. A tak jsme se rozhlížely jako správné dvě blondýny, kudy vede vlastně cestička ven, zkrátka jsme poprvé v životě na rychlostní zkoušce zabloudily...
Zatímco na němčičské rychlostní zkoušce jsme ještě s určitou časovou ztrátou situaci zvládly, následné Starovice pro nás dopadly hůř. Před startem RZ jsme snad půlhodinu stály a čekaly, než se uvolní trať, zablokovaná vozy soupeřů, kterým se test také nevydařil. To jsem si ještě říkala, že by mne moc mrzelo, kdyby se pro nás právě tahle rychlostní zkouška zrušila, protože jí mám moc ráda. No, nakonec jsem si jí užila až příliš. Hned od startu nám auto na zničených pláštích cestovalo po trati jako na ledě a já si musela pomáhat ruční brzdou dokonce i v zatáčkách, které jsem jela na jedničku! Po pěti kilometrech bylo hotovo – v pravé zatáčce jsem auto neudržela na sinici, uklouzly jsme a narazily levou zadní částí do švestky. Nám se naštěstí nic nestalo, auto ale pojízdné nebylo a jak to tak vypadá po ohledání míry poškození, tak hned tak ani nebude. Na Rally Bohemia budeme tedy jen mezi diváky a jak to bude se zbytkem sezóny, je zatím ve hvězdách. Zatím to vypadá, že letošní Dámský pohár v rámci národního šampionátu přenecháme našim soupeřkám, o tom evropském si zatím také jen necháme zdát. Třeba ale, než budeme mít auto spravené, vymyslíme nějaké zpestření a objevíme se někde například při Rally Legend s traktorem. Ale to bychom asi neprošly technickou přejímkou,“ neztrácí humor loňská sprintová šampiónka třídy 8.
Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou měly v Hustopečích radost alespoň z výkonů svých otců. Jaroslav Jugas totiž tradičně navigoval Martina Radu a spolu konečně prolomili letošní prokletí. Ve třídě 8 na soutěži zvítězili a aby toho nebylo málo, stříbrný pohár si v téže kategorii z jižní Moravy odvezli Vlastimil Daňhel s Kateřinou Janovskou. Obě posádky tak zůstávají zapojeny do boje o letošní titul a je tedy jasné, že Martina s Karolínou budou mít ve své pozici divaček u tratí Rally Bohemia alespoň komu fandit.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.