Už třetím podnikem letošního seriálu Mistrovství České republiky v rally byla tradičně letní Rally Hustopeče. Ta byla ale tentokrát letní pouze termínem, počasí bylo spíše trochu aprílové a se závodníky si pohrávalo. I se závodnicemi - těm dokonce udělalo pořádnou čáru přes rozpočet i přes sezónní plány...
„My se spolujezdkyní Karolínou Jugasovou jezdíme do Hustopečí každoročně moc rády,“ začíná své nezvykle posmutnělé vyprávění Martina Daňhelová (či přesněji už Martina Jerhotová Daňhelová). „Těšily jsme se na jih Moravy i letos a vlastně to dlouho všechno vypadalo velmi příjemně. Atmosféra na soutěži byla tradičně vynikající a i obsáhlá startovní listina nám udělala radost. Soutěž odstartovala v pátečním podvečeru a nám úvod vcelku vyšel. Nad očekávání se nám podařily zejména noční průjezdy rychlostních zkoušek. Obvykle se mi za tmy nedaří udržet tempo, protože, jak jsem už zmínila před časem, nemám příliš dobré noční vidění. Ale tentokrát jsme zajížděly časy na úrovni prvních průjezdů, takže jsme šly spát spokojené,“ popisuje Jihočeška. Doplňme, že dívkám závodícím s Renaultem Clio R3 po první etapě patřila šestá příčka ve třídě 5 a také suverénní vedení v Dámském poháru.
V sobotu se začalo závodit až před polednem, posádky však už od samého rána netrpělivě zkoumaly oblohu a také internetové meteoradary. Nejinak tomu bylo u Martiny Daňhelové: „Na mapě bylo dobře vidět, jak se temný mrak sune od západu směrem k Hustopečím a já byla přesvědčená, že přijde pořádná průtrž mračen. Nebyla jsem sama, podobný pech měl i Vašek Pech a pneumatiky do deště nasadily i některé další týmy. No, nespadla nakonec ani kapka a tak jsme se trápily. Na první dopolední zkoušce nám ještě obutí celkem drželo, ale tam se nám zase podařil jiný kousek. Při seznamovacích jízdách jsme asi nějak špatně pochopily, co znamená v itineráři poznámka ´průjezd pod rampou´ a když jsme pak na inkriminované místo přijely, najednou jsme odbočily do místa, kde proti nám stály zábrany a diváci. A tak jsme se rozhlížely jako správné dvě blondýny, kudy vede vlastně cestička ven, zkrátka jsme poprvé v životě na rychlostní zkoušce zabloudily...
Zatímco na němčičské rychlostní zkoušce jsme ještě s určitou časovou ztrátou situaci zvládly, následné Starovice pro nás dopadly hůř. Před startem RZ jsme snad půlhodinu stály a čekaly, než se uvolní trať, zablokovaná vozy soupeřů, kterým se test také nevydařil. To jsem si ještě říkala, že by mne moc mrzelo, kdyby se pro nás právě tahle rychlostní zkouška zrušila, protože jí mám moc ráda. No, nakonec jsem si jí užila až příliš. Hned od startu nám auto na zničených pláštích cestovalo po trati jako na ledě a já si musela pomáhat ruční brzdou dokonce i v zatáčkách, které jsem jela na jedničku! Po pěti kilometrech bylo hotovo – v pravé zatáčce jsem auto neudržela na sinici, uklouzly jsme a narazily levou zadní částí do švestky. Nám se naštěstí nic nestalo, auto ale pojízdné nebylo a jak to tak vypadá po ohledání míry poškození, tak hned tak ani nebude. Na Rally Bohemia budeme tedy jen mezi diváky a jak to bude se zbytkem sezóny, je zatím ve hvězdách. Zatím to vypadá, že letošní Dámský pohár v rámci národního šampionátu přenecháme našim soupeřkám, o tom evropském si zatím také jen necháme zdát. Třeba ale, než budeme mít auto spravené, vymyslíme nějaké zpestření a objevíme se někde například při Rally Legend s traktorem. Ale to bychom asi neprošly technickou přejímkou,“ neztrácí humor loňská sprintová šampiónka třídy 8.
Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou měly v Hustopečích radost alespoň z výkonů svých otců. Jaroslav Jugas totiž tradičně navigoval Martina Radu a spolu konečně prolomili letošní prokletí. Ve třídě 8 na soutěži zvítězili a aby toho nebylo málo, stříbrný pohár si v téže kategorii z jižní Moravy odvezli Vlastimil Daňhel s Kateřinou Janovskou. Obě posádky tak zůstávají zapojeny do boje o letošní titul a je tedy jasné, že Martina s Karolínou budou mít ve své pozici divaček u tratí Rally Bohemia alespoň komu fandit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.