Vrchol české rallyové sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín již hlasitě klepe na dveře, neboť za pouhé dva měsíce odstartuje pětačtyřicátý ročník. Organizátoři zlínské rally zveřejnili poslední červnový den na tiskové konferenci v reprezentativních prostorách obřadní síně radnice Magistrátu města Zlína zvláštní ustanovení.
Zlínská rally se pojede v termínu 28. – 30. srpna 2015 a uskuteční se jako sedmý podnik FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a pátý podnik Mistrovství České republiky v rally 2015. Součástí zveřejněných zvláštních ustanovení je kompletní program soutěže a časový harmonogram, kde najdete všechny podstatné informace.
Pořadatelem 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín je Auto klub Barum Zlín v AČR ve spolupráci s autokluby a organizacemi dalších okresů Zlínského kraje. Celková délka trati je 645,41 km, z čehož 229,21 km tvoří 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích. Rally se skládá ze dvou dnů a šesti sekcí. Posádky zavítají celkem do čtyř okresů Zlínského kraje – Zlín, Vsetín, Uherské Hradiště a Kroměříž. Ředitelství soutěže je opět umístěno v sídle Krajského úřadu Zlínského kraje – budově 21 ve Zlíně, je zde take informační středisko a oficiální tabule. Tiskové středisko se nachází v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně-budova U13, univerzitní knihovna. Technická přejímka proběhne v servisním areálu Barum Otrokovice. Slavnostní start se uskuteční na náměstí Míru před radnicí ve Zlíně, sobotní start soutěže proběhne pod Velkým kinem ve Zlíně, cíl v blízkosti servisního areálu v Otrokovicích. Nedělní start proběhne u servisního areálu v Otrokovicích, cíl opět před radnicí na náměstí Míru ve Zlíně. Uzavřené parkoviště je pod Velkým kinem ve Zlíně a po sobotním dni u servisního areálu v Otrokovicích.
Zlínští pořadatelé znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA na letošní 45. ročník populární barumky. Ve Zlíně se objeví po loňské premiéře sportovní delegát FIA Arnaud Crépin z Francie. Pozorovatelem FIA bude Andrew Kellitt z Velké Británie a Severního Irska. Ve funkci hlavního sportovního komisaře přijede ostřílený činovník Uwe Schmidt z Německa. Dalším sportovním komisařem bude paní Nayia Kontopoulouová z Kypru a český zástupce Tomáš Kunc. V historii barumky zavítá již počtrnácté do Zlína technický komisař FIA, jenž má dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná v letošním roce opět Karl-Heinz Goldstein z Německa, jeho asistentem bude Ital Luca Gibello.
Kompletní zvláštní ustanovení si můžete stáhnout na webové adrese www.czechrally.com, kde najdete i Rally Guide 1.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.