Vrchol české rallyové sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín již hlasitě klepe na dveře, neboť za pouhé dva měsíce odstartuje pětačtyřicátý ročník. Organizátoři zlínské rally zveřejnili poslední červnový den na tiskové konferenci v reprezentativních prostorách obřadní síně radnice Magistrátu města Zlína zvláštní ustanovení.
Zlínská rally se pojede v termínu 28. – 30. srpna 2015 a uskuteční se jako sedmý podnik FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a pátý podnik Mistrovství České republiky v rally 2015. Součástí zveřejněných zvláštních ustanovení je kompletní program soutěže a časový harmonogram, kde najdete všechny podstatné informace.
Pořadatelem 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín je Auto klub Barum Zlín v AČR ve spolupráci s autokluby a organizacemi dalších okresů Zlínského kraje. Celková délka trati je 645,41 km, z čehož 229,21 km tvoří 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích. Rally se skládá ze dvou dnů a šesti sekcí. Posádky zavítají celkem do čtyř okresů Zlínského kraje – Zlín, Vsetín, Uherské Hradiště a Kroměříž. Ředitelství soutěže je opět umístěno v sídle Krajského úřadu Zlínského kraje – budově 21 ve Zlíně, je zde take informační středisko a oficiální tabule. Tiskové středisko se nachází v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně-budova U13, univerzitní knihovna. Technická přejímka proběhne v servisním areálu Barum Otrokovice. Slavnostní start se uskuteční na náměstí Míru před radnicí ve Zlíně, sobotní start soutěže proběhne pod Velkým kinem ve Zlíně, cíl v blízkosti servisního areálu v Otrokovicích. Nedělní start proběhne u servisního areálu v Otrokovicích, cíl opět před radnicí na náměstí Míru ve Zlíně. Uzavřené parkoviště je pod Velkým kinem ve Zlíně a po sobotním dni u servisního areálu v Otrokovicích.
Zlínští pořadatelé znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA na letošní 45. ročník populární barumky. Ve Zlíně se objeví po loňské premiéře sportovní delegát FIA Arnaud Crépin z Francie. Pozorovatelem FIA bude Andrew Kellitt z Velké Británie a Severního Irska. Ve funkci hlavního sportovního komisaře přijede ostřílený činovník Uwe Schmidt z Německa. Dalším sportovním komisařem bude paní Nayia Kontopoulouová z Kypru a český zástupce Tomáš Kunc. V historii barumky zavítá již počtrnácté do Zlína technický komisař FIA, jenž má dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná v letošním roce opět Karl-Heinz Goldstein z Německa, jeho asistentem bude Ital Luca Gibello.
Kompletní zvláštní ustanovení si můžete stáhnout na webové adrese www.czechrally.com, kde najdete i Rally Guide 1.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.