Vrchol české rallyové sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín již hlasitě klepe na dveře, neboť za pouhé dva měsíce odstartuje pětačtyřicátý ročník. Organizátoři zlínské rally zveřejnili poslední červnový den na tiskové konferenci v reprezentativních prostorách obřadní síně radnice Magistrátu města Zlína zvláštní ustanovení.
Zlínská rally se pojede v termínu 28. – 30. srpna 2015 a uskuteční se jako sedmý podnik FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a pátý podnik Mistrovství České republiky v rally 2015. Součástí zveřejněných zvláštních ustanovení je kompletní program soutěže a časový harmonogram, kde najdete všechny podstatné informace.
Pořadatelem 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín je Auto klub Barum Zlín v AČR ve spolupráci s autokluby a organizacemi dalších okresů Zlínského kraje. Celková délka trati je 645,41 km, z čehož 229,21 km tvoří 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích. Rally se skládá ze dvou dnů a šesti sekcí. Posádky zavítají celkem do čtyř okresů Zlínského kraje – Zlín, Vsetín, Uherské Hradiště a Kroměříž. Ředitelství soutěže je opět umístěno v sídle Krajského úřadu Zlínského kraje – budově 21 ve Zlíně, je zde take informační středisko a oficiální tabule. Tiskové středisko se nachází v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně-budova U13, univerzitní knihovna. Technická přejímka proběhne v servisním areálu Barum Otrokovice. Slavnostní start se uskuteční na náměstí Míru před radnicí ve Zlíně, sobotní start soutěže proběhne pod Velkým kinem ve Zlíně, cíl v blízkosti servisního areálu v Otrokovicích. Nedělní start proběhne u servisního areálu v Otrokovicích, cíl opět před radnicí na náměstí Míru ve Zlíně. Uzavřené parkoviště je pod Velkým kinem ve Zlíně a po sobotním dni u servisního areálu v Otrokovicích.
Zlínští pořadatelé znají nominaci klíčových činovníků Mezinárodní automobilové federace FIA na letošní 45. ročník populární barumky. Ve Zlíně se objeví po loňské premiéře sportovní delegát FIA Arnaud Crépin z Francie. Pozorovatelem FIA bude Andrew Kellitt z Velké Británie a Severního Irska. Ve funkci hlavního sportovního komisaře přijede ostřílený činovník Uwe Schmidt z Německa. Dalším sportovním komisařem bude paní Nayia Kontopoulouová z Kypru a český zástupce Tomáš Kunc. V historii barumky zavítá již počtrnácté do Zlína technický komisař FIA, jenž má dohled nad technickými záležitostmi rally. Tuto funkci vykoná v letošním roce opět Karl-Heinz Goldstein z Německa, jeho asistentem bude Ital Luca Gibello.
Kompletní zvláštní ustanovení si můžete stáhnout na webové adrese www.czechrally.com, kde najdete i Rally Guide 1.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?