Po smolném závěru Rally Český Krumlov, kde kvůli technickým problémům musela posádka Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák v samotném závěru zpomalit a opustit pódiové umístění, se celý tým Gemini již připravoval na třetí díl mistrovství ČR v jihomoravských Hustopečích. Součástí příprav se stal i předsoutěžní test nedaleko Pelhřimova.
„S celým úterním testem jsme byli maximálně spokojeni, najezdilo se něco kolem 80 kilometrů. Kromě ladění podvozku jsme zkoušeli také pneumatiky Pirelli, porovnávalo se jejich chování oproti doposud používaným ´michelinkám´. Určitou představu jsme si během testu určitě udělali, srovnání obou pneumatik si ale nechám pro sebe,“ vyhnul se Mirek Jakeš přímé odpovědi na porovnání kvalit dvou konkurenčních značek.
Hustopečská soutěž odstartovala dvěma podvečerními testy a hned na prvním zajeli Jakeš s Novákem pátý čas, do prvního servisu pak již přijížděli v pozici třetí posádky celkového pořadí. „Začali jsme na ´pirellkách´, v lesních pasážích to však trochu klouzalo, takže se na noční sekci vracíme ke značce Michelin. Přece jen už známe tyto pneumatiky mnohem více a dokážeme lépe odhadnout, co od nich čekat,“ hlásil před dvojicí nočních zkoušek loňský vicemistr. Na třetí RZ se však nevyvaroval jedné menší chyby a couvání jej stálo pár sekund, které chyběly na třetí místo po první páteční etapě. Za dílčí klasifikaci tak připadlo Jakešovi s Novákem 12 bodů, další porci mistrovských bodů si však mínili vyválčit hned následující den.
Před sobotní etapou panoval v týmu opatrný optimismus, vždyť v loňském roce se zde podařilo Mirkovi s Jardou vyhrát čtyři ze šesti sobotních zkoušek a opanovat celkovou klasifikaci druhého dne. Od té doby však konkurence ještě posílila, když se navíc oproti loňsku objevili na startu také Kopecký či Valoušek a za této situace by i celkové třetí místo bylo úspěchem.
Druhý den začal smolně, když stejně jako úřadující mistr republiky Pech se i ve stáji Gemini nechali zmást mylnou předpovědí a zvolili nevhodnou směs pneumatik. „Podle radarů ukazovalo vše na to, že se k nám blíží velký mrak a bude pršet. Kluci od škodovky sice tvrdili, že podle nich pršet nebude, bohužel jsme ale na ně nedali,“ vysvětluje Mirek situaci před startem sobotní etapy. „Na předek jsme tedy obuli rozřezané ´jednáctky´, dozadu pak dali nejměkčí ´nulky´ a i do rezervy si vzali s sebou dvě pneumatiky s nejměkčí směsí.“
Už na úvodní zkoušce pneumatiky nefungovaly a výsledkem byl jeden posunutý soudek (penalizace + 5 s) a jedno nedobrzdění a následné couvání. Ještě větší problém se ale objevil s technikou. „Brzy po startu začalo auto táhnout doprava a situace se s přibývajícími kilometry zhoršovala. Ještě jsme odjeli s relativně malou ztrátou okruhový test, v jeho závěru už ale nešlo auto moc řídit, proto jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit.“ Prasklá poloosa a rozsypaný diferenciál tak vyřadily posádku z dalšího účinkování v závodu a malou útěchou se stalo jen několik kvalitních dílčích časů z jednotlivých RZ.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.