Po smolném závěru Rally Český Krumlov, kde kvůli technickým problémům musela posádka Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák v samotném závěru zpomalit a opustit pódiové umístění, se celý tým Gemini již připravoval na třetí díl mistrovství ČR v jihomoravských Hustopečích. Součástí příprav se stal i předsoutěžní test nedaleko Pelhřimova.
„S celým úterním testem jsme byli maximálně spokojeni, najezdilo se něco kolem 80 kilometrů. Kromě ladění podvozku jsme zkoušeli také pneumatiky Pirelli, porovnávalo se jejich chování oproti doposud používaným ´michelinkám´. Určitou představu jsme si během testu určitě udělali, srovnání obou pneumatik si ale nechám pro sebe,“ vyhnul se Mirek Jakeš přímé odpovědi na porovnání kvalit dvou konkurenčních značek.
Hustopečská soutěž odstartovala dvěma podvečerními testy a hned na prvním zajeli Jakeš s Novákem pátý čas, do prvního servisu pak již přijížděli v pozici třetí posádky celkového pořadí. „Začali jsme na ´pirellkách´, v lesních pasážích to však trochu klouzalo, takže se na noční sekci vracíme ke značce Michelin. Přece jen už známe tyto pneumatiky mnohem více a dokážeme lépe odhadnout, co od nich čekat,“ hlásil před dvojicí nočních zkoušek loňský vicemistr. Na třetí RZ se však nevyvaroval jedné menší chyby a couvání jej stálo pár sekund, které chyběly na třetí místo po první páteční etapě. Za dílčí klasifikaci tak připadlo Jakešovi s Novákem 12 bodů, další porci mistrovských bodů si však mínili vyválčit hned následující den.
Před sobotní etapou panoval v týmu opatrný optimismus, vždyť v loňském roce se zde podařilo Mirkovi s Jardou vyhrát čtyři ze šesti sobotních zkoušek a opanovat celkovou klasifikaci druhého dne. Od té doby však konkurence ještě posílila, když se navíc oproti loňsku objevili na startu také Kopecký či Valoušek a za této situace by i celkové třetí místo bylo úspěchem.
Druhý den začal smolně, když stejně jako úřadující mistr republiky Pech se i ve stáji Gemini nechali zmást mylnou předpovědí a zvolili nevhodnou směs pneumatik. „Podle radarů ukazovalo vše na to, že se k nám blíží velký mrak a bude pršet. Kluci od škodovky sice tvrdili, že podle nich pršet nebude, bohužel jsme ale na ně nedali,“ vysvětluje Mirek situaci před startem sobotní etapy. „Na předek jsme tedy obuli rozřezané ´jednáctky´, dozadu pak dali nejměkčí ´nulky´ a i do rezervy si vzali s sebou dvě pneumatiky s nejměkčí směsí.“
Už na úvodní zkoušce pneumatiky nefungovaly a výsledkem byl jeden posunutý soudek (penalizace + 5 s) a jedno nedobrzdění a následné couvání. Ještě větší problém se ale objevil s technikou. „Brzy po startu začalo auto táhnout doprava a situace se s přibývajícími kilometry zhoršovala. Ještě jsme odjeli s relativně malou ztrátou okruhový test, v jeho závěru už ale nešlo auto moc řídit, proto jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit.“ Prasklá poloosa a rozsypaný diferenciál tak vyřadily posádku z dalšího účinkování v závodu a malou útěchou se stalo jen několik kvalitních dílčích časů z jednotlivých RZ.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?