Po smolném závěru Rally Český Krumlov, kde kvůli technickým problémům musela posádka Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák v samotném závěru zpomalit a opustit pódiové umístění, se celý tým Gemini již připravoval na třetí díl mistrovství ČR v jihomoravských Hustopečích. Součástí příprav se stal i předsoutěžní test nedaleko Pelhřimova.
„S celým úterním testem jsme byli maximálně spokojeni, najezdilo se něco kolem 80 kilometrů. Kromě ladění podvozku jsme zkoušeli také pneumatiky Pirelli, porovnávalo se jejich chování oproti doposud používaným ´michelinkám´. Určitou představu jsme si během testu určitě udělali, srovnání obou pneumatik si ale nechám pro sebe,“ vyhnul se Mirek Jakeš přímé odpovědi na porovnání kvalit dvou konkurenčních značek.
Hustopečská soutěž odstartovala dvěma podvečerními testy a hned na prvním zajeli Jakeš s Novákem pátý čas, do prvního servisu pak již přijížděli v pozici třetí posádky celkového pořadí. „Začali jsme na ´pirellkách´, v lesních pasážích to však trochu klouzalo, takže se na noční sekci vracíme ke značce Michelin. Přece jen už známe tyto pneumatiky mnohem více a dokážeme lépe odhadnout, co od nich čekat,“ hlásil před dvojicí nočních zkoušek loňský vicemistr. Na třetí RZ se však nevyvaroval jedné menší chyby a couvání jej stálo pár sekund, které chyběly na třetí místo po první páteční etapě. Za dílčí klasifikaci tak připadlo Jakešovi s Novákem 12 bodů, další porci mistrovských bodů si však mínili vyválčit hned následující den.
Před sobotní etapou panoval v týmu opatrný optimismus, vždyť v loňském roce se zde podařilo Mirkovi s Jardou vyhrát čtyři ze šesti sobotních zkoušek a opanovat celkovou klasifikaci druhého dne. Od té doby však konkurence ještě posílila, když se navíc oproti loňsku objevili na startu také Kopecký či Valoušek a za této situace by i celkové třetí místo bylo úspěchem.
Druhý den začal smolně, když stejně jako úřadující mistr republiky Pech se i ve stáji Gemini nechali zmást mylnou předpovědí a zvolili nevhodnou směs pneumatik. „Podle radarů ukazovalo vše na to, že se k nám blíží velký mrak a bude pršet. Kluci od škodovky sice tvrdili, že podle nich pršet nebude, bohužel jsme ale na ně nedali,“ vysvětluje Mirek situaci před startem sobotní etapy. „Na předek jsme tedy obuli rozřezané ´jednáctky´, dozadu pak dali nejměkčí ´nulky´ a i do rezervy si vzali s sebou dvě pneumatiky s nejměkčí směsí.“
Už na úvodní zkoušce pneumatiky nefungovaly a výsledkem byl jeden posunutý soudek (penalizace + 5 s) a jedno nedobrzdění a následné couvání. Ještě větší problém se ale objevil s technikou. „Brzy po startu začalo auto táhnout doprava a situace se s přibývajícími kilometry zhoršovala. Ještě jsme odjeli s relativně malou ztrátou okruhový test, v jeho závěru už ale nešlo auto moc řídit, proto jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit.“ Prasklá poloosa a rozsypaný diferenciál tak vyřadily posádku z dalšího účinkování v závodu a malou útěchou se stalo jen několik kvalitních dílčích časů z jednotlivých RZ.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.