Po smolném závěru Rally Český Krumlov, kde kvůli technickým problémům musela posádka Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák v samotném závěru zpomalit a opustit pódiové umístění, se celý tým Gemini již připravoval na třetí díl mistrovství ČR v jihomoravských Hustopečích. Součástí příprav se stal i předsoutěžní test nedaleko Pelhřimova.
„S celým úterním testem jsme byli maximálně spokojeni, najezdilo se něco kolem 80 kilometrů. Kromě ladění podvozku jsme zkoušeli také pneumatiky Pirelli, porovnávalo se jejich chování oproti doposud používaným ´michelinkám´. Určitou představu jsme si během testu určitě udělali, srovnání obou pneumatik si ale nechám pro sebe,“ vyhnul se Mirek Jakeš přímé odpovědi na porovnání kvalit dvou konkurenčních značek.
Hustopečská soutěž odstartovala dvěma podvečerními testy a hned na prvním zajeli Jakeš s Novákem pátý čas, do prvního servisu pak již přijížděli v pozici třetí posádky celkového pořadí. „Začali jsme na ´pirellkách´, v lesních pasážích to však trochu klouzalo, takže se na noční sekci vracíme ke značce Michelin. Přece jen už známe tyto pneumatiky mnohem více a dokážeme lépe odhadnout, co od nich čekat,“ hlásil před dvojicí nočních zkoušek loňský vicemistr. Na třetí RZ se však nevyvaroval jedné menší chyby a couvání jej stálo pár sekund, které chyběly na třetí místo po první páteční etapě. Za dílčí klasifikaci tak připadlo Jakešovi s Novákem 12 bodů, další porci mistrovských bodů si však mínili vyválčit hned následující den.
Před sobotní etapou panoval v týmu opatrný optimismus, vždyť v loňském roce se zde podařilo Mirkovi s Jardou vyhrát čtyři ze šesti sobotních zkoušek a opanovat celkovou klasifikaci druhého dne. Od té doby však konkurence ještě posílila, když se navíc oproti loňsku objevili na startu také Kopecký či Valoušek a za této situace by i celkové třetí místo bylo úspěchem.
Druhý den začal smolně, když stejně jako úřadující mistr republiky Pech se i ve stáji Gemini nechali zmást mylnou předpovědí a zvolili nevhodnou směs pneumatik. „Podle radarů ukazovalo vše na to, že se k nám blíží velký mrak a bude pršet. Kluci od škodovky sice tvrdili, že podle nich pršet nebude, bohužel jsme ale na ně nedali,“ vysvětluje Mirek situaci před startem sobotní etapy. „Na předek jsme tedy obuli rozřezané ´jednáctky´, dozadu pak dali nejměkčí ´nulky´ a i do rezervy si vzali s sebou dvě pneumatiky s nejměkčí směsí.“
Už na úvodní zkoušce pneumatiky nefungovaly a výsledkem byl jeden posunutý soudek (penalizace + 5 s) a jedno nedobrzdění a následné couvání. Ještě větší problém se ale objevil s technikou. „Brzy po startu začalo auto táhnout doprava a situace se s přibývajícími kilometry zhoršovala. Ještě jsme odjeli s relativně malou ztrátou okruhový test, v jeho závěru už ale nešlo auto moc řídit, proto jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit.“ Prasklá poloosa a rozsypaný diferenciál tak vyřadily posádku z dalšího účinkování v závodu a malou útěchou se stalo jen několik kvalitních dílčích časů z jednotlivých RZ.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?