Nepříjemná havárie při Valašské rally, rychlá rekonvalescence a návrat na soutěžní tratě v Hustopečích, tak by se daly charakterizovat poslední týdny olomouckého jezdce Michala Horáka.
S ambicemi na slušné výsledky v dvoukolkách a krásné svezení vstupovali do letošní sezony Michal Horák s otcem Ivanem. Pro letošní rok posádka vyměnila stroj a ze Škody Fabia R2 přeskočili kluci do Peugeotu 208 R2. Vstup do sezony si ovšem olomoucká dvojice představovala trošku jinak. „Na první ostré erzetě jsme měli dobré tempo. To vše ovšem jen do poloviny zkoušky, kdy jsem přeslechl zatáčku a vlítl do ní naplno. Vysoká rychlost nás vynesla mimo cestu a příkopa nakopla auto do piruety. Peugeot dopadl na všechny čtyři a škody na něm byly minimální. Horší to bylo se mnou, neboť jsem si odvezl domů dva zlomené obratle. Proto jsme byli nuceni odvolat mou účast na Šumavě a v Českém Krumlově,“ vrátil se k havárii na Valašsku Michal Horák. Zatímco Michal si první dny užíval polohy v leže a ne příliš půvabného krunýře, stíhal střádat další plány. Jedním z nich byla realizace náhradního jezdce na českokrumlovské soutěži. Díky tomu se podařilo Ivanovi to, o čem sní mnoho fanoušků rally – absolvovat plnohodnotný závod po boku ikony české rally Emila Trinera. Defekt na Malontech odsunul Emila s Ivanem z pódia ve třídě, přesto 4. místo v šestkách a 26. místo absolutně vzbudil v týmu spokojenost.
„Když se po nešťastné havárii s Michalem na Valašsské rally řešilo, co dál, zda počkat na Míšovo uzdravení, nebo jet s náhradním pilotem, přišel Sparrow společně s naším managerem p. Korčákem na nápad, nabídnout Krumlov Emilu Trinerovi. Vlastně jsem byl postaven před hotovou věc. Pojedeš Krumlov s Emilem! To ne, zněla moje okamžitá odpověď. Představa, že já budu navigovat velezkušeného jezdce s mnoha úspěchy, mě vcelku vyděsila. Vždyť mě vyrazí po první RZ z auta! Moc jsem si nevěřil, ale s postupem času jsem si na nové okolnosti začal zvykat a mrákoty mě pomalu začaly opouštět. Začal jsem se těšit, že pojedu s borcem, který dokáže zajet i na vratech od stodoly... Po prvním setkání s Emilem jsem zjistil, že je to naprosto pohodový a klidný člověk, který si z ničeho moc hlavu nedělá. Psaní rozpisu mi připadalo skoro zbytečné - za ta léta, co Emil Krumlov několikrát absolvoval, znal všechny záludnosti tratě a občas prohodil, kde to je hodně uklouzané, zrádné, nebo kde to někdo zahodil... Hned na shakedownu jsem poznal, že to bude parádní svezení. Emil má vynikající cit pro auto a stále velmi rychlé reakce, i když tvrdí, že už to dávno není ono... S peugeotem byl velmi spokojený a mne z toho auta nevyhodil... Po prvním dni jsme skončili 2. ve třídě (v noci jsme byli pomalejší, protože oba prd vidíme). V sobotu jsme si svoje místo drželi až do mohutného náletu na náves v Malontech. Velké množství usilovně fandících diváků Emila nenechalo chladným. Ve výjezdu jsme si brnkli LP kolem o obrubník a čekala nás jeho výměna. S naším tempem nám to bohužel trvalo asi 3 minuty. To nás odsunulo na 4. místo ve třídě. Na stažení jsme měli 2 RZ a ztráta byla asi 1,5 min. Na předposlední RZ jsme se trochu snažili, ale na poslední RZ spadlo hodně vody a kombinace suché a mokré pneu (nic jiného jsme už neměli - 2 defekty) na přední nápravě nám neumožnila zrychlit. Bylo to spíš o udržení na cestě. Takže konečné 4. místo a velký dík patří Emilovi za nádhernou jízdu, kterou jsem si užíval,“ podělil se o záviděníhodný zážitek Ivan Horák.
Další soutěž ve velkém mistráku si ovšem olomoucká dvojice již ujít nenechala. Od pořadatelů posádka nafasovala symbolicky startovní číslo 33, neboť přesně tolik let Michal v listopadu oslaví. „Hustopeče už byly tak nějak v plánu, aby nebyla sezóna úplně odepsaná. Při seznamovačkách jsme zjistili, že trať oproti loňsku, kdy jsme jeli v Poháru, je úplně jiná a o dost těžší. Do soutěže jsme vstoupili hodně opatrně, s tím že člověk nesmí vůbec nabourat a ani jít mimo trať. Vzpomínky z havárie a ležení v posteli byly čerstvé a víc jak půlroční pauza mi taky nepřidala na sebevědomí. Noční část už byla o něco lepší asi i proto, že zatáčky nebyly moc dopředu vidět a i brzdné body se zlepšily. Páteční etapu jsme zakončili na 6. místě ve třídě,“ shrnul první polovinu závodu mezi vinicemi Michal Horák. „V sobotu zase trvalo, než jsme trochu získali sebedůvěru a do druhé sekce jsme si řekli, že zkusíme přidat. Časy už byly lepší a i v jednotlivých RZ jsme už byli více v popředí. Musím ale uznat, že Véna Dunovský jede jinou ligu. Uvidíme na Bohemii, jestli se nám podaří snížit odstup na pódiová umístění. Na Bohemce jsme nikdy nebyli, takže jdeme do neznáma,“ doplnil poznatky ze závodu Ivan Horák. Rally Hustopeče olomoucká posádka úspěšně dokončila na 25. místě absolutně a páté příčce ve třídě 6. A jak již Ivan naznačil, další soutěž, kde se spolu s Michalem postaví na start, bude mladoboleslavská Bohemia rally. Čtvrtý podnik Mistrovství České republiky v rally má své místo v kalendáři zatrhnuto ve dnech 10. – 12. 7. 2015 a všichni příznivci rally a posádky Michal Horák – Ivan Horák jsou zváni.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.