Rally Bohemia zveřejnila na svých oficiálních webových stránkách mapy etap a rychlostních zkoušek. Do startu 42. Rally Bohemia a Rally Bohemia Historic zbývají dva týdny.
Na internetových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz jsou aktuálně k dispozici mapy všech rychlostních zkoušek. Co nám pohled to letošních map soutěže prozrazuje?
První etapa: Divácká „paralelní“ rychlostní zkouška Bondy se jede v osvědčené podobě z loňského roku. RZ Sychrov se jede oproti loňsku v obráceném směru. Královskou rychlostní zkoušku Šumburk na svazích Jizerských hor známe ve více variantách, letos se opět pojede v podobě se startem i cílem v Desné. Po roční pauze a v inovované podobě se do harmonogramu „Bohemky“ vrací úsek Bzí. Hlavní změnou však bude to, že část druhých průjezdů těchto rychlostních zkoušek na Liberecku a Železnobrodsku se pojede po setmění. Za tmy se tyto úseky v novodobé historii soutěže ještě nikdy nejely, takže pro jezdce půjde o novou výzvu.
Druhá etapa: Po loňském úspěšném znovuzrození po více letech se opět pojede RZ Lobeč. Následuje tradiční úsek Vinec, který se jezdí téměř od počátků Rally Bohemia a nabízí celou řadu dobře přístupných diváckých míst. Diváky oblíbená a jezdci respektovaná RZ Staroměstská se po loňské polookruhové variantě vrací ke své klasické podobě, ovšem zase budeme moci vidět hned dva její průjezdy během jednoho dne.
Pořadatelé Rally Bohemia připravili kromě klasických map i oblíbenou verzi map pro aplikaci Google Earth, kde lze celou trať rychlostní zkoušky virtuálně proletět nad modelovanou krajinou ve 3D. Uděláte si tak lepší představu o členitosti krajiny, kde se Rally Bohemia odehrává, a lépe si tak vyberete své místo pro sledování soutěže.
Na webu soutěže naleznete také informace k bezpečnosti diváků na rychlostních zkouškách a dokument Bezpečnostní průvodce diváka. Věnujte prosím pozornost pokynům, které jsou zde vedeny. Dále prosíme diváky, aby parkovali vždy jen v místech určených pořadatelem a zachovávali volný průjezd i pro těžkou techniku záchranných složek IZS !!! Respektujte prosím zakázané prostory, které jsou vymezené s ohledem na Vaši bezpečnost, ale i s ohledem na soukromé vlastnictví, zasázené zemědělské plodiny nebo požadavky chráněných krajinných oblastí! Během konání rally pak dbejte pokynů pořadatelů a přispějte sami svojí kázní k hladkému průběhu letošní Rally Bohemia. V příštím týdnu bude zveřejněn též oficiální Program soutěže obsahující Průvodce diváka s podrobným popisem diváckých míst.
Soutěž začíná již v pátek 10. července slavnostním startem na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi, kam jsou všichni srdečně zváni. V sobotu ráno bude možné sledovat technické přejímky v mladoboleslavské servisní zóně a zejména dopolední testovací rychlostní zkoušku – shakedown v obci Hrdlořezy. Diváci tak budou moci během víkendových dní sledovat celý průběh rally od začátku až do konce.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO. Více se o Rally Bohemia najdete na oficiálních stránkách www.rallybohemia.cz, na Facebooku www.facebook.com/rallybohemia i na dalších sociálních sítích.
Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí 42nd RALLY BOHEMIA e-mail: press@rallybohemia.cz web: www.rallybohemia.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?