Právě skončená Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v hodnocení Poháru Pirelli. Tyto pneumatiky byly opět na stupních vítězů.
Rally Hustopeče je známa jako soutěž domácího Mistrovství České republiky v rally, která nabízí snad všechny druhy povrchu. Oproti jiným rally v české republice se zde kromě nejrůznějších druhů a kvality asfaltu vyskytují také četné a dlouhé úseky na šotolině. To je pro automobilové závodníky něco nového a dává to pořádně zabrat nejen jejich řidičskému umění, ale také jejich pneumatikám. O těch se i díky obrovské chybě ve volbě tvrdosti pneumatik, která Václava Pecha jun. Nakonec stála vítězství, v Hustopečích opravdu hodně mluvilo.
Jak již jsme zmínili v předchozích větách, tak pneumatiky tentokrát doslova rozhodly soutěž. Bohužel to bylo v neprospěch posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, která chybně obula pneumatiky v očekávání deště. Stálo je to propad na druhou příčku. Pech s Uhlem ale byli v Hustopečích jednoznačně nejrychlejší posádkou na pneumatikách Pirelli a plný počet bodů si odvážejí do hodnocení Poháru Pirelli. Třetí absolutně a druzí v hodnocení Poháru Pirelli skončili ve třídě 2 Roman Odložilík s Radimem Turečkem s Fordem Fiesta R5. V Hustopečích se konečně podařilo dojet do cíle talentovanému Václavu Kopáčkovi s Barborou Rendlovou s vozem Subaru Impreza Sti. V případě Václava Kopáčka platí „věnec nebo kotrmelec“ a tentokrát to bylo vítězství ve třídě 3 produkčních vozů. Pořadatelé Poháru Pirelli k tomuto cennému úspěchu gratulují! Druzí ve třídě 2 v hodnocení poháru skončili Jaroslav Pešl s Romanem Peškem a s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo patřilo Marcelu Tučkovi s Petrem Dufkem se stejným vozem.
Pneumatiky Pirelli se při Rally Hustopeče znovu zaskvěly i mezi dvoukolkami. Ta absolutně nejrychlejší dvoukolka při Rally Hustopeče byl Citroën DS3 R3T Max posádky Ondřej Bisaha Petr Píža obutý do pneumatik Pirelli. Gratulujeme ke skvělému výsledku! Druhé místo ve třídě obsadili David Štefan s Ivanem Řihánkem s Renaultem Clio R3. Ze skvělého umístění mezi dvoukolkami a vítězství ve třídě 6 se znovu mohli radovat Václav Dunovský s Petrem Glöslem a Peugeotem 208 R2. Gratulujeme k vítězství ve třídě i k průběžnému vedení v Poháru Pirelli! Za nimi ve třídě skončili Michal Horák s Ivanem Horákem s vozem Peugeot 208 R2 a body za třetí místo v poháru brali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2. Ve třídě osm brali plný počet bodů do poháru Tibor Bartúnek se Zdeňkem Drmotou. Za nimi dojeli Přemysl Budín s Janem Němcem. Obě posádky vsadili kromě Pirelli na Renaulty Clio Sport. Nejvíce posádek s Pirellkami tradičně dojelo do cíle ve třídě 9, kde závodí atmosférické šestnáctistovky. Z vítězství se nakonec radovali Josef Vojáček s Karlem Voltnerem, kterým gratulujeme! Druzí za nimi skončili Zbyněk Hrabec s Martinem Trlifajem a třetí dojeli Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou. Všichni s vozy Honda Civic Vti.
Hustopeče daly řádně zabrat pneumatikám i jejich posádkám, a proto teď na všechny čeká zhruba jeden měsíc dlouhá pauza před další soutěží MČR v rally, kde se bude bojovat o body do hodnocení šampionátu, ale také do Poháru Pirelli.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.