Právě skončená Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v hodnocení Poháru Pirelli. Tyto pneumatiky byly opět na stupních vítězů.
Rally Hustopeče je známa jako soutěž domácího Mistrovství České republiky v rally, která nabízí snad všechny druhy povrchu. Oproti jiným rally v české republice se zde kromě nejrůznějších druhů a kvality asfaltu vyskytují také četné a dlouhé úseky na šotolině. To je pro automobilové závodníky něco nového a dává to pořádně zabrat nejen jejich řidičskému umění, ale také jejich pneumatikám. O těch se i díky obrovské chybě ve volbě tvrdosti pneumatik, která Václava Pecha jun. Nakonec stála vítězství, v Hustopečích opravdu hodně mluvilo.
Jak již jsme zmínili v předchozích větách, tak pneumatiky tentokrát doslova rozhodly soutěž. Bohužel to bylo v neprospěch posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, která chybně obula pneumatiky v očekávání deště. Stálo je to propad na druhou příčku. Pech s Uhlem ale byli v Hustopečích jednoznačně nejrychlejší posádkou na pneumatikách Pirelli a plný počet bodů si odvážejí do hodnocení Poháru Pirelli. Třetí absolutně a druzí v hodnocení Poháru Pirelli skončili ve třídě 2 Roman Odložilík s Radimem Turečkem s Fordem Fiesta R5. V Hustopečích se konečně podařilo dojet do cíle talentovanému Václavu Kopáčkovi s Barborou Rendlovou s vozem Subaru Impreza Sti. V případě Václava Kopáčka platí „věnec nebo kotrmelec“ a tentokrát to bylo vítězství ve třídě 3 produkčních vozů. Pořadatelé Poháru Pirelli k tomuto cennému úspěchu gratulují! Druzí ve třídě 2 v hodnocení poháru skončili Jaroslav Pešl s Romanem Peškem a s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo patřilo Marcelu Tučkovi s Petrem Dufkem se stejným vozem.
Pneumatiky Pirelli se při Rally Hustopeče znovu zaskvěly i mezi dvoukolkami. Ta absolutně nejrychlejší dvoukolka při Rally Hustopeče byl Citroën DS3 R3T Max posádky Ondřej Bisaha Petr Píža obutý do pneumatik Pirelli. Gratulujeme ke skvělému výsledku! Druhé místo ve třídě obsadili David Štefan s Ivanem Řihánkem s Renaultem Clio R3. Ze skvělého umístění mezi dvoukolkami a vítězství ve třídě 6 se znovu mohli radovat Václav Dunovský s Petrem Glöslem a Peugeotem 208 R2. Gratulujeme k vítězství ve třídě i k průběžnému vedení v Poháru Pirelli! Za nimi ve třídě skončili Michal Horák s Ivanem Horákem s vozem Peugeot 208 R2 a body za třetí místo v poháru brali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2. Ve třídě osm brali plný počet bodů do poháru Tibor Bartúnek se Zdeňkem Drmotou. Za nimi dojeli Přemysl Budín s Janem Němcem. Obě posádky vsadili kromě Pirelli na Renaulty Clio Sport. Nejvíce posádek s Pirellkami tradičně dojelo do cíle ve třídě 9, kde závodí atmosférické šestnáctistovky. Z vítězství se nakonec radovali Josef Vojáček s Karlem Voltnerem, kterým gratulujeme! Druzí za nimi skončili Zbyněk Hrabec s Martinem Trlifajem a třetí dojeli Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou. Všichni s vozy Honda Civic Vti.
Hustopeče daly řádně zabrat pneumatikám i jejich posádkám, a proto teď na všechny čeká zhruba jeden měsíc dlouhá pauza před další soutěží MČR v rally, kde se bude bojovat o body do hodnocení šampionátu, ale také do Poháru Pirelli.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.