Moravské víno a italské Pirelli jdou dohromady

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Petr Eliáš 27. června 2015 18:00
Sdílej:

Právě skončená Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v hodnocení Poháru Pirelli. Tyto pneumatiky byly opět na stupních vítězů.

Rally Hustopeče je známa jako soutěž domácího Mistrovství České republiky v rally, která nabízí snad všechny druhy povrchu. Oproti jiným rally v české republice se zde kromě nejrůznějších druhů a kvality asfaltu vyskytují také četné a dlouhé úseky na šotolině. To je pro automobilové závodníky něco nového a dává to pořádně zabrat nejen jejich řidičskému umění, ale také jejich pneumatikám. O těch se i díky obrovské chybě ve volbě tvrdosti pneumatik, která Václava Pecha jun. Nakonec stála vítězství, v Hustopečích opravdu hodně mluvilo.

Jak již jsme zmínili v předchozích větách, tak pneumatiky tentokrát doslova rozhodly soutěž. Bohužel to bylo v neprospěch posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, která chybně obula pneumatiky v očekávání deště. Stálo je to propad na druhou příčku. Pech s Uhlem ale byli v Hustopečích jednoznačně nejrychlejší posádkou na pneumatikách Pirelli a plný počet bodů si odvážejí do hodnocení Poháru Pirelli. Třetí absolutně a druzí v hodnocení Poháru Pirelli skončili ve třídě 2 Roman Odložilík s Radimem Turečkem s Fordem Fiesta R5. V Hustopečích se konečně podařilo dojet do cíle talentovanému Václavu Kopáčkovi s Barborou Rendlovou s vozem Subaru Impreza Sti. V případě Václava Kopáčka platí „věnec nebo kotrmelec“ a tentokrát to bylo vítězství ve třídě 3 produkčních vozů. Pořadatelé Poháru Pirelli k tomuto cennému úspěchu gratulují! Druzí ve třídě 2 v hodnocení poháru skončili Jaroslav Pešl s Romanem Peškem a s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo patřilo Marcelu Tučkovi s Petrem Dufkem se stejným vozem.

Pneumatiky Pirelli se při Rally Hustopeče znovu zaskvěly i mezi dvoukolkami. Ta absolutně nejrychlejší dvoukolka při Rally Hustopeče byl Citroën DS3 R3T Max posádky Ondřej Bisaha Petr Píža obutý do pneumatik Pirelli. Gratulujeme ke skvělému výsledku! Druhé místo ve třídě obsadili David Štefan s Ivanem Řihánkem s Renaultem Clio R3. Ze skvělého umístění mezi dvoukolkami a vítězství ve třídě 6 se znovu mohli radovat Václav Dunovský s Petrem Glöslem a Peugeotem 208 R2. Gratulujeme k vítězství ve třídě i k průběžnému vedení v Poháru Pirelli! Za nimi ve třídě skončili Michal Horák s Ivanem Horákem s vozem Peugeot 208 R2 a body za třetí místo v poháru brali Dominik Brož s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2. Ve třídě osm brali plný počet bodů do poháru Tibor Bartúnek se Zdeňkem Drmotou. Za nimi dojeli Přemysl Budín s Janem Němcem. Obě posádky vsadili kromě Pirelli na Renaulty Clio Sport. Nejvíce posádek s Pirellkami tradičně dojelo do cíle ve třídě 9, kde závodí atmosférické šestnáctistovky. Z vítězství se nakonec radovali Josef Vojáček s Karlem Voltnerem, kterým gratulujeme! Druzí za nimi skončili Zbyněk Hrabec s Martinem Trlifajem a třetí dojeli Lukáš Nekvapil s Michaelou Rezkovou. Všichni s vozy Honda Civic Vti. 

 

Hustopeče daly řádně zabrat pneumatikám i jejich posádkám, a proto teď na všechny čeká zhruba jeden měsíc dlouhá pauza před další soutěží MČR v rally, kde se bude bojovat o body do hodnocení šampionátu, ale také do Poháru Pirelli.

 

Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz   a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.