TOP 10 v absolutním pořadí, bedna ve třídě a k tomu navrch v silné konkurenci dvě vyhrané erzety. Takto příjemná je bilance posádky JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek na Rally Hustopeče. Na třetím podniku mistrovství České republiky v rally Pešl s Peškem, kteří jeli tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, vybojovali desátou příčku absolutně a ve své třídě 3 dosáhli na poháry za třetí příčku.
Pešl s Peškem, kteří letos poprvé v kariéře jedou dvoudenní soutěže – takzvaný velký mistrák, se na tradiční závod mezi vinicemi do Hustopečí velmi těšili a podle toho se také k závodění postavili s vervou. „Hustopeče jsou můj oblíbený závod a už jsme se nemohli dočkat. Letos toho závodění zase tolik není, tak si člověk chce užít každý závod, jak jen to jde,“ říká Jaroslav Pešl a od začátku šlapal svému Mitsubishi na krk. V prvních třech zkouškách skončil ve třídě těsně pod bednou a v absolutním pořadí se držel na hranici TOP 10. Po povedené čtvrté erzetě, ve které skončil Pešl ve třídě druhý, se poprvé vyšvihl na třetí místo a už se na něm udržel až do konce. V cíli tak mohl na rampě přebírat poháry za třetí místo ve třídě 3 a v absolutním pořadí z toho bylo pěkné desáté místo. A s takovým výsledkem samozřejmě panovala v JP Motorsport teamu spokojenost. „Do Hustopečí jsme se těšili. Byl to těžký víkend, ale zvládli jsme jej tak, jak jsme si představovali. Výsledek je pro nás pěkný. Na vítězného Kopáčka jsme měli dvacet vteřin, na druhého Březíka jen deset, ale na to jsme na trati nemysleli. Pro nás je i třetí místo dobré, ale samozřejmě příště budeme chtít soupeře prohnat ještě více. Momentálně ale určitě převládá radost z dobrého závodu,“ byl spokojený s Hustopečemi pilot posádky Jaroslav Pešl.
Třešničkou na dortu byly pro Pešla dvě vyhrané erzety – čtvrtá a poslední desátá. „Samozřejmě každá vyhraná zkouška potěší. Je to pro nás taková malá odměna a zároveň i výzva do dalších závodů,“ pochvaloval si 35letý valašskomeziříčský jezdec dobré závody.
Další závody čekají posádku JP Motorsport co nevidět. Čtvrtý díl MČR v rally - Rally Bohemia - se pojede v polovině července, na konci srpna pak už je na řadě legendární Barumka.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.