TOP 10 v absolutním pořadí, bedna ve třídě a k tomu navrch v silné konkurenci dvě vyhrané erzety. Takto příjemná je bilance posádky JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl – Roman Pešek na Rally Hustopeče. Na třetím podniku mistrovství České republiky v rally Pešl s Peškem, kteří jeli tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, vybojovali desátou příčku absolutně a ve své třídě 3 dosáhli na poháry za třetí příčku.
Pešl s Peškem, kteří letos poprvé v kariéře jedou dvoudenní soutěže – takzvaný velký mistrák, se na tradiční závod mezi vinicemi do Hustopečí velmi těšili a podle toho se také k závodění postavili s vervou. „Hustopeče jsou můj oblíbený závod a už jsme se nemohli dočkat. Letos toho závodění zase tolik není, tak si člověk chce užít každý závod, jak jen to jde,“ říká Jaroslav Pešl a od začátku šlapal svému Mitsubishi na krk. V prvních třech zkouškách skončil ve třídě těsně pod bednou a v absolutním pořadí se držel na hranici TOP 10. Po povedené čtvrté erzetě, ve které skončil Pešl ve třídě druhý, se poprvé vyšvihl na třetí místo a už se na něm udržel až do konce. V cíli tak mohl na rampě přebírat poháry za třetí místo ve třídě 3 a v absolutním pořadí z toho bylo pěkné desáté místo. A s takovým výsledkem samozřejmě panovala v JP Motorsport teamu spokojenost. „Do Hustopečí jsme se těšili. Byl to těžký víkend, ale zvládli jsme jej tak, jak jsme si představovali. Výsledek je pro nás pěkný. Na vítězného Kopáčka jsme měli dvacet vteřin, na druhého Březíka jen deset, ale na to jsme na trati nemysleli. Pro nás je i třetí místo dobré, ale samozřejmě příště budeme chtít soupeře prohnat ještě více. Momentálně ale určitě převládá radost z dobrého závodu,“ byl spokojený s Hustopečemi pilot posádky Jaroslav Pešl.
Třešničkou na dortu byly pro Pešla dvě vyhrané erzety – čtvrtá a poslední desátá. „Samozřejmě každá vyhraná zkouška potěší. Je to pro nás taková malá odměna a zároveň i výzva do dalších závodů,“ pochvaloval si 35letý valašskomeziříčský jezdec dobré závody.
Další závody čekají posádku JP Motorsport co nevidět. Čtvrtý díl MČR v rally - Rally Bohemia - se pojede v polovině července, na konci srpna pak už je na řadě legendární Barumka.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.