Pechovi sázka na déšť nevyšla

Pech, Václav - Uhel, Petr
Pech, Václav - Uhel, Petr, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Romana Hájková 23. června 2015 21:15
Sdílej:

Třetí soutěž domácího mistrovství České republiky v automobilových soutěžích Rallye Hustopeče opět přinesla nesmírně atraktivní souboj o vedení v mistrovství republiky, kde byli jedněmi z favoritů Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo. Soutěž se pro posádku EuroOil – invelt teamu z počátku vyvíjela velmi slibně.

„Přesně jak jsme předpovídali, tak rychlostní zkoušky letošní Rallye Hustopeče velmi klouzaly a na to jsme našli optimální nastavení podvozku. Podařilo se nám s Petrem v pátek večer vyhrát tři ze čtyř rychlostek a byli jsme ve vedení o více jak půl minuty před Pavlem Valouškem a na továrního Kopeckého měli k dobru dokonce 42 vteřin, které ale nabral hlavně díky defektu pneumatiky,“ popisuje úvodní etapu Rallye Hustopeče Václav Pech jun.

Druhá etapa začínala v sobotu dopoledne nezvykle pozdě a dle informací o počasí se nad oblast soutěže od západu blížily intenzivní srážky, které dokáží zaprášené tratě v okolí jihomoravských Hustopečí proměnit v kluzké peklo. „Při každé soutěži spolupracujeme s osvědčeným meteorologem, který nám dává informace, jestli zaprší a předpovídá i kdy. Podle toho a podle informací z trati pak volím pneumatiky. Tentokrát jsem dostal informaci, že déšť určitě přijde a bude mokro. Auto jsme přestavěli na mokrý podvozek a obuli i ty nejměkčí pneumatiky do deště. Když jsme přijeli na rychlostní zkoušky, bylo tam naprosté sucho. Déšť se stočil o něco více k severu a už na první rychlostní zkoušce jsme dost ztratili. Pohroma přišla na druhé rychlostce, která měřila 17 km. Pneumatiky jsem rychle přehřál a bylo těžké udržet se na trati, ještě horší však bylo, že se sjely na úplné plátno a každým okamžikem hrozilo jejich úplné prodření a ztráta tlaku. Byla to jízda jako na ledě. Jednu krizovku při brzdách jsem vyřešil výletem mimo trať do pole, kde jsme nějakému zemědělci nechtěně vyorali pár brambor. Před třetí rychlostní zkouškou jsme vůbec nevěděli, jestli dojedeme do cíle. Na předek jsme s Petrem dali dvě rezervy a na zadek vybrali dvě kola, které měly alespoň ještě ocelové dráty. Byl jsem si téměř jistý, že ani nedojedeme, ale zkusili jsme to opatrnější jízdou. Během zkoušky jedno kolo ušlo a do cíle jsme dojížděli na defektu. Na těchto třech rychlostních zkouškách jsme ztratili  více jak minutu. V zápalu boje jsem za špatnou volbu pneumatik samozřejmě obvinil všechny kolem, i když sázku na déšť jsem rozhodl sám. Teď  mám co „žehlit“,“ vysvětluje s odstupem důvod obrovské časové ztráty na úvodních třech RZ druhé etapy Václav Pech jun.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.