Třetí soutěž domácího mistrovství České republiky v automobilových soutěžích Rallye Hustopeče opět přinesla nesmírně atraktivní souboj o vedení v mistrovství republiky, kde byli jedněmi z favoritů Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo. Soutěž se pro posádku EuroOil – invelt teamu z počátku vyvíjela velmi slibně.
„Přesně jak jsme předpovídali, tak rychlostní zkoušky letošní Rallye Hustopeče velmi klouzaly a na to jsme našli optimální nastavení podvozku. Podařilo se nám s Petrem v pátek večer vyhrát tři ze čtyř rychlostek a byli jsme ve vedení o více jak půl minuty před Pavlem Valouškem a na továrního Kopeckého měli k dobru dokonce 42 vteřin, které ale nabral hlavně díky defektu pneumatiky,“ popisuje úvodní etapu Rallye Hustopeče Václav Pech jun.
Druhá etapa začínala v sobotu dopoledne nezvykle pozdě a dle informací o počasí se nad oblast soutěže od západu blížily intenzivní srážky, které dokáží zaprášené tratě v okolí jihomoravských Hustopečí proměnit v kluzké peklo. „Při každé soutěži spolupracujeme s osvědčeným meteorologem, který nám dává informace, jestli zaprší a předpovídá i kdy. Podle toho a podle informací z trati pak volím pneumatiky. Tentokrát jsem dostal informaci, že déšť určitě přijde a bude mokro. Auto jsme přestavěli na mokrý podvozek a obuli i ty nejměkčí pneumatiky do deště. Když jsme přijeli na rychlostní zkoušky, bylo tam naprosté sucho. Déšť se stočil o něco více k severu a už na první rychlostní zkoušce jsme dost ztratili. Pohroma přišla na druhé rychlostce, která měřila 17 km. Pneumatiky jsem rychle přehřál a bylo těžké udržet se na trati, ještě horší však bylo, že se sjely na úplné plátno a každým okamžikem hrozilo jejich úplné prodření a ztráta tlaku. Byla to jízda jako na ledě. Jednu krizovku při brzdách jsem vyřešil výletem mimo trať do pole, kde jsme nějakému zemědělci nechtěně vyorali pár brambor. Před třetí rychlostní zkouškou jsme vůbec nevěděli, jestli dojedeme do cíle. Na předek jsme s Petrem dali dvě rezervy a na zadek vybrali dvě kola, které měly alespoň ještě ocelové dráty. Byl jsem si téměř jistý, že ani nedojedeme, ale zkusili jsme to opatrnější jízdou. Během zkoušky jedno kolo ušlo a do cíle jsme dojížděli na defektu. Na těchto třech rychlostních zkouškách jsme ztratili více jak minutu. V zápalu boje jsem za špatnou volbu pneumatik samozřejmě obvinil všechny kolem, i když sázku na déšť jsem rozhodl sám. Teď mám co „žehlit“,“ vysvětluje s odstupem důvod obrovské časové ztráty na úvodních třech RZ druhé etapy Václav Pech jun.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?