Rally v Orlických horách skončila smutně. Po nehodě závodního auta jeden člověk zemřel a jeden je těžce zraněný.
Podle prvních informací narazilo auto do sloupu. Na místě zasahoval vrtulník záchranné služby, který zraněného muže transportoval do nemocnice. Jeden člověk nehodu bohužel nepřežil. Rally se jela v Orlických horách, nehoda se stala nedaleko Dobrušky, rychlostní zkouška vedla přes obce Bystré, Nedvězí a Dobřany.
"Třetí soutěž letošního Českomoravského poháru rallye, V. Rallye Orlické Hory, byla po odjeté třetí rychlostní zkoušce zastavena a následně zrušena. V průběhu první rychlostní zkoušky došlo k vážné nehodě zkušené posádky Jan Vaníček – Jaroslav Starý," uvedli organizátoři na svém webu.
Závodní auto krátce po startu ve velké rychlosti vylétlo ze silnice a bokem narazilo do pevné překážky. Spolujezdec bohužel nehodu nepřežil ani přes pokusy záchranářů ho oživit.
"Celý pořadatelský sbor Rally Orlické Hory tímto vyjadřuje svou nejhlubší soustrast všem rodinným příslušníkům, přátelům a známým. Celou událostí jsme upřímně zdrceni a učiníme, co bude v našich silách, abychom pomohli všem, které tragická ztráta jejich blízkého postihla," píše se na webu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?