Pneumatiky Pirelli při Rally Český Krumlov znovu uspěly a obuli je jezdci na stupních vítězů absolutně i ve třídách.
Těžko bychom hledali soutěž, která prověřila kvalitu pneumatik lépe, než uplynulá Rallye Český Krumlov. Závodilo se jak na suchu, tak na přechodném povrchu, kdy není ani mokro ani sucho, tak za naprostého deště. Pneumatiky Pirelli opět uspěly, jak mezi posádkami na absolutní špičce, tak ve třídách. Nechybělo mnoho a pneumatiky italské značky Pirelli mající bohatou historii v motorsportu, se mohly pochlubit i absolutním vítězstvím. K tomu měli až do poslední rychlostní zkoušky našlápnuto Václav Pech jun. s Petrem Uhlem s jejich MINI. Plzeňané ale bohužel v poslední rychlostní zkoušce chybovali a v cíli Rallye Český Krumlov jim patřilo druhé místo. Jejich výkon, kdy srdnatě bojovali s tovární posádkou mající zcela jiné podmínky, si ale zasloužil obdiv, jak laické, tak odborné veřejnosti. Gratulujeme! V hodnocení Poháru Pirelli jim samozřejmě patří první místo ve třídě 2. Velmi dobrou soutěž odjela i druhá posádka třídy dvě v hodnocení Poháru Pirelli, kterou tvořili Roman Odložilík s Martinem Turečkem s Fordem Fiesta R5. Ti skončili v Krumlově absolutně čtvrtí. Osmé místo absolutně se podařilo vybojovat Janu Dohnalovi s Jakubem Venclíkem, kteří premiérově dovezli do cíle krásný Ford Focus WRC po Marcusi Grönholmovi.
Nesmírně cenné vítězství mezi dvoukolkami absolutně, ve třídě 6 i v rámci hodnocení Poháru Pirelli v Českém Krumlově vybojovala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem 208 R2. Pořadatelé Poháru Pirelli jim gratulují ke skvěle odjeté soutěži! Za nimi ve třídě 6 skončili Filip Mareš s Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2 a třetí místo v poháru třídy 6 patřilo Dominiku Brožovi s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2. I ve třídě 5 se podařilo pneumatikám Pirelli zvítězit. Postarali se o to Ondřej Bisaha s Petrem Pížou a Citroënem DS3 R3T Max, když dokázali odolat nepříznivým podmínkám na trati. Gratulujeme! Body za druhé místo v poháru si zasloužila dámská posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová s Renaultem Clio R3.
O vítězství ve třídě 3 bojovali v Českém Krumlově také Josef Semerád s Jakubem Kotálem a Mitsubishi Lancer EVO IX, když je nedaleko cíle zradila převodovka. V hodnocení Poháru Pirelli ale mají plné body před Lumírem Firlou se Zdeňkem Jůrkou se Subaru Impreza Sti. Body za třetí místo patřily matadoru českých rally Marcelu Tučkovi s Petrem Dufkem v deváté evoluci Lanceru. Velké souboje spolu tradičně sváděli závodníci ve třídě 9, kteří ve velké míře spoléhají na pneumatiky Pirelli. Pro vítězství ve třídě i v hodnocení Poháru Pirelli si nakonec dojeli René Dohnal s Rudolfem Kouřilem a Hondou Civic Vti. Gratulujeme! Za nimi skončili Lukáš Nekvapil s Michalou Rezkovou s Hondou Civic Vti a Ivan Ivanov s Lubošem Košnerem s Citroënem Saxo VTS. Drtivé vítězství o více než 4 minuty se ve třídě 8 podařilo získat posádce Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou jun. Posádce zeleného Renaultu Clio Sport Gratulujeme! Body za druhé místo ve třídě 8 si z Rallye Český Krumlov odvážení Jan Hosendl s Františkem Jůzou, kteří závodili také s Renaultem Clio Sport.
Při Rallye Český Krumlov se tedy pneumatikám Pirelli opět velmi dařilo a pořadatele tohoto značkového poháru těší stále větší počet posádek, které jim důvěřují a oceňují jejich skvělé vlastnosti za příznivou cenu. Další soutěží, kde se bude bojovat o body do hodnocení Poháru Pirelli, bude červnová Rally Hustopeče na Jižní Moravě.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.