Pneumatiky Pirelli při Rally Český Krumlov znovu uspěly a obuli je jezdci na stupních vítězů absolutně i ve třídách.
Těžko bychom hledali soutěž, která prověřila kvalitu pneumatik lépe, než uplynulá Rallye Český Krumlov. Závodilo se jak na suchu, tak na přechodném povrchu, kdy není ani mokro ani sucho, tak za naprostého deště. Pneumatiky Pirelli opět uspěly, jak mezi posádkami na absolutní špičce, tak ve třídách. Nechybělo mnoho a pneumatiky italské značky Pirelli mající bohatou historii v motorsportu, se mohly pochlubit i absolutním vítězstvím. K tomu měli až do poslední rychlostní zkoušky našlápnuto Václav Pech jun. s Petrem Uhlem s jejich MINI. Plzeňané ale bohužel v poslední rychlostní zkoušce chybovali a v cíli Rallye Český Krumlov jim patřilo druhé místo. Jejich výkon, kdy srdnatě bojovali s tovární posádkou mající zcela jiné podmínky, si ale zasloužil obdiv, jak laické, tak odborné veřejnosti. Gratulujeme! V hodnocení Poháru Pirelli jim samozřejmě patří první místo ve třídě 2. Velmi dobrou soutěž odjela i druhá posádka třídy dvě v hodnocení Poháru Pirelli, kterou tvořili Roman Odložilík s Martinem Turečkem s Fordem Fiesta R5. Ti skončili v Krumlově absolutně čtvrtí. Osmé místo absolutně se podařilo vybojovat Janu Dohnalovi s Jakubem Venclíkem, kteří premiérově dovezli do cíle krásný Ford Focus WRC po Marcusi Grönholmovi.
Nesmírně cenné vítězství mezi dvoukolkami absolutně, ve třídě 6 i v rámci hodnocení Poháru Pirelli v Českém Krumlově vybojovala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem 208 R2. Pořadatelé Poháru Pirelli jim gratulují ke skvěle odjeté soutěži! Za nimi ve třídě 6 skončili Filip Mareš s Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2 a třetí místo v poháru třídy 6 patřilo Dominiku Brožovi s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2. I ve třídě 5 se podařilo pneumatikám Pirelli zvítězit. Postarali se o to Ondřej Bisaha s Petrem Pížou a Citroënem DS3 R3T Max, když dokázali odolat nepříznivým podmínkám na trati. Gratulujeme! Body za druhé místo v poháru si zasloužila dámská posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová s Renaultem Clio R3.
O vítězství ve třídě 3 bojovali v Českém Krumlově také Josef Semerád s Jakubem Kotálem a Mitsubishi Lancer EVO IX, když je nedaleko cíle zradila převodovka. V hodnocení Poháru Pirelli ale mají plné body před Lumírem Firlou se Zdeňkem Jůrkou se Subaru Impreza Sti. Body za třetí místo patřily matadoru českých rally Marcelu Tučkovi s Petrem Dufkem v deváté evoluci Lanceru. Velké souboje spolu tradičně sváděli závodníci ve třídě 9, kteří ve velké míře spoléhají na pneumatiky Pirelli. Pro vítězství ve třídě i v hodnocení Poháru Pirelli si nakonec dojeli René Dohnal s Rudolfem Kouřilem a Hondou Civic Vti. Gratulujeme! Za nimi skončili Lukáš Nekvapil s Michalou Rezkovou s Hondou Civic Vti a Ivan Ivanov s Lubošem Košnerem s Citroënem Saxo VTS. Drtivé vítězství o více než 4 minuty se ve třídě 8 podařilo získat posádce Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou jun. Posádce zeleného Renaultu Clio Sport Gratulujeme! Body za druhé místo ve třídě 8 si z Rallye Český Krumlov odvážení Jan Hosendl s Františkem Jůzou, kteří závodili také s Renaultem Clio Sport.
Při Rallye Český Krumlov se tedy pneumatikám Pirelli opět velmi dařilo a pořadatele tohoto značkového poháru těší stále větší počet posádek, které jim důvěřují a oceňují jejich skvělé vlastnosti za příznivou cenu. Další soutěží, kde se bude bojovat o body do hodnocení Poháru Pirelli, bude červnová Rally Hustopeče na Jižní Moravě.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.