Pneumatiky Pirelli při Rally Český Krumlov znovu uspěly a obuli je jezdci na stupních vítězů absolutně i ve třídách.
Těžko bychom hledali soutěž, která prověřila kvalitu pneumatik lépe, než uplynulá Rallye Český Krumlov. Závodilo se jak na suchu, tak na přechodném povrchu, kdy není ani mokro ani sucho, tak za naprostého deště. Pneumatiky Pirelli opět uspěly, jak mezi posádkami na absolutní špičce, tak ve třídách. Nechybělo mnoho a pneumatiky italské značky Pirelli mající bohatou historii v motorsportu, se mohly pochlubit i absolutním vítězstvím. K tomu měli až do poslední rychlostní zkoušky našlápnuto Václav Pech jun. s Petrem Uhlem s jejich MINI. Plzeňané ale bohužel v poslední rychlostní zkoušce chybovali a v cíli Rallye Český Krumlov jim patřilo druhé místo. Jejich výkon, kdy srdnatě bojovali s tovární posádkou mající zcela jiné podmínky, si ale zasloužil obdiv, jak laické, tak odborné veřejnosti. Gratulujeme! V hodnocení Poháru Pirelli jim samozřejmě patří první místo ve třídě 2. Velmi dobrou soutěž odjela i druhá posádka třídy dvě v hodnocení Poháru Pirelli, kterou tvořili Roman Odložilík s Martinem Turečkem s Fordem Fiesta R5. Ti skončili v Krumlově absolutně čtvrtí. Osmé místo absolutně se podařilo vybojovat Janu Dohnalovi s Jakubem Venclíkem, kteří premiérově dovezli do cíle krásný Ford Focus WRC po Marcusi Grönholmovi.
Nesmírně cenné vítězství mezi dvoukolkami absolutně, ve třídě 6 i v rámci hodnocení Poháru Pirelli v Českém Krumlově vybojovala posádka Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem 208 R2. Pořadatelé Poháru Pirelli jim gratulují ke skvěle odjeté soutěži! Za nimi ve třídě 6 skončili Filip Mareš s Janem Hlouškem se Škodou Fabia R2 a třetí místo v poháru třídy 6 patřilo Dominiku Brožovi s Tomášem Proktorátem s Fordem Fiesta R2. I ve třídě 5 se podařilo pneumatikám Pirelli zvítězit. Postarali se o to Ondřej Bisaha s Petrem Pížou a Citroënem DS3 R3T Max, když dokázali odolat nepříznivým podmínkám na trati. Gratulujeme! Body za druhé místo v poháru si zasloužila dámská posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová s Renaultem Clio R3.
O vítězství ve třídě 3 bojovali v Českém Krumlově také Josef Semerád s Jakubem Kotálem a Mitsubishi Lancer EVO IX, když je nedaleko cíle zradila převodovka. V hodnocení Poháru Pirelli ale mají plné body před Lumírem Firlou se Zdeňkem Jůrkou se Subaru Impreza Sti. Body za třetí místo patřily matadoru českých rally Marcelu Tučkovi s Petrem Dufkem v deváté evoluci Lanceru. Velké souboje spolu tradičně sváděli závodníci ve třídě 9, kteří ve velké míře spoléhají na pneumatiky Pirelli. Pro vítězství ve třídě i v hodnocení Poháru Pirelli si nakonec dojeli René Dohnal s Rudolfem Kouřilem a Hondou Civic Vti. Gratulujeme! Za nimi skončili Lukáš Nekvapil s Michalou Rezkovou s Hondou Civic Vti a Ivan Ivanov s Lubošem Košnerem s Citroënem Saxo VTS. Drtivé vítězství o více než 4 minuty se ve třídě 8 podařilo získat posádce Václav Stejskal jun. se Stanislavem Viktorou jun. Posádce zeleného Renaultu Clio Sport Gratulujeme! Body za druhé místo ve třídě 8 si z Rallye Český Krumlov odvážení Jan Hosendl s Františkem Jůzou, kteří závodili také s Renaultem Clio Sport.
Při Rallye Český Krumlov se tedy pneumatikám Pirelli opět velmi dařilo a pořadatele tohoto značkového poháru těší stále větší počet posádek, které jim důvěřují a oceňují jejich skvělé vlastnosti za příznivou cenu. Další soutěží, kde se bude bojovat o body do hodnocení Poháru Pirelli, bude červnová Rally Hustopeče na Jižní Moravě.
Zájemci o účast v Poháru Pirelli získají více informací od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.