Květen je na české rally scéně tradičně spojen s jednou z našich nejtěžších soutěží, s jihočeskou Rallye Český Krumlov. Ta i letos nabídla náročné tratě ve velkém prostoru sahajícím od Českých Budějovic až na jih po samotnou česko-rakouskou hranici, navíc ji opět okořenilo nevyzpytatelné jarní počasí, které se nakonec postaralo o velký přísun dešťových srážek. Zlínský tým CERS performance do této výzvy nasadil dvě posádky na vozech Citroën. A obě dvě nakonec obstály.
Ondřej Bisaha navigovaný už třetí sezonu Petrem Pížou se stále sžívá s novým Citroënem DS3 R3T Max. Kroměřížská dvojice v jižních Čechách startovala už vloni, kvůli technickým potížím tehdy ale předčasně odstoupila a tak pro ně navíc byla podstatná část letošní tratě nová. „Krumlovská rally je velice krásná, ale pro mě s Petrem překvapivě náročná soutěž. Od začátku jsme vnímali deficit zkušeností s tratěmi, kterých měli soupeři několikanásobně více. Začali jsme na mokrých pneu, jenže ejhle, informace o počasí nevyšly a naše auto ztrácelo na každém kilometru suché tratě drahocenný čas. Už po první sekci vedl skvěle jedoucí Egon Smékal o víc než půl minuty a tak padlo v servise rozhodnutí, že jdeme testovat. Následoval sled, jaký známe už z cé-dvojky, kdy si z nás kolegové utahovali, co na tom našem autě pořád opravujeme. Jenže my měnili setup k obrazu svému a to se také postupně dařilo. Předpokládám, že s DS3 se ještě chvilku napracujeme, ale snad to už nebude trvat dlouho. Každopádně za soutěž děkujeme našim partnerům, za pomoc Milanovi Marušákovi, a také našim skvělým mechanikům,“ řekl po soutěži Ondřej Bisaha, který si nakonec po odstoupení lídra třídy 5 Egona Smékala dojel pro vítězství v této kategorii a zároveň si z Českého Krumlova odvezl hlavní cenu za prvenství v poháru Citroën Racing Trophy – padesátilitrový sud závodního benzínu.
Po čtyřech letech se do jižních Čech s Citroënem C2R2 Max vrátil Marcel Svačina. Po jeho boku usedl stejně jako na předchozí Šumavě Petr Těšínský a právě jejich společný výsledek z Klatov, kde dojeli druzí ve třídě 6, byl tím správným hnacím motorem do krumlovské soutěže. Posádka rudého citroënu se tentokrát zaměřila hlavně na bezpečné absolvování celé trati a tato taktika slavila úspěch – Marcel s Petrem v cíli rally v krumlovské Jelení zahradě zvedli nad hlavu poháry za skvělé druhé místo ve třídě 6! „Už při seznamovacích jízdách nás překvapila náročnost rychlostních zkoušek a tak jsme kladli velký důraz na správně napsaný rozpis. Do závodu jsme pak vstoupili s respektem k náročné trati a jasnou taktikou. Konkurence byla v naší třídě obrovská, přesto jsme se rozhodli jet jen s minimálním rizikem. Tato taktika a bezchybný rozpis nám nakonec zajistila fantastické 2. místo, se kterým jsme moc spokojeni. Vše během rally fungovalo bezchybně, jak technika, tak mechanici, ale hlavně Peťa v autě! Děkuji všem,“ řekl v cíli nadšený Marcel Svačina, který si krumlovským výsledkem upevnil druhé místo ve třídě 6 v průběžném hodnocení MČR.
Letošní kalendář českých rally nabírá zatím jen pozvolné tempo a tak po jihočeské rally následuje bezmála měsíční pauza, než odstartuje třetí podnik letošního MČR. A tím bude v týmu CERS performance oblíbená rally mezi hustopečskými vinicemi. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?