Květen je na české rally scéně tradičně spojen s jednou z našich nejtěžších soutěží, s jihočeskou Rallye Český Krumlov. Ta i letos nabídla náročné tratě ve velkém prostoru sahajícím od Českých Budějovic až na jih po samotnou česko-rakouskou hranici, navíc ji opět okořenilo nevyzpytatelné jarní počasí, které se nakonec postaralo o velký přísun dešťových srážek. Zlínský tým CERS performance do této výzvy nasadil dvě posádky na vozech Citroën. A obě dvě nakonec obstály.
Ondřej Bisaha navigovaný už třetí sezonu Petrem Pížou se stále sžívá s novým Citroënem DS3 R3T Max. Kroměřížská dvojice v jižních Čechách startovala už vloni, kvůli technickým potížím tehdy ale předčasně odstoupila a tak pro ně navíc byla podstatná část letošní tratě nová. „Krumlovská rally je velice krásná, ale pro mě s Petrem překvapivě náročná soutěž. Od začátku jsme vnímali deficit zkušeností s tratěmi, kterých měli soupeři několikanásobně více. Začali jsme na mokrých pneu, jenže ejhle, informace o počasí nevyšly a naše auto ztrácelo na každém kilometru suché tratě drahocenný čas. Už po první sekci vedl skvěle jedoucí Egon Smékal o víc než půl minuty a tak padlo v servise rozhodnutí, že jdeme testovat. Následoval sled, jaký známe už z cé-dvojky, kdy si z nás kolegové utahovali, co na tom našem autě pořád opravujeme. Jenže my měnili setup k obrazu svému a to se také postupně dařilo. Předpokládám, že s DS3 se ještě chvilku napracujeme, ale snad to už nebude trvat dlouho. Každopádně za soutěž děkujeme našim partnerům, za pomoc Milanovi Marušákovi, a také našim skvělým mechanikům,“ řekl po soutěži Ondřej Bisaha, který si nakonec po odstoupení lídra třídy 5 Egona Smékala dojel pro vítězství v této kategorii a zároveň si z Českého Krumlova odvezl hlavní cenu za prvenství v poháru Citroën Racing Trophy – padesátilitrový sud závodního benzínu.
Po čtyřech letech se do jižních Čech s Citroënem C2R2 Max vrátil Marcel Svačina. Po jeho boku usedl stejně jako na předchozí Šumavě Petr Těšínský a právě jejich společný výsledek z Klatov, kde dojeli druzí ve třídě 6, byl tím správným hnacím motorem do krumlovské soutěže. Posádka rudého citroënu se tentokrát zaměřila hlavně na bezpečné absolvování celé trati a tato taktika slavila úspěch – Marcel s Petrem v cíli rally v krumlovské Jelení zahradě zvedli nad hlavu poháry za skvělé druhé místo ve třídě 6! „Už při seznamovacích jízdách nás překvapila náročnost rychlostních zkoušek a tak jsme kladli velký důraz na správně napsaný rozpis. Do závodu jsme pak vstoupili s respektem k náročné trati a jasnou taktikou. Konkurence byla v naší třídě obrovská, přesto jsme se rozhodli jet jen s minimálním rizikem. Tato taktika a bezchybný rozpis nám nakonec zajistila fantastické 2. místo, se kterým jsme moc spokojeni. Vše během rally fungovalo bezchybně, jak technika, tak mechanici, ale hlavně Peťa v autě! Děkuji všem,“ řekl v cíli nadšený Marcel Svačina, který si krumlovským výsledkem upevnil druhé místo ve třídě 6 v průběžném hodnocení MČR.
Letošní kalendář českých rally nabírá zatím jen pozvolné tempo a tak po jihočeské rally následuje bezmála měsíční pauza, než odstartuje třetí podnik letošního MČR. A tím bude v týmu CERS performance oblíbená rally mezi hustopečskými vinicemi. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.