Květen je na české rally scéně tradičně spojen s jednou z našich nejtěžších soutěží, s jihočeskou Rallye Český Krumlov. Ta i letos nabídla náročné tratě ve velkém prostoru sahajícím od Českých Budějovic až na jih po samotnou česko-rakouskou hranici, navíc ji opět okořenilo nevyzpytatelné jarní počasí, které se nakonec postaralo o velký přísun dešťových srážek. Zlínský tým CERS performance do této výzvy nasadil dvě posádky na vozech Citroën. A obě dvě nakonec obstály.
Ondřej Bisaha navigovaný už třetí sezonu Petrem Pížou se stále sžívá s novým Citroënem DS3 R3T Max. Kroměřížská dvojice v jižních Čechách startovala už vloni, kvůli technickým potížím tehdy ale předčasně odstoupila a tak pro ně navíc byla podstatná část letošní tratě nová. „Krumlovská rally je velice krásná, ale pro mě s Petrem překvapivě náročná soutěž. Od začátku jsme vnímali deficit zkušeností s tratěmi, kterých měli soupeři několikanásobně více. Začali jsme na mokrých pneu, jenže ejhle, informace o počasí nevyšly a naše auto ztrácelo na každém kilometru suché tratě drahocenný čas. Už po první sekci vedl skvěle jedoucí Egon Smékal o víc než půl minuty a tak padlo v servise rozhodnutí, že jdeme testovat. Následoval sled, jaký známe už z cé-dvojky, kdy si z nás kolegové utahovali, co na tom našem autě pořád opravujeme. Jenže my měnili setup k obrazu svému a to se také postupně dařilo. Předpokládám, že s DS3 se ještě chvilku napracujeme, ale snad to už nebude trvat dlouho. Každopádně za soutěž děkujeme našim partnerům, za pomoc Milanovi Marušákovi, a také našim skvělým mechanikům,“ řekl po soutěži Ondřej Bisaha, který si nakonec po odstoupení lídra třídy 5 Egona Smékala dojel pro vítězství v této kategorii a zároveň si z Českého Krumlova odvezl hlavní cenu za prvenství v poháru Citroën Racing Trophy – padesátilitrový sud závodního benzínu.
Po čtyřech letech se do jižních Čech s Citroënem C2R2 Max vrátil Marcel Svačina. Po jeho boku usedl stejně jako na předchozí Šumavě Petr Těšínský a právě jejich společný výsledek z Klatov, kde dojeli druzí ve třídě 6, byl tím správným hnacím motorem do krumlovské soutěže. Posádka rudého citroënu se tentokrát zaměřila hlavně na bezpečné absolvování celé trati a tato taktika slavila úspěch – Marcel s Petrem v cíli rally v krumlovské Jelení zahradě zvedli nad hlavu poháry za skvělé druhé místo ve třídě 6! „Už při seznamovacích jízdách nás překvapila náročnost rychlostních zkoušek a tak jsme kladli velký důraz na správně napsaný rozpis. Do závodu jsme pak vstoupili s respektem k náročné trati a jasnou taktikou. Konkurence byla v naší třídě obrovská, přesto jsme se rozhodli jet jen s minimálním rizikem. Tato taktika a bezchybný rozpis nám nakonec zajistila fantastické 2. místo, se kterým jsme moc spokojeni. Vše během rally fungovalo bezchybně, jak technika, tak mechanici, ale hlavně Peťa v autě! Děkuji všem,“ řekl v cíli nadšený Marcel Svačina, který si krumlovským výsledkem upevnil druhé místo ve třídě 6 v průběžném hodnocení MČR.
Letošní kalendář českých rally nabírá zatím jen pozvolné tempo a tak po jihočeské rally následuje bezmála měsíční pauza, než odstartuje třetí podnik letošního MČR. A tím bude v týmu CERS performance oblíbená rally mezi hustopečskými vinicemi. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?