Již osmadvacet oficiálních závodů má na svém kontě během krátké rallyové kariéry zpěvačka a herečka Olga Lounová. Nikdy však nestartovala na Rally Šumava Klatovy, a tak byl šumavský padesátý ročník pro Olgu západočeskou premiérou.
Olga nastoupila do závodu v tradičním duchu – pod hlavičkou JT Rocksteel Rally Teamu, s Richardem Nesvadbou na pravém sedadle a s Mitsubishi Lancer EVO IX v kategorii produkčních vozů. První letošní start na Valašské rally Olze příliš nevyšel, když si hlavu postavil motor jejího čtyřkolového krasavce, a tak asi největší touhou bylo klatovskou soutěž především dokončit. Jenže štěstíčko nebylo stále na svém místě a už na první erzetě se vyskytl problém. Na legendárním čínovském okruhu se střihla poloosa a Olga musela odjet podstatnou část dlouhého testu na blinkry. Hned v úvodu tedy bylo po nadějích na solidní výsledek, nicméně následoval první servis a do něj Olga dorazila. Mechanici poloosu vyměnili a první dáma JTRT tak mohla pokračovat dál. V dalším průběhu soutěže už auto fungovalo bez problémů a sympatická tmavovláska stoupala pořadím neustále vzhůru až na jedenačtyřicáté místo v absolutním pořadí, desáté ve třídě a smíšená posádka nakonec získala i pohár za druhé místo v dámském poháru.
Jak tedy Olga Lounová viděla letošní Šumavu ze svého pohledu? „Rally Šumava pro nás byla skutečným dobrodružstvím. Hned na startu prvního testu nám odešla poloosa, takže jsme nasbírali obrovskou ztrátu a zbytek závodu jsme už tak trochu honili sami sebe. Tratě byly náročné, ale velmi zajímavé svou rozmanitostí. O to větší radost jsme měli, že jsme celý závod v pořádku dokončili. Úplně se nám zatajil dech, když náš týmový kolega Daniel Landa na poslední erzetě zaparkoval své WRC mezi dva stromy a my bezprostředně po něm projížděli kolem. Naštěstí jsou Dan i Péťa v pohodě, takže to dopadlo dobře. Děkuji celému JT Rocksteel Rally Teamu za úžasnou péči a spolupráci a pořadatelům Rally Šumava za kvalitně připravený závod. Už teď se těším na další rally!“
A právě Daniel Landa alias Žito se postaral o jedno z největších vzrušení letošní Rally Šumava Klatovy. I on se představil pod vlajkou JT Rocksteel Rally Teamu s pronajatou magicky černou Škodou Fabia WRC ozdobenou červeným GIBU znakem. Už ale první rychlostní zkouška vystavila stále velmi populárnímu zpěvákovi, skladateli a textařovi stopku, když při čekání na start do prvního okruhu až příliš dlouho stál na spojce, která následně po pár kilometrech odešla do věčných lovišť. Mechanici ze stáje Karla Trněného připravili auto na druhý den a v rámci systému SuperRally se mohl Žito vydat vstříc své další kejkli. Že se s tím Daniel Landa s Petrem Novákem nepárali, to dokazovaly časy v první desítce absolutního pořadí. Ovšem sedmý čas na předposledním testu, jakoby naznačil, že „Rychlost je opojná a riziko láká…“ Fabia WRC utrpěla u Lipové Lhoty na posledním testu krutou ránu, naštěstí však bez újmy posádky. „Už na Čínově jsme měli problém se spojkou, který jsem zavinil já, a tak pro nás první den byl až příliš krátký. V sobotu jsme ale nastoupili znova a jízdu s českým autem jsme si opravdu užívali. Na posledním testu jsme ale šli ošklivě mimo trať. Nejdřív jsme mysleli, že se nám utrhl čep na přední nápravě, ale pak jsme přišli na to, že to, co nás rozhodilo, byl výčnělek ve škarpě, kterou jsme moc řízli. Bylo to o fous a moc nás to mrzí, ale i to se prostě v rally stát může a hlavně kdekoli. Nejdůležitější je, že jsme v pořádku a já pevně věřím, že budeme v rally pokračovat dál,“ přeje si Daniel Landa.
Závěrem dodejme, že s naším týmovým vozem Subaru Impreza S12 WRC se na start postavili i Roman Odložilík s Martinem Turečkem. Posádka TRT Czech Rally Sport Teamu obsadila absolutní čtvrté místo a navíc si dojela pro celkový bronz v rámci seriálu Mistrovství České republiky a pro vítězství ve třídě 13, k čemuž oběma borcům gratulujeme!
© adam blahouš / www.jtrt.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.