Již osmadvacet oficiálních závodů má na svém kontě během krátké rallyové kariéry zpěvačka a herečka Olga Lounová. Nikdy však nestartovala na Rally Šumava Klatovy, a tak byl šumavský padesátý ročník pro Olgu západočeskou premiérou.
Olga nastoupila do závodu v tradičním duchu – pod hlavičkou JT Rocksteel Rally Teamu, s Richardem Nesvadbou na pravém sedadle a s Mitsubishi Lancer EVO IX v kategorii produkčních vozů. První letošní start na Valašské rally Olze příliš nevyšel, když si hlavu postavil motor jejího čtyřkolového krasavce, a tak asi největší touhou bylo klatovskou soutěž především dokončit. Jenže štěstíčko nebylo stále na svém místě a už na první erzetě se vyskytl problém. Na legendárním čínovském okruhu se střihla poloosa a Olga musela odjet podstatnou část dlouhého testu na blinkry. Hned v úvodu tedy bylo po nadějích na solidní výsledek, nicméně následoval první servis a do něj Olga dorazila. Mechanici poloosu vyměnili a první dáma JTRT tak mohla pokračovat dál. V dalším průběhu soutěže už auto fungovalo bez problémů a sympatická tmavovláska stoupala pořadím neustále vzhůru až na jedenačtyřicáté místo v absolutním pořadí, desáté ve třídě a smíšená posádka nakonec získala i pohár za druhé místo v dámském poháru.
Jak tedy Olga Lounová viděla letošní Šumavu ze svého pohledu? „Rally Šumava pro nás byla skutečným dobrodružstvím. Hned na startu prvního testu nám odešla poloosa, takže jsme nasbírali obrovskou ztrátu a zbytek závodu jsme už tak trochu honili sami sebe. Tratě byly náročné, ale velmi zajímavé svou rozmanitostí. O to větší radost jsme měli, že jsme celý závod v pořádku dokončili. Úplně se nám zatajil dech, když náš týmový kolega Daniel Landa na poslední erzetě zaparkoval své WRC mezi dva stromy a my bezprostředně po něm projížděli kolem. Naštěstí jsou Dan i Péťa v pohodě, takže to dopadlo dobře. Děkuji celému JT Rocksteel Rally Teamu za úžasnou péči a spolupráci a pořadatelům Rally Šumava za kvalitně připravený závod. Už teď se těším na další rally!“
A právě Daniel Landa alias Žito se postaral o jedno z největších vzrušení letošní Rally Šumava Klatovy. I on se představil pod vlajkou JT Rocksteel Rally Teamu s pronajatou magicky černou Škodou Fabia WRC ozdobenou červeným GIBU znakem. Už ale první rychlostní zkouška vystavila stále velmi populárnímu zpěvákovi, skladateli a textařovi stopku, když při čekání na start do prvního okruhu až příliš dlouho stál na spojce, která následně po pár kilometrech odešla do věčných lovišť. Mechanici ze stáje Karla Trněného připravili auto na druhý den a v rámci systému SuperRally se mohl Žito vydat vstříc své další kejkli. Že se s tím Daniel Landa s Petrem Novákem nepárali, to dokazovaly časy v první desítce absolutního pořadí. Ovšem sedmý čas na předposledním testu, jakoby naznačil, že „Rychlost je opojná a riziko láká…“ Fabia WRC utrpěla u Lipové Lhoty na posledním testu krutou ránu, naštěstí však bez újmy posádky. „Už na Čínově jsme měli problém se spojkou, který jsem zavinil já, a tak pro nás první den byl až příliš krátký. V sobotu jsme ale nastoupili znova a jízdu s českým autem jsme si opravdu užívali. Na posledním testu jsme ale šli ošklivě mimo trať. Nejdřív jsme mysleli, že se nám utrhl čep na přední nápravě, ale pak jsme přišli na to, že to, co nás rozhodilo, byl výčnělek ve škarpě, kterou jsme moc řízli. Bylo to o fous a moc nás to mrzí, ale i to se prostě v rally stát může a hlavně kdekoli. Nejdůležitější je, že jsme v pořádku a já pevně věřím, že budeme v rally pokračovat dál,“ přeje si Daniel Landa.
Závěrem dodejme, že s naším týmovým vozem Subaru Impreza S12 WRC se na start postavili i Roman Odložilík s Martinem Turečkem. Posádka TRT Czech Rally Sport Teamu obsadila absolutní čtvrté místo a navíc si dojela pro celkový bronz v rámci seriálu Mistrovství České republiky a pro vítězství ve třídě 13, k čemuž oběma borcům gratulujeme!
© adam blahouš / www.jtrt.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.