Již osmadvacet oficiálních závodů má na svém kontě během krátké rallyové kariéry zpěvačka a herečka Olga Lounová. Nikdy však nestartovala na Rally Šumava Klatovy, a tak byl šumavský padesátý ročník pro Olgu západočeskou premiérou.
Olga nastoupila do závodu v tradičním duchu – pod hlavičkou JT Rocksteel Rally Teamu, s Richardem Nesvadbou na pravém sedadle a s Mitsubishi Lancer EVO IX v kategorii produkčních vozů. První letošní start na Valašské rally Olze příliš nevyšel, když si hlavu postavil motor jejího čtyřkolového krasavce, a tak asi největší touhou bylo klatovskou soutěž především dokončit. Jenže štěstíčko nebylo stále na svém místě a už na první erzetě se vyskytl problém. Na legendárním čínovském okruhu se střihla poloosa a Olga musela odjet podstatnou část dlouhého testu na blinkry. Hned v úvodu tedy bylo po nadějích na solidní výsledek, nicméně následoval první servis a do něj Olga dorazila. Mechanici poloosu vyměnili a první dáma JTRT tak mohla pokračovat dál. V dalším průběhu soutěže už auto fungovalo bez problémů a sympatická tmavovláska stoupala pořadím neustále vzhůru až na jedenačtyřicáté místo v absolutním pořadí, desáté ve třídě a smíšená posádka nakonec získala i pohár za druhé místo v dámském poháru.
Jak tedy Olga Lounová viděla letošní Šumavu ze svého pohledu? „Rally Šumava pro nás byla skutečným dobrodružstvím. Hned na startu prvního testu nám odešla poloosa, takže jsme nasbírali obrovskou ztrátu a zbytek závodu jsme už tak trochu honili sami sebe. Tratě byly náročné, ale velmi zajímavé svou rozmanitostí. O to větší radost jsme měli, že jsme celý závod v pořádku dokončili. Úplně se nám zatajil dech, když náš týmový kolega Daniel Landa na poslední erzetě zaparkoval své WRC mezi dva stromy a my bezprostředně po něm projížděli kolem. Naštěstí jsou Dan i Péťa v pohodě, takže to dopadlo dobře. Děkuji celému JT Rocksteel Rally Teamu za úžasnou péči a spolupráci a pořadatelům Rally Šumava za kvalitně připravený závod. Už teď se těším na další rally!“
A právě Daniel Landa alias Žito se postaral o jedno z největších vzrušení letošní Rally Šumava Klatovy. I on se představil pod vlajkou JT Rocksteel Rally Teamu s pronajatou magicky černou Škodou Fabia WRC ozdobenou červeným GIBU znakem. Už ale první rychlostní zkouška vystavila stále velmi populárnímu zpěvákovi, skladateli a textařovi stopku, když při čekání na start do prvního okruhu až příliš dlouho stál na spojce, která následně po pár kilometrech odešla do věčných lovišť. Mechanici ze stáje Karla Trněného připravili auto na druhý den a v rámci systému SuperRally se mohl Žito vydat vstříc své další kejkli. Že se s tím Daniel Landa s Petrem Novákem nepárali, to dokazovaly časy v první desítce absolutního pořadí. Ovšem sedmý čas na předposledním testu, jakoby naznačil, že „Rychlost je opojná a riziko láká…“ Fabia WRC utrpěla u Lipové Lhoty na posledním testu krutou ránu, naštěstí však bez újmy posádky. „Už na Čínově jsme měli problém se spojkou, který jsem zavinil já, a tak pro nás první den byl až příliš krátký. V sobotu jsme ale nastoupili znova a jízdu s českým autem jsme si opravdu užívali. Na posledním testu jsme ale šli ošklivě mimo trať. Nejdřív jsme mysleli, že se nám utrhl čep na přední nápravě, ale pak jsme přišli na to, že to, co nás rozhodilo, byl výčnělek ve škarpě, kterou jsme moc řízli. Bylo to o fous a moc nás to mrzí, ale i to se prostě v rally stát může a hlavně kdekoli. Nejdůležitější je, že jsme v pořádku a já pevně věřím, že budeme v rally pokračovat dál,“ přeje si Daniel Landa.
Závěrem dodejme, že s naším týmovým vozem Subaru Impreza S12 WRC se na start postavili i Roman Odložilík s Martinem Turečkem. Posádka TRT Czech Rally Sport Teamu obsadila absolutní čtvrté místo a navíc si dojela pro celkový bronz v rámci seriálu Mistrovství České republiky a pro vítězství ve třídě 13, k čemuž oběma borcům gratulujeme!
© adam blahouš / www.jtrt.cz
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?