JTRT na Rally Šumava: Olga Lounová zdárně dokončila, Žito dal Fabii na frak

Landa, Daniel - Novák, Jaroslav
Landa, Daniel - Novák, Jaroslav, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Adam Blahouš 1. května 2015 17:44
Sdílej:

Již osmadvacet oficiálních závodů má na svém kontě během krátké rallyové kariéry zpěvačka a herečka Olga Lounová. Nikdy však nestartovala na Rally Šumava Klatovy, a tak byl šumavský padesátý ročník pro Olgu západočeskou premiérou.

Olga nastoupila do závodu v tradičním duchu – pod hlavičkou JT Rocksteel Rally Teamu, s Richardem Nesvadbou na pravém sedadle a s Mitsubishi Lancer EVO IX v kategorii produkčních vozů. První letošní start na Valašské rally Olze příliš nevyšel, když si hlavu postavil motor jejího čtyřkolového krasavce, a tak asi největší touhou bylo klatovskou soutěž především dokončit. Jenže štěstíčko nebylo stále na svém místě a už na první erzetě se vyskytl problém. Na legendárním čínovském okruhu se střihla poloosa a Olga musela odjet podstatnou část dlouhého testu na blinkry. Hned v úvodu tedy bylo po nadějích na solidní výsledek, nicméně následoval první servis a do něj Olga dorazila. Mechanici poloosu vyměnili a první dáma JTRT tak mohla pokračovat dál. V dalším průběhu soutěže už auto fungovalo bez problémů a sympatická tmavovláska stoupala pořadím neustále vzhůru až na jedenačtyřicáté místo v absolutním pořadí, desáté ve třídě a smíšená posádka nakonec získala i pohár za druhé místo v dámském poháru.

Jak tedy Olga Lounová viděla letošní Šumavu ze svého pohledu? „Rally Šumava pro nás byla skutečným dobrodružstvím. Hned na startu prvního testu nám odešla poloosa, takže jsme nasbírali obrovskou ztrátu a zbytek závodu jsme už tak trochu honili sami sebe. Tratě byly náročné, ale velmi zajímavé svou rozmanitostí. O to větší radost jsme měli, že jsme celý závod v pořádku dokončili. Úplně se nám zatajil dech, když náš týmový kolega Daniel Landa na poslední erzetě zaparkoval své WRC mezi dva stromy a my bezprostředně po něm projížděli kolem. Naštěstí jsou Dan i Péťa v pohodě, takže to dopadlo dobře. Děkuji celému JT Rocksteel Rally Teamu za úžasnou péči a spolupráci a pořadatelům Rally Šumava za kvalitně připravený závod. Už teď se těším na další rally!“

A právě Daniel Landa alias Žito se postaral o jedno z největších vzrušení letošní Rally Šumava Klatovy. I on se představil pod vlajkou JT Rocksteel Rally Teamu s pronajatou magicky černou Škodou Fabia WRC ozdobenou červeným GIBU znakem. Už ale první rychlostní zkouška vystavila stále velmi populárnímu zpěvákovi, skladateli a textařovi stopku, když při čekání na start do prvního okruhu až příliš dlouho stál na spojce, která následně po pár kilometrech odešla do věčných lovišť. Mechanici ze stáje Karla Trněného připravili auto na druhý den a v rámci systému SuperRally se mohl Žito vydat vstříc své další kejkli. Že se s tím Daniel Landa s Petrem Novákem nepárali, to dokazovaly časy v první desítce absolutního pořadí. Ovšem sedmý čas na předposledním testu, jakoby naznačil, že „Rychlost je opojná a riziko láká…“ Fabia WRC utrpěla u Lipové Lhoty na posledním testu krutou ránu, naštěstí však bez újmy posádky. „Už na Čínově jsme měli problém se spojkou, který jsem zavinil já, a tak pro nás první den byl až příliš krátký. V sobotu jsme ale nastoupili znova a jízdu s českým autem jsme si opravdu užívali. Na posledním testu jsme ale šli ošklivě mimo trať. Nejdřív jsme mysleli, že se nám utrhl čep na přední nápravě, ale pak jsme přišli na to, že to, co nás rozhodilo, byl výčnělek ve škarpě, kterou jsme moc řízli. Bylo to o fous a moc nás to mrzí, ale i to se prostě v rally stát může a hlavně kdekoli. Nejdůležitější je, že jsme v pořádku a já pevně věřím, že budeme v rally pokračovat dál,“ přeje si Daniel Landa.

Závěrem dodejme, že s naším týmovým vozem Subaru Impreza S12 WRC se na start postavili i Roman Odložilík s Martinem Turečkem. Posádka TRT Czech Rally Sport Teamu obsadila absolutní čtvrté místo a navíc si dojela pro celkový bronz v rámci seriálu Mistrovství České republiky a pro vítězství ve třídě 13, k čemuž oběma borcům gratulujeme!

© adam blahouš / www.jtrt.cz

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.